Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4353
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har siste åra drukket mye alkohol, når anledninga byr seg. Men jeg er lei av dagen der på og abstinenser ettet ei sikkelig fyllekule. Da har jeg reparert om jeg ikke skal på jobb eller noe annet spelt neste dag. Men det er ikle muligĺ å bli frisk uten å drilke mer. Dette har jeg lyst til å slutte med da jeg føler det er meningsløst. Noen kompiser har anbefalt meg å røyke brunt og være edru før jeg røyker. Første gang røyka jeg en hel joint og fikk nærmer panikkanfall, som var ille. Men jeg hadde jo bare røyka litt hasj. Trodde jeg skulle bli avslappa og kose meg. Man alt ble ødelagt av noya og hjertebank.
Dagen etter tok jeg 3 4 forsiktige trekk. Men samme følelsen kom da også men slapp heldigvis panikkangsten. Så da er nokke ikke dette noe for meg. Har dere noen forslag til noe annet jeg kan ta for å slappe av. Ikke amf eller hero . Kan jeg f.eks ta noen sobril imovane valium før jeg røyker?
Tren skiten ut av deg og legg deg vel fortjent ned på senga om kvelden og nyt fruktene
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har siste åra drukket mye alkohol, når anledninga byr seg. Men jeg er lei av dagen der på og abstinenser ettet ei sikkelig fyllekule. Da har jeg reparert om jeg ikke skal på jobb eller noe annet spelt neste dag. Men det er ikle muligĺ å bli frisk uten å drilke mer. Dette har jeg lyst til å slutte med da jeg føler det er meningsløst. Noen kompiser har anbefalt meg å røyke brunt og være edru før jeg røyker. Første gang røyka jeg en hel joint og fikk nærmer panikkanfall, som var ille. Men jeg hadde jo bare røyka litt hasj. Trodde jeg skulle bli avslappa og kose meg. Man alt ble ødelagt av noya og hjertebank.
Dagen etter tok jeg 3 4 forsiktige trekk. Men samme følelsen kom da også men slapp heldigvis panikkangsten. Så da er nokke ikke dette noe for meg. Har dere noen forslag til noe annet jeg kan ta for å slappe av. Ikke amf eller hero . Kan jeg f.eks ta noen sobril imovane valium før jeg røyker?
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at cannabis krever litt av deg, de aller fleste jeg har vært borti som røyker av og til, i ny og ne osv, får noia, nå røyker jeg selv ikke mer en et par ganger i året og de to tre første dagene er alltid litt noia, men etter noen dager gir det seg og det du kaller for å kose seg kommer mer og mer fram... Så om jeg skulle anbefale en substitutt for alkoholbruken din må det bli cannabis, men du må gi det litt tid, bli kjent med stoffet, start rolig og bygg deg opp.
Kan være at den jointen du fikk var for sterk for deg.
Som nybegynner trenger du langt mindre en vennene dine som røyker oftere gjør.
1 hel joint (også bare 2-4 trekk) kan være mer en nok for førstegangsrøykere, har du da i tilegg drukket alkohol vil det fort bli 10 ganger værre.

Kan selv oppleve noia og hjertebank av hasj, men det er som regel bare i situasjoner hvor jeg er redd for at noen skal oppdage det.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Hasj har aldri gitt meg en beroligende effekt. Tror det kan ha med at jeg har over gjennomsnittet med angst, og at hasj gjoer dette mere intenst. For folk som er chill og tar livet lett er nok cannabis beroligende.

Eller saa har det med hvor innroeyka man er.. eller en blanding.

Et par oel, eller flere.. og noen trekker, det gir god funk, som er behagelig. Men det er grunnet effekten av alkohol.

Hasj for meg er vanskeligere aa haandtere enn LSD. Der hasj upper mer av den du er, setter LSD deg litt ut av deg selv.
Sist endret av bipbapbop; 30. juli 2017 kl. 01:28. Grunn: Shamanix
Jeg må si at hasj for meg virker etter sinns tilstanden min, om jeg er glad og henger med venner og tenker på alt mulig rart gir det en sykt avslappende og morsom rus. Jeg føler også at jeg kan røyke mye mer en det jeg kan alene. Alene må jeg alltid ha mye mindre doser(1/3 ish av det jeg røyker med venner osv) for å få en fin rus, og jeg merker også angst/stressen så mange snakker om om jeg bare røyker litt for mye.
Støtter utsagnet til Lovetogrow. Jeg røyker periodevis. Det kan gå flere måneder for hver gang jeg røyker, men når jeg røyker er det ofte type flere ganger i uken, så blir det en lenger pause igjen osv. Når jeg starter og røyke, så er det litt ubehagelig de første gangene, men det blir noe man venner seg til etterhvert, hvor man etterhvert slapper mer av.

