Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 22831
Har litt pers. erfaring med FinnFirma. TOPIC TRENGER IKKE SPØRSMÅLSTEGN! Det er så sinnsykt svindel!
De ringte meg å jeg jabba ivei. Men så avsluttet han med "Takk for handelen" "Ha en god dag"
Jeg hadde ikke sagt ja!!
Sitat av Jarne Vis innlegg
Hva med deg selv? Bruker ikke du like mye tid på det? Selgerne jobber på provisjon uansett, så det eneste du oppnår er å gjøre en enkelt selger litt fattigere. Slike kataloger har ganske god margin før de går konkurs, for det er ikke så mye driftskostnader involvert for å lage den nettsida de har.
Vis hele sitatet...
Ja og nei, hvis jeg bruker en halvtime på det, så er ikke det tid det er noe problem for meg å ta inn, og dette er ikke så mye tid at det er noe problem for meg å ta den kostnaden samme hva. Men, hvis jeg og 1000 andre bruker en halvtime hver på det, så er det plutselig fem hundre timer for finnfirma.

Angående selgerne - beklager - trist for dem. De jobber faktisk med noe som er farlig nær opp til ren svindel, det er ikke første gang jeg hører ting som det hotfix forteller over her. Jeg har også hørt historier der hendelsesforløpet er ENDA tettere opp mot svindel, og der selgeren helt tydelig har vært svært dypt involvert. Forhåpentligvis tar fler og fler av dem til vett, slutter der, og til slutt går faanskapen enten konk, eller fortjenesten synker så lavt at det er meningsløst å fortsette driften.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fikk akkurat en telefon fra finnfirma. Han nevnte i starten at han ville kontrollere opplysningene som var registrert på mitt foretak, samt informere om tilleggstjenester.

Telefonselger har sagt til meg:

finnfirma.no annonserer firmasøk på første sida a VG.no ( løgn, det finnes ikke finnfirma.no firmasøk på første side av VG.no )

finnfirma.no annonserer firmasøk på første sida a dagbladet.no ( løgn, det finnes ikke finnfirma.no firmasøk på første side av VG.no )

finnfirma.no har over 30.000 unike besøkende per dag.


jeg sa ja!


Etter 1 time oppdaget jeg svindel.

Klag til forbrukerombudet

http://www.forbrukerombudet.no/index...d=1609&subid=0



Du har sendt følgende opplysninger:

Klagen gjelder:
Oppføring i nettkatalog finnfirma.no


Navn:
xxxxxxx xxxxxxxxxxxx

Gate/vei:
xxxxxxx xxxxxxxx

Postnummer og sted:
xxxx Oslo

Telefon:
xx xx xx xx

E-post:
xxxxxxxxxx


Hvem klages det på: finnfirma AS http://www.finnfirma.no



Finnfirma no AS drifter og eier tjenestene finnfirma.no og finnperson.no. Tjenestene er opplysningstjenester på internett som inneholder "alle" norske bedrifter og privatpersoner.


Hvilket tiltak, markedsføring eller avtalevilkår, det klages på:

Jeg ble kontaktet i dag av en telefonselger fra Finnfirma AS, finnfirma.no
og ble solgt oppføring i finnfirma.no nettkatalog.


Telefonselger har sagt til meg:

finnfirma.no annonserer firmasøk på første sida a VG.no ( løgn, det finnes ikke finnfirma.no firmasøk på første side av VG.no )

finnfirma.no annonserer firmasøk på første sida a dagbladet.no ( løgn, det finnes ikke finnfirma.no firmasøk på første side av VG.no )

finnfirma.no har over 30.000 unike besøkende per dag.
løgn!


Info fra Gallup:

Fra: http://rapp.tns-gallup.no/Default.aspx?aid=9072261

Plass 92: finnfirma.no

UV = Unique Visitors / Unike besøkende

Finnfirma.no UV = 4217

4217 / uke = 602 unike besøkende per dag!

