Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1449
Jeg skal prøve psykedelika for første gang snart. I tillegg til opplevelsen i seg selv så har jeg et lite håp om at det kanskje kan endre på en vanskelig livssituasjon. Skal prøve å være kort.
Jeg har slitt med spiseforstyrrelse over halve livet mitt, er i siste halvdel av 20-årene. Hvordan det har utartet seg, har endret seg over tid. Nå er det bulimi/overspising som gjelder. Jeg liker bedre å kalle meg rusavhengig (der mat er rusen), enn spiseforstyrret, da jeg synes det gir en bedre beskrivelse av hvordan ting er for meg. Helsevesenet har selvfølgelig vært involvert på forskjellige måter, men synes ikke det hjelper. Jeg har mistet det meste av håp om å bli bedre for jeg ser bare ikke ut til å greie å finne styrke i meg selv til å kjempe for å komme ut av den hengemyra jeg er i.
Jeg tenker kanskje psykedelika kunne hjulpet meg ved bla. å få meg til å se ting i nytt perspektiv. Opprinnelig har MDMA vært planlagt, men jeg tenker kanskje ikke det er mest potente mtp. å hjelpe meg. Da er kanskje LSD bedre siden det ofte blir nevnt som et hjelpemiddel mot avhengighet. Jeg vet ikke for jeg har som sagt aldri brukt psykedelika før. Er det noen her som har noen formening om dette, som kanskje har brukt psykedelika til å hjelp mot avhengighet. Hvilket rusmiddel er mest egnet?
Vel, først må jeg spørre deg, hva har du av erfaring fra andre rusmidler?
Husk uansett om du skal forsøke et nytt rusmiddel som f.eks. LSD eller MDMA å starte med lave doser for å se hvordan kroppen din responderer på rusen.

Husk at "behandlingsmetoder" som LSD og MDMA slår ut veldig individuelt på folk.

Jeg har kun prøvd psykadelika for å prøve det, og har hatt fine opplevelser med begge substansene, men når jeg prøvde MDMA og LSD hver for seg startet jeg med en lav dose for å lære meg litt å kjenne på rusen og hva den kan bringe videre.

Om jeg ikke tar helt feil handler spiseforstyrrelsene dine mye om tvangstanker i forbindelse med måltidene dine/måten du spiser på.

Hvis jeg skulle valgt et rusmiddel til å løse gåten din ville jeg gått for LSD, helt klart. Men husk at det er mye hjelp og støtte for folk som deg der ute.
Heyo, jeg har selv slitt med bulimi i ca 5 år, og jeg har prøvd div. psykedelika. 2CB, LSD og sopp. Hverken 2cb eller lsd var til no spesiell hjelp for meg, men det var da jeg tok min første litt større dose sopp at jeg virkelig kjente en forandring. Jeg hadde gått symptomfri fra spiseforstyrrelsen en god stund, men da jeg tok soppen fikk jeg endelig ordnet opp i noe av kaoset i hodet om forårsaket alt dette. MDMA ville jeg ikke anbefalt om du er anlagt for psykiske lidelser, da man aldri helt vet hvordan man blir i stunden etter (noen blir ekstremt deprimerte etc)
håper det var til litt hjelp! ellers er det bare å sende meg en melding<3
Uvaksinert 👍
Styr unna MDMA, MDMA bruker opp serotoninet i kroppen din og du blir deprimert. Sopp derimot virker annerledes på kroppen så har du muligheten og har bestemt deg for å prøve noe så prøv med sopp.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg tenker det kan være verdt et forsøk, kanskje det vil være til hjelp, kanskje ikke. Ikke start med en for lav dosering, det er bortkastet. Det verste jeg vet er å ta en "disco-dose" med lsd, typ 60-90mcg. Det er bare slitsomt og stressende, man sitter igjen med ingenting etter "trippen" velg et dypere psykedelisk stoff, styr unna 2c-x gruppen for all del.

Men med mdma får fløyta en annen melodi, her er det greit å starte lavere, kanskje 1mg/kg ca.

Og til selve trippen, styr unna å se på film eller annet som distraherer. Heller rolig musikk og et forsøk på å meditere, da flyr tankene avgårde og det vil kanskje komme noe konstruktivt ut av dette. Tenker sopp eller lsd er en god start, av lsd ville jeg anbefalt 150-200μ i en god setting
Skal du bruke psykedelika terapautisk bør du ha folk til stede som har peilling, aller helst fagfolk, det blir nok på feil side av loven enn så lenge. Selvmord er ikke utenkelig for de som allerede har psykisk lidelse i seg og tar slike substanser, spiseforstyrrelse er vel alvorlig nok.
LSD har virkelig hjulpet meg med så ufattelig mye! Meningen med livet mitt tidligere var basically rus, spiste/drakk store mengder sukker HVER dag. Nå drikker jeg såvidt noe annet enn vann, spiser mye sunnere. LSD "viste" meg også hvor SØPPEL alkohol faktisk er, har faktisk aldri suget på alkohol lengre frister faktisk ikke! Det er mye mere også men dette var det viktigste LSD "viste" meg. Faktisk helt sykt at et stoff kan gjøre så mye bra! Tok LSD alene de fleste gangene samtidig som jeg mediterte! LSD alene kan bli tøft, men helt ærlig syns jeg at jeg fikk mye mer ut av LSD-en alene enn jeg gjor med venner. LSD fikk meg også til skjønne meningen med kunstverk, begynte også med maling pga en LSD trip. Det er et verktøy i mitt syn. Livet er faktisk blitt perfekt, takket være LSD & meditering.
Sist endret av Ltd123; 1. august 2018 kl. 20:54.
Uvaksinert 👍
Sitat av [protus] Vis innlegg
Selvmord er ikke utenkelig for de som allerede har psykisk lidelse i seg og tar slike substanser
Vis hele sitatet...
Finnes det noe som helst dokumentasjon på det du sier der?

