Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 5268
Vel, lørdag 1. mai er det tid for den årlige MarihuanaMarsjen igjen. Håper de fleste kommer seg av gårde, var jo litt slapt oppmøte ifjor, så i år må vi virkelig skjerpe oss.

Dette er jo ikke bare en fin sak å demonstrere for rent politisk, men også en fin anledning til å bli kjent med andre 'stoners' i ditt distrikt.

Fra http://www.normal.no/mmm/2004/:
Lørdag den 1. mai arrangerer NORMAL cannabisfestival for sjette år på rad, og den årlige MarihuanaMarsjen går nå av stabelen i Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim.

Tid og sted

Oslo - Stortorget - 15.00

Kristiansand - Torvet - 15.30

Stavanger - Torget - 15.30

Bergen - Vågsalmenningen - 15.00

Trondheim - Torget - 16.30
Vis hele sitatet...
De har ikke satt opp tid og sted for Stavanger, Bergen og Oslo enda, men jeg kan følge med og oppdatere når dette skjer.

Jeg og en kompis (kanskje flere; får se hvor mange jeg klarer å dra med) kommer ihvertfall til å gå her i Trondheim.

edit: La inn tid og sted for de andre byene, dukket opp nå.
Sist endret av rune420; 22. april 2004 kl. 16:00.
AAHH! Kjipt! Jeg er i England den dagen! Gørr!
Skulle stilt opp jeg ass! Søren klype!
Det blir fett.. Kjenner faktisk noen ikke-røykere som kommer til å gå.

Opprinnelig postet av rune420
Dette er jo (...) en fin sak å demonstrere for rent politisk (...)
Vis hele sitatet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går ut ifra at jeg stiller opp i Bergen, så sant jeg har penger til bussen.
Synd,er ingen Marihuanamasj i Hasjtad,og jeg gidder iallefall ikke å lage en alene. Da skulle man vært i Trondheim. Hvorfor kunne de ikke lagt den til sommeren?
Gleder meg til å gå.
Skal sprade stolt rundt i oslo i år
slappt oppmøte på Marihuana Marsjen ... lurer på hvorfor? *klø-meg-på-hode*

vente på flamming
hehe, tror det hadde noe med litt dårlig vær å gjøre, var ikke der selv.

sier nok litt om den gjennomsnittlige stoneren.
for lat til å reise langt for å marsjere i regnet
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Psyc0re: Om du absolutt må vite det, så var det på grunn av dårlig vær.

edit: Litt sein der ja.
I Oslo ble det sagt at den skulle bli avlyst så mange møtte ikke opp.
Kanskje onkel politi hadde satt ut ryktet?
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
felix_poker: Skulle ikke forbause meg.

Forresten, hvis det er mange Trondheimere her som har tenkt seg nedover, kunne vi jo kanskje prøvd å få satt opp et lite nff-møte/hasjschpiel utpå kveldinga, hvis det er nok interesserte?
Kompisen min har relativt god plass i hybelen sin ihvertfall (minst til 5-6 stk), ikke så altfor langt fra Tyholt-tårnet. Der er det selvfølgelig også anledning til røyke inne i ro og mak, uten den minste bekymring.
Gipsy girl dont let the drugz get you..
Fu*k drugz.. osv :P
Opprinnelig postet av rune420
felix_poker: Skulle ikke forbause meg.

Forresten, hvis det er mange Trondheimere her som har tenkt seg nedover, kunne vi jo kanskje prøvd å få satt opp et lite nff-møte/hasjschpiel utpå kveldinga, hvis det er nok interesserte?
Kompisen min har relativt god plass i hybelen sin ihvertfall (minst til 5-6 stk), ikke så altfor langt fra Tyholt-tårnet. Der er det selvfølgelig også anledning til røyke inne i ro og mak, uten den minste bekymring.
Vis hele sitatet...
Count me in
Sist endret av nidaroz; 17. april 2004 kl. 00:27.
Jeg kommer i år som i fjor......


