Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1422
Heisann.

Lenge siden jeg har drevet med pc nå, og har et praktisk spørsmål.
En kompis av meg vil kvitte seg med sin gamle pc og lurer på om han egentlig trenger å kjøpe ny da han skal ha ny smart TV. Problemet er at han har en del filmer liggende på 3stk HDD, og vil prøve å bruke disse som "ekstern HDD" ved å sette de i et kabinett og koble de sammen.

Finnes det noen fin/enkel løsning for å koble de sammen så alle samarbeider med en smart TV? Altså at han slipper å bytte USB kabel hver gang han skal se noe fra en annen HDD?
Ja, sjekk om du finner et NAS-rack. Skulle være mulig å få tak i for en billig penge. Sikkert kommet noe nytt og fancy etter det som jeg ikke vet om også.

Eventelt behold PC-en og sett opp en Plex-server på den.
Sitat av InZeiN Vis innlegg
Finnes det noen fin/enkel løsning for å koble de sammen så alle samarbeider med en smart TV? Altså at han slipper å bytte USB kabel hver gang han skal se noe fra en annen HDD?
Vis hele sitatet...
Ja, plenty. NAS (Network attached storage) hvis TVen skal snakke med diskene via nettverk, og DAS (direct attached storage) hvis de skal snakke direkte (med f.eks. eSATA, USB, Thunderbolt, etc).
Jeg ville nok gått for en NAS hvis jeg var han. Da er han ikke låst til at kun TV'en i hjemme har tilgang til diskene (og NAS'en kan laste ned nytt innhold fra nettet etc).
Trådstarter
Takk for svar, da skal jeg sjekke ut NAS!