Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 712
Anonym bruker
"Fortrolig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
En venn inntok Subutex ved et uhell (trodde det var noe annet) på nach for omlag 24 timer siden og er enda dårlig. Kastet opp i mange timer, og er fortsatt svært kvalm.
Hen har ikke inntatt Subutex eller andre opiater før, og var allerede påvirket av alkohol, valium og amfetamin.

Effekten beskrev hen som ekstrem kvalme og konstant oppkast i omlag 6-7 timer hvor det ikke var mulig å bevege seg. Sovnet av ukontrollert selv stående ved jevne mellomrom, men opplevde tankene som klare og kunne i følge seg selv, gjøre rede for seg.

Jeg lurer på:
- Var dette en overdose? Symptomene er også beskrevet under bieffekter av inntak.
- Var vedkommende innen for vesentlig fare?
- Kan inntaket av amfetamin ha påvirket situasjonen i positiv retning?
- Hvordan ville Nalokson ha hjulpet her, og kan vedkommende ta Nalokson nå for å lette plagene/kvalmen? Leser at effekten kan vare i opptil 48 timer av Subutex. Er klar over at Nalokson hjelper i kun 3 timer.

Jeg var ikke tilstede selv da jeg personlig holder avstand, men ønsker å hjelpe disse to idiotene med noen kjøreregler til neste gang de skal ut og sykle.
Er nok en kombinasjon av lav toleranse og litt for meget subutex, samt andre midler! Er ikke noe farlig så lenge personen puster normalt. Det går over, husk nå på å være forsiktig med å blande opiater med andre ting. Subutex er ikke noe man vil ha for mye av.