Og vil dra med meg så mange folk som mulig.....i alle byene

Beste med det hele i Bergen er å sitte seg ned på Nordnes og røyke en joint......fullt offentlig med vårsolen i ansiktet og utsikt over sjøen.....seilbåter utpå og greiar

Hmmmmm......tror eg stikker på Nordnes i morgen og
Men om vi går i tog, kan hasjen legaliseres? Om det er slik skal pokker med jeg gå marsj. Tar med meg så mange venner så mulig Men hvordan er den marsjen? Langt eller rundt i byen? (kr.sand)
Du er min venn
niigu's Avatar
Må spørre uten å ha noen intensjoner om å være teit:
Hvorfor i alle dager går dere i Marihuana-tog rundtom i byen, stolt over deres flipping som stonere?

Er ikke det noe å "skamme" seg over i bunn og grunn?

niigu..
er liberal til det! count me in
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av niiGu
Må spørre uten å ha noen intensjoner om å være teit:
Hvorfor i alle dager går dere i Marihuana-tog rundtom i byen, stolt over deres flipping som stonere?

Er ikke det noe å "skamme" seg over i bunn og grunn?

niigu..
Vis hele sitatet...
http://www.worldcamp.org/history.htm

Hva er der å skamme seg over? At man tror på noe, og er villig til å møte litt motstand for saken? Det er slike kommentarer som dette som får meg til å skjønne hvorfor vi i det heletatt gidder.
Må spørre uten å ha noen intensjoner om å være teit:
Hvorfor i alle dager går dere i Marihuana-tog rundtom i byen, stolt over deres flipping som stonere?

Er ikke det noe å "skamme" seg over i bunn og grunn?

niigu..
Vis hele sitatet...
Nei!
Jeg skammer meg ikke over at jeg røyker tjall. Det er et narkotisk stoff, javel. Men hva er et narkotisk stoff? Man kan uten noe som helst problem definere alkohol som et narkotisk stoff (iflg staten +60%), men rusen er langt "kraftigere" enn mange andre rusmidler. Og jeg prøvde å røyke en gang for en noen år siden, og har siden det gjort det med gjevne mellomrom. Jeg drikker av og til, men som oftest liker jeg å sitte å slappe av inne med pipe. Rusen gjør at du kan fungere til alle gjøremål, nesten uansett hvor mye du har røyka. Eneste som skjer er at man blir avslappet, tankene blir litt mer flyktige, og litt sløv. Men ellers fungere hjernen helt normalt.

Jeg vet at jeg ikke skader noen med deg jeg gjør, knapt nok meg selv (hvis man ser bort fra lungene ).
Og hasjrøykere (de som kun røyker) er som oftest greie folk, ikke stjeler de, ikke bryter de mange lover (bortsett fra å røyke), det er faktisk den eneste måten vi skiller oss ut på. Vi er egentlig lei av å bli kriminalisert fordi vi har valgt å bruke et alternativt rusmiddel (mye av det du "vet" om hasj er basert på propaganda).

Hvis jeg på noen måte skammer meg, så er det fordi jeg blir kriminalisert for det jeg gjør, og ikke fordi jeg røyker. Jeg har fast jobb, betaler skatt, drikker sjelden, men jeg risikerer å få bortimot 2000 kr i bot hver gang jeg fyrer, og det er galt!
Sist endret av Xtrax; 17. april 2004 kl. 22:00.
[quote]Opprinnelig postet av niiGu
Må spørre uten å ha noen intensjoner om å være teit:
Hvorfor i alle dager går dere i Marihuana-tog rundtom i byen, stolt over deres flipping som stonere?

Er ikke det noe å "skamme" seg over i bunn og grunn?

niigu..
[/QUOTE

fordi jeg tror på frihet......og sånn eg ser det kan man definere frihet slik:
"man kan gjøre hva man vil, så lenge det ikke er til noen som helst skade for andre"

så hvis jeg sitter hjemme og røyker litt og ikke skader noen (ikke meg selv engang vil noen si), hvorfor kan eg da frykte at politiet banker på døren min? og vil sette meg i fengsel....

Du sier jeg burde skamme meg......hvorfor? og hvor henter du argumentene for å kunne si noe slik?

Sist endret av GoatboyReloaded; 17. april 2004 kl. 17:47.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
niigu: Her må jeg si meg enig med Xtrax. Hans synspunkter summer opp mine ganske bra.
Du er min venn
niigu's Avatar
Takk for svar, alt jeg ville ha.
Jeg får en bedre vinkel fra dere siden du skriver bra og utfyllende Xtrax. Takk!

