Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2109
Noen som har testa denne urten?
Den er nice, men bør brukes ytters forsiktig. Helst ikke brukes hvis man er deppa eller.no samt hvis man er veldig religiøst kan salvia få deg til og se ting som satan osv hvis du blir høy nok.
Denne urten bør respekteres og brukes ytterst forsiktig. bør helst fyres i bong pga suger meg joint
Trippene salvia gi kan vær temmelig heftige, gir deg div hallisunasjoner osv. Det bør helles ikke brukes av folk under 20 pga det *kan* fucke til den mentale utviklinga VELDIG
Jeg røyka salvia rundt et år siden den trippen ble heftig, kanskje litt for heftig jeg lå og så rundt meg og så bare skog med masse dyr osv det var ganske koslig.
En annen gang rundt 6mndr sia kom frykten
Bad Trip jeg hadde bare sitti og skreki i rundt 30min:/
Hodet var helt ødelagt og siden det har jeg holdt meg unna.
Etter salvia blir man som oftest ganske sliten i kroppen og toppen.
Mere info om dette herlige stoffet finnes på http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Nei jeg mener ikke at folk bør bruke salvia men det er en grei erfaring, men husk: Drugs is for phun keep it natuarl avoid powder and chems
OK. To ting.

1. Her var det litt selvmotsigelser i god gammeldags hoffmann stil. Jeg siterer: "Hodet var helt ødelagt og siden det har jeg holdt meg unna" og senere i posten "Mere info om dette HERLIGE stoffet finnes på..."
Det er vel ikke så herlig og få hodet totalt ødelagt?

2. Søk på forumet før du poster. Det er vel sikkert 2-3 salvia poster her fra før.

Jeg mener ikke å være en sur grinebiter. Har gjort samme feil selv. Bare sier fra så du (og andre) kan unngå det i fremtiden.

Edit: Er forsåvidt veldig enig om det du sier med å holde seg til naturlige rusmidler.
Opprinnelig postet av RiffAlven
men husk: Drugs is for phun keep it natuarl avoid powder and chems
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men får jeg lov til å si Blæhh! Jeg har aldri forstått hvorfor folk ser så negativt på kjemiske stoffer; de er som oftest like ufarlige som "naturlige" stoffer. De giftigste stoffene vi har er - nettopp - naturlige; og stoffene som finnes i planter er jo kjemikalier de også! Alt med måte; men da mener jeg også alt...
Opprinnelig postet av felix_poker
OK. To ting.

1. Her var det litt selvmotsigelser i god gammeldags hoffmann stil. Jeg siterer: "Hodet var helt ødelagt og siden det har jeg holdt meg unna" og senere i posten "Mere info om dette HERLIGE stoffet finnes på..."
Det er vel ikke så herlig og få hodet totalt ødelagt?

Vis hele sitatet...
rusen på salvia er herlig
den er dritdigg
Det var ikke herlig med BD
men de gangene det har vært velykka
AAAAH
Forsåvidt riktig det der bee.
Må si det selv om jeg sa meg enig med RiffAlven.
Det er flere stoffer i naturen som er langt giftigere enn kjemisk fremmstilte preparater. Jeg mener mer noe sånt som: Sopp istedenfor syre. Og pot istedenfor MDMA, (meth)amfetamin, DXM, osv.osv.. Med dette mener jeg ikke at pot "gjør samme nytten" som alle disse stoffene, men at det er stoffer jeg holder meg unna.
Men når alt kommer til alt ville jeg nokk heller tatt en stripe kola istedenfor datura.

Edit: Oj! Dette ble offtopic!
Kola er jo opprinnelig også naturelt, selv om det blir tilsatt kjemiske stoffer før det kommer ut på gaten.
rdxz: Veit. Bare et eksempel.

