Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3740
Heihei! Har røyket hasj hver dag i 4 måneder nå, noen ganger begynner jeg allerede når jeg står opp mens andre ganger venter jeg til kvelden. Kjæresten min virker møkkalei, og sier at vist jeg fortsetter å røyke så mye kommer jeg til og havne i en psykose og andre lignende skrekk opplevelser. Å da er mitt spørsmål: Hva kan skje om jeg fortsetter?
Grunnen til at jeg røyker så mye er fordi jeg sliter mye psykisk og det hjelper virkelig på humøret og følelsen jeg har inni meg.
Kan også legge til at kjæresten er møkkalei fordi det blir dyrt å røyke så mye som jeg gjør.
Ha en fin søndag!!!
Det er ikke uvanlig at man ender opp med å brenne seg slik at man ikke lengre tåler hasjrusen hvis man driver på slik. Det er heller ikke uvanlig at psykiske lidelser over tid bare blir verre av å røyke mye cannabis.
Om du sliter psykisk så blir cannabis ofte en flykt fra det som du egentlig bør konfrontere av dine "indre demoner". Mater du dem blir dem blir de glade og holdes i live. Det dannes og et miljø som gir grobunn for vekst av enda flere "demoner". Sulter du dem ut, skriker dem og vil herje inne i deg til de de blir utmattet i ett med at du konfronterer dem. Noen takler det likevel bedre en andre, men til felles har de aller fleste som missbruker et eller annet rusmiddel at de alltid finner en unskyldning til og fortsette bruken. Ofte er det bruken i seg selv som er skyld i problemene de "selvmedisinerer" seg for. En hovedregel innen rusbruk er og heller bruke rusmidlene i stedenfor at de bruker deg. Når du ikke lenger har kontroll, har du tapt. Personlig anbefaler jeg heller yoga, meditasjon, eller trening, fremfor minste motstands vei. Alle mennesker sliter på forskjellige arenaer.
Folk er så forskjellige at det er ingen som kan gi en garanti på at det kommer til å gå bra eller dårlig, men det skal sies at du øker sjansen for negative virkninger betraktelig når du inntar mye over tid. I mange tilfeller hvor det går galt så er det i form av angstanfall, og får du et av disse vil dette sannsynligvis ødelegge forholdet ditt til hasj fullstendig. Altså, man får "flashbacks" når man røyker, du husker hvordan det gikk forrige gang og det er stor sjanse for at det blir sånn igjen. Men ja, psykose er en av flere ting som kan være et utfall.

Personlig så opplever jeg at hasj er en "forsterker" - det maskerer kanskje ting du skulle tatt tak i på en sunnere måte, så det jeg vil tippe skjer med deg er at på et eller annet tidspunkt så vil hasj forsterke de psykiske problemene dine istedet for å maskere dem og bite deg bak, kraftig. Jeg vet også av egen erfaring at det spiller ingen rolle hvor mye folk sier til deg at du ikke skal gjøre det, vil du bruke rusmidler så gjør du det - og på ett eller annet tidspunkt så finner du ut at det faen ikke er verdt det selv, kan bare håpe at du finner ut av det før du ødelegger noe på en eller annen måte. For eksempel forhold du har, du kan få ett (eventuelt forlenge ett rulleblad) eller du kan forverre psyken din enda mer.

Lykke til TS.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri sett vitsen med å røyke HVER dag. For det første blir man innrøyket, og rusen blir ikke det samme. For det andre kan det forverre dine psykiske plager om du røyker så ofte som påstått. Cannabis bør respekteres. Vil anbefale deg å ta en pause på f.eks 1 mnd og se hvordan det føles. Lykke til!
Anonym bruker
"Enig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samboeren min røyker hver dag. Hun har en rar form for eplepsi og bruker hasj som medisin. Det virker utrolig bra, jeg har vært med på hele prosessen fra første anfall, alle kjipe bivirkninger av de kjipe pillene hun har fått fra legen og hvordan hun er 99 % frisk nå etter å ha begynt å røyke hasj. Hun røyker 40g i mnd ca og vi kjøper alltid bra kvalitet. Hun er veldig oppegående, rydder og steller hjemme, er sosial osv. Hun sier også at hun har fått hodet på plass etter at hun begynte å røyke. Hun har røyka i nesten 2 år nå og jeg kan ikke komme på noe negativt bortsett fra kostnadene men vi har en veldig snill dealer.
Så lenge det ikke går utover jobb og andre ting så kjør på. Du får heller snakke med samboeren din og fortelle hun at det hjelper deg psykisk.