Kan enda ikke si meg enig i disse paradene, men skal ikke klage på det. Særlig ikke under denne posten..

Lykke til med, eh, toget :P
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av nidaroz
Count me in
Vis hele sitatet...
Fine greier. Hvis det ikke blir flere, kan du sikkert dra med deg noen kompiser også, hvis du vil.
Opprinnelig postet av Mantus
Synd,er ingen Marihuanamasj i Hasjtad,og jeg gidder iallefall ikke å lage en alene. Da skulle man vært i Trondheim. Hvorfor kunne de ikke lagt den til sommeren?
Vis hele sitatet...
skal vi gå en tur? få med oss noen stoners?
Vet ikke åssen det blir i kr.sand, men har ikke tenkt å gå rundt i den firkanta byen i noe marsj, garanter 2500-i bot, igjen.. vært i Oslo et par år på rad med godt hell og drar nok heller inn der...

Spørmålet er: hvorfor lager vi ikke en damn stor FF banner og liner opp senere blir det vel party og nasch hele natta....
kan det hjelpe noe om vi går i tog?
eller er det meningsløst?

drar på meg bob-marley t-skjorta å kommer jeg

peace out
Jo flere "normale" folk ute i gatene på denne dagen jo bedre vil jeg si.. Når halve Norge kansje står der endag begynner kansje ting å skje...men alt hjelper, langt fra meningsløst..! så blir det party da vettu.. hvist man ikke blir for skev
alright! count me in!
Tror heller ikke jeg kommer til å møte opp i denne firkanta dritt byen, også kalt Kristiansand.
Hvem lager banner? lol
Nei, ondskapens by kommer nok aldri til å bli en av de store når det gjelder legalisering.. desto viktigere at folk tar turen inn til Oslo.. blir mye snakk men dette er en sak jeg brenner for + at det er nesten umuli å gå på en smell..positivt lada dag
Heh.. Maa sporr om noken av klasse kameratene mine tar aa joiner meg ^^ Har sinnsykt med stoners paa skulen. (gaar paa skule i usa)

Einaste problemet er at skulen muligens utviser oss :P (blander seg faen meg med alt du gjer paa fritida )
Hei har sagt dette på en anna post, men blir svimmel av nynorsk å har dere ikke øæå på nynorske tastatur.lol
Skole i "usa" hvor er det Iowa kansje derfor ikke åøæ..?
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Vel, sendte en mail til NORMAL for å få tid & sted til de andre byene, og fikk svar:
Hei

Det er sendt søknader, men vi venter svar når det gjelder disse byene.
Det blir lagt ut info om oppstartsteder på MMM-siden http://www.normal.no/mmm/2004/ etterhvert som vi får godkjenninger.

Oppfordre gjerne alle på freakforum til å stille med bannere og plakater.
Her i Oslo snekres og males det bannere i kveld

Hilsen Anita
fung. org.sekretær
Vis hele sitatet...
Får vel mekke opp en poster da... Idéer til slagord?
Jeg blir med for første gang i år! Satser på at det blir litt folk da..
Opprinnelig postet av windoze
Gipsy girl dont let the drugz get you..
Fu*k drugz.. osv :P
Vis hele sitatet...
Rart at inge har flamet han enda? Jaja.(kansje posten smyger seg forbi alles synsrekkevidde?)
[COLOR=silver] Faen ta sånne poster!!![/COLOR]

Tror ikke jeg kommer til å gå, men det kan være jeg kommer, bare fordi jeg vil vise hva jeg mener om å plage hasjrøykere med fordommer. Røyker ikke selv, men syntes det er kjipt gjort å nekte folk med sykdommer som kan bli helbredet ved hjelp av hasj, den sårt trengte hasjen.