Tileggsinfo. Ta bort kola fra min forrige post i denne tråden og erstatt det med f. eks. amfetamin.
Salvia er jo langt ifra det farligste stoffet du kan fucke hodet ditt med. Rusen varer bare i 15-30 minutter,i motsettning til LSA som varer i minst 5 timer. Man kan se ganske mye uhyggelig på en halvtime men jeg annser LSA som mye farligere.
Opprinnelig postet av rdxz
Kola er jo opprinnelig også naturelt, selv om det blir tilsatt kjemiske stoffer før det kommer ut på gaten.
Vis hele sitatet...
joda MEN jeg skrev at man skulle holde seg unna chems og powder/puler dvs da kokain JA JEG VET DET ER NATURLig
Opprinnelig postet av bee
Litt off topic, men får jeg lov til å si Blæhh! Jeg har aldri forstått hvorfor folk ser så negativt på kjemiske stoffer; de er som oftest like ufarlige som "naturlige" stoffer. De giftigste stoffene vi har er - nettopp - naturlige; og stoffene som finnes i planter er jo kjemikalier de også! Alt med måte; men da mener jeg også alt...
Vis hele sitatet...
*Kok*, Du vet like godt som meg hva forskjellen er på naturlig og kjemisk, at de er ufarlige noen er reint vås, men skal litt til å bli hekta på fks, sopp, salvia, cocablader eller hasj, suget vi føler etter sist nevnte er mest psykiskt å tilegnes nicotinen i aller høyeste grad, ja denne lande plagen som om få år kommer til å sende helse Norge(som jo stråler)rett på dunken, i Norge har vi i et intenst desperat forsøk på å barbere oss, kuttet av oss huet alle mann.. Tror du vet akkurat hvor du havner hvist du begynner den med meg like ufarlige du liksom..
Ellers synes jeg det bare er fint at du drar'n litt off-topic på sånne tråder som er laget av folk som ikke leser på like poster som alle relevante spørmål er stilt og svart på...

Riffalven, lever du egentli inne i din egne lille sfære der alt som betyr noe er deg, dine poster og dine heller korte erfaringer?
Har aldri hørt om at det er farlig og bruke for deppa eller religiøse...? har heller aldri hørt eller lest om noen som har tippa på det, folk har nok fått seg en støkk, som den du beskriver, men det er nok en god grunn til det... Joint? den er det første gang jeg har hørt, bong også for den saks skyld gurgle er fremgangsmåten her......

Felix.... cola er vel et like godt eksempel som noen? for å få det pulveret du skal putte i nesa, må det gjennom en kjemisk prosess og går derfor i mi bok under kjemisk. hvorfor dette er farligere har rett og slett noe med tilgang å gjøre.. la meg sette det litt på spissen å si at delearen din hadde ordna stjerne cola fra columbia, billig og mye. hvor lang tid hadde det gått før store deler av din omgangskrets haddde vært tunge rusmisbrukere?
"jamen når det er tomt for cola da"? ja derfor glad du tok inn joggesko i samtalen, det er noe "hasjhuer" fort blir glad i når de er lei av å sløve, og også veldig vanedandene, ingen av delene er vel helt sunt, men uansett er det ikke like stor sjanse for å Gå til "grunne" på det naturen har i spisskamerset...

Takk for at du tok deg tid til å lese mesteparten av dette
Tar meg friheten til å spørre om et par ting før jeg laller...

reg. cola. Hørte for noen dager siden om at for å utvinne cola trengte du et relativt dyrt kjemikalie? Land som columbia produserer hvist ikke dette og det blir angivelig importert i dyre dommer fra USA..? stemmer dette..støtter egentlig USA cola produksjon i stor stil?

