Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4189
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Internet Explorer og FireFox støtter nå en fiffig liten sak kalt Open Search. Det innstalleres i utgangspunktet akkurat som RSS-newsfeeds, med autodiscovery av siders søkefunksjoner.

Man kan nå legge til nFF-søk i Internet Explorer 7.0 og FireFox 2.0. Har du ikke siste versjoner av nevnte nettlesere er det kanskje på tide å oppgradere? Når du har gjort det kan du velge nFF-søk fra nedtrekksfeltet og søke på nFF uten å først ha benyttet siden. Jeg syntes faktisk det er greiere å bruke funksjonen i nettleseren selv når jeg er på nFF fra før.

For å innstallere nFF-søk gjør du følgende:


Internet Explorer

http://www.freakforum.nu/art/img/opensearch-IE.png


FireFox

http://www.freakforum.nu/art/img/opensearch-FF.png


Opera
Opera støtter ikke Open Search, men har implementert en metode som lar deg legge til søkefelter fra en nettside til på programsøket.
Klikk på "Søk" i menyen på forumet, slik at du får opp søkelayeret, og deretter høyreklikker du i selve søkefeltet og klikker som vist på bildet. Du vil så bli møtt med en dialogboks hvor du bare skriver inn en navn og key, f.eks. "nFF" og "n", og trykker OK.

http://www.freakforum.nu/art/img/search-opera.png


Når du har gjort dette kan du velge "nFF" i listen og utfører søk.

Happy searching
Dette kan du også gjøre i Opera, just for the record. Høyreklikk i søkefeltet her i nFF, og "Legg til søk".
gjort! =)

Nff <3
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg har nå oppdatert emnet med informasjonen Redstorm var så vennlig å bistå med.
Nice, men ser ut til å ha et lite problem. Jeg trykker "Add nFF" i Firefox 2.0, men ingenting skjer.. Kan det være fordi jeg er på skolen uten admin rettigheter?
Det virker ikke til meg??
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det virker ikke for deg. Jeg borka den litt isted, og skal fikse det når jeg har fått meg en dusj.
Har lagt den til nå
Funka Flotters i Opera det.

OldSkewl <3
Sist endret av Robin1705; 9. november 2006 kl. 15:48.
Tusen takk nso, bra guide også
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Da skal det fungere fint igjen for alle de nevnte nettleserne.
Hrmf, kan ikke Mozilla inkludere dette i Camino også? Irriterende!
Ministry of Love
sptz's Avatar
tja det har funket i opera siden tidensmorgen, men ble litt lettere med versjon 9.

slipper og editere search.ini manuelt. Eller rote rundt i innstilligene...
Sist endret av sptz; 9. november 2006 kl. 23:40.
deilig med ny firefox OG med nFF søkemotor på toppen av det hele
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av spetznaz
tja det har funket i opera siden tidensmorgen, men ble litt lettere med versjon 9.

slipper og editere search.ini manuelt. Eller rote rundt i innstilligene...
Vis hele sitatet...
Nei, Open Search er ikke implementert i Opera. Open Search er en standard, det Opera gjør er noe lignende men på sin egen måte - uten Open Search og uten autodiscovery.
takker, håper dette løser mange problemer, men folk som ikke veit hvor søkeknappen er...
Den var ikke dum nei.


Sitat av max-mekka
takker, håper dette løser mange problemer, men folk som ikke veit hvor søkeknappen er...
Vis hele sitatet...
Sikker på at du har en versjon med søkefunksjon? se igjen. Hvis du har riktig versjon er jeg ganske sikker på at den er øverts i høyre hjørne.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av nso
Nei, Open Search er ikke implementert i Opera. Open Search er en standard, det Opera gjør er noe lignende men på sin egen måte - uten Open Search og uten autodiscovery.
Vis hele sitatet...
Har jeg da heller ikke sagt? Jeg bare påpekte det faktum at nff søk i Opera har vært tilgjenlig i meget lang tid.

Forøvig meget flott tiltak siden det vil gjøre det lettere for folk å søke, og dermed utnytte resursene på nff bedre
Denne var bra, jeg liker den også bedre enn standard søking, eneste er: hvordan legger man til egne 'parametre'?
F.eks. hvis jeg har lyst at den alltid skal søke etter ordet i emnefelt, og ikke i alle innleggene i et topic..
Og hvordan fjerner jeg de andre? (Answer.com, yahoo.com..)
Virker fortsatt ikke?
Sitat av Minesweeper
Virker fortsatt ikke?
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt hva du har gjort og hvordan det ikke virker?
Armageddon is saved, God bless you!
Dette var nyttig flotters!
<offtropic> er det bare admin som har de kule fargene på siden? (svart) </offtropic>
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av rocknroll
<offtropic> er det bare admin som har de kule fargene på siden? (svart) </offtropic>
Vis hele sitatet...
Nei, du må bare velge OldSkewl-temaet fra drop-down menyen nederst til venstre på siden.
Offtropic?
Er det andre som har blitt sagt her så tropisk da?

Sitat av Minesweeper
Virker fortsatt ikke?
Vis hele sitatet...
Jo, det virker.
Sist endret av TanteSpiker; 12. november 2006 kl. 17:08.