Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68329
Sitat av reaVen Vis innlegg
Jeg bruker mobilen til musikk i bilen (S2) spilleren i bilen har støtte for å spille av mp3-filer fra en minnepenn. Jeg lurer på om noen av dere har peiling på om det er mulig å få S2'en til å late som om den er en minnepenn?

Har forøvrig Bluetooth og AUX, men Bluetooth bruker en del batteri og jeg vil gjerne slippe å bruke to kabler (AUX til musikk, USB til lading).
Vis hele sitatet...
Koble til med usb og velg masselagringsmodus eller noe slikt.
Dukker opp i notification-draweren
Homemade Retard
zeicko's Avatar
har en samsung tab 10.1 som ikke vill koble seg til pc'n. får bare enhet ikke godkjent elns. noen som har samme problemet, eventuelt en løsning ?
Prøv en annen usb port, helst usb 2.
eller kanskje innstalere kies sånt at driverne blir adda
Har en Sony Ericsson Xperia Arc S som jeg har lyst til å roote. Jeg har 4.0.4 Ice cream Sandwich. Byggenummeret på den er 4.1.B.0.587. Noen som har en god guide som funker?
Mener du Acro S?
Nei, jeg mener Arc S, bra kamera,1.4ghz.
God dag!
Jeg har en S3 kjøpt i utlandet. Jeg vil veldig gjerne ha ett norsk display. Men mobilen mangler desverre en norsk språkpakke. Noen som vet hvor jeg får lastet ned en norsk språkpakke og hvordan jeg får installert det?
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
God dag!
Jeg har en S3 kjøpt i utlandet. Jeg vil veldig gjerne ha ett norsk display. Men mobilen mangler desverre en norsk språkpakke. Noen som vet hvor jeg får lastet ned en norsk språkpakke og hvordan jeg får installert det?
Vis hele sitatet...
kan du oppdatere den via Kies? da burde du få norsk språk pakke. ellers så kan du alltids ta en tur til XDA for å finne en fin ROM der lykke til
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
kan du oppdatere den via Kies? da burde du få norsk språk pakke. ellers så kan du alltids ta en tur til XDA for å finne en fin ROM der lykke til
Vis hele sitatet...
Mange takk. Skal gjøre endel research på det
Noen som vet om det er mulig og få kalender på lock screen uten å ha en app som kjører i bakgrunnen?

Dette er en basic ting som skulle vært mulig for mange år siden. Ingen kalendere som varsler ordentlig og kunne derfor vært greit og se avtaler hver gang mobilen skal brukes.
Har nettopp skaffet meg Sleep as Android. Noen som har tips til hvilke innstillinger som funker best når jeg skal komme meg opp om morgenen? Er jo så myyye forskjellig man kan velge mellom! Hva funker best for deg?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Om du er lei av GoLauncher, vil jeg anbefale Apex Launcher. Her er et eksempel av hvordan det kan se ut:
http://bildr.no/thumb/1324252.jpeg
Jeg har kjøpt en HTC one X + og ble noe overasket da jeg kobla den til pc, hadde tatt noen testbilder jeg ville se på, som vanlig med slike inrettninger klikker jeg på flyttbare lagringsmedier i "min datamaskin" så kommer jeg til dit jeg skal, samme på alle kameraene jeg har samt alle tidligere telefoner.
Jeg fikk overført noen bilder så ble det stopp, noe holdt på og instalere seg, noe htc manager greier, tok det i bruk og syntes det her var en dårlig løsning, og tanken gikk til programmvare en må ha for og entre telefonen hos en større konkurent. Etter denne instalasjonen kommer jeg overhode ikke inn på telefonen via "min datamaskin" som jeg har gjort med min sensation XE, og fortsatt kan gjøre, men ikke kul med den nye HTC one X +. den er 3 dager no og har vurdert angrefristen. har blitt noen timer med htc hjelpa, fikk bekrefta at det ikke går uten det her tilleggsprogrammet på pc. Valg på mobilskjermen som jeg forventet og få som lading eller koble til pc, kom ikke opp (i følge htc, skal det ikke heller på denne) noe jeg las på nett var "unfortunately Google dropped support for UMS with honeycomb because UMS locks the storage to the phone when plugged into a PC" sant nok det.
MEN det må da vel kansje gå and og få telefonen til å bli lagringmedie ?
Så da må jeg spørre dere her inne som kan det her om android så inderlig mye bedre enn meg.
Håper jeg har forklart meg greit om dette, venter spendt på svar.

