Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1336
Advarer om at det ikke er min greie; Det høres ut som Marit larsen/ravn/sundfør, altså det stikker seg ikke ut på noen måte, det er generisk
"på utpust" musikk. Lite pang og action, veldig mellow og lite originalt.
ser poenget. men alle sjangre går vel i det samme nå for tida. ekstremt mye likt. litt bra vri på teksten her, forøvrig også de andre sangene. og selv om vokalen er aurora-sundfør-ish, så likevel gjenkjenbar. mer interessant enn marit larsen og ravn i alle fall. sundfør i en klasse for seg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det høres ut som Marit larsen/ravn/sundfør, altså det stikker seg ikke ut på noen måte,
det er generisk
Vis hele sitatet...
At du rører Susanne Sundfør inn i den samme suppa som Larsen og Ravn diskvalifiserer
deg som musikk anmelder i mine øyne. Er f.eks. The Brothel generisk dritt som ikke utmerker seg på noe vis?

Sitat av OktoberFest Vis innlegg
Hva synes dere om denne?
Vis hele sitatet...
Hva er grunnen til at du spør?
Er du henne?
Sist endret av vindaloo; 8. mars 2023 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
generelt interessert i lokal musikk. mye nytt hver uke som overrasker både negativt og positivt. skjønner meg ikke på hvorfor gode låter ikke blir spilt mens komplett søppel spilles hyppig, selv om alt er veldig likt innenfor hver sjanger. ta denne f.eks. https://open.spotify.com/track/26qGo...RKinfk3YdJs7uQ - spennende å se hvor langt den når. høres også ut som alt annet, men hvorfor den eventuelt ikke når like langt som det som er helt likt og ligger på topplister det vet jeg ikke. denne derimot har jeg ingen problemer med å forstå om ikke når langt: https://open.spotify.com/track/1XgTX...TCuewb9s3wwHrg

haha sundfør er et musikalsk geni, men for meg blir det altfor mye nasal synging og for alternativt. larsen og ravn er veldig musikalske men uten genistempel
Sitat av OktoberFest Vis innlegg
ser poenget. men alle sjangre går vel i det samme nå for tida. ekstremt mye likt. litt bra vri på teksten her, forøvrig også de andre sangene. og selv om vokalen er aurora-sundfør-ish, så likevel gjenkjenbar. mer interessant enn marit larsen og ravn i alle fall. sundfør i en klasse for seg.
Vis hele sitatet...
Da må du åpne både ører og horisonten, ass. Det har aldri vært mer variabel musikk enn vi har nå. Det finnes andre kanaler enn Nrk sine og andre sjangre enn det Spotify mener du kommer til å like.
Sitat av OktoberFest Vis innlegg
generelt interessert i lokal musikk. mye nytt hver uke som overrasker både negativt og positivt. skjønner meg ikke på hvorfor gode låter ikke blir spilt mens komplett søppel spilles hyppig, selv om alt er veldig likt innenfor hver sjanger. ta denne f.eks. https://open.spotify.com/track/26qGo...RKinfk3YdJs7uQ - spennende å se hvor langt den når. høres også ut som alt annet, men hvorfor den eventuelt ikke når like langt som det som er helt likt og ligger på topplister det vet jeg ikke. denne derimot har jeg ingen problemer med å forstå om ikke når langt: https://open.spotify.com/track/1XgTX...TCuewb9s3wwHrg

haha sundfør er et musikalsk geni, men for meg blir det altfor mye nasal synging og for alternativt. larsen og ravn er veldig musikalske men uten genistempel
Vis hele sitatet...
Det du postet var langt fra artistene du snakker ned, hva er egentlig vitsen med å trekke ned andre på en sånn subjektiv måte?

Du kan stille det samme spørsmålet i andre settinger, hvorfor se på hotell Cæsar når serie XYZ finnes?
Fordi folk har forskjellig behov og smak.
I mine ører var det du postet ekstremt kjedelig musikk, men så er vi forskjellige da. Noen fokuserer på tekst, noen hører etter melodier mens andre kanskje foretrekker spesifikke instrumenter.
Trådstarter
6 0
jøsses. åpenbart ikke riktig sted å diskutere verken lokalmusikk eller musikk. tenker jeg finner noen som ikke er premenstruelle og diskuterer med de istedenfor. men ja rosander, vi er forskjellige og musikk er subjektivt. det er jo derfor det er interessant å diskutere hva som når langt og hva som ikke når langt, å høre hva andre folk hører (gjerne ned til detaljnivå om man er nerd nok), særlig ifm lokal musikk for sånne som meg
Sitat av vindaloo Vis innlegg
At du rører Susanne Sundfør inn i den samme suppa som Larsen og Ravn diskvalifiserer
deg som musikk anmelder i mine øyne. Er f.eks. The Brothel generisk dritt som ikke utmerker seg på noe vis?
Vis hele sitatet...
Det var jo derfor jeg skrev at jeg advarer at dette ikke er min greie. Så fra mine generiske ører så stikker ikke dette seg ut noe særlig.
Jeg mener kanskje å ha hørt den The Brothel en gang, men det er jo akkurat samme stilen, veeldig nedpå, sånn musikk som er koselig å høre når man skal sovne.

Prøver altså å få inn litt perspektiv her fra andre, man får jo ikke akkurat noe ut av sirkelrunking heller? På samme måte er jeg klar over at f.eks Denne sangen som jeg elsker, er repetetiv migreneinduserende dritt for andre.

Det handler om å akseptere at folk har forskjellige smaker og helt forskjellige perspektiv, så du kan jo være litt mer motakelig, bare en tanke..
BRAND ∞ STRONG
Du må prøve å glemme.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du må prøve å glemme.
Vis hele sitatet...
Hadde du lært deg å kommunisere litt klarere så tror jeg vi begge hadde sunget kumba-ya rundt bålet i god stemning.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Hadde du lært deg å kommunisere litt klarere så..
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt problemer med å gjøre meg forstått, men de siste par månedene har jeg, inkludert nå, hørt det to ganger.
Du er ikke tilfeldigvis samisk?

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
..tror jeg vi begge hadde sunget kumba-ya rundt bålet i god stemning.
Vis hele sitatet...
Stakk innom tidligere i dag, men det var kun robhol som var her. Han satt å lalla på kumba-ya for seg selv
så jeg pisset på bålet og dro igjen. Hvis det ikke blir god stemning av det så vet jeg ikke.

Du kan se på det som en fredelig

(TS, hvis du synes tråden har blitt rar er mest fordi den aldri hadde noen substans. Forslag til forbedring:
Fortell oss hvordan du opplever sangen og hvorfor og at du basert på det lurer på hva andre synes.)
Sist endret av vindaloo; 16. mars 2023 kl. 05:09.