Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 9085
Noen som har prøvd å "besvime seg selv"?

Det vil si, du står oppreist, så bøyer du hele overkroppen ned mot gulvet.. Hodet må henge nedover. Så holder du slik og hyperventilerer.. Tell for deg selv til 60-70, og reis du deg fort opp og fest blikket på noe fast mens du klemmer på halsen og holder pusten, slik at det ikke er noe blodsirkulasjon. 2-10sekunder etterpå "besvimer" du.

Noen tips:

* Stå ved siden av sengen å gjør dette, i tilfelle du går på trynet.


edit: jeg edita litt, ettersom dette er en gammel og teit post
Sist endret av mann; 29. mars 2004 kl. 19:24.
du har rett i en ting, det høres ufattelig teit ut... og heller ikke særligt bra ut... tror jeg holder meg til den gammle onkel pils før penge nød presser meg så langt ned
mann's Avatar
Trådstarter
Det er jo bare gøy.. Et partytriks
jeg greier se meg spikret fast i garasje døren jeg greier så se meg våkne opp en plass jeg alldri har vært før men jeg greier ikke å se for meg i min villeste fantasi (har ikke den største da) gjør det du nettopp skreiv
mann's Avatar
Trådstarter
Det hele varer bare i 10 sekunder.. Slik jeg ser det er det bedre enn det du nevnte først.. Men drit i det.
så faller man med tryne i sengekanten... koshli

da er det bedre å bare drikke eller røyke noe... synes jeg.. men må vel prøve en gang uansett
mann's Avatar
Trådstarter
"Hei!
Det er ingen som har gjort studier på hvor mange ganger man kan besvime med vilje før man tar skade av det. En slik undersøkelse ville nok vært ganske uetisk...
Når man besvimer på denne måten, skyldes det at hjernen får for lite surstoff, enten fordi man ikke klarer å trekke pusten ordentlig, eller fordi blodtrykket blir for lavt. Dette er selvfølgelig ugunstig for hjernen, og anbefales ikke i det hele tatt. Når hjernen år for lite surstoff kan i verste fall hjerneceller dø, eller bli satt midlertidig ut av funksjon. I tillegg kan man jo slå seg i hodet eller andre plasser dersom man faller.

Hilsen legen"
haha, dette høres fett ut. Må nesten teste, men jeg tror jeg venter på litt feedback før jeg tester selv. Just in case ...
mann's Avatar
Trådstarter
|sic|: Neida, det skjer ikke :P

Sui: Pyse?
er vel bedre å prøve dette ute på en gressplen eller.no?!..
Har ikke akkuratt tenkt til å gjøre dette til en vane, men av nyskjerrighet så måtte jeg jo prøve, og det funket mer eller mindre som du sa, bare at jeg ikke helt besvimte (har sikkert ikke gjort det riktig) men jeg ble helt svimete og det kom en litt digg følelse i kroppen, uten at det helt tok av da
mann's Avatar
Trådstarter
|sic|: Hvis du ikke er redd for nesen.. Iallfall få noen til å holde deg oppreist.

Q-bix: Du har nok ikke gjort det helt riktig.. Lukk øynene når du har hodet senket. Klem litt hardere og hold pusten skikkelig

Jeg får iallfall noen svarte sekunder. Våkner altid opp med et jævlig glis. Prøv med musikk på!


Forresten er det ikke alle som får det til heller..
Sist endret av mann; 31. mai 2003 kl. 01:41.
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Hehe, skulle likt å sett noen prøve dette. Ser sikkert passe dumt ut.
Btw; hva er sjansen for å sprenger et blodkar i hjernen ved å gjøre dette?
mann's Avatar
Trådstarter
RipZ:

"Hei!
Det er ingen som har gjort studier på hvor mange ganger man kan besvime med vilje før man tar skade av det. En slik undersøkelse ville nok vært ganske uetisk...
Når man besvimer på denne måten, skyldes det at hjernen får for lite surstoff, enten fordi man ikke klarer å trekke pusten ordentlig, eller fordi blodtrykket blir for lavt. Dette er selvfølgelig ugunstig for hjernen, og anbefales ikke i det hele tatt. Når hjernen år for lite surstoff kan i verste fall hjerneceller dø, eller bli satt midlertidig ut av funksjon. I tillegg kan man jo slå seg i hodet eller andre plasser dersom man faller.