"Serious side effects often attributed to LSD such as irrational acts leading to suicide or accidental deaths, are extremely rare. Deaths attributed to LSD overdose are virtually unknown"
http://www.emcdda.europa.eu/publicat...g-profiles/lsd
aka "Anal Funguy"
AnalFungus's Avatar
11 6
Ikke enkelt å si, MEN om du virkelig, virkelig, virkelig ønsker å gå inn for dette, så vær psykisk forberedt. Nå har jeg bare erfaring fra Psilocybe Cubensis (fleinsopp) og LSD på dette feltet, og for meg, så har fleinsoppen vært en bedre «hjelper». Har dog hørt mye fantastisk om LSD også. Du skal ikke se bort i fra at du får en såkalt «bad trip» når du turer på dette med dårlig psyke, men det er som regel bad trips som er mest «helbredende». Minner bare på at fleinsoppsesongen er nær, men det vet du sikkert��
Takk for svar alle sammen!

Frefalling, jeg ikke noe erfaring av andre rusmidler annet enn alkohol, som jeg forøvrig ikke er så fan av, syns ikke det gir meg noe. Det var en del tvangshandlinger tidligere i min spiseforsyrrelseskarriere, men vil ikke si det er så mye av det nå lenger. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg gjør det, men tror det har med eksistensiell ensomhet, og rettogslett at jeg synes livet er kjedelig. Jeg er egentlig ganske stabil psykisk, dvs. at jeg ikke har de store følelsene. Vil ikke si jeg er deprimert, men jeg har alltid vært litt melankolsk og har det noen vil si er et ganske dystert livssyn. Fra før av, har jeg lav selvfølelse og selvtillit, og spisingen gjør det enda verre.

Jeg har noe tørka fleinsopp jeg fant for noen år tilbake som jeg har tenkt å ta, men vet ikke om jeg vil bruke fleinsopp i mitt første møte med psykedelika. Både fordi det med dosering kan være vanskelig og fordi jeg tenker det kan bli litt for heavy i første omgang. Derfor MDMA, da jeg innbiller meg at dette gir en litt snillere rus. Men så vil jeg jo at det skal være noe som har potensial til å hjelpe meg også da.
Uvaksinert 👍
Hvis du liker å lese så ville jeg lest dette. Det er 7 blog poster, når du har kommet nederst så er det link til de neste 6.

https://sapiensoup.com/medical-benef...chedelic-drugs
Sitat av daffe Vis innlegg
Finnes det noe som helst dokumentasjon på det du sier der?
[
Vis hele sitatet...
Heldgivis er det sjeldent ja, men det kan skje, det viktigst her er at personen vi snakker om faktisk har en psykisk lidelse (spiseforstyrrelse) alerede. At dette kombinert med psykedelika er alvorlig er vel udiskutabelt.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
MDMA er flott til å vise hvor godt man kan ha det med seg selv. Kraftig eufori og velvære.

LSD og flein er flott hvis du vil observere tankemønster fra nye perspektiv. Det er her du får trøkt din egen skit rett opp i trynet.

Lykke til med prosjektet ditt.
Sist endret av bipbapbop; 2. august 2018 kl. 20:46.
Sitat av daffe Vis innlegg
Finnes det noe som helst dokumentasjon på det du sier der?

"Serious side effects often attributed to LSD such as irrational acts leading to suicide or accidental deaths, are extremely rare. Deaths attributed to LSD overdose are virtually unknown"
http://www.emcdda.europa.eu/publicat...g-profiles/lsd
Vis hele sitatet...
En LSD overdose er langt ifra det samme som å innta LSD forså å utføre selvmord altså.. bare så det er nevnt.
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvis du liker å lese så ville jeg lest dette. Det er 7 blog poster, når du har kommet nederst så er det link til de neste 6.

https://sapiensoup.com/medical-benef...chedelic-drugs
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Skal sjekke det ut.
Uvaksinert 👍
Sitat av Soletti Vis innlegg
En LSD overdose er langt ifra det samme som å innta LSD forså å utføre selvmord altså.. bare så det er nevnt.
Vis hele sitatet...
Ja, men det står jo i samme tekst

"Serious side effects often attributed to LSD such as irrational acts leading to suicide or accidental deaths, are extremely rare"

Selvmord er ekstremt sjeldent altså.

Nå har jeg ikke noe grunnalg for å si det og jeg har ikke lett etter noe heller, men vil vel tro at mdma er mye mer skummelt med tanke på selvmord da det jo lett kan utløse depresjon og angst.
Sist endret av daffe; 3. august 2018 kl. 06:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.