Mantus hva er lsa?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
LSA er en type trypaminer hvis jeg ikke tar helt feil. Det fins mange forskjellige former for LSA, men den du finner i Hawaiian baby woodrose eller morning glory er en av de mest potente hvis man ser bort ifra LSD, som på sett og vis også tilhører LSA familien.

bee har et poeng da, alt er i grunn farlig, må det være kjemisk fremstilt eller rett ifra naturen. Dog, heroin er f.eks. mye mer vane- og avhengighetsdannende enn opium, så man kan vel kanskje sette ting litt i perspektiv før man lager seg en mening om ting. Jeg for min del holder meg i alle fall vekke fra alt kjemisk, av prinsipielle grunner.
Egentlig det med deppa gjelder forsåvidt alle stoffer fordi dette kan øke sjansene på en BT
Og ang religiøse som f.eks satanister er salvia dårlig fordi plutselig får de et "møte" med satan og hvis de er litt sjuke i hue og da får en beskjed fra gamle erik gjør de det faktisk fordi det er dems kall
RiffAlven:Har du hørt om noen slike tilfeller eller er det bare spekulering?
Religiøse mennesker er generelt mer tilbøyelige til å gjøre det de blir fortalt, og kan nok ha litt lettere for å tro på noe overnaturlig.

Mennesker som har problemer med å skille fakta og fiksjon burde ikke ruse seg på psykoaktive stoffer.
har vært noen tilfeller i usa, og noen afrikanske land etter hva jeg har *hørt*
Opprinnelig postet av Orgazmus
Religiøse mennesker er generelt mer tilbøyelige til å gjøre det de blir fortalt, og kan nok ha litt lettere for å tro på noe overnaturlig.

Mennesker som har problemer med å skille fakta og fiksjon burde ikke ruse seg på psykoaktive stoffer.
Vis hele sitatet...
Hva med at slike stoffer kan bekrefte det de tror på?
Jeg tror de fleste som ikke tror på noe etter å ha tatt stoffer begynner å tro.
Opprinnelig postet av Orgazmus
Religiøse mennesker er generelt mer tilbøyelige til å gjøre det de blir fortalt, og kan nok ha litt lettere for å tro på noe overnaturlig.

Mennesker som har problemer med å skille fakta og fiksjon burde ikke ruse seg på psykoaktive stoffer.
Vis hele sitatet...
Som Mantus også sier, så er det faktisk veldig mange som tillegger psykedeliske stoffer som Salvia og sopp magiske og/eller spiritueller egenskaper. Mange påstår også at de får livsinnsikt og visdom ved bruk av disse stoffene. Andre igjen får en styrket tro på være det alt fra kristendom til buddhisme. Ingenting galt med dette vil jeg påstå..

Og hvorfor i svarte helvete er relgiøse mennesker "mer tilbøyelige til å gjøre det de blir fortalt".
Opprinnelig postet av {xYodax}
Og hvorfor i svarte helvete er relgiøse mennesker "mer tilbøyelige til å gjøre det de blir fortalt".
Vis hele sitatet...
fordi de allerede tror på sånne greier, de har liksom kommet innen for døra. da står de ovenfor mange nye rom å utforske. altså at hvis de går på en ting*, hvorfor ikke gå på en til.

*rettelse
Sist endret av stef; 22. april 2004 kl. 13:24.
Nå er du litt latterlig.
DU kan ikke bestemme hva som er bløff og ikke,du må nesten motbevise det de tror på. Hvis de allerede tror,så tar en salvia-trip som bekrefter det de tror,så ligger de et par skritt forran deg i å finne svarene.
greit, jeg trekker tilbake bløff, la oss heller kalle det hendelse eller rett og slett ting
Men det du påstår er en slags trappetrinnsteori,de tror allerede på noe som ikke kan bevises for alle, og dermed er de i stand til å tro på flere slike ting?

Personlig synes jeg det er verre med folk som ikke tror i det hele tatt, en kjip bonus er hvis de "vet" at det ikke er noe.

