Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 490
Har hørt på den seneste skiva til Nick Cave den siste måneden. Lenge sia jeg har hørt noe av den mannen så jeg ble overaska over hvordan hadde forandra seg.

Er det noen som har gjort seg noen meninger om Dig Lazarus Dig og blir den stilen gjennomgående i Spektrum 16.Mai?

Og hvor har det blitt av Blixa?
Blixa var medlem av The Bad Seeds, men slutta etter No more shall we part i 2002-3, og jeg tror ikke han har spilt ned Nick Cave siden da. Grinderman er et nytt prosjekt, bestående av noen folk som alle var med i The Bad Seeds. Det er utvilsomt mer rocka enn på lenge, og jeg vil tro at turneen også konsentrerer seg om den "nye" sounden. Han spiller neppe "where the wild roses grow" i Spektrum, for å si det slik.

Jeg er ærlig talt mest glad i den såre, romantisk-voldelige perioden til Nick Cave, rundt The boatmans call, og no more shall we part. Into my arms er en av verdens fineste sanger.