Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738584
Nå har jeg lastet ned MultiBit, laget et passord til walleten min osv. Hvis jeg har skrevet opp passordet mitt fysisk og ikke lagret det i noen tekstfil på PCen, er jeg helt trygg da? Hvis PCen min hypotetisk sett skulle blitt hacket, kan de bruke mine bitcoins? (Hvis passordet f.eks. ligger lagra i MultiBit sine filer på et vis?)

Hvordan kjøper jeg fra Justcoin, betaler dem og gir dem wallet-adressen min? Leste i kommentarfeltet på E24 at Justcoin var i forhandling med skatteetaten? Kommer de til å lagre informasjon om hvor mye man har kjøpt?
Sist endret av Cityofdreams; 1. desember 2013 kl. 15:52.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Nå har jeg lastet ned MultiBit, laget et passord til walleten min osv. Hvis jeg har skrevet opp passordet mitt fysisk og ikke lagret det i noen tekstfil på PCen, er jeg helt trygg da? Hvis PCen min hypotetisk sett skulle blitt hacket, kan de bruke mine bitcoins? (Hvis passordet f.eks. ligger lagra i MultiBit sine filer på et vis?)

Hvordan kjøper jeg fra Justcoin, betaler dem og gir dem wallet-adressen min? Leste i kommentarfeltet på E24 at Justcoin var i forhandling med skatteetaten? Kommer de til å lagre informasjon om hvor mye man har kjøpt?
Vis hele sitatet...
1: Du overfører penger til justcoin.com (bankoverføring)
2: du kjøper bitcoins (de kommer automatisk i lommeboka på justcoin)
3: så overfører du bitcoinsa fra lommeboka fra justcoin til multibit lommeboka.
Takk.

Men etter jeg har overført dem til multibit-walleten, for å være helt trygg på at de ikke kan bli stjålet (ved hacking av PCen f.eks.), må jeg fjerne MultiBit fra PCen helt? Eller holder det at jeg ikke har lagret passordet i en tekstfil e.l.?
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Takk.

Men etter jeg har overført dem til multibit-walleten, for å være helt trygg på at de ikke kan bli stjålet (ved hacking av PCen f.eks.), må jeg fjerne MultiBit fra PCen helt? Eller holder det at jeg ikke har lagret passordet i en tekstfil e.l.?
Vis hele sitatet...
Lag deg en paper wallet og overfør bitcoins dit.
http://www.youtube.com/watch?v=rYjH16zbf38
Mange som sier at alle mulige coins som kom nå etter Bitcoin bare er et pyramidespill med en dyster fremtid. Innspill?
Sitat av pbc Vis innlegg
Har nå kjøpt [COLOR="Lime"]1291.12822687[/COLOR] Goldcoins, blir spennende og følge med på!
Vis hele sitatet...
Om goldcoins blir like velykka som btc blir jeg millionær

1291*6000=7746000

Er jo lov å drømme.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Noen av de vil vel kanskje klare seg, men jeg er ganske sikker på at de fleste er laget for å skape litt verdi, før de første som kjøpte selger seg helt ut og hele greia dør ut.
Sitat av Source Vis innlegg
Mange som sier at alle mulige coins som kom nå etter Bitcoin bare er et pyramidespill med en dyster fremtid. Innspill?
Vis hele sitatet...
Vi trenger absolutt ikke 40 ulike kryptovalutaer, så sannsynligvis vil alle valutaene utenom 1-3 dø ut. Sånn sett er dette mer gambling enn ett pyramidespill spør du meg.
Får opp bad gateway når jeg prøver å registrere meg på crypsy. Noen andre gode sider der jeg kan kjøpe goldcoin?
Sitat av trygve Vis innlegg
Får opp bad gateway når jeg prøver å registrere meg på crypsy. Noen andre gode sider der jeg kan kjøpe goldcoin?
Vis hele sitatet...
http://gldcoin.com/