Telefon selgeren sa: 30000 unike besøkende per dag!


Etter at jeg kontaktet finnfirma.no, fikk jeg svaret fra

Stian Johansen




Subject: SV: svindlet av finnfirma.no
From: "Stian Johansen"
To: "xxxxxxxxxxxx"


Hei,


Vi har som våre selgere opplyser om annonse på VG.no her følger en link hvor du kan se denne annonsen på høyre side: http://www.vg.no/mat-og-drikke/



Her er også en link til vår annonse på Dagbladet.no (også her på høyre side): http://www.dagbladet.no/2009/10/07/s...guson/8458186/



Når det gjelder trafikken til vår webside kan du på link under se TNS-gallups tall for trafikk fra uke 39:

http://rapp.tns-gallup.no/Default.aspx?aid=9072261



Som du ser har Finnfirma i uke 39 28280 unike brukere og 119923 sidevisninger.


Vi har kundeservice på telefonnummer 69955400 mellom 09.00 og 15.00 med lunsjpause mellom 11.00 og 12.00 fra mandag til fredag.


Alt i alt kan jeg ikke se at det har blitt sagt eller lovet noe som ikke stemmer overens med fakta fra vår side.

Ha en fin dag.
Med vennlig hilsen

for Finnfirma.no
Stian Johansen
Tlf: 69955400
Fax: 69955444
E-post:
Web: www.finnfirma.no


===================


Han fortsetter med løgn!




Se på side:
http://rapp.tns-gallup.no/Default.aspx?aid=9072261






Hvor og når du observerte tiltaket (Om mulig, send en kopi av eller en lenke til dette tiltaket:


Jeg ble oppringt i dag, kl 10 av telefinselger fra finnfirma.no

Jeg fikk email fra Stian i dag kl 13:43 etter at jeg klaget of ønsket ikke å bli oppført!

MVH
xxxxxxxx
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å klage til forbrukerombudet nytter ikkje. Det er ikkje snakk om forbrukerkjøp her.

Har du som næringsdrivande inngått en avtale står du rimelig dårlig juridisk.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å klage til forbrukerombudet nytter ikkje. Det er ikkje snakk om forbrukerkjøp her.

Har du som næringsdrivande inngått en avtale står du rimelig dårlig juridisk.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis avtalen er inngått på feilaktig grunnlag. Selger skal ha opplyst om 30.000 unike besøkende per dag, mens TNS-gallup sier 4200 unike per dag. Om du tar hele uken, kommer man opp i 28.000, men det er ganske langt derfra til 30.000 per dag.

Om man nekter å betale, må de ta saken til retten. Det vil bli et "meglingsmøte" hvor de etter all sannsynlighet ikke vil dukke opp, forutsatt at det stemmer at selgeren oppga feilinformasjon. For at de i det hele tatt skal ha noen sak må de fremlegge et opptak av telefonsamtalen. Dette er deres "kontrakt". Hvis det i dette opptaket kommer frem at selger har gitt kunden feilinformasjon, er avtalen ikke gyldig.

Opplyser disse selgerene forresten om at samtalen blir tatt opp?
Som nevnt tidligere i tråden:

Så lenge det ikke blir sagt at samtalen blir tatt opp, og at du godtar at den blir tatt opp, så har de verken lov til å ta den opp eller benytte seg av det som bevis i en evt sak.

Du må uansett på en eller annen måte da bekrefte at du faktisk har godtatt det hele (enten via en bekreftelse på e-post, sms eller tlf der du blir varslet om opptak av samtalen).

Så lenge ikke noe av dette er på det tørre, så har de ingenting å ta deg på, og vil dermed tape en evt sak.

Alt i alt er det bare å klage til fakturaen forsvinner.

Det finnfirma.no tjener på, er personer/bedrifter som ikke tør å gjøre noe annet enn å betale fakturaen. (grunn til at den er så stor)
Info fra Gallup:

Fra: http://rapp.tns-gallup.no/Default.aspx?aid=9072261

Plass 92: finnfirma.no

UV = Unique Visitors / Unike besøkende

Finnfirma.no UV = 4217

4217 / uke = 602 unike besøkende per dag!

