Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 610
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt et økende problem med at jeg husker ting men plasserer de feil forholdt til når de har skjedd.

Ett eksempel fra idag et at jeg skulle lage frokost og da trodde jeg at jeg hadde brukt opp osten igår kveld, Jeg husket att jeg laget mat og osten var så tynn at jeg bare kutta den opp i terninger. Men det var fortsatt ost i kjøleskapet idag.
og dette må være ett minne fra ca en uke siden.
Jeg kan også fortelle om ting jeg har lest i avis til venner som jeg mener er 2 uker siden jeg leste men nyheten kom bare for noen dager siden.

Jeg har de siste 5 år drukket alt fra 6 til 12 halvlitere 98% da dagene, og regner med at et har noe med saken og gjøre.
Jeg drikker sjeldent så mye at jeg ikke husker noe, og jeg har ikke problem med og huske samtaler og slikt fra kvelden før.
Har du forsøkt å gå nykter en stund eller er det umulig? Om du fikser å gå nykter så kan du forsøke å ta deg en hvit måned? Se hva som skjer liksom? Kroppen har en unik evne til å fikse seg selv når forholdene ligger tilrette for det. Men sålenge du pøser på med såpass til inntak daglig så er du jo "nærmest konstant påvirket" og kroppen opplever sjelden og aldri normaltilstand. Om du ikke klarer å kutte så snakk med fastlegen, ta tak i dette nå før det blir et skikkelig problem. Kanskje vurdere et opphold på avrusning om du ikke klarer å gå nykter?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lett å skylde på rus, men ofte er det ikke det som er problemet. Har opplevd noe lignende selv, men trur det er pga hasj. Røyker du?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://sml.snl.no/alkoholassosiert_demens

Alkoholassosiert demens er en form for demens som er utløst av et stort forbruk av alkohol. Ved stort forbruk av alkohol vil både generelle intellektuelle evner og hukommelsesevnen svekkes, men det er spesielt hukommelsen som blir dårlige, ikke så mange andre funksjoner.

Diagnosen er ikke lenger oppført i internasjonale oversikter over diagnoser. Årsaken er at det er vanskelig med sikkerhet å si at dette er en spesifikk sykdom. Én type alkoholisk demens er en imidlertid sikker på, og det er når hjernen blir skadet ved et akutt stort forbruk av alkohol ved samtidig manglende ernæring. I slike tilfeller kan det oppstå mangel på vitamin B1, noe som forårsaker små blødninger i hjernen. Følgen av slike blødninger er enten en brå død eller utvikling av hukommelsessvikt, såkalt Korsakoffs syndrom, som også kan kalles alkoholassosiert demens. Denne formen for demens kan være stabil, det vil si ikke progrediere slik Alzheimers demens gjør.
Vis hele sitatet...
I noen tilfeller finnes det hjelp, men du må gå til lege og du må bli nykter.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Røyker ikke . Kun alko.
Livet fungerer ellers 100%
Fast jobb og drikker kun etter 1800 og fram til 23-2400. Starter på jobb klokka 0700. Blåser før jeg kjører.
Har hendt at jeg har hatt promille men det er utrolig sjeldent. Og da kjører jeg ikke.
Har ikke hatt lengre perioder enn Max 2 uker alkoholfri.