Ofte når jeg har vært på fylla med gutta, hender det ofte at det blir en nættings på vei hjem før vi legger oss. Og jeg har opplevd at dette reduserer hangoveren drastisk. Har noen av dere opplevd lignende?
For min del handler det mye om sinnstilstand og hva som skjer rundt meg. Mye usikkerhet = noia.
I helgen fikk jeg sjangsen til å ha en skikkelig røykekveld for meg selv, endte opp med å røyke oppimot 1g. Ca. 5 ganger mer enn jeg pleier å røyke på en kveld.

Det hjelper også å ta det litt rolig. Ta et par trekk, vent en halvtime, ta et par trekk til. Røyker jeg for mye for fort blir det fort noia.

Sitat av Zarni Vis innlegg
Ofte når jeg har vært på fylla med gutta, hender det ofte at det blir en nættings på vei hjem før vi legger oss. Og jeg har opplevd at dette reduserer hangoveren drastisk. Har noen av dere opplevd lignende?
Vis hele sitatet...
Jeg er aldri på fylla, men jeg merker stor forskjel om jeg kun tar et par øl eller om jeg røyker i tillegg. Alltid mindre utslitt dagen etter om jeg har røyka litt.
Sist endret av topdogg; 30. juli 2017 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det beste rusmiddelet for å slappe av uten store helseskader (utenom røykingen), det er hasj/cannabis. Du kan jo gi det en sjanse til, men ta veldig lite og bygg opp rusen sakte sånn at du ikke får panikk.

Ville ikke begynt med andre rusmiddler (piller) for å erstatte alkoholabstinenser.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Noe kan tyde på at hvis du er en av dem som ofte blir paranoid når du røyker hasj, så bør du være ekstra forsiktig."

kilde

Cannabis er ikke for absolutt alle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Noe kan tyde på at hvis du er en av dem som ofte blir paranoid når du røyker hasj, så bør du være ekstra forsiktig."

kilde

Cannabis er ikke for absolutt alle.
Vis hele sitatet...
– Halvparten av de som får en hasjpsykose, utvikler schizofreni tre år senere, forteller Raben Rosenberg.
Vis hele sitatet...
Er dette virkelig sant?
Selv som en ganske erfaren stoner kan en hel fjoner bli litt vel mye. Tror du bør begynne litt saktere også passe på blandingsforholdet. Tok meg litt tid å bli kjent med rusen
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
jeg anbefaler deg å vente en uke, så røyke i et miljø du føler deg trygg i. prøv også å være avslappet før du røyker også, har du noia når du røyker kan det påvirke rusen
Shulings får noia og liker ikke hasj-følelsen. Jeg har samme erfaring. Kan ikke stå cannabis lengre. Det var ikke alltid slik, og jeg har aldri vært noen storrøyker men kunne nyte en en gang i blant. Mange av mine venner har gått gjennom samme forandring, blant dem noen som røyket ofte og noen som ikke røyket ofte. Know thy self, om ikke cannabis fungerer for deg så er det ikke unormalt.

Valium vil garantert hjelpe, men så er det alltid et spørsmål om hvorvidt det er en god ide. Ekstremt vanedannende, spesielt for folk som har litt over gjennomsnitt angst eller tankekjør til vanlig.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er som regel begynnelsen på en nedtur når man trenger enda et rusmiddel for å bruke et annet. Hva med å drikke sjeldnere, eventuelt ta en valium på fylla, slik at du slipper å drikke så mye? Den har lang halveringstid og vil også gjøre dagen derpå litt lettere. Det er mange med mye angst som ikke kan røyke i det hele tatt dagen derpå, spesielt sjeldnere brukere.

Uansett, når man sliter med både abstinenser etter alkohol og noia fra hasj så er det for meg en klar indikasjon på at det trengs en hvit måned eller flere. Du har sannsynligvis dypere problemer, ta tak i deg selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg f.eks ta noen sobril imovane valium før jeg røyker?
Vis hele sitatet...
Fylte opp pipa klin full med en ganske god hasj jeg har liggende. Hadde tatt 2mg xanax i forkant og røyka til jeg omtrent ikke klarte å gå, men hadde null noia, og jeg er en som også sliter med hasjnoia.

Så ja, du kan ta piller for å få en god hasjrus, vil fraråde deg det for den relativt store risikoen det er for å bli avhengig.
Som et par her nevner, kan det være (mer enn) nok med selv 2-4 trekk. Avhenger av typen hasj, noe som ofte er vanskelig å bedømme før man har prøvd det. Start derfor med et par trekk og vent ca. en halvtime før du trekker mer, til du kjenner at det ikke "peaker" lenger.

Forstod ikke helt om du ville erstatte fyll med hasj, eller om du ville bruke hasj til å "reparere" dagen derpå? Sistnevnte vil jeg ikke anbefale om du ikke allerede nyter hasj omtrent hver gang. Selv jeg som røyker mye, og gjerne tar meg en bønne dagen derpå kan føle meg mer sliten og få hjertebank osv. Men da blir jeg iallefall mindre kvalm og får matlysten tilbake.