Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 12148
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jess!
Da er det ute, løp og kjøp gutter og jenter
Det jeg egentlig lurer på er: Hva synes folket?

Har selv spilt en times tid på PC og jeg må si at jeg er mektig imponert. Problemet er bare at maskinen min ikke klarer å dra det på langt nær så bra som den burde. (Har en 3ghz pentium 4, radeon 9700pro, 1gb ram +++ og får "medium quality" på 640x480 med aa av...) Har nå tweaka settingene såpass at det blir greit spillbart på 800x600 med ok grafikk. Jeg elsker dette spillet

Folkets mening?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg har spilt litt på pc, og jeg er ikke ekstremt imponert. Synest kontrollerene var vanskelige å forholde seg til, dessuten krever spillet noe helt intenst mye for å se bra ut. Men selv om jeg ikke synest det imponerer virker spillet artig, og jeg kommer sikkert til å spille det en del.
link til review elnz anyone?
Har brukt litt tid på det jeg også, og til tross for at jeg aldri har hatt særlig sansen for slike spill, så er jeg ganske så fasinert. Det mest negative er vel hvordan spillet håndterer ansiktet, eller det er i allefall det som har irritert _meg_ mest. De fleste ansiktene er regelrett stygge, og det kan godt være at det er mer realistisk, men det får meg til å grøsse uansett :P I tillegg ser jeg stadigvekk de samme ansiktene brukt på forskjellige folk, også på et par av hovedfigurene.
Men vent... det er faktisk flere ting som irriterer meg, blant annet at volumet på de som snakker ikke alltid stemmer overens med hvor de er i forhold til deg (og spilles av altfor høyt), og du har også en ganske så uoversiktlig inventory som jeg er sikker på at kommer til å frustrere meg til døde lenger før jeg får rundet spillet.
Og til sist, det er fremdeles en god del bugs i spillet, jeg har f.eks flere ganger opplevd at jeg har havnet i rom, områder, eller situasjoner der det ikke har vært noen vei videre, uten at det skulle være sånn. Det skyldes portaler som forsvinner og andre ting. Spillet kræsjer også ganske ofte. (Det jeg har testet er ikke en cracket versjon hvis dere skulle lure)

Men nok klaging, det er et utrolig underholdende, og de fleste av feilene vil det nok bli rettet opp i etterhvert. Det er veldig mange timer med god spilling i dette spillet, så jeg kan vel ikke annet enn å anbefale det jeg også.
Sist endret av NoRemorse; 24. mars 2006 kl. 19:00.
Jeg har spilt det litt og må si som folket over her: jeg er mektig imponert. Landskapet er noe av det som imponerer meg mest, egentlig.

btw, noen som har veit hvordan jeg får opp igjen "uses" på magiske våpen?
Sitat av hafsal
btw, noen som har veit hvordan jeg får opp igjen "uses" på magiske våpen?
Vis hele sitatet...
ved å bruke det?
Sitat av hafsal
Jeg har spilt det litt og må si som folket over her: jeg er mektig imponert. Landskapet er noe av det som imponerer meg mest, egentlig.

btw, noen som har veit hvordan jeg får opp igjen "uses" på magiske våpen?
Vis hele sitatet...
Du må "lade det opp" hos en magiker. trur også det er mulig selv med traped soules. (hvis du er magiker selv)
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/...on/review.html

9,6/10 hos Gamespot. Rank: 1 of 18,596.
Sier vel sitt Jeg sitter her med abstinenser - har hverken god nok pc eller xbox til å kjøre spillet. Mulig jeg brenner 2000 kr på finn.no for å skaffe meg 360
Jeg er så fortapt i spillet. Spiller det på PC. Angående restoration av magiske våpen, så skal det finnes en ruin (som jeg ikke husker navnet på i farten) hvor du kan få tak i en gem som lar deg lade det opp igjen

Har nettopp fått Conjuration skill 100. Elsker Lichen min
Jævelig genialt spell, nesten like bra som ddII. men skulle vært mere magic og teamplay.
Sitat av NoRemorse
I tillegg ser jeg stadigvekk de samme ansiktene brukt på forskjellige folk, også på et par av hovedfigurene.
Vis hele sitatet...
Viss du tenker på Uriel Septim og Martin Septim så kan det være fordi att de er far og sønn?
Viss det ikke var det, så kan det være fordi att mange av ansiktstrekkene ser like ut uansett. (Har lagt merke til "langt hår, litt gammel" stereotypen ganske ofte)

En bug som kan være forjævli viss du ikke har lagret på lenge er att viss du får en avtale, som for eksempel "Møt meg ved <random spot> kl. 10", så må du ikke bli fengslet!
Da stopper den questen opp, og questfyren møter ikke opp. Skjedde iaffall med meg.