Også forsøkt på laptop ene med xp og andre med w7, stasjonær har xp.
samme resultat.
Hei, har en Optimus 4x HD P880, ønsker en bedre SMS app for spesiellt bruk....
Har GSM styring for å starte/stoppe dieselvarmeren i bilen. Samme greiene brukes for styring av hyttevarme etc.
Det er en slik en: http://www.gsm-auto.com/
SMS meldinger jeg sender:
Varme På:
#PWD261214#RLOP1=1

Varme Av:
#PWD261214#RLOP1=0

Problemet er at det det er noe kronglete å sende disse meldingene... må finne en gammel melding jeg har sendt tidligere, kopiere innholdet, lime det inn i en ny melding, og så sende.

Finnes det en SMS app som forenkler dette? Heldst med eget ikon for Av og På, evt åpne appen, velge en av meldingskodene, og så Send, heldst uten å knotte inn tel.nummeret. Finnes slikt ?
Sist endret av DayTrader; 28. november 2012 kl. 19:56.
Heisann. Vurderer å kjøpe en sånn mini android pc til å plugge i TVen.
Det er mye å velge mellom og jeg aner ikke hvilken som er best.

Krav: Den må klare å dra Netflix med 1080p, kunne brukes til litt surfing og musikk via spotify.
Budsjettet er på rundt 400kr inkludert frakt.
Fint om dere linker til der jeg burde kjøpe den også

mvh t_ben
Sist endret av t_ben; 29. november 2012 kl. 01:56.
Har skrudd av "roter skjerm automatisk" på min Sony Xperia P, men når jeg har laderen tilkoblet så roterer skjermen seg likevel. Finnes det en mulighet for å slå det av?
Sitat av shonny Vis innlegg
Har skrudd av "roter skjerm automatisk" på min Sony Xperia P, men når jeg har laderen tilkoblet så roterer skjermen seg likevel. Finnes det en mulighet for å slå det av?
Vis hele sitatet...
Last ned Orientation Control fra Play. Koster 10kr eller noe.
Hvordan kobler jeg opp mobilnett? Er helt nybegynner på andeoid.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Last ned Orientation Control fra Play. Koster 10kr eller noe.
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekkes ut!


Sitat av trygve Vis innlegg
Hvordan kobler jeg opp mobilnett? Er helt nybegynner på andeoid.
Vis hele sitatet...
Innstillinger > Under trådløst og nettverk, velg "Mer..." > Mobile Nettverk > Kryss på "data aktivert".
har gjort det, men det går ikke.
Operatør har du?
onecall med 50mb dsata elns
Sitat av trygve Vis innlegg
onecall med 50mb dsata elns
Vis hele sitatet...
http://www.onecall.no/kundeservice/androidoppsett.php


Eller du kan prøve en av oppsettene for Samsung Galaxy. Måtte bruke en av de på min Galaxy Note for at MMS skulle fungere
Sist endret av Mr. Flash; 30. november 2012 kl. 17:48.
Fikk det til nå. Takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har satt i gang SetCPU på min Nexus 7, og standard er 1,2 mhz. SetCPU kan maksimalt overclocke den til 1,3.. Det er vel litt lite? Leste om en som har satt den opp rundt i 1,5. Er det noe annet jeg må gjøre inne på SetCPU? Og siden jeg prøver meg litt på overclocking, så må jeg jo holde et lite øye med temperaturen. Den ligger og flyter fint på 22C nå, men hvor mye er for mye?
Ikke MHz, men GHz. Å gå opp til 1,3GHz burde gå fint, det er noen som har kommet seg opp i 1,9GHz (med volt endringer). Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta risikoen da Nexus 7-en mest sannsynlig er kraftig nok fra før av.
Sitat av DayTrader Vis innlegg
Hei, har en Optimus 4x HD P880, ønsker en bedre SMS app for spesiellt bruk....
Har GSM styring for å starte/stoppe dieselvarmeren i bilen. Samme greiene brukes for styring av hyttevarme etc.
Det er en slik en: http://www.gsm-auto.com/
SMS meldinger jeg sender:
Varme På:
#PWD261214#RLOP1=1

Varme Av:
#PWD261214#RLOP1=0

Problemet er at det det er noe kronglete å sende disse meldingene... må finne en gammel melding jeg har sendt tidligere, kopiere innholdet, lime det inn i en ny melding, og så sende.

