Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3628
Hei folkens!

Jeg har på fritiden laget en liten nettside kalt tryggtripp.no.

På siden finner du informasjon om MDMA, LSD og psilocybin - både om dosering, anbefalte forhåndsregler og hvilke effekter man kan forvente.

Siden er ikke tenkt som en fullverdig "guide", men mer som et enkelt og brukervennlig oppslagsverk. Det finnes allerede et hav av informasjon rundt rusmidler på nettet, men mye av dette er fragmentert, på lite brukervennlige nettsider, eller svært anekdotisk. Informasjonen jeg har brukt er for det meste hentet fra EmmaSofia sine ressurser om rusvett.

Ønsker svært gjerne tilbakemeldinger på både brukervennlighet og informasjonen som blir presentert, om det er noe dere savner eller om dere oppdager direkte feil.

Ting jeg har tenkt kunne vært smart å ha med i fremtiden er:
  • Bilder av hvordan rusmiddelet ofte ser ut
  • Et mer ikonbasert system for varighet, avhengighetsgrad, fysisk og psykisk skadepotensiale, etc.
  • Andre rusmidler
  • Mikrodosering

Om det er noen andre funksjoner/informasjon dere kunne sett for dere, bør det helst være informasjon eller ressurser som støttes opp med forskning, og ikke bare anekdoter.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette var utrolig bra!

Støtter det med bilder og evt. flere rusmidler
Kul side, en simpel versjon av Erowid (med noen mangler hehe). Ser ut som noe Emma Sofie kunne pumpa ut!

Eneste jeg synes var litt merkelig er kalkulatoren på sopp siden. Jeg vil ha en sterk dose; 2,5 - 5g, det er relativt stor forskjell på denne doseringen. Kanskje utdype mer? Eventuelt ikke ha kalkulator men ha ei liste med "typisk effekt" for doseringen. Erowid vet jeg har en slik en, der de går fra micro -> normal -> strong med noen punkter mellom disse. Men litt mer utdyping på dosering kunne vært kult!
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det heter psykedelika, psykedelia er noe annet.
Utrolig kult, creds!

2 cents;
Du kan ikke mene at 120 - 200 ug er en sterk dose LSD? Basert på egne erfaringer vil jeg si 200ug er en mild - lav-middels dose.
Og jeg ville foreslått magnesiumtilskudd mot hakking av tenner på MDMA fremfor tyggis.
Bra side, minner veldig om https://tripsafe.org/ og https://rollsafe.org/

Ser dog at jeg blir anbefalt en mye lavere dose mdma enn
kalkulatoren jeg alltid har brukt:

Anbefalt dose er 98 mg
Redosering på 39 mg etter 45-90 min

http://mollymeasure.com/
Your suggested dosage is 147mg.
With a re-dose of 49mg 45 to 90 min later.


Spiritlion: En LSD dose på 100ug kan faktisk være sterkere enn en på 300ug, men det er selvfølgelig flere ting som spiller en rolle på det.
loffe's Avatar
Trådstarter
Takk for gode tilbakemeldinger! Skal ta en runde til med doseringer. Her må det nok litt mer grundig arbeid til ser jeg. Differensiere mellom dem på en bedre måte, og forklare hva som betegner en dose som er "svak", "sterk" etc.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Savner trøffel (går jo under sopp, men som eget mengde valg kanskje?) og meskalin :-)
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det heter psykedelika, psykedelia er noe annet.
Vis hele sitatet...
Ser at når jeg søker på de to forskjellige ordene får jeg et litt større søkevolum på psykedelia enn psykedelika. Noen som vet hva som egentlig er riktig? Finner det ikke i ordboka.
Sitat av loffe Vis innlegg
Ser at når jeg søker på de to forskjellige ordene får jeg et litt større søkevolum på psykedelia enn psykedelika. Noen som vet hva som egentlig er riktig? Finner det ikke i ordboka.
Vis hele sitatet...
Psykedelia betegner subkulturen knyttet bruk av psykedeliske rusmidler. Det er altså psykedelika som betegner gruppen med psykoaktive stoffer.

https://nn.wikipedia.org/wiki/Psykedelia
Psykedelia er kulturen rundt LSD, psilocybin etc. Altså musikk, kunst osv. Psykedelika, som ikke er normert av Norsk språkråd (og dermed ikke oppslagsord i Bokmålsordboka), men forlengst er etablert som "bransjeuttrykk" i forskning osv. betyr psykedeliske stoffer. Edit: Skulle ha oppdatert før posting..
Sist endret av kallisti; 18. april 2017 kl. 00:13.
loffe's Avatar
Trådstarter
I stand corrected.
Veldig bra start (tenker da på at du har tatt for deg de 3 mest normale og det finnes flere som er vanskligere å få has på som f.eks DMT i sine varianter). Skal henvise til siden din om jeg får spørsmål om det da innholdet var bra og sidens navn er veldig lett å huske. Kp til deg.