Enda et minus er jo at det finnes en broder eller søsterplante som kan gi fra seg alle mulige produkter annet en dem man kan ruse seg på, men det blir og forbudt med den.
Sist endret av pinnsvinet; 3. mai 2004 kl. 13:48.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
pinnsvinet: Jeg merka meg posten, men vedkommende var åpenbart kun ute etter å provosere, og da er det like greit å ignorere. Dessuten fikk han gjennomgå ganske bra i for/mot marihuana tråden, ihvertfall før morten rydda opp i tråden.
Kan kanskje joine dere i Trondheim. Vært morro med et lite nFF treff
Hadde vært gøy å få møte noen nFF-stonere i oslo. Noen som er interessert?
Lag et stort banner der det står "Orgazmus for legaliserin" e.l. gjerne med en liten nFF logo så finner vi deg nok hooga..)
Synd at jeg og Felix_Poker er i London, men kanskje vi kan ha vår egne lille private markering :-)
Lucif3r: jeg kommer til å stille meg ved norcan-gjengen. bare å komme bort
Opprinnelig postet av Orgazmus
Lucif3r: jeg kommer til å stille meg ved norcan-gjengen. bare å komme bort
Vis hele sitatet...
Kult, men det var vel du som ville møte nFF'ere og ikke vi som ville møte sprayere har du med deg Orgazmus banneret ditt, for jeg har ikke med Luciferen min..

Spørsmålet er vel hvor mange nFF'ere blir det i Oslo?
Ideer til artige påfunn, da dette er dagen for sånt, mulig vi får litt hjelp av pyro gjengen?
Og banner "slogums"? holdt på å le meg ihjel da jeg tenkte på forskjellige, men tror den siste halve Chronicen hadde en god effekt, og lar være å skrive disse med god fare for at det var lite morsomt.. synes forøvri at den jeg kom på til overnevnte var ganske bra, da tenker jeg på den inlaggte trykkfeilen. som jeg sant å si ikke så før nå....

mæccern på fjernsyn..brb
Når ble norcan sprayere?
Norsk Cannabisforum?

Og, det kan nok hende vi blir lagt merke til
Opprinnelig postet av felix_poker
I Oslo ble det sagt at den skulle bli avlyst så mange møtte ikke opp.
Kanskje onkel politi hadde satt ut ryktet?
Vis hele sitatet...
Ungdom mot narkotika har for vane å klistre avlyst-klistremerker på MM-plakatene, mener jeg å erindre. Skjer garantert i år også. Jeg deltok de tre årene jeg bodde i hovedstaden, men også jeg er noe skeptisk til å danne enmanns-tog her jeg bor nå.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av drekka
Kan kanskje joine dere i Trondheim. Vært morro med et lite nFF treff
Vis hele sitatet...
Hehe, greit. Sender PM til dere som har meldt interesse når det nærmer seg 1. mai, så kan vi avtale nærmere hvordan vi møtes osv.
må ærlig talt si at jeg er litt skeptisk til at det skal "reklameres" for freakforum i en narkotikaparade, har nFF-crewet tatt noen stilling til om de er for eller mot dette?

Selv kommer jeg til å holde meg langt unna enhver form for parade.
runoslav
rune420's Avatar
Trådstarter
xbyte: Det er jo ikke akkurat 'reklamering' for nFF at noen av medlemmene treffes på paraden.
Og for det andre kan jeg ikke se hva som hadde vært så dumt med det, hvis vi faktisk hadde fronta nFF litt i paraden (noe jeg uansett ikke kommer til å gjøre, men allikevel).
Ministry of Love
sptz's Avatar
xbyte før var det heller slik at folk ble sure siden det fantes folk her som var mot bruk av narkotika. uansett så er det ikke en offesiell nff ting så da kan vel folk gjøre som de vil?
Opprinnelig postet av Orgazmus
Når ble norcan sprayere?
Norsk Cannabisforum?

Og, det kan nok hende vi blir lagt merke til
Vis hele sitatet...
Beklager dette på det sterkeste, etter noen timer på øyet ser jeg det nå

xbyte tror crewet har tatt seg en lang weekend
ja hva er som er galt med å reklamere for nFF på marsjen? målgruppa må jo være ideel, at du muligens mener det er nok rus brukere synes jeg du kan holde for deg selv muli jeg har gjort noe galt, men da tar jeg heller den smellen

Spetnaz skulle vært påbudt å være liberal og sånn her? fremedfrykt? opplysningens tidsalder har ennå ikke nådd over hele landet.. spis en katt
Tar vel turen tenk jeg!.