Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3469
Hei. Jeg lurer på om det er mulig/lett/lurt å få lånt et beløp på 100 tusen for å betale ned gjeld til et dusin forskjellige inkassoselskaper?

Da jeg var yngre handlet jeg en del på kreditt uten og klare å betale ned regningene. Så nå har jeg ca 100k i gjeld i form av masse små beløp til forskjellige inkasso selskaper, alt sammen blir jo dyrere i form av gebyrer. Jeg tenker at det kan være lurt å få tatt opp et lite lån, så betale alt av gjeld jeg har, for og så fokusere på å betale ned det lånet i løpet av noen år.

Jeg bor alene, har svært få utgifter, heller ingen andre lån jeg betaler på. Har også fast inntekt. Jeg har 1 betalings anmerkning.

Hvor burde jeg søke for å få dette lånet? f.eks komplett bank? Hvem er billigst?

Takk for evt svar
Norwegian var enkle få lån hos.

Gjorde det samme som deg for et år siden. 50.000. 5000 i renter oppå det ila ett år.
Med betalingsanmerkning kan du glemme det, uten f.eks hus som sikkerhet. Da er f.eks bluestep ett alternativ.Få bort betalingsanmerkningen, så kan du søke refinansiering i andre banker uten sikkerhet. Uten å fjerne den så er det waste of time. Sorry.
Det er helt klart lettere å forholde seg til ett større lån enn flere mindre.

Jeg vet ikke hvordan renter og avgifter er på smålånene, men gjetter på at det er dyrt totalt sett.

Lån uten sikkerhet er generelt sett dyrt,, så i dette tilfellet ville jeg forsøkt å få et lån med sikkerhet i noe, f.eks bolig.

Usikker på hvordan det er å få lån når man har betalingsanmerkning, men dersom man har en samtale med banken, burde det gå greit om du kan fremvise plan for hvordan du har tenkt å løse saken.

100.000 er endel penger, men langt fra luksusfellen materiale. Godt du tar grep nå!

Lykke til!
Du har egentlig 2 alternativ, betale ferdig hos den kreditoren som har gitt deg betalingsanmerkning og ta et samlelån fort som faen før du får en betalingsanmerkning til eller om du har nokk sikkerhet i bolig, ta kontakt med bluestep, sistnevnte er absolutt det beste pga myyye lavere rente men du må få gjort noe fort hilsen en som har vært igjennom både tvangssalg av bolig og lønnstrekk
Hvordan vet du at du bare har en betalingsanmerkning når du har flere inkasso saken? Man blir vel svartmalt av alle man skylder penger. Dessueten kan du umuig få lån hvis du ikke har noe i sikkerhet (hus, bil etc)
Om du legger frem tilstrekkelig inntekt, utgifter, utgifter du eventuelt har kuttet ut og samtidig har litt igjen til sparing etter du har betalt lån, da vil de færreste banker si nei, anmerkninger eller ei.
▼ ... over en måned senere ... ▼
1 Gå i dialog med alle inkassører og finn en plan
2 Tilby deg å committe til en plan mot at de reduserer beløpet med 10% feks.
3 Få fjernet betalingsanmerking fort som fy.
4 Evt refinansier med et lån - sjekk perx og Kredd først(lavest rente). Etter dette er både Axo og Lendo fine aktører for å finne lavest rente.
Sitat av atom Vis innlegg

Lån uten sikkerhet er generelt sett dyrt,, så i dette tilfellet ville jeg forsøkt å få et lån med sikkerhet i noe, f.eks bolig.

Usikker på hvordan det er å få lån når man har betalingsanmerkning, men dersom man har en samtale med banken, burde det gå greit om du kan fremvise plan for hvordan du har tenkt å løse saken.
Vis hele sitatet...

Om ts kun har inkassoregninger uten at sakene har gått så langt at han har fått betalingsanmerkning vil ts kunne få lån. Er det derimot alt blitt betalingsanmerkning(er) så er det helt umulig for ham å få lån eller refinansiering på egenhånd uten at han kan stille fast eiendom i pant, eiendom som har lavere total gjeldsgrad enn forventet salgssum

Med kredittanmerkning vil det kreves enten sikkerhet i fast eiendom, eller siden det er snakk om relativt liten sum på 100.000 kr så er det kanskje nok at ts skaffer seg en til å co-signere lånet altså en kausjonist.
Han har en betalingsanmerkning.

1. Sperr deg for kredittsjekk så slipper du ta opp mer kreditt.
2. Betal ned etter snøballmetoden.
Sålenge en kredittanmerkning står så er jo ts per default sperret fra å øke kreditten. Men den sperren forsvinner jo straks anmerkningen fjernes og da er det kanskje greit å ha sperring på kredittsjekk. For det gjør jo impulskjøp på kreditt umulig. God plan Dough.
Betal ut anmerkningen. ta et nytt lån som dekker resten.