Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1082
Hei, jeg lurer på om noen som har erfaringer med lagerhotell/tredjepartslogistikk i USA, eller lignende?

Tenkte på det en gang for lenge siden, og fikk noen sider fra en kompis men har mistet alt av adr.

Tenkte at hvis man f.eks. kunne bestille en vare på Ebay og få den sendt til en adr. i USA. For da slipper man å tenkte på frakt når man bestiller ifra Ebay, er en god del der som ikke "shipper worldwide". Det er ganske irriterende, da man må finne en annen vare med sykt dyr frakt, som nesten er dyrere en varen.

Hvis man da har bestillt en del ting, og så fått det lagret på lagerhotellet. Kan man da bestemme selv når man vil ha det sent hjem?

- Hvordan er det med toll da? Hvis pakken blir for stor? Er det mulig at disse sender det som en gave til deg?
- Kan de på "lagerhotellet" hente varen din, som du har bestillt på eventuellt Ebay?
- Kan man da bestille seg f.eks. en Iphone til lagerhotellet, for å bestille Iphone må man ha Amerikansk bostedsadr. vil da dette fungere?
- Hvordan er det med priser, i forhold til disse kriteriene? Regner med at jo fler funksjoner jo dyrere...

Har bare hørt rykter om det her så kunne tenkt å hørt ifra noen med erfaringer/tips..

Takk for svar.
Jeg vet ikke hvordan det er med opphold, men om du trenger amerikansk adresse for å sende ting til Norge, kan du få det hot http://www.jetcarrier.com/ når dem motar en pakke på "din" adresse eller postboks som du sikkert får, sender de dem hjem til deg for en ganske rimelig penge. Tollen er jo da neste problem.
Hva med JetCarrier?

*too late*
Sist endret av nomore; 30. mars 2011 kl. 11:49.
Trådstarter
Har sett litt på siden til JetCarrier, og hvis jeg har forstått det rett så sender de pakken på faste tidspunkter? Som de har satt opp?

Såg også at de har bare èn pris, toll og andre gebyrer og avgifter, er inkludert i den prisen. Det likte jeg!

Kan man da eventuellt kjøpe seg en Iphone til denne adr. ? Ikke at dette er så veldig aktuellt, men vil bare forhøre meg..

Noen av dere som har prøvd Jetcarrier?
Trådstarter
Har funnet ut av JetCarrier er svartelistet av apple så man kan ikke bestille slike produkter via dem.

Eneste negative jeg har hørt er atd et kan bli dyrere enn forventet om avsender har pakket inn litt for godt (liten ting i stor eske)..