PS, jeg røyker ikke.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener at det er når du først er innrøykt du kan høste de positive effektene ved Cannabis, nei rusen blir ikke det samme men det er som regel den medisinske effekten folk som røyker mye er interessert i uansett. Å jeg tror også kvaliteten på varene har så mye å si her at det er ikke noe fasit, viss en har tilgang til masse forskjellige strains så blir man aldri helt innrøykt imo. (olje,dabs å høypotent ekstrakt er ikke det smarteste viss du skal holde toleransen nede)

Må bare se til land der det er lovlig medisinsk å pasienter røyker 50-300 gram god weed i måneden f.eks. lol
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
99% av alle skumle historier om Cannabis er skapt av folk som har en agenda imot planten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
99% av alle skumle historier om Cannabis er skapt av folk som har en agenda imot planten.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart mye ufortjent kritikk til cannabis sine effekter, men det er også et stort problem at mange bagatelliserer de negative virkningene som cannabis kan føre med seg.
For min del var det som torden fra skyfri himmel. Bruken eskalerte fort og jeg begynte å røyke hver dag og det gikk ut over kjæreste, jobb og skole.

Psykosen min kom først etter 5 år. Var i en periode med veldig høy bruk av cannabis og mdma i tillegg til lsd og 2c-b sporadisk. Jeg snappa ut av det uten medisiner og er i dag helt fin og var aldri noen lege inn i bildet. Jeg opplevde hallusinasjoner, forstyrrede tanker, ekstrem paranoia, følte at alle jeg gikk forbi stirret på meg og at folk kunne lese tankene mine.

Holder du på lenge nok så vil du bli brent. Problemet er bare når du aldri har opplevd noe negativ på cannabis. Da er det vanskelig å se for seg at det faktisk kan skje med en selv. Det var i alle fall sånn for meg. Psykose er ekstremt skummelt.

Prøv å ikke la cannabisen stå i fokus for deg. Det er da ting går ad undas. Prøv å kjenn litt på selvbeherskelsen din i forhold til cannabis og prøv å ha lengre pauser. Kjenner du at du gjerne skulle røyka hele tia så veit du da sjøl at du begynner å ha et psykisk avhengighets problem som ikke vil bli noe lettere snarere tvert i mot. Lykke til
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
For min del var det som torden fra skyfri himmel. Bruken eskalerte fort og jeg begynte å røyke hver dag og det gikk ut over kjæreste, jobb og skole.

Psykosen min kom først etter 5 år. Var i en periode med veldig høy bruk av cannabis og mdma i tillegg til lsd og 2c-b sporadisk.Lykke til
Vis hele sitatet...
Kan jo ikke skylde på Cannabis når du inntok mind-altering drugs.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jo ikke skylde på Cannabis når du inntok mind-altering drugs.
Vis hele sitatet...
Et stort konsum av mdma har mye av æren for psykosen. Men etter flere års bruk av cannabis opplevde jeg flere episoder som var veldig skumle. Ekstrem paranoia. Det er kjipe opplevelser som kommer av langvarig bruk av Marianne

Safe to say så har jeg ikke røyket på over ett år og liker heller ikke røyke i sosiale sammenkomster lenger fordi jeg er redd for å freake ut.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 3. desember 2018 kl. 00:59.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det slik da at du kanskje blir lat av å røyke så mye mon tro? Påstår ingenting her, men kan jo hende samboeren blir litt lei av at du skal daffe på sofaen dagen lang fjern som fanken. Men synes egentlig du nesten bør diskutere det med han/hun. Evt kutt litt ned på forbruket ditt. Skjønner godt at man blr lei når det går en del penger til det også.
Samboeren er sikkert lei fordli man framstår annerledes under rusen av cannabis?

Daglig røyking sørger sikkert for en del tusenlapper flyvende ut vinduet hver mnd. Har selv røyka daglig over lengre tid. Ikke uvanlig med 4-6000, - i kostnader over tid pr. mnd.