Kan jo ikke klage på grafikken da, og spillet er jo bygd opp rundt realisme, så det er ekstremt artig å snike innpå folk og backstabbe dem

Det som var mest irriterende med character creation var att det var umulig å få litt skjegg på stakkaren! Beste som gikk ann var å få noen svarte striper som skulle ligne på skjegg.
Så mest ut som maling...

Fikk Oblivion lørdag, og sløste bort resten av helga på det


Btw; Yndlingsclass?

Elsker Assassin
Det fikk en 6-er i vg.
Screenshots fra spillet på Xbox 360... Det ser mektig ut, hoho
"Tenkte jeg skulle prøve meg på denne posten da jeg og...
Har selv et problem med Elder Scrolls IV: Oblivion... Jeg starter spillet og alt går glatt, trykker "New Game". Da starter et kort klipp av en mann som snakker og filming av byer osv, men dette hakker noe helt sykt. Jeg ser bare hvert 4-5 sekund av filmen. Når jeg da kommer til delen jeg skal velge hvordan personen min skal se ut, er det bare hvitt... Dvs. jeg ser menyen, så jeg kan hvelge osv, men selve personen min og bakgrunnen er hvit, med noen flekker som unntak..
Noen som vet hva som er galt, evt. hvordan man kan fikse dette? Kan legge til screen shot om nødvendig."

Postet det på "Oblivion Problem" også, men om noen her vet svaret så PM eller post det her plz
Konge spill, har sittet mange timer med forgjengeren og dette var minst like bra.
Men, ja, grafikken irriterer meg noe inni helvete. Synes nesten de kunne brukt grafikkmotoren til Morrowind istedet.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Zepplin: Skal ikke se bort i fra at pcen sliter med grafikken. Hvis du setter ned texture size så bør det fungere. Fungerer ikke å loade 512mb med textures hvis du ikke har mer enn 256mb på kortet...
Ellers så er det mye angående dette på elderscrolls.com forumet...
Må si at det var imponerende grafikk, men skjønner ikke en dritt.. Kanskje fordi jeg ikke har spillt forgjengerene, men uansett... Kan man ikke stjele ting uten og bli tatt eller? Og hvordan selger man ting der a?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Skal du stjele, så må du snike og lure deg inn. Kan ikke bare sparke ned døra og ta stuff heller. Mye nyttig info på elderscrolls.com som jeg nevnte tidligere...
-totto
Hehe.. Oblivion eller skal jeg heller si obsession.. Dama fikk det forleden dag...hun er helt oppslukt.Har ikke sett hun siden sist lørdag.
Kjøpte seg ny maskin bare for å spille det.
Så nå sitter hun med en
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz
Gainward GeForce 6800GS 512MB GDDR3, PCI-Express
og 2gb ram.. Helt iorden for meg.. iallfall nå.. fikk gamlemaskinen hennes :P
Så nå håper jeg det kommer en Elder Scrolls V snart.. slik at jeg får denne maskinen også
Genialt spill. Kjører på AMD 2400 2Ghz og et GeForce 6600GT og får grei nok grafikk. Kjører på 800x600. Mesteparten av grafikkinstillingene på medium. Fjesgeneratoren var genialt! Sloss og magisystemet likeså. For ikke snakke om dirkinga og karisma minispillet.

Det nåværende utseende på charactern min:
Den fremmede

Men journalen og hele UIet er laget for konsoll. Hater det, men får heller leve med det. Og de har fjerna flere av de qle komplekse tingene, som at rustningen var i deler og en del av de personlige questa var å samle sammen alle delene til en full rustning. En får ikke lov å slippe mynter eller å plassere dem rundt omkring. En løper altfor raskt, så verden virker mye mindre. Og noen få bugs.