Finnes det en SMS app som forenkler dette? Heldst med eget ikon for Av og På, evt åpne appen, velge en av meldingskodene, og så Send, heldst uten å knotte inn tel.nummeret. Finnes slikt ?
Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre er å lagre kodene som vanlige utrykk i SMS-tjenesten.
På Android 4.0.3 er hvert fall oppskriften slik:

Gå til Meldinger --> (menyknapp) og Instillinger.
Gå deretter til Vanlige utrykk, trykk menyknapp, og legg til kode for å slå av varme. Repeter forgående steg for å legge til for å slå på varme.

Da kan du åpne en ny melding, trykke menyknapp, deretter Vanlige utrykk, og bare velge av eller på-definisjonen du har lagt inn.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ikke MHz, men GHz. Å gå opp til 1,3GHz burde gå fint, det er noen som har kommet seg opp i 1,9GHz (med volt endringer). Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta risikoen da Nexus 7-en mest sannsynlig er kraftig nok fra før av.
Vis hele sitatet...
Kom litt feilt ut der, mente selvsagt Ghz. ;-)

Nei, ingen grunn til å overclocke den noe mer, ville bare høre litt om det. Gøy å lære.
Kjøp av android tablet!.. hva er best? :P
Nexus 7, Nexus 10, Asus TF300T, Asus TF700T og Note 10.1.
Sist endret av Mkvarner; 24. desember 2012 kl. 16:09.
Sitat av jakWin Vis innlegg
Kjøp av android tablet!.. hva er best? :P
Vis hele sitatet...
Tenk over størrelsen. Vil du kunne ha den med i lomma? Eller skal du stort sett ha den hjemme? osv. Det er faktisk ganske viktig og ha tenkt over. Til ellers slutter jeg meg til Mkvarner og anbefaler Nexus 7"/10" - De andre har jeg ikke testet ut.
Sist endret av Fuzzybossen; 24. desember 2012 kl. 16:31.
Lurer på å roote min S3, men er litt i tvil. Lurer på et par ting:

1. Skal vel kuke til ekstremt mye for å hardbricke tlf/gjøre den ubrukelig?
2. Hvor mye raskere blir tlf av å installere CM10 jeg har lest litt om? Synes faktisk S3'en er skammelig treg til å ha rimelig kraftig prosessor.. Lagger ofte når jeg skal til "home-screen" fra en eller annen app.
Med mindre du er en hjerneskadet idiot som napper ut usb kabelen imens du flasher CWM så skal det gå helt fint. CM10 oppleves MYE raskere enn Touchwiz som suger ut alle ressursene av den kraftige prosessoren. Du har også CM10.1 som er basert på Android 4.2, er så og si problemfritt.
Sist endret av Mkvarner; 29. desember 2012 kl. 01:15.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Med mindre du er en hjerneskadet idiot som napper ut usb kabelen imens du flasher CWM så skal det gå helt fint. CM10 oppleves MYE raskere enn Touchwiz som suger ut alle ressursene av den kraftige prosessoren. Du har også CM10.1 som er basert på Android 4.2, er så og si problemfritt.
Vis hele sitatet...
Da er valget tatt, treg elektronikk er det verste jeg vet.
Skal roote min Galaxy Note. Kan jeg ta minnekortet ut før rootingen? Eller må jeg sikkerhetskopiere og la det stå i under selve prosessen? Kommer alt av apps osv til å bli borte? Må isåfall sikkerhetskopiere SMSarkivet mitt.
Sitat av DayTrader Vis innlegg
Hei, har en Optimus 4x HD P880, ønsker en bedre SMS app for spesiellt bruk....
Har GSM styring for å starte/stoppe dieselvarmeren i bilen. Samme greiene brukes for styring av hyttevarme etc.
Det er en slik en: http://www.gsm-auto.com/
SMS meldinger jeg sender:
Varme På:
#PWD261214#RLOP1=1

Varme Av:
#PWD261214#RLOP1=0

Problemet er at det det er noe kronglete å sende disse meldingene... må finne en gammel melding jeg har sendt tidligere, kopiere innholdet, lime det inn i en ny melding, og så sende.