Hilsen legen"


---

Ja, det ser jævlig dumt ut
Tar ikke skade av det uansett. (så lenge du ikke knekker nesen)
Du er syk.. :P
endelig en som deler min mening sånn hallveis
mann's Avatar
Trådstarter
Pøh.. Kun nysgjerrig!
mann's Avatar
Trådstarter
Ingen som er tøffe nok til å teste?
Klokket er to om natta, ikke mange som leser :P
Selv kunne jeg godt testet, men jeg er for trøtt til å reise meg. Dessuten ville jeg nok ikke våknet igjen
ikke nå.. kansje på en fest eller.no.. skal legge ut resultatet til deg da sjø

(er sjø et bokmålsord? er fint på trøndersk,men..? (og ja,det er kort for "skjønner du")
mann's Avatar
Trådstarter
Trenger vel ingen fest
IvIoyner: for the love of mankind, try!!
Unknown: trenger iallefall en annen døgntid
mann's Avatar
Trådstarter
Inderst inne er du bare redd for det ukjente :P
som også betyr fordommer som jeg er stappfull av
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
jeg har ikke, og vil ikke teste å gjøre dette alene. Jeg har derimot
besvimt ved hjelp av andre en gang på ungdomsskolen. Det som
skjedde da var at jeg pustet fort inn og ut flere ganger og så var
det noen som presset mot brystkassen min. Så ble alt svart og
jeg drømte en drøm der det eneste jeg husker er at jeg fløy rundt
på en drage eller noe slikt. Drømte mye mer og, men husker som
sagt ikke dette nå, er noen år siden

Anyways, når jeg besvimte ble jeg bare stående oppe, og de som holdt meg trodde at jeg ikke kom til å dette, og slapp seff taket i meg. Sto oppe i ca. 10 sekunder før jeg våknet igjen, og da skvatt jeg så til at jeg deisa i bakken. Skadet meg ikke noe, men var sinnsykt kvalm resten av den skoledagen.

Dette var svært populært blant elevene på skolen i noen uker, men når lærerne fant det ut ble det raskt satt en stopper for.

Det er sikkert noen som liker en slik "rus", som noen så fint kalte det, men jeg syntes det var ubehagelig. Det som skjer når man besvimer på denne måten er at man stanser lufttilførselen til hjernen, og jeg har vanskelig for å tro at dette kan være helt ufarlig!
Sist endret av Thysanoptera; 31. mai 2003 kl. 03:22.
mann's Avatar
Trådstarter
"Dette var svært populært blant elevene på skolen i noen uker, men når lærerne fant det ut ble det raskt satt en stopper for."

Her også!



"Det som skjer når man besvimer på denne måten er at man stanser lufttilførselen til hjernen, og jeg har vanskelig for å tro at dette kan være helt ufarlig!"

Mye bedre enn andre ting du finner i dette forumet.
hehe, la oss håpe alle rusmisbrukere går over til dette!

Tross alt mindre farlig enn druuugs!
Formfett får også.
Skaff en sånn sprayboks med formfett og en plastpose,fyll posen med gassen(hold igjen så det ikke kommer ut),ta posen over munn og nese og pust inn og ut lenge.
Og når du ikke klarer mer;ta 10 til.