Men alt i alt, ingen andre spill jeg har spilt er så rike, så digre, så komplekse, og fremfor alt; så frie.
totto: takk takk skal teste
Jeg har et stort problem. Allt funker fint til jeg trykker new game. da stopper spillet opp. :/ Skal prøve å laste ned RELOADED versjonen nå men "the connection was refused when attempting to contact thepiratebay.org" :/
Spillet er fantastisk, ikke annet å si.
Jeg er på min andre char i 360 utgaven, jeg må si at jeg foretrekker 360 utgaven da den har suveren grafikk med mindre du sitter på en rimelig kraftig pc. Fordelen til pc utgaven må være at det er muligheter for modifikasjoner. Folk har allerede endra som en hel del ting. Spillet er genialt utenom små ting som jeg er missfornøyd med. De sa det skulle være 200 håndlaga dungeons, jaok. Men prøv i det miste å varier litt? Det finnes bare tre typer dungeon og det blir i lengden kjedelig. Det andre er at verden levler med deg, om du er i level 10 så er alt annet og i level 10. Du kan ikke tenke, å nei dette questet var vanskelig, jeg må levle litt så jeg blir sterkere. Du må bare skaffe deg bedre våpen og equip. Ellers er jeg meget fornøyd, spillet leverer i bøtter i spann med masse, masse , masse gametime. Jeg er oppe i 30 timer spilletid og noe sier meg at jeg har en _DEL_ igjen.
Har Xbox 360 versjonen. Jeg har aldri vært en skikkelig rpg-fantast men dette spillet liker jeg. flott grafikk, fengende historie, og utrolig bra spillbarhet.

P.S Hørte i et intervju med en som jobbet med spilllet at det er over 200 timer gameplay
Innipunn: hvis du virkelig synes grafikken i morrowin er bedre så tviler jeg på at du har bra nok pc til å få fult utbytte av oblivion, grafikken er ekstremt mye bedre.
Et tips for dere som klager over ui'n : http://www.elderscrolls.com/forums/i...ic=295081&st=0
Eller : http://btmod.beider.org/
Sist endret av TheGEEK; 2. april 2006 kl. 10:04.
Jeg kjører Oblivion tett opp mot full grafikk og det er herlig. Jeg hadde ikke spilt et eneste rollespill som hadde grepet meg siden Baldur's Gate 2, men så kom Oblivion Synes det burde komme diverse patcher og offisielle add-ons som gir ny mainquest, nye dungeons, items etc. Føler ikke for å skitne til spillet med privatlagde mods
Driver for tiden å laste ned spillet. Jeg har ingen mulighet til å komme ned til sentrum fra folkehøyskolen - med mindre om jeg skal ta taxi. Er spillet så bra for meg, skal jeg nok kjøpe

Forresten, er det bare singleplayer rollespill? eller kan man spille LAN? Internett?
Lastet det ned på onsdag of jeg må få si at å laste ned dette spillet i en uke fylt med tentamner var dumt, jeg ble sittende oppe noen timer for lenge hver natt. Men spillet er jo rett og slett genialt, kjører til ganske nært opp mot full grafikk på pcen min.
Specs: AMD 64Bits 3500+, 1GiB RAM, 2xGeForce6600GT kort (med 256MB RAM på hver av dem) med SLi.
Jeg har noen sånne "soul gem" men, hvordan får jeg "trappet" noen oppi dem?

Sitat av marsboer
Forresten, er det bare singleplayer rollespill? eller kan man spille LAN? Internett?
Vis hele sitatet...
Det er kun singeplayer
Du må ha en spell som gjør det, får kjøpt spells hos mage guild i de fleste byer. Tror den dårligste "Soul Trap"-spell'n krever mysticism på level 25.
Angående soultrap, så vil jeg anbefale deg å enten lage deg et sverd med soultrap (krever at du har soultrap-spell) eller at du skaffer deg Umbra's sword
Jeg har sett på mange screenshots nå, og sett på div monster og slik.
Jeg er lvl 8 nå, og lurer på når jeg vil møte på noe slikt?

http://www.elderscrolls.com/images/a...c/obliv16B.jpg
http://www.elderscrolls.com/images/a...c/obliv14B.jpg

Eller er det noe de har fjerna nå?
Så at det bildet var fra 2004 :P
Kjempen på det første bildet møtte jeg vel når jeg var rundt lvl 15
Minotaur Lorden på det andre (Minotaur har ikke hele horn) møter man også rundt lvl 15 eller
*SPOILER*
*SPOILER*
*SPOILER*








når du har blitt Arena Grand Champion og skal slåss mot monstre i stedet for mennesker.





