Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4018
Hei får meg fast jobb hos bilxtra så skal forhandle lønn, men er usikker på hva jeg skal satse på å forhandle til meg.
Så tenkte at jeg kunne høre her om andre har erfaring angående lønn hos bilxtra eller lignende?
Eventuelt hvordan lønn jeg minst skal ha uansett.

Kan nevne at jeg er 21 år å har en del erfaring fra en lignende butikk fra før av.
Er vel ikke så mye å forhandle? Du får tariff?
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er vel ikke så mye å forhandle? Du får tariff?
Vis hele sitatet...
Tror ikke bilxtra er med i handel og kontor etter som jeg hørte fra en kar at en kompis av han hadde for noen år siden jobbet der og han forhandlet vist lønn da han startet der. (det var da en deltidsjobb om det har noe å si)
Sist endret av lofed; 3. april 2013 kl. 20:47.
minst 150kr timen.
130 kroner timen + 10 kroner timen per år med erfaring
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
minst 150kr timen.
Vis hele sitatet...
Så du mener det, hva tjener en som jobber 100% hos en dagligvare handel da?
Vil bare vite hva folk tjener i butikk bransjen?
Jeg har 142.7 kr på narvesen. + 45 kr etter klokken 2100 og + 90 HELE dagen på søndager.
Har du full ansiennitet i butikk, får du 167kr pr time. Pluss UB og ansvarstillegg.

Du er 21år, og kan regne med rundt 150 på det meste. Det er dessuten bare negativt at de ikke betaler tariff, da kan du regne med en lavere lønn. Skulle uansett tro en større kjede betaler tarifflønn.

Ledere tjener mer eller har fastlønn.
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Har du full ansiennitet i butikk, får du 167kr pr time. Pluss UB og ansvarstillegg.

Du er 21år, og kan regne med rundt 150 på det meste. Det er dessuten bare negativt at de ikke betaler tariff, da kan du regne med en lavere lønn. Skulle uansett tro en større kjede betaler tarifflønn.

Ledere tjener mer eller har fastlønn.
Vis hele sitatet...
Ok så skal ha et håp om 150, men være fornøyd med 140 er det så å forstå?
Så lenge du får tilsvarende eller mer enn tarifflønn, så er det vel ganske greit.
Jeg hadde vel 130-150 spenn om jeg ikke husker feil, fra min tid som ekstrahjelp i samme bransje.
Navbruker fra Moss
Sitat av Gj3dda Vis innlegg
Jeg hadde vel 130-150 spenn om jeg ikke husker feil, fra min tid som ekstrahjelp i samme bransje.
Vis hele sitatet...
ikke under 180
Skal ikke bilxtra legges ned? fikk høre at mekonomen har tatt over.
Trådstarter
Sitat av Hacker Vis innlegg
Skal ikke bilxtra legges ned? fikk høre at mekonomen har tatt over.
Vis hele sitatet...
bilxtra skal fortsette som bare det, men mekonomen har kjøpt opp sørendsen og balchen som igjen eier bilxtra.
Så bilxtra som kjede har ikke og vill ikke merke noe til det.
Mekonomen har vel eid S&B i 2-3 år nå.