Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 17206
Jeg fikk blodforgiftning forrige uke og begynte på en penicillin-kur.
Hadde planer om å drikke litt i morra, men er ikke sikker på hvordan det er i forhold til alkohol? I "bruksanvisningen" står det ikke noe om at det ikke skal blandes med alkohol, bare at man skal rådføre seg med lege før man tar disse pillene sammen med "andre legemidler og annet"...

Så da er spørsmålet mitt; kan jeg drikke i morgen, uten å være redd for liv og helse, eller bør jeg la det være?

Pillene er forresten av typen Apocillin 1g.
Det jeg har hørt er att det er ganske ufarlig, men du ødelegger hele penicellin kuren.

merk: bare noe jeg tror..
Du kan jo bare ringe legevakta å spørre?
Penicillin og alkohol er ikke farlig nei, men det stemmer at det ødelegger penicillin-kuren. Bli ferdig med kuren før du drikker alkohol, du. Å drikke alkohol når man har blodforgiftning vet jeg ikke noe om, men det hørtes ikke så veldig bra ut.
Det å drikke alkohol har ingenting å si på om du går på penicillin eller ikke. Det viktige er at du tar alle pillene til avtalt tid, og ikke avbryter selve kuren (moy importante!)
ødelegger ikke akkurat.. men alkohol nedsetter effekten som penicilin eller antibiotika kuren skal gi.. Må kanskje gå lenger på den kuren en først gitt. Jeg selv går på antibiotika, men jeg drikker også. Tar bare lenger tid å bli frisk.

men blodforgiftning er værre en det jeg har, så kanskje du burde sløyfe drikkinga.. Få deg lappen, så kjøre du istede
Alkohol dreper penicilin, og gjør derfor at hele kuren blir ubrukelig, i tilleg kan bakteriene som er utsatt for antibiotika bli resistante mot medisin.... Ligg unna, er mitt tips...
det beste hadde vel vært å ringt giftinformasjonssentralen hvis du vil være sikker... (22 59 13 00)
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Opprinnelig postet av Lucif3r
Alkohol dreper penicilin, og gjør derfor at hele kuren blir ubrukelig, i tilleg kan bakteriene som er utsatt for antibiotika bli resistante mot medisin.... Ligg unna, er mitt tips...
Vis hele sitatet...
Nope. Faren min har studert og jobber med medisin, han sier at man bare kan drikke mens man går på penicilin.
Beklager, du har helt rett. all vanli penicilin kan du hvist drikke sammen med.... har lært noe anna, takk for rettelse
Mayhem's Avatar
Trådstarter
24 0
Opprinnelig postet av Fase^
ødelegger ikke akkurat.. men alkohol nedsetter effekten som penicilin eller antibiotika kuren skal gi.. Må kanskje gå lenger på den kuren en først gitt. Jeg selv går på antibiotika, men jeg drikker også. Tar bare lenger tid å bli frisk.

men blodforgiftning er værre en det jeg har, så kanskje du burde sløyfe drikkinga.. Få deg lappen, så kjøre du istede
Vis hele sitatet...
Blodforgiftninga er over for tre dager siden, men jeg fikk beskjed om å fullføre hele kuren allikevel. Og lappen fikk jeg på fredag, så kjøre skal jeg, men det er da før drikkinga.

Etter hva jeg skjønte så skal det gå helt greit så lenge jeg tar pillene, så da tar jeg sjansen jeg. Om det ødelegger kuren driter jeg i, siden jeg er "frisk", bare jeg ikke kan dø.. :P
Opprinnelig postet av Mayhem
Blodforgiftninga er over for tre dager siden, men jeg fikk beskjed om å fullføre hele kuren allikevel. Og lappen fikk jeg på fredag, så kjøre skal jeg, men det er da før drikkinga.

Etter hva jeg skjønte så skal det gå helt greit så lenge jeg tar pillene, så da tar jeg sjansen jeg. Om det ødelegger kuren driter jeg i, siden jeg er "frisk", bare jeg ikke kan dø.. :P
Vis hele sitatet...
Må si at du lever opp til din avatar
Mayhem's Avatar
Trådstarter
24 0
Takk for det :P
fikk streptokokk infeksjon i foten rett før russetiden, og går på tung antibiotika kur. har no drukket i et par uker i strekk fordetom! og har ikkje merket noen "bivirkninger" av det!
Jeg hadde 2 piller igjen av peniselinkuren min pga halsbetennelse.
Ringte til 4 forskjellige apoteker, 3 av de sa at jeg helst ikke burde drikke, men et glass vin kunne gå. Det siste sa at de ikke trodde det var noe problem. Og 1/4 ja var nok for meg :P
Og jeg drakk meg god og full, og hele kuren gikk i dass. Måtte på ny kur noen uker etter. Hadde bare en immunforsvar igjen eller no :P Ble syk bare noen pustet på meg...
Ifølge det stefaren min fikk beskjed om av legen, så er det ikke farlig og drikke alkohol sammen med pencillin og antibiotika.
Men det fins selvfølgelig grenser om hvor mye man kan/skal drikke.

(redigert pga. skriverfeil)
MINST 12år
tore-'s Avatar
Gikk fint med meg, drikker og går på pencilin atm.
Peniselinkuren blir mindre effektiv, og sjansen for at du ikke blir kurert og eller at du blir immun mot pencilin øker kraftig hvis du drikker. Da sett at du drikker deg full, ikke et glass rødvin til maten.