Finnes det en SMS app som forenkler dette? Heldst med eget ikon for Av og På, evt åpne appen, velge en av meldingskodene, og så Send, heldst uten å knotte inn tel.nummeret. Finnes slikt ?
Vis hele sitatet...
Sjekk SendIT!
https://play.google.com/store/apps/d...ZXRzLmJldGEiXQ..
Har nå rootet S3en min med Odin, og er klar for å flashe til CM10 med CWM. (om jeg har forstått riktig).

Denne guiden burde vel fungere bra selv om jeg ikke har brukt oneclickroot?

Og hvilken download av CM10 skal jeg velge når jeg har telenor?

Leste at jeg må unlocke bootloader også, vil gjerne ha en safe guide på alt det her før jeg hiver meg utpå. En defekt tlf er det siste jeg vil ha.

Hadde et par uhyggelige opplevelser med jailbreaking av iPhone hvor jeg trodde jeg hadde ødelagt den helt, men det fikset seg heldigvis. Vil slippe slik stress
Er vel bare på Verizon sine S3-er at låst bootloader er et problem. Har du allerede CWM så er det godt gjort å bricke mobilen.
ADOBE FLASH PLAYER!
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Skal roote min Galaxy Note. Kan jeg ta minnekortet ut før rootingen? Eller må jeg sikkerhetskopiere og la det stå i under selve prosessen? Kommer alt av apps osv til å bli borte? Må isåfall sikkerhetskopiere SMSarkivet mitt.
Vis hele sitatet...
Minnekortet blir brukt under rootinga, så det må stå i. Alt av apps, sms og kontakter vil forsvinne, så det du vil beholde, må du ta backup av.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Minnekortet blir brukt under rootinga, så det må stå i. Alt av apps, sms og kontakter vil forsvinne, så det du vil beholde, må du ta backup av.
Vis hele sitatet...
Jeg roota min nettopp, og en kamerat sin. Vi mista ingenting så det du sier er feil.

Var som å kjøre en update.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Jeg roota min nettopp, og en kamerat sin. Vi mista ingenting så det du sier er feil.

Var som å kjøre en update.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du faktisk roota, og ikke bare oppdaterte? Jeg har rootet flere telefoner og har aldri beholdt noe, utover standard apps om jeg kun velger å roote men ikke ta med custom roms. Sier ikke at du ikke har rett, men den var ny for meg i allefall. Så jeg anbefaler uansett å ta backup, så er man på den sikre siden.

Edit: Når jeg tenker meg om, så kan du neppe ha tatt full root på den, man er da nødt til å wipe data og cache, har aldri fått det til uten det.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. desember 2012 kl. 22:42.
Alt som ligger på det EKSTERNE minnekortet ligger trygt.
Du mister ingenting ved å roote, med mindre det er snakk om Nexus enheter.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du mister ingenting ved å roote, med mindre det er snakk om Nexus enheter.
Vis hele sitatet...
Jeg har rootet Desire, Hero, Desire HD og Nexus 7. Alle ble slettet under rooting.
Roota idag og mistet ikke noe som helst. Galaxy S3.

Det er vel værre når man skal fikse custom rom vil jeg tro?

Bruke Kies til å ta backup av apps, eller funker titanium backup på en eller annen måte?
Nei mister ikke no ved skifting av rom, wipe sletter bare internminnet...
Men trodde man mista data på sdkort under unlocking av bootloader, gjør hvertfall det på nexus enheter
Sitat av packman Vis innlegg
Nei mister ikke no ved skifting av rom, wipe sletter bare internminnet...
Men trodde man mista data på sdkort under unlocking av bootloader, gjør hvertfall det på nexus enheter
Vis hele sitatet...
Det er jo internminne jeg snakker om, siden man mister SMS, kontakter og apps som ligger der. Nexus 7 som jeg har nå har ikke SDkort, og derfor er det laget en ordning som gjør at den "tror" at det er et SDkort der.
ok, men man mister ingenting ved å bytte rom med mindre man wiper(noe som er lurt når man bytter rom, men ikke obligatorisk).
Ja den har et emulert sdkort.. men du vil heller ikke miste noe som ligger på den emulerte partisjonen ved en wipe i recovery