Mye av det du opplever på hallusiogener kan rett og slett ikke bevises. For at man skal få en "fornuftig" forklaring så må man forske mere,men det kan man ikke gjøre.
en venn av meg som tok salvia fortalte at rusen var som at han lå innestengt på en liten dass, og pissa, og pissa hele tiden rusen varte, men samtidig hadde han konstant lættis, etter hva han fortalte.. høres ganske heftig ut.. han sa også at det føltes ut som rusen varte en hel dag selvom den bare varte 10-15 minutter..
Opprinnelig postet av Lucif3r
*Kok*, Du vet like godt som meg hva forskjellen er på naturlig og kjemisk, at de er ufarlige noen er reint vås, men skal litt til å bli hekta på fks, sopp, salvia, cocablader eller hasj, suget vi føler etter sist nevnte er mest psykiskt å tilegnes nicotinen i aller høyeste grad, ja denne lande plagen som om få år kommer til å sende helse Norge(som jo stråler)rett på dunken, i Norge har vi i et intenst desperat forsøk på å barbere oss, kuttet av oss huet alle mann.. Tror du vet akkurat hvor du havner hvist du begynner den med meg like ufarlige du liksom..
Ellers synes jeg det bare er fint at du drar'n litt off-topic på sånne tråder som er laget av folk som ikke leser på like poster som alle relevante spørmål er stilt og svart på...

...

reg. cola. Hørte for noen dager siden om at for å utvinne cola trengte du et relativt dyrt kjemikalie? Land som columbia produserer hvist ikke dette og det blir angivelig importert i dyre dommer fra USA..? stemmer dette..støtter egentlig USA cola produksjon i stor stil?

Mantus hva er lsa?
Vis hele sitatet...
Naut, du vet at jeg ikke er enig med deg i den "bønne-konservative" naturalismen, og inntil du konsekvent holder deg borte fra alle kjemikalier bør du heller ikke formane andre om å gjøre det. Ufarlig er det ingenting som er, man kan dø av å drikke for mye vann, men jeg vil likevell påstå at kjemikalier ikke nødvendigvis er farligere enn plantematerialer/naturlige stoffer. Ikke fornekt sannheter bare fordi de ikke passer inn i din verden! Medisinske forsøk med E har akkuratt blitt godkjente, og det har aldri blitt påvist nerveskader etter bruk.

Du faller ikke for feilaktig bønne-propaganda, hvorfor skal du da la deg lure av dette?

Du trenger heller ingen dyre kjemikalier for å fremstille kokain fra Coca-blader, det er nok med lesket kalk og bensin/et upolart løsemiddel.

(LSA er forresten noe dritt... Hvis man først skal prøve dette bør man ekstrahere amidene slik at man slipper all kvalmen.)
Fordi jeg kansje får i meg n valium i måneden betyr ikke dette at jeg ikke kan mene det er bra, og bruk og misbruk er to forskjellige ting, får du dop av legen blir du like syra i huet som hvist du spiser det du kjøper på gata over lengre tid... Drikke for mye vann? godt eksempel.. de som har strøket med av det hadde da spist knips? Hvorfor skal de teste det på mennesker? for å finne ut om det skal selges i butikken? fornekter ingenting, og må nok bare få si at når det gjelder dette har jeg sett for mange folk gå til grunne, for at det du sier skal ha noen slagkraft.
Nerveskader av knips? hva er det som blir skada da? faktisk et av de stoffene som flest folk har kuttet ut samtidi, hvertfall i dennar byen, folk ble rett og slett føkka av det, bare spør fetter....

Bønne propaganda? hvor? det må i såfall komme fra megden ecstasy greia hopper jeg ganske enkelt over....

Det holder med lesket kalk og bensin? hvordan blir kvaliteten da?
sikker på at det ikke er et stoff som er bedre...?

Husker de morning glories a, frø med abstinenser, ikke no særli...