Hvordan du får dette til å bli 602 unike besøkende per dag sier jo litt om deg og ditt intelekt. Som du ser av tns-gallup siden du linker til, er dette gjennomsnitt fra mandag til søndag. Altså hvor mange unike besøkende Finnfirma.no har i snitt per døgn.

Altså 4217 i snitt per dag.

Forbrukerombudet kommer du nok heller ikke langt med, som du har kalt deg her på forumet "NYTTFIRMA". Antar da at du har startet et firma? Da må du jo også forholde deg til lover, regler og instanser som gjelder for firmaer og ikke forbrukere (privatpersoner)

Ellers får du ha lykke til i din klage og håpe du slipper å betale for det du bestilte.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av denstore Vis innlegg
Altså 4217 i snitt per dag.
Vis hele sitatet...
Jess. Man kan også se på totalstatistikken at de hadde ~28500 UV forrige uke, men det er fremdeles et kvantehopp fra de 30k per dag som brukeren over skriver at firmaets representant hevdet de hadde
Sist endret av nso; 9. oktober 2009 kl. 18:28.
Du må skriftlig klage og forklare, forlang kopi av samtale og gjør det klart at du vurderer svindelanmeldelse. Men Skriftlig. Slike firma er en pest og en plage og lager utrolig mye trøbbel for nye firma. Du bør og vurdere å snakke med advokat og med forliksrådet ditt. Noen forliksråd er helt ville og du kan komme til å trenge juridisk hjelp
Sitat av ZerBox Vis innlegg
Media kan være en idè. Jeg kommer ikke til å ta initiativ til å holde denne saken gående om de ikke foretar seg noe mer. Noen som har gode kontakter innenfor media?
.
Vis hele sitatet...
så sant du bor i stavanger.

Sist endret av ErikH; 9. oktober 2009 kl. 19:19.
▼ ... over et år senere ... ▼
det samme skjedde med meg, jeg ble ringt av finnfirma.no kort tid etter at jeg hadde registrert firmaet mitt, og noen minutter etter at jeg hadde snakket med selgeren ble jeg ringt opp av produksjonsavdelingen til finnfirma.no. der måtte jeg bekrefte avtalen jeg hadde gjort med selgeren på et opptak. jeg tror ikke de "har" deg før du bekrefter på den andre samtalen liksom:P

men jeg har hatt profil på finnfirma.no nå i 3 år og er kjempefornøyd, etter min mening burde du bare betale for tjenesten de har, for det tjener seg inn!
Sitat av tømrertrond Vis innlegg
det samme skjedde med meg, jeg ble ringt av finnfirma.no kort tid etter at jeg hadde registrert firmaet mitt, og noen minutter etter at jeg hadde snakket med selgeren ble jeg ringt opp av produksjonsavdelingen til finnfirma.no. der måtte jeg bekrefte avtalen jeg hadde gjort med selgeren på et opptak. jeg tror ikke de "har" deg før du bekrefter på den andre samtalen liksom:P

men jeg har hatt profil på finnfirma.no nå i 3 år og er kjempefornøyd, etter min mening burde du bare betale for tjenesten de har, for det tjener seg inn!
Vis hele sitatet...
liten følelse at han jobber i finnfirma.. iomed alle andre er misfornøyde :P
Uansett et visst element av tråd-nekrofili på gang her, dere diskuterer i en 2 år gammel tråd.
Det er vel ikke helt utenkelig at kundeservice har endret i løpet av den tiden.
Sitat av First-Price Vis innlegg
liten følelse at han jobber i finnfirma.. iomed alle andre er misfornøyde :P
Vis hele sitatet...
Utvilsomt. han er neppe såå fornøyd med finnfirma at han måtte registrere seg kun for å si at det bra uten en skjult agenda
Sitat av tømrertrond Vis innlegg
det samme skjedde med meg, jeg ble ringt av finnfirma.no kort tid etter at jeg hadde registrert firmaet mitt, og noen minutter etter at jeg hadde snakket med selgeren ble jeg ringt opp av produksjonsavdelingen til finnfirma.no. der måtte jeg bekrefte avtalen jeg hadde gjort med selgeren på et opptak. jeg tror ikke de "har" deg før du bekrefter på den andre samtalen liksom:P