For de som enda ikke vet det:

1. Når du har gjort ferdig Main Quest så er ikke spillet ferdig! Du kan fortsette å spille etterpå
2. Folk sier at Xbox 360-versjonen er bedre grafikkmessig. Det er feil. Du kan få akkurat det samme grafikken på PC. Har ikke NASA-PC, men jeg klarer fint å kjøre med super grafikk.
3. Du kan lage egne spells og enchante items. Anbefaler å bruke Black Soul Gems til enchanting.
4. Det finnes flere Guilds enn de du finner hus av i byene (Mage- og Fighters Guild).
5. Chameleon og sneak fungerer ikke i Arena.
6. Det finnes en rekke legendary items. Noen av disse er Umbra's Sword, Goldbrand og The Helm of Oreyn Bearclaw. Lykke til med letingen
Sist endret av Miyamoto; 2. april 2006 kl. 13:04.
Sitter her på en maskin med AMD64 3200+, ATI Radeon Sapphire X800 (256MB GDDR-3) og 1gb minne... Har lyst å kjøre spillet på bra grafikk, men lurer på om jeg må oppgradere.

Får spillet i morgen, virker forferdelig morro dette her. Har hatt tentamensuke denne uken, og har da spillt Godfather the Game, men nå er jeg ferdig med deg, trenger noe å slå tiden ihjel selvom jeg har nok av ting jeg må gjøre
hmmm Kjører Oblivion på 1024, medium kvalitet. Med min p4 2.8gHz og 1024mb ram. og 9800pr Radeon kort.. Uten problemer at all
Sitat av Joshiwo
5. Chameleon og sneak fungerer ikke i Arena.
Vis hele sitatet...
Å joda. Har rundet 100 i sneak nå med buffs for å være vampyr og det går i de fleste kampene å bare sette seg i sneak i porten, så springer motstanderen mot meg til han er mitt på plassen og stopper opp. Så er det bare å sett noen piler i brystet på karen. Funker knall, men kampene kan bli litt vel enkle, ikke at å kite dem er så vanskelig det heller
Genialt spill, ser for meg jeg fortsatt har et par timer spilletid igjen :P
Spørsmål. Når man er vampyr, er det noen andre måter og feede på en og bite folka eller?
Det er jo geneialt og være det egentlig, men kjipt hvis man må gå og tenke på og feede hele tiden..

Merka en glitch i spillet også. Etter at jeg hadde jobba meg til vampyr kuren, og levert den til han duden i Skingrad så skulle jeg få en reward. Da sa hun lizzard dama at jeg skulle vente på han i halen i slottet. Men han kom aldri og hun sto bare der.. Fikk problemer med det senere når jeg hadde et guild oppdrag i det arch university... Kjipe saker
Utrolig kult spill ja. Har spilt godt over 20 timer allerede. Noen som vet om man kan lagre items noen plass? Sånn at man kan spare de til senere og få bedre pris på div våpen osv?
Sitat av Anarcho_Defect
Utrolig kult spill ja. Har spilt godt over 20 timer allerede. Noen som vet om man kan lagre items noen plass? Sånn at man kan spare de til senere og få bedre pris på div våpen osv?
Vis hele sitatet...
Du vil med andre ord ta vare på items uten å ha de med deg? enten kan du kjøpe deg et hus og lagre alt der, eller så kan du bare slenge det fra deg en plass, ligger der til du kommer tilbake. Bruker å kaste fra meg ting ved han uteliggeren i slumstrøket i hovedbyen, da jeg som regel blir overlastet her, siden jeg han er mitt faste feedeoffer som vampyr og jeg mister mye strenght når jeg feeder :P