Finner noen på denne siden
Noen som har noen tanker om kursen for øyeblikket? På tide å kjøpe mer eller er dette starten på veien ned?
Sist endret av Hidden993; 1. desember 2013 kl. 19:43. Grunn: Skrivefeil
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Da er vi på en liten nedtur på børsene. Gox på 1020 samt de fleste altsene har sunket i verdi. Blir interessant å se hva som skjer om det fortsetter og vi får en seriøs korreksjon ned mot 600. Tipper pandemonium på cryptsy når alle plutselig skal cashe ut før de går i minus.
Snur enten på 950, men går den under 950 snur den trolig ikke før 750-800 (min teori)(mtgox sine priser).
Trollboxen på Btc-e er ...aktiv i dag. Mye red candles ute å går.
Ser ikke bra ut dette.. Får håpe det snur snart. Ser ut til at alle selger seg ut i panikk. Venter spent på om dette fortsetter.
Tipper det er mange som selger når den bare dropper litt, fordi folk er redde den vil stupe utrolig mye. Sånn går det med utrolig kvikk vekst, den vil stupe når den først går ned.
Spennende å følge med på da, men tørr ikke investere noe (selv om jeg angrer på at jeg ikke kjøpte når den var på 1 dollar per)
Sist endret av Xernox; 1. desember 2013 kl. 20:29.
Sjekka på http://fiatleak.com/ istad og da var det helt dødt. Nå kjøper folk som galinger igjen. Håper det er med på å presse prisene høyt!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Thraxes Vis innlegg
Sjekka på http://fiatleak.com/ istad og da var det helt dødt. Nå kjøper folk som galinger igjen. Håper det er med på å presse prisene høyt!
Vis hele sitatet...
Jaha? Gox er jo nede på 850 $ nå. Altsene raser nedover. Spørsmålet er hvor langt ned korreksjonen går.

Noen som vet hvorfor bitcointalk er nede?
Dette var jo dømt til å skje. Tar det hele med knusende ro, vi er tilbake på godt over $1k før vi vet ordet av det.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Dette var jo dømt til å skje. Tar det hele med knusende ro, vi er tilbake på godt over $1k før vi vet ordet av det.
Vis hele sitatet...
Indeed. Men jeg er glad jeg fikk solgt bitcoin black friday fortjenesten tidligere i dag.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Dette var jo dømt til å skje. Tar det hele med knusende ro, vi er tilbake på godt over $1k før vi vet ordet av det.
Vis hele sitatet...
Gjør det selv. Sitter å følger med på bitcoinity. Ser at det ble kjøpt litt over 12000 Btc på mtgox kl 21 engang. Folk kjøper jo som gale nå.
Kursen må vel synke når den største siden som bruker bitcoin har stjelt alle coinsa til brukerne / FBI har navna på de involverte. Synket med 1500kr bare 12timer etter det skjedde, er vel umulig ikke en connection der(?)
Hva?! Hvilken side?
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Hva?! Hvilken side?
Vis hele sitatet...
De som sto bak sheep tok alle bitcoinsa og stakk av, jævla Rumenere. 5400 BTC kom de unna med. De skylder på bug i systemet. Mest sannsynlig de som har satt opp Tormarket også!
Er vel snakk om mye mer enn 5400 coins - Det var det en vendor som stjelte, så tok de resten. Hørte 100milliioner dollar+ jeg. Dukker bare opp mer og mer. Baksiden med 'total' anonymitet i guess.
Noen andre som sliter med å komme inn på cryptsy, eller er det bare meg?
Sitat av pbc Vis innlegg
Noen andre som sliter med å komme inn på cryptsy, eller er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Cryptsy har hatt sever problemer i kanskje 24 timer nå. Folk er helt gale etter å kjøpe altcoins. Snakket med de og de fortalte at de jobber med å få opp nye servere. Det eneste vi kan gjøre er å vente.
Sitat av weird Vis innlegg
Cryptsy har hatt sever problemer i kanskje 24 timer nå. Folk er helt gale etter å kjøpe altcoins. Snakket med de og de fortalte at de jobber med å få opp nye servere. Det eneste vi kan gjøre er å vente.
Vis hele sitatet...
Bedre med serverproblemer enn rumenere som stjeler alle coinsa tho..
Sitat av pbc Vis innlegg
Bedre med serverproblemer enn rumenere som stjeler alle coinsa tho..
Vis hele sitatet...
Får vi håpe tralalala...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Får vi håpe tralalala...
Vis hele sitatet...
Jau, cryptsy er neppe den sikreste siden. Lærdom: aldri ha mer spenn og krypto på en side enn du har råd til å miste. Jeg sendte 10 k kroner til btc24 dagen de ble tatt ned av skattevesenet. Fikk de heldigvis tilbake tre måneder senere.