Trådstarter burde kutte ned drastisk, skal han ha noen forhåpninger på at kjæresten orker over tid. Eventuelt vurdere reven foran dama.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 3. desember 2018 kl. 03:05.
Mente aldri at jeg hadde valgt hasj ovenfor kjæresten min? Sa bare at kjæresten min blir lei fordi det koster mye. Forandrer meg ikke stort når jeg røyker, klarer og gjøre daglige ting som oppvask, rydding, gå på butikken osv. Men skal ta en pause fra imorgen. Skal ha en nattings tho ��
Personlig opplevde jeg en del negative effekter av langvarig daglig bruk da jeg begynte å røyke fra morgenen av.

Tok da en lengre pause, og har nå røyket stort sett daglig i et års tid, men kun på ettermiddag/kveld, og ofte kun en liten på kveldstid om dagen.

Dette virker sålangt som et sunt og balansert forbruk i forhold til psyken, kroppen og lommeboka mi.

Dette utgjør ca. 10-12 gram i måneden som koster meg 6-700 kr da jeg kjøper større kvanta.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyker daglig og merker lite til bivirkinger. Fungerer også fint på både skole og jobb etter mornings.
Røyker selv rundt 15 gram i mndn men koster ikke så mye da jeg ofte gjør store kjøp for billigere pris. Ville nok tro jeg bruker rundt 1000-1300kr pr mnd.
Har også en dame som er delevis imot mitt daglige bruk. Noe hun mener er fordi det gjør meg annerledes under rusen, selv om vi en sjelden gang deler en feit eller 2 i helger. Jeg syntes selv ikke dette er et problem, spesielt pga jeg ofte unngår å røyke når jeg er med hu eller venter til etter hu har lagt seg.

Så hvis penger er hoved problemet ville jeg bare kjøpt store kjøp litt sjeldnere.
Jeg sparer ihvertfall 1/3 i perioder hvor jeg ikke vaper, bare spiser kokosolje med hasj. Er egentlig veldig behagelig å medisinere på den måten. Formen går ikke så mye opp og ned i løpet av dagen og jeg synes det er deiligere med fysisk aktivitet når jeg har spist hasj enn når jeg vaper.

Jeg har fått med meg at mange som medisinerer med cannabis mot psykiske plager over lengre tid gjør den erfaringen at de bruker for mye og at bivirkningene blir plagsomme og at man bare bruker mer og mer fordi man tror det hjelper også er man bare i en negativ spiral. Mange opplever derimot at mikrodosering med egnede typer cannabis kan ha svært god effekt på depresjoner. Amnesia Haze og strains som ligner skal kunne fungere ganske greit.
Vaproizer all the way.
Sist endret av Mumrikken; 3. desember 2018 kl. 17:59.
Har aldri brukt vaproizer, da lurer jeg på; hvilken er den beste til brunt? Har faktisk aldri prøvd grønt!
Daglig røyking kan godt mulig bite deg i ræva ti slutt. Jeg gjorde det fra morran til kveld i 3 år før jeg gikk på en smell og rusen ble aldri den samme igjen. Utviklet angst, som mest sannsynlig var der hele tiden men den ble mye sterkere. Og det var jævlig vanskelig å slutte. Som det hsr blitt nevnt så er det å slutte med cannabis ofte veldig undervurdert. Det kan absolutt gi abstinenssymptomer som ikke er noe morro i det hele tatt. Kan ta ukesvis/måneder før man føler seg normal igjen. La det bli med spesielle anledninger eller legg det på hylla. Jeg mistet dama mi pga røykinga. Hun sa jeg forandret meg og jeg trodde det var hun som var sprø. Vær forsiktig
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg spiste også hasj smelta i kokosolje. Spiste det flere ganger, til jeg en dag fikk veldig mageknip. Endte opp med magesjau og det gikk ut begge ender. Vet ikke sikkert om dette har en sammenheng.. men må man smelte hasjen i olje for at det skal virke? Foretrekker edible over å røyke anyday. Har lest at noen blander hasj i yoghurt, er dette uten å smelte det først? Hva med skakkao? Hvordan er det lagd?
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Har aldri brukt vaproizer, da lurer jeg på; hvilken er den beste til brunt? Har faktisk aldri prøvd grønt!
Vis hele sitatet...
Brunt i vaporizer blir som regel bare søl. Hvorfor ikke heller holde deg til grønt på vaporizer?