Riffalven uansett gjelder "deppa og religion" for alle phsycedeliske, men aller minst for salvia, vil jeg påstå.... Salvia stiller i en helt annen kategori egentli, du kan nok få deg en støkk som nevnt, bad trip forekommer, men du vil alltid lande og bli "normal" at det forandrer ditt syn på ting er det ikke tvil om, men noe beskjed fra "gamle erik" tror jeg ikke er sansynlig....
Opprinnelig postet av Lucif3r
Fordi jeg kansje får i meg n valium i måneden betyr ikke dette at jeg ikke kan mene det er bra, og bruk og misbruk er to forskjellige ting, får du dop av legen blir du like syra i huet som hvist du spiser det du kjøper på gata over lengre tid...
Vis hele sitatet...
Nettopp, bruk og misbruk er to forskjellige ting. Ikke kom her å påstå at det å spise knips et par ganger i måneden kan regnes som misbruk, når (noen som ikke er) du røyker hver dag... Alt kan misbrukes, men det burde være opp til brukerne å få lov å bestemme; ikke den norske stat eller for den saks skyld bønne-røykerne...

Drikke for mye vann? godt eksempel.. de som har strøket med av det hadde da spist knips? Hvorfor skal de teste det på mennesker? for å finne ut om det skal selges i butikken?
Vis hele sitatet...
Det finnes utallige eksempler på vann-forgiftning, en brøkdel av dem er knips-relaterte. Det testes for øyeblikket ut om MDMA er et stoff som kan brukes i samtaleterapi ved post-traumatisk stress; i tillegg til at det forskes endel på ettervirkninger av E bruk. Er du mot denne forskningen? Er det ikke bra å få frem sannheten, selv om den viser at stoffet er harmløst sammenlignet med andre rusmidler?

fornekter ingenting, og må nok bare få si at når det gjelder dette har jeg sett for mange folk gå til grunne, for at det du sier skal ha noen slagkraft.
Vis hele sitatet...
Samme har jeg, men bønne eller sopp har like ofte skyld i dette som kjemiske stoffer. Knips, syre og andre hallusinogener/dissosiativer/empatogener står dessuten i en særstilling ved at de skaper lite eller ingen avhengighet.

Nerveskader av knips? hva er det som blir skada da? faktisk et av de stoffene som flest folk har kuttet ut samtidi, hvertfall i dennar byen, folk ble rett og slett føkka av det, bare spør fetter....
Vis hele sitatet...
Vel, hvor utrolig det måtte høres er det jo fullt mulig å gå lei av knips. Dessuten kan ikke din fetter og gjeng hatt det så fælt, nå holder de jo på igjen... MAPS.org refererer til en undersøkelse som viser at også apekatter går lei av knips.

Det holder med lesket kalk og bensin? hvordan blir kvaliteten da?
sikker på at det ikke er et stoff som er bedre...?
Vis hele sitatet...
Tja, du kan sikkert bruke halogenerte hydrokarboner (kloroform, diklormetan etc.), men de stoffene er heller ikke særlig dyre...

Riffalven uansett gjelder "deppa og religion" for alle phsycedeliske, men aller minst for salvia, vil jeg påstå.... Salvia stiller i en helt annen kategori egentli, du kan nok få deg en støkk som nevnt, bad trip forekommer, men du vil alltid lande og bli "normal" at det forandrer ditt syn på ting er det ikke tvil om, men noe beskjed fra "gamle erik" tror jeg ikke er sansynlig....
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg har heller aldri forstått hvorfor man må se på hallusinogener som noe stort og alvorlig, hadde man behandlet dem som andre rusmidler tror jeg ikke så mange hadde fått dårlige tripper. Det hjelper ikke akkuratt å være redd for å tippe når man skal ut å trippe... (Hey, det rimte ) Bare ha i bakhodet at dette er en rus, og at det uansett hvor ille det måtte virke vil gå over.

