Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2357
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Har en kamerat, som har brukt seroquel(Kvetiapin), for søvn.
Jeg mistenker, at han misbruker legemiddelet.
Bekjente sier også til meg, at han misbruker.

Jeg skjønner at folk med schizofreni, eller psykose, må bruke legemiddelet. Eller at man trenger søvn, etter å ha brukt pepper(amfetamin.

Men å misbruke et preparat, som blokkerer dopaminreseptorer, frivillig, skjønner jeg ikke.

Hva får man ut av å misbruke seroquel?
De føler seg avslappet og gjerne sulten.

Et preparat jeg er skeptisk til bruken av. Det blir forskrevet ut enorme menger seroquel uten at noe tilsier at det er særlig bedre enn mange andre alternativer.

God markeds strategi?
Sist endret av DrPerception; 1. april 2019 kl. 18:42.
Kameraten din har nok et problem om han misbruker det, mulig han er avhengig. Er noen jævlig kjipe abstinenser og søvnløshet etter slutt på Serequel. Er veldig vanskelig å slutte om man har vert bruker av medikamentet Lenge. Di er skummelt gode å sove på. Min mening er at dette er søppel, og burde absolutt ikke brukes av personer som MÅ!
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tilfellene av Seroquel-misbruk jeg har hørt om har foregått i fengsel pga. mangel på annet. Kan ikke forstå hvorfor noen vil "ruse" seg på dette. Kanskje han bruker det mot bipolar depresjon eller schizofrene trekk?
som anonym over sa ang fengsel f eks, el sove forbi andre ting som dager/uker lange nedturer/abstinenser, da større doser bare slokner deg helt.
vet hvertfall at sku jeg gjort no dumt å havna i fengsel hadde jeg passa på å få tilbake resepten min på det xD
Med søvnighet som en av de vanligste bivirkningene er det noen som bruker det for å sove. Man blir ikke rusa eller sløv, men trett eller litt paralysert på en måte. Det er nok ikke bra å ta medisiner mot schizofreni og bipolare lidelser om man ikke er schizofren/bipolar.
Sist endret av celtseus; 2. april 2019 kl. 02:56.
Du kan ikke misbruke Serquel. Du blir sulten, men sovner som oftest før du rekker å spise.
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Du kan ikke misbruke Serquel. Du blir sulten, men sovner som oftest før du rekker å spise.
Vis hele sitatet...
Man kan misbruke en gaffel. Kanskje Ts sliter med angst og vet at pillene får vekk frykten? Ta en prat med han, å bruke seroquel uvettig kan få veldig kjipe konsekvenser.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Man kan misbruke en gaffel. Kanskje Ts sliter med angst og vet at pillene får vekk frykten? Ta en prat med han, å bruke seroquel uvettig kan få veldig kjipe konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Tviler på at han vil ta en prat med meg men han er hjertelig velkommen.

Man kan misbruke mye rart, inkludert en gaffel som var et veldig fint eksempel, men jeg ville ikke stappet i meg så mye Seroquel mot angst, med mindre TS sin venn ikke blir søvning av det.

Tar jeg 50mg før jeg legger meg sover jeg lett over 12 timer.

Jeg vil også tørre å påstå at man ikke blokkerer dopamin såå mye hvis man står på lave doser for søvn. Rett meg gjerne om jeg tar feil her, men har masse dopamin på lager kvelden etter jeg har brukt Seroquel for søvn.

Har lest om kjipe bivirkninger ved seponering av den medisinen, men folk er jo forskjellige, og godt er det.
Sist endret av Freefalling; 2. april 2019 kl. 15:03. Grunn: typo
Bruker selv alt ifra 25-100mg for søvn, hver dag, har gjort det i 4 år. Personlig så gjør doseringer over 150 mg at jeg føler meg som et utedass når jeg våkner, men dette varierer sikkert fra person til person, samt toleranse.

Som andre skriver her så kan det være det hjelper mot angst, tankekjør osv. Vet selv at tankekjøret blir borte når pilla starter å virke, etterfulgt av ganske god søvn.
syntes at 25mg funker fett for å roe nervene mine, blir ikke noe særlig trøtt av 25mg, for å sovne fort må jeg helst opp i 150-200mg dog jeg har vært oppe i 800mg dagen pga psykiske problemer.