Mye av det brune man får i Norge er bare søppel. En gjengganger jeg har sett ofte ved bruk av brunt her til lands, er folk som har kjøpt billig, fått seg dårlige vaner (røyket alt for mye) og til slutt endt psykotiske... Ofte er det også buffa med mye dritt for å spare inn på gevinsten.
Dårlig brunt? Har kun fått tak på ypperlig brunt de siste årene.

Heller ymse grønt. Men alt har vel strengt tatt med hva man har for kontakter

TS: mente ikke at du skulle ditche dama fordi du skal være trass, være stein.

Var heller mtp om det hjelper deg såpass for psyken sin del mtp at du røyker. Har selv røyka mye fordi jeg har følt selv at jeg har fungert bedre opp mot hva jeg sliter med selv. Men har kommet fram at det ikke hjelper i det lange løp. Blir så mye patting at livet suser forbi, pengeboka blir tom.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Dårlig brunt? Har kun fått tak på ypperlig brunt de siste årene.
Vis hele sitatet...
Flott for deg,men du trenger ikke å prøve overbevise oss om at dårlig brunt ikke eksisterer vettu.
Her jeg bor er det sjeldent grønt å få, har røyket i 1år så er egentlig ganske ny på dette
Slenger med en egen erfaring på dette. Jeg har også vært borti daglig bruk av weed med dystre resultater. Nå var jeg ikke så pass ekstrem at jeg gjorde det fra morgen av men heller hver ettermiddag til jeg la meg. Jeg vaporiza grønt og gjorde det også fordi det fikk meg til å føle meg bedre, avslappet og mer angst fri enn edru meg. Det tok ca 2 år med hyppig bruk, hvor de siste 8 månedene var daglig, til jeg gikk på en smell.

Psyken min ble verre over tid pga dette. Det skjedde gradvis så det var ikke noe jeg så før lenge etter at jeg ble ferdig og fikk tid til å tenke over det. Ting krevde mer energi av meg, alt ble mindre morro og mer stress, og jeg fikk en økning av angst når jeg var edru. Pga alt dette så falt jeg inn i en depresjon som sakte men sikkert førte meg inn i en ond sirkel. Fordi jeg følte meg dårligere så ville jeg oftere prioritere ting som fikk meg til å føle meg bra kjapt og lett. Dvs fast food, spille langt ut på natt og selvfølgelig, mer weed. Jeg endte også opp med å unngå ting som var mer slit men som hjelper med psyken, som f.eks trening, hygiene, søvn, næring, sosial kontakt osv. Som sagt, dette skjedde veldig sakte og gradvis så dette har jeg ikke sett med klarhet før lenge etterpå. Er heller ikke så lett å se klart når man er i cannabis tåken uansett! Det er jo et rusmiddel som gjør det enklere å føle seg vel med ingenting å gjøre og når man føler seg vel, hvorfor tenke over det som ikke fungerer?

Det var ikke bare mitt edrue liv som ble påvirket av dette heller. Når man holder på som jeg gjorde, så vil man sakte men sikkert innsnevre komfortsonen sin. Og når komfortsonen blir liten nok så vil også de tingene som tidligere hjalp også bli ekkelt og ukomfortabelt. Jeg begynte å oppleve angst under weed rusen og alle disse uvanene jeg hadde bygd meg gjorde meg også ukomfortabel. Uansett hvilken vei jeg så, så så jeg bare problemene som hadde fetet seg opp over lang tid i det usynlige. Likevel så fortsatte jeg, selvom jeg hadde begynt å oppleve fysiske smerter i kroppen og voldsomt negative tanker pga angsten og depresjonen som hadde forverret seg. Jeg dro aldri ut, ikke på butikken en gang, fordi angsten var uholdbar. Som sagt, jeg opplevde fysiske smerter. Det stopper heller ikke der for som de som har opplevd angst selv vil forstå, så blir det mye grubling og spekulering ut av det. Kombiner dette med den kjente paranoian som weed kan gi så blir det ikke lekkert. Jeg klarte å overbevise meg selv om at jeg var døende etter å ha gått med disse problemene noen måneder. Og da var det gjort og jeg sliter fremdeles med konsekvensene av dette 1 år senere.