(Småmorsomt at du skriver om beskjeder fra Gamle Erik, ta en titt på brukernavnet ditt...)
Du virker som du vet utrolig mye bee. Jeg er imponert over kunskapene dine, men jeg er ikke enig i at E (MDMA) er ufarlig. Uansett om du viser til hundre artikler og forskjellige forsøk som mener å bevise det motsatte. Jeg har sett mennesker som har spist xtc over lengre tid og de blir etterhvert ganske bløte i toppen.
Langtidseffekten av e er nok skadelig men nå og da burde være ufarlig e i seg selv er ufarlig men den er til tider blandet ut med annen dritt som ikke er det, men hva vet vel jeg?
Opprinnelig postet av Lucif3r
Joint? den er det første gang jeg har hørt, bong også for den saks skyld gurgle er fremgangsmåten her......
Vis hele sitatet...
du mener tygging? ja det funker også, er antagligvis salvia som starta historiene om varulver stod det i illustert vitenskap.
Men røyking av tørka salvia funker også fint
Opprinnelig postet av felix_poker
Du virker som du vet utrolig mye bee. Jeg er imponert over kunskapene dine, men jeg er ikke enig i at E (MDMA) er ufarlig. Uansett om du viser til hundre artikler og forskjellige forsøk som mener å bevise det motsatte. Jeg har sett mennesker som har spist xtc over lengre tid og de blir etterhvert ganske bløte i toppen.
Vis hele sitatet...
Takker igjen:-) Alt er relativt, når jeg sier ufarlig er det sammenlignet med andre rusmidler. Selvfølgelig er det skadelig å spise for mye/ofte; men i forhold til for eksempel speed vil jeg kalle E harmløst. Det er ganske rart at forskere har lett etter skadelige effekter av E i 20 år, men fortsatt ikke har klart å finne noen... (Hvis man ser bort fra PMA-relaterte dødsfall, og enkelte tilfeller av dehydrering og vannforgiftning.)

Ville være interessant å få rede på hvorfor det er knipsen du skylder på... Er personene fortsatt bløthodede? Spiste de i denne perioden kun knips, ingen andre rusmidler (se bort fra alkohol)? Spiste de knips i uforsvarlig store mengder eller svært ofte? Hva legger du i "bløte i toppen"?

Lurer på om jeg er bløt i toppen...
Opprinnelig postet av RiffAlven
du mener tygging? ja det funker også, er antagligvis salvia som starta historiene om varulver stod det i illustert vitenskap.
Men røyking av tørka salvia funker også fint
Vis hele sitatet...
Tror nok han mente vannpipe...

Forstår ikke helt det du sier om varulver? Varulver "fantes" det jo i Europa lenge før Salvia divinorum kom hit...
............. BONG OG VANNPIPE ER DET SAMME
fjomp
Vel, la oss vente å se hva han svarer før vi kaller hverandre fjomper... LOL!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
RiffAlven: For at du skal kunne kalle ei pipe en bong må den ha sjåk. Selvfølgelig finnes det vannpiper som har det, men så lenge den ikke har det er det ei vanlig vannpipe.
Vannpipa jeg har og alle jeg har hatt og de mine venner har/har hatt har/hadde sjåk. det er jo da du får med røyken som blir igjen lettere
way off topic (følte at det trengtes en oppklaring her):

bong brukes såvidt meg bekjent stort sett om tørrbong, og det er ikke det samme som vannpipe. men man kan jo si vannbong også, det jeg skal fram til er at når det er en vannpipe man skal røyke på sier man vannbong/pipe ikke bong og når det er tørrbong man skal røyke sier man bong.

edit: forøvrig er ikke pipe og bong det samme heller, for en pipe har ikke choke (bortsett fra vannpiper(vannpiper som ikke har choke er ikke laget for hasjrøyking men frukttobakk)) mens en bong egentlig ikke er no mer enn en sammenrulla avis el. (kan evt være en brønn i bongen, men det er fortsatt ikke pipe)
Sist endret av Sindre; 23. april 2004 kl. 00:26.
Takk Sindre Norges mest brukte bong er forøvrig en vg..