men jeg har hatt profil på finnfirma.no nå i 3 år og er kjempefornøyd, etter min mening burde du bare betale for tjenesten de har, for det tjener seg inn!
Vis hele sitatet...
Okai?
Så du drev ikke bare å googlet finnfirma.no å registrerte deg her under navnet tømrer trond for å late som om du er en tømrer som er fornøyd med finnfirma.no mens du egentlig jobber for finnfirma.no?
Det å ligge på en side som finnfirma høres jo ut som en gullgruve for å skaffe seg kunder.... Selv har jeg aldri funnet noe nyttig på noen av disse katalogene. Google og gulesider holder i masse vis.

Håper det går ann å spore Trond tilbake til firmaet om han viser seg å jobbe for finnfirma, så kan administrasjonen her fakturere han noen tusenlapper for reklamen i denne tråden..

Når det er sagt er det synd at det ikke finnes et klarere lovverk mot disse kataloghaiene. Og alle som har fått seg sommerjobb i firmaer må være på passelige på hva de signerer på, da vanlig praksis hos mange av disse katalogtjenestene er å ringe ekstra mye i sommerferien for å lure uerfarne vikarer.
Sist endret av legalize_it; 3. august 2011 kl. 16:54.
jeg tabbet meg ut med disse. det jeg gjorde var å krangle med fyren i 1-2 timer. han hadde tilslutt ikke argumenter igjen.
han kuttet først prisen til "innkjøps pris" som var 3000. som han sa at firma deres brukte på å sette opp siden vår.

jeg svarte han med å spørre om jeg kunne få se dette budsjette. hva de brukte disse 3000 på. og hvis det var sant som han sa, at firma brukte 3000 i andre firmaer for å sette opp firmasiden min. så skulle jeg gledelig betale dette til firma slik at man gikk i 0. og jeg aldri eksiterte for dem. men dette var ikke mulig, for det var hemmelig. da sa jeg at jeg ikke ville betale og kom til å nekte det.
så ble han frekk, og truet med at han kunne sette prisen til ordniær pris som er 9000, da svarte jeg at jeg måtte ringe sjefen hans og spørre om hva innkjøpsprisen er, og hva de egentlig driver med der. da begynte han å spille på sympati. han sa han skulle ta det på sin regning, og slette oss fra systemet. MEN MÅTTE ALDRI KOMME UT AT HAN HADDE GJORT DET, kunne få mye problemet. og dette var det han gjorde for mat på bordet. og han kunne miste jobben sin.

bare krangle med de og NEKT de gir seg tilslutt
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
jeg tabbet meg ut med disse. det jeg gjorde var å krangle med fyren i 1-2 timer. han hadde tilslutt ikke argumenter igjen.
han kuttet først prisen til "innkjøps pris" som var 3000. som han sa at firma deres brukte på å sette opp siden vår.

jeg svarte han med å spørre om jeg kunne få se dette budsjette. hva de brukte disse 3000 på. og hvis det var sant som han sa, at firma brukte 3000 i andre firmaer for å sette opp firmasiden min. så skulle jeg gledelig betale dette til firma slik at man gikk i 0. og jeg aldri eksiterte for dem. men dette var ikke mulig, for det var hemmelig. da sa jeg at jeg ikke ville betale og kom til å nekte det.
så ble han frekk, og truet med at han kunne sette prisen til ordniær pris som er 9000, da svarte jeg at jeg måtte ringe sjefen hans og spørre om hva innkjøpsprisen er, og hva de egentlig driver med der. da begynte han å spille på sympati. han sa han skulle ta det på sin regning, og slette oss fra systemet. MEN MÅTTE ALDRI KOMME UT AT HAN HADDE GJORT DET, kunne få mye problemet. og dette var det han gjorde for mat på bordet. og han kunne miste jobben sin.

bare krangle med de og NEKT de gir seg tilslutt
Vis hele sitatet...