Funker nok forskjellig på person til person og hvor mye du tar.Prøvde det for 2 uker siden,var kult.
altså, brodern gjorde det her på skolen(i et friminutt, vel og merke). var ikke så store greiene at han løp hjem og overtalte meg ;-p
Jeg gjorde det besvime greiene en gang for ett års tid siden. Var alene hjemme sammen med noen kompiser, vi gjorde det sittende i en sofa, i tilfelle vi skulle falle. Jeg stakk hode mellom beina og pusta tungt i ett minnut, og lente så hode bakover mot veggen, mens en kompis klemte med på pulsårene. Jeg lå der og det skjedde ingenting, og jeg trodde det ikke funka. Plutselig merka jeg at alt var svart, og at jeg av en eller annen grunn slo hodet gjentatte ganger mot veggen. Jeg åpnet øynene og husket ingen ting, etter ett minutt husket jeg alt, men det var ganske jævelig, jeg vil ikke kalle det en rus...
Opprinnelig postet av Lee
og at jeg av en eller annen grunn slo hodet gjentatte ganger mot veggen.
Vis hele sitatet...
lol
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Har gjort det selv på skolen! Ganske morsomt faktisk Anbefaler dere å ha to personer som holder armene slik at du ikke detter med holdet ned i gulvet.
mann's Avatar
Trådstarter
Sist endret av mann; 29. mars 2004 kl. 19:18.
Herlig å besvime pga. for lite surstoff til hjernen? tror ikke det.
Jeg vil ikke akkuratt anbefale å prøve dette, ble litt kvælm etter en stund jeg.
Det er vel først hyperventilering, og så mangel på blod/luft til hjernen. Tror ikke det er så altfor lurt å gjøre mange ganger. Det var veldig mange som fløy rundt og gjorde det på andre folk da jeg gikk på ungdomsskolen(det ble veldig mye oppstyr rundt det). Uansett, en i klassen min ble gjort det på, og han tryna med hue først(ganske bad igrunn) og kom i koma etc.. Etter en liten stund kom han tilbake på skolen, og alle ble advart mot å røre hodet hans i det hele tatt fordi han nesten hadde blitt mongis, og den minste smell kunne gjøre han det(eller noe i den duren).
mann's Avatar
Trådstarter
Men jeg vil iallfall påstå at dette er 10 ganger mindre helseskadelig enn narkotiske stoffer.
Sist endret av mann; 29. mars 2004 kl. 19:18.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
[Offtopic]
Hehe, det må du gjerne si, for i Norge har vi ingen definisjon på hva som er narkotiske stoffer eller ei. Hadde alkohol blitt ulovlig (som det egentlig burde), så hadde det blitt et narkotisk stoff. Sniffer du lim eller løsemiddel så er det narkotikamissbruk og du er narkoman, selv om lim eller løsemidler faktisk ikke er narkotika.
det besvime greia er ikke sunt! selvom det ikke har blitt gjort studier av det, så er det en del folk som har blitt grønnsak pga. at de ikke våkna om hjernen ikke fikk luft!
Jeg lover deg, du blir ikke smart av å gjøre det!
mann's Avatar
Trådstarter
Mer som har blitt grønnsak av ecstasy.
Er dette bra for kroppen da ?
Mer som har blitt grønnsak av ecstasy.
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre? Samme som om jeg skulle ha anbefalt å hoppe foran trailere på motorveien, og forsvart det med at "fler som har dævva av å bli skutt i trynet med pistol".

ehm.
Kan vel like gjerne stå og puste hart ut å inn lenge hyperventilerer til slutt alt blir svart og man blir like langt borte.
Men jeg lurer på om noen der ute faktisk har prøvd russisk rulett.
Må vel være den ultimate trippen. Mon tro pulsen hamrer i hodet i det men klemmer inn avtrekkeren.
mann's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av w00p
Hva har det med saken å gjøre? Samme som om jeg skulle ha anbefalt å hoppe foran trailere på motorveien, og forsvart det med at "fler som har dævva av å bli skutt i trynet med pistol".

ehm.
Vis hele sitatet...
Jo, du ser.. Dette er et rusforum.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Snakker om meningsløse greier... Hva slags fester henger dere egentlig på når dere omtaler dette som et "partytriks"
mann's Avatar
Trådstarter
Seff er det meningsløst.
Unknown: Det var helt klart ikke herlig når jeg våknet, etter å ha hatt kramper i 10 sekunder og slått hode i veggen, hadde jeg en schvær kul i bakhode, og vondt i hode resten av dagen.
Opprinnelig postet av Unknown
Mer som har blitt grønnsak av ecstasy.
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg anbefaler heller ikke ecstasy! Jeg sier bare at det er en sjangs at man kan bli grønnsak.
Jeg har gjort det en del ganger selv, før jeg fikk vite hvor farlig det var, da slutta jeg.
mann's Avatar
Trådstarter
Lee: Bad trip Få noen til å holde deg i det minste.
En veninne av meg døde når hun gjorde sånn
anbefales ikke.