Med en komfortsone som ikke var stor nok til å romme meg selv en gang og et sinn som ikke klarte å tenke klart pga rus, så fikk jeg mitt aller første panikk anfall under rusen. Nå burde jeg nevnte at dette skjedde to ganger på rad og da ikke bare med grønt heller. Jeg opplevde det først med 2C-B så fort jeg blandet det med weed, og enda en gang på LSD etter at frøet hadde blitt plantet. Jeg føler likevel at dette med weed er relevant her med tanke på at tegnene på en forverrende psyke var der lenge før det var snakk om dårlige erfaringer med disse midlene og det var bare weed som jeg brukte ofte nok til at det var et problem. Og som sagt, jeg hadde utviklet en negativ reaksjon til weed med negative tanker og angst til punktet av fysiske smerter.

Anyway, for selveste opplevelsen: Brystet spente seg og jeg fikk kramper i hele kroppen. Jeg kunne ikke ligge, sitte, stå eller gå rundt uten at det gjorde forferdelig vondt. Det kjentes ut som om noen hadde tatt skikkelig grep rundt hjertet mitt og skviste det for harde livet. Jeg ble blek som et lik, følte at kroppen sto i brann og kaldsvettet som bare det. Det føltes ut som et hjerteinfarkt og jeg var pissredd. Første gangen så skjedde dette over 6 timer, men den andre gangen så foregikk det over hele 20 timer. Eneste grunnen til at det tok slutt var rett og slett fordi jeg mistet bevisstheten. Det var utmattende for å si det sånn. Når jeg sier at det var et mareritt så underdriver jeg voldsomt mye. Jeg var sånn og si bombe sikker på at det var det, jeg skulle dø den kvelden.

Dagen etter når jeg våknet så føltes ting rart ut. Alt var rolig igjen, men likevel så urolig. Det føltes ut som om noe dystert og farlig lå i lur uten at jeg var fullt klar over det. Og vipps, så skjedde det igjen i edru tilstand. Og igjen, igjen og igjen... Det skjedde når jeg gikk ut for å ta en røyk, det skjedde når jeg var sulten, det skjedde når jeg spiste, når jeg var trøtt, når jeg var sliten, i heiser, tog, buss, kjøpesentre, overalt. Det skjedde til og med når jeg sov og når jeg skulle sove. Jeg har dødd eller holdt på å dø altfor mange ganger i drømmene mine i ettertid og hver gang så føles det skremmende virkelig ut og fortsetter etter at jeg bråvåkner. Alt minte meg om opplevelsen min. Og selvfølgelig, det skjedde hver eneste gang jeg vaporiza grønt igjen. Den gode følelsen var totalt borte og hele opplevelsen var rett og slett 100% negativ. Jeg har vært noen turer innom både legevakt og lege i ettertid pga hvor virkelig det føles. "Heldigvis" så er det bare panikk anfall. Jeg visste ikke at en følelse kunne føles så farlig og ekte ut til det punktet at det føles ut som å dø før alt dette begynte å skje, det er helt uvirkelig hvor forferdelig det er.

Men, tiden leger alle sår og det går bedre. Jeg har ikke hatt noe panikk anfall på ca. 5 måneder nå men jeg er langt ifra kurert, om det i det hele tatt er mulig. Jeg kan fremdeles få følelsen av at panikken kommer, men jeg har mine strategier på å roe meg selv ned. Jeg kan også vaporize weed igjen men det er langt ifra det samme som det en gang var. Det blir gjerne mye mindre doser og jeg må ofte bruke litt av høy tiden min på å roe meg selv ned. Det kan være behagelig av og til, men ikke hver gang. Det er også fort gjort å få i seg litt for mye og da eksploderer det helt. Ikke morro, men det er hva det er. Jeg har hvertfall lært leksa mi på at jeg ikke kan drive med det her hver dag. En ganske ekstrem lærepenge, men det var vel kanskje det som måtte til når alle de andre ble totalt ignorert

Men ja. Det er ikke noe garanti på at man følger i mine fotspor men det er fullt mulig. Det er dessverre ikke bare jeg har som har reagert på denne måten som jeg fant fort ut av etter at jeg begynte å google etter folk med lik erfaring. Det er jo også forskjellige grader av det, men ubehagelig uansett. Jeg blandet også med et annet rusmiddel under den første opplevelsen og den andre hadde ikke direkte noe å gjøre med weed utenom at det skjedde pga frykten etter den første opplevelsen. Men, som sagt, etter min googling så har folk opplevd lignende med bare weed også. Som helt sikkert ville skjedd med meg også om jeg hadde fortsatt med det og ikke inkludert disse andre midlene.