Sitat av SmartyPants
Spørsmål. Når man er vampyr, er det noen andre måter og feede på en og bite folka eller?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er det til vanlig, men skal vist finnes en mod som gjør det mulig å få potions som gjør dette. Men hvis du spiller på XBOX hjelper jo ikke det deg så mye.
Vial of Blood
Sist endret av Glassius; 3. april 2006 kl. 17:09.
Er det noen mulighet å gå ute i lyset når du er Vampyr? Det er utrolig plagsom ettersom butikker og sånt bare er åpent om dagen. Jeg skulle f.eks fortsette i arenaen og sånt, men daua jo før jeg kom opp til porten fordi det var dagslys. Jævla plagsomt! Og i tillegg til alt det, så er faen ingen som gidder å prate mer med meg fordi jeg er en så "ond" vampyr.. Egentlig så aner jeg ikke når jeg ble det.. Plutselig så likte jeg ikke dagslys og litt sånt
Drikker du blod kan du gå ute om dagen, da mister du dog all strength du har fått som følge av "blodmangel" x]
Fikk dette spillet i dag, må bare si at jeg skulle ha lagt meg for lenge siden, men det ble ikke mulig med dette spillet på skjermen. Her forferdelig gøy spil, løper rundt i Oblivion nå og skal redde de døde folka... Er ikke kommet så langt, men si meg; Er det noe sted hvor man kan legge fra seg stasj, og steder hvor man kan selge?
"Skal redde de døde folka"? Fra hva? Å bli gravrobbet?

Selge stuff kan du gjøre i hver eneste by. Er bestandig minst en kjøpmann, ofte flere.

Og stasj kan en legge fra seg i hus en kjøper. Ikke legg det i hus du ikke eier, ting har en uvane med å resete seg der. Det billigste huset jeg vet om er i Cyrodil selv, kun 2000 gull (men du får hva du betaler for; ei rønne ved sjøen). Gjør dama på handelskontoret eller no happy, og hu vil tilby seg å selge det til deg.

Og ta deg litt tid til å gå rundt å se på verden (hvis du har grafikk nok til det). Eller følg med noen tilfeldige NPCer en stund. Noen ganger kan de gjøre ganske qle ting... Ikke bestandig though, noen ganger bare går de sin vanlige rutine. Kanskje best å følge etter en interresang person. En tyv for eksempel.
Stasj kan du legge fra deg omtrent hvorsomhelst. De blir der til du kommer neste gang. Pleier å legge mitt rundt brønnen ved Dark Brotherhood-nedgangen i Cheydinhal. Selge kan du gjøre med alle merchants. når du er inne i "buy-meny" så ser du to sekk-ikoner. en er for kjøpt, en annen for salg.
edit: for sen
Spillet er digg - men jeg leveler så treg. Spilte mye igår, og er bare kommet til level 2. Har ikke skjønt level-systemet helt.
Level-systemet er pussig, men det ser ut som det virker. Eneste problemet jeg har er at jeg gjerne levler for tidlig hvis jeg blir nødt til å sove pga at Blade-skillen min er for høy i forhold til de andre.. :/
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av marsboer
Spillet er digg - men jeg leveler så treg. Spilte mye igår, og er bare kommet til level 2. Har ikke skjønt level-systemet helt.
Vis hele sitatet...
Er man en Warrior må man bli rekrutert til Warrior guildet for å komme seg opp i level på en greit rask måte. Er man thief så er theifsguild en god ting. Altså det skal vere den beste måten å komme opp i level'er i følge en kompiss.. Jeg er forsatt level 1 men har ikke spillt det på noen dager nå.

Ehm å selge ... Du må bare finne frem til de knappene nederst i venstre hjørnet så ordner du det. Det er kansje ikke noe du legger merke til når du "snakker" med folk i spillet.
Sist endret av Alphanio; 4. april 2006 kl. 10:19.
For et fantastisk spill, har en athlon 64 x2 4800+, 2gig ram og et radeon x1900xtx skjermkort, all grafikk er på det høyeste, bare et problem, skyggene på dyr: hester ulver hunder osv, er f****d up, det er striper (ser ut som høydelinjer på kart), veit noen hva det er?
Du velger "primary skills" når du starter karakteren din. De du velger der, er de som i senere tid vil gi deg et nytt level. Jo mer du går opp i disse skillene, jo fortere går du opp i level. Acrobatic etc er bra hvis du vil levle fort. Hvis du ser på listen over hvor langt du har kommet på forskjellige skills, ser du hvor langt det er igjen med primary skills til du går opp i level nederst på skjermen ett sted. Er lvl 13 nå, fantastisk spill. Jeg bruker all slags magi, derfor levler jeg så-som-så fort.
Sist endret av ProZhen; 4. april 2006 kl. 10:40.