Men hva er vitsen med å krangle med de så lenge, når du bare kan legge på uten å si noe som helst?

Et annet lite tips for dere som skal registrere firma: la tlf nummer stå blankt når du registrerer deg, så slipper dere slike masete telefoner!
jeg gjorde som trådstarteren, "Takket ja" og fikk regningen i posten.
Sitat av tømrertrond Vis innlegg
det samme skjedde med meg, jeg ble ringt av finnfirma.no kort tid etter at jeg hadde registrert firmaet mitt, og noen minutter etter at jeg hadde snakket med selgeren ble jeg ringt opp av produksjonsavdelingen til finnfirma.no. der måtte jeg bekrefte avtalen jeg hadde gjort med selgeren på et opptak. jeg tror ikke de "har" deg før du bekrefter på den andre samtalen liksom:P

men jeg har hatt profil på finnfirma.no nå i 3 år og er kjempefornøyd, etter min mening burde du bare betale for tjenesten de har, for det tjener seg inn!
Vis hele sitatet...
Mens jeg kan bekrefte at du kjenner daglig leder til finnfirma.no (venn på facebook), bor i Fredrikstad og tydeligvis er en idiot. Takk for bekreftelsen om at nettstedet under diskusjon virkelig er søppel

Edit: og du har tydeligvis ikke noe firma heller.
Sist endret av meitemark; 3. august 2011 kl. 17:50.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Mens jeg kan bekrefte at du kjenner daglig leder til finnfirma.no (venn på facebook), bor i Fredrikstad og tydeligvis er en idiot. Takk for bekreftelsen om at nettstedet under diskusjon virkelig er søppel :)

Edit: og du har tydeligvis ikke noe firma heller.
Vis hele sitatet...
haha, dagens beste :D
Er dette samme folk som har Mediahuset Nova og telefonkatalogen.biz?

Sitat av tømrertrond Vis innlegg
det samme skjedde med meg, jeg ble ringt av finnfirma.no kort tid etter at jeg hadde registrert firmaet mitt, og noen minutter etter at jeg hadde snakket med selgeren ble jeg ringt opp av produksjonsavdelingen til finnfirma.no. der måtte jeg bekrefte avtalen jeg hadde gjort med selgeren på et opptak. jeg tror ikke de "har" deg før du bekrefter på den andre samtalen liksom:P

men jeg har hatt profil på finnfirma.no nå i 3 år og er kjempefornøyd, etter min mening burde du bare betale for tjenesten de har, for det tjener seg inn!
Vis hele sitatet...
Kutt ut svindelen deres! En dag vil dere kødde med feil folk, og da...
Bedrifter trenger ikke inngå skriftlige avtaler for at de skal være gyldige.
Din avtale er også bindende.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er dette samme folk som har Mediahuset Nova og telefonkatalogen.biz?
Vis hele sitatet...
Nei, men katalogfirmaer finnes det i hopetall, og siden en god del av de opptrer på den måten som FinnFirma gjør, så er det ikke uten grunn at samlebegrepet er det velfortjente "kataloghai" for den bransjen.
Burde da ikke være så vanskelig å google finnfirma.no når selgeren ringer?
Treffene på google burde jo gjøre det veldig enkelt å legge på telefonen...
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Burde da ikke være så vanskelig å google finnfirma.no når selgeren ringer?
Treffene på google burde jo gjøre det veldig enkelt å legge på telefonen...
Vis hele sitatet...
Nå har ikke alle sammen en datamaskin fåran seg, men ja. Aldri si ja over telefon før du har skjekket firmaet