Krypto er fortsatt wild west.
Er det mulig å få paper wallet til goldcoins?
Her litt spennende lesing: http://e24.no/naeringsliv/oeysamfunn...tcoin/22652618

Det viser seg at den lille øya Alderney i Engeland vist nok skal trykke opp ekte bitcoins. Er flere som kaster seg på! Mange som ser gull virker det som
Boblen sprekker idag.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Boblen sprekker idag.
Vis hele sitatet...
fin påstand. Uten at du sier noe mer er dette ikke annet enn en løs påstand / gjetting. Spørsmålet blir da: Hvorfor tror du det? Er det bare en gut-feeling - eller er det grunnet enkelte nyheter?
Sitat av etse Vis innlegg
fin påstand. Uten at du sier noe mer er dette ikke annet enn en løs påstand / gjetting. Spørsmålet blir da: Hvorfor tror du det? Er det bare en gut-feeling - eller er det grunnet enkelte nyheter?
Vis hele sitatet...
Bare en feeling basert på egne tanker.
Ser for meg at det dropper til noe mellom 500-800 dollar de neste dagene.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Bare en feeling basert på egne tanker.
Ser for meg at det dropper til noe mellom 500-800 dollar de neste dagene.
Vis hele sitatet...
Da vil den i så fall skyte til værs igjen.
Sist endret av TylerDurden; 2. desember 2013 kl. 13:43.
Hvor kan jeg holde øye med om bitcoin sprekker?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hvor kan jeg holde øye med om bitcoin sprekker?
Vis hele sitatet...
Følg BTC trades live her: http://bitcoinwisdom.com/
Takk!
Er det noe som sier at den ikke skal dette ned etter jul?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Takk!
Er det noe som sier at den ikke skal dette ned etter jul?
Vis hele sitatet...
Hvis du venter en time eller to så skal jeg slakte en gris sånn at vi kan spå i innvollene dens. Beste som finnes for å forutsi Bitcoin!
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Hvis du venter en time eller to så skal jeg slakte en gris sånn at vi kan spå i innvollene dens. Beste som finnes for å forutsi Bitcoin!
Vis hele sitatet...
Hehe såppas, da tar jeg det som et nei
Du kan ikke ta det som et nei, da det blir en ny spådom. "Alt" kan skje, ingen veit noen ting helt sikkert, ikke nesten engang.
Hva ville dere anbefalt meg å investere rundt en 500 lapp i nå? Har hørt mye bra om megacoin, feathercoin og litecoin. Har følgt med på litecoins i en 2 mnders tid nå, tenker det er tid for å investere snart, tenker å hive inn noe penger imorgen.
Sitat av seep13 Vis innlegg
Hva ville dere anbefalt meg å investere rundt en 500 lapp i nå? Har hørt mye bra om megacoin, feathercoin og litecoin. Har følgt med på litecoins i en 2 mnders tid nå, tenker det er tid for å investere snart, tenker å hive inn noe penger imorgen.
Vis hele sitatet...
Quarkcoins

http://www.youtube.com/watch?v=nIkpZ73GMG4

http://www.youtube.com/watch?v=2e8o-UcWY54

De har gått ned i dag, så er en fin tid om du vil investere litt.
Sitat av PandaFlush Vis innlegg
Her litt spennende lesing: http://e24.no/naeringsliv/oeysamfunn...tcoin/22652618

Det viser seg at den lille øya Alderney i Engeland vist nok skal trykke opp ekte bitcoins. Er flere som kaster seg på! Mange som ser gull virker det som
Vis hele sitatet...

Hvis de gjør dette, og knytter BTC til gull, vil ikke det påvirke kursen veldig fra den dagen det starter?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hvis de gjør dette, og knytter BTC til gull, vil ikke det påvirke kursen veldig fra den dagen det starter?
Vis hele sitatet...
Om folk skyter gullfuglen vil prisen på fuglekjøtt gå opp?
Men vil ikke kursen på BTC bli nesten like flat som på gull? Veksten stopper opp litt, eller noe?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Men vil ikke kursen på BTC bli nesten like flat som på gull? Veksten stopper opp litt, eller noe?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å lage de i gull, men at folk ser gull i det som en investeringsmulighet, og derfor hiver seg på bølgen.