Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7525
Om jeg ønsker å hente resultat fra mysql-table og printe hver enkelt av de, som de popper opp en en enkel melding, bruker CSS:

Kode

.teksting {
    
    text-align: center;
	position: absolute;
    display: block;
	width: 30%;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    position: relative;
  	padding: 15px;
    background: #D2EDD5;
    color: #556;
    border-radius: 20px;
Og ønsker da at hvert resultat starter sin egne «boble» med denne komandoen.

Kode

if ($result=mysqli_query($con,$sql))
  {
  // Fetch one and one row
  while ($row=mysqli_fetch_row($result))
    {
    
	printf ("%s <br>",$row[0]);
    }
Sist endret av Jonta; 31. oktober 2019 kl. 21:15. Grunn: Code-tags
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du bør øve deg på å stille spørsmål. For dette er ordsalat som ikkje forklarer kva du faktisk vil oppnå. Kva har CSS med det å gjere? Korleis ser data ut? Kva skal sluttresultatet vere?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du bør øve deg på å stille spørsmål. For dette er ordsalat som ikkje forklarer kva du faktisk vil oppnå. Kva har CSS med det å gjere? Korleis ser data ut? Kva skal sluttresultatet vere?
Vis hele sitatet...
Ok,
Det er mye som kan øves her i verden og mye mulig var dette mer stokket enn tiltenkt, dette beklager jeg. Grunnen til at jeg la med CSS var for å vise at når dette ble postet med CSS blir det firkantede bokser, med avrundete kanter – og poenget var at de skulle se ut som små meldingsvinduer.
Om det gjorde det mer problematisk enn forståelig, beklager jeg dette så gjerne.
Saken jeg ville frem til var mitt ønske om å hente hver og en av en row å poste dem, så de ikke «hang sammen», men ble enkelte meldinger på en skjerm.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lag først ei skisse i HTML av korleis du vil det skal sjå ut. Deretter ser du etter kva som repeterer seg. Finn ut korleis du kan produsere det som repeterer seg med PHP, ved å lese data dynamisk frå database.

Det er fullstendig elementære ting du spør etter, og programmering handler i stor grad om å løyse problemer.
Ut ifra hva du beskriver tror jeg dette skal være noe i nerheten av det du ønsker å oppnå.

Kode

<html>
  <head>
  </head>
  <body>
    <?php
    if ($result=mysqli_query($con,$sql)){
	  // Fetch one and one row
	  while ($row=mysqli_fetch_row($result)){
	?>
      <div class="teksting">
        <?php echo $row[0]; ?>
      </div>	
	<?php
	  }
	}
	?>
  </body>
</html>
Sist endret av NAPse; 1. november 2019 kl. 00:31.