bee du vet godt hva som menes med "bløt i toppen", men ustabil, jumpy, hissig og deprimert er vel noen av symptoma, ja sikkert helt greit å spise en gang i måneden, men tilfelle er at dette aldri blir tilfelle, i de fleste tilfeller.....har også sett dette med egne øyer, og tror heller ikke på noe av det forksningen du finner prøver å bevise, men kansje du klarer å lure noen andre til å sprenge hue
riffalven Blir du varulv av å røyke salvia? kommer varulva fra regnskoga i amazonas da? etter det jeg skjønner var det her, shamaner begynte å bruke dette stoffet, men du kan jo alltids lage en ny tråd for å fortelle dette til alle en gang til?
Lucif3r: Salvia stammer fra Mexico, ikke Amazonas.
Tviler på at RiffAlven blir en varulv av salvia.
Opprinnelig postet av bee
Takker igjen:-) Alt er relativt, når jeg sier ufarlig er det sammenlignet med andre rusmidler. Selvfølgelig er det skadelig å spise for mye/ofte; men i forhold til for eksempel speed vil jeg kalle E harmløst. Det er ganske rart at forskere har lett etter skadelige effekter av E i 20 år, men fortsatt ikke har klart å finne noen... (Hvis man ser bort fra PMA-relaterte dødsfall, og enkelte tilfeller av dehydrering og vannforgiftning.)

Ville være interessant å få rede på hvorfor det er knipsen du skylder på... Er personene fortsatt bløthodede? Spiste de i denne perioden kun knips, ingen andre rusmidler (se bort fra alkohol)? Spiste de knips i uforsvarlig store mengder eller svært ofte? Hva legger du i "bløte i toppen"?

Lurer på om jeg er bløt i toppen...
Vis hele sitatet...

http://www.erowid.org/chemicals/mdma...toxicity.shtml

Det er ikke skadelig, nei?

Kriss
les illustert vitenskap
leste et på ungdomskolen der en dame hadde meldt seg selv fordi hu var en varvulv. Dommeren spurte da hvorfor hun trodde det. Dama svarte da at hun kunne lage en salve som gjorde henne til en varulv og skulle da vise dette, dama ble lenka fast hun ble så bedt om og lage salven. salven ble laget av bla. salvia. Hun smørte den så på noe jeg ikke helt husker hva var sånn at den ble brukt som omslag, dama satt det så på rundt hodet. Som alle vet trekker det da inn i huden noe som gjorde at hun starta på trippen sin, etter rundt 20 min våknet hun igjen helt forfjamset og spurte om hun hadde skadet noen, dommeren skjønte ikke hva hun mente og lurte på hvorfor hun spurte om det, grunnen var at hun hadde blitt en varulv.


Historien er ikke direkte gjenfortalt men jeg kan se nestegang jeg er innom gamleskolen om jeg får kopi og får artikkelen ut på nettet
RiffAlven: Sikker på at det var Salvia Divinorum det var snakk om? Det kan jo hende det var vanlig salvie. Ikke som aktiv ingrediens selvfølgelig. Har faktisk aldri hørt om at det funker å smøre salvia d. på huden. Datura derimot har blitt brukt i "heksesalver".

En annen ting er følgende: Hvorfor skulle damen med urteommslagene melde seg ( for politi eller annen myndighet) og tilstå at hun ble varulv av salven sin. Kunne hun ikke heller slutte med å bruke den?
den artikkelen var faktisk det som gjorde meg innt. i urten så ja det var salvia Divinorum
Synes også dette høress veldig rart ut, høres ut som du beskriver heksesalve som felix beskriver, blanding av mange aktive ingredienser, men aldri hørt om at salvia er brukt.... mulig salvia inngikk i denne damas mix, men tror uansett ikke det var grunnen til at hun trodde hun var en varulv......