Dette ble ganske langt! Om du leste det, så håper jeg du får noe ut av det. Jeg er ikke imot weed etter alt dette, langt ifra, men jeg har fått en forståelse om at det er viktig å ha et sunt forhold til det. Alle reagerer også forskjellige så det er jo selvfølgelig noe man finner ut av selv. Bare vær ærlig med deg selv og ikke løp fra dine problemer med rus så finner man nok fort ut av det.
Sist endret av Raging Vlad; 4. desember 2018 kl. 13:23.
Nøkkelen er å røyke med måte. Om man sitter dagen lang, stuker og ikke gjør noe med livet, da er det egentlig litt fortjent. De fleste kommer seg fint ut av det uansett.
Tror de fleste av de som får problemer med cannabis er personer som hadde fått problemer uansett. Selv har jeg psyke sterk som en murvegg. Eneste negative med hasjbruk slik jeg ser det, er at det koster penger.
Vil også tro det har litt å si hvem man velger å ha rundt seg. Om du er i et miljø som konstant snakker om psykiske problemer og negative effekter, vil frøene sås. Man bygger opp en innstilling om at Cannabis gjør ditt og datt med hodet, til slutt så lurer man seg selv til å tro at en er kokko. Litt som glutenallergi.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har aldri sett vitsen med å røyke HVER dag. For det første blir man innrøyket, og rusen blir ikke det samme. For det andre kan det forverre dine psykiske plager om du røyker så ofte som påstått. Cannabis bør respekteres. Vil anbefale deg å ta en pause på f.eks 1 mnd og se hvordan det føles. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Helt enig. Kjenner folk som røyker daglig, og da blir det bare en (u)vane der de er fjerne i maks én time før de må rulle seg en ny joint. Om igjen og om igjen.

Jeg har også røyket daglig i kortere perioder, men får mye mer ut av rusen om jeg kun holder meg til å f.eks. røyke en joint når fredagen kommer (eller annenhver fredag). Da blir det mer som en belønning for hardt arbeid, mye trening og utførte ærender i uken som har gått. Og jeg blir betraktelig fjernere når jeg røyker sjeldent, og rusen varer også lenger mellom hver "runde" den kvelden. Det føles også langt bedre når man røyker med god samvittighet, og det samme kan jo sies om alkohol.

Det er digg å være fjern, og jeg kan på et hvis skjønne at folk også liker å røyke daglig (noen takler det faktisk bra også), men man må samtidig være klar over at de fleste ikke har gått av å røyke fra morgen til kveld.

"Less is more" er i hvert fall best for meg, og jeg anbefaler trådstarter å prøve det samme en periode. Jeg kan nesten garantere at du vil like det bedre. Hvis ikke kan du slutte eller røyke videre i ditt tempo. Men det er definitivt verdt et forsøk
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka 1-3g om dag siden vinteren 2015. Hatt 2 pauser på 2 uker siden jeg begynte. Har ikke merket noe på psyken eller kroppen. Har klart å balansere røyking/jobb/skole ganske godt. Men det er selvfølgelig forskjellig fra person til person. Har flere kompiser som har slitt med psyken i lang tid etter heftig bruk av cannabis over flere år.
Klarte å være nykter i 1 dag så sprakk jeg pga. sinnsyk dårlig nyhet bare en dag pause ga meg bedre effekt. Prøver igjen imorgen. Men takk for opplevelser og tips, skal klare minst en måned. Rart hvor psykisk avhengig en kan bli!
De første ukene som er de verste Etter det går det seg som regel til sakte men sikkert.

Alfa omega har du noe fylle dagene med annet soffasitting.

Kjør på