Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5911
Har lest mye om at amfetamin er noe av det man "lettest" og raskest blir avhengig av, og at det er et veldig avhengighetsskapende rusmiddel. Jeg har nylig begynt å bruke amf med ujevne mellomrom, alt fra kun en dose, til 2-4 doser som holder meg våken halvannet til to døgn.
Nå føler jeg meg absolutt ikke avhengig, men er for å være helt ærlig veldig redd for å bli det. Hvor mye/ofte tas det vanligvis før man kjenner en avhengighet? Noen som har erfaringer? Hvordan kjenner men avhengigheten, både psykisk og fysisk?
Også lurer jeg på dette med toleranse. Jeg prøvde amf første gang i februar i år, og hadde da såklart lav toleranse, Hvor ofte må det tas for at toleransen går opp? Hvis du har tatt nesten daglig i halvannen uke, har du da fått merkbart høyere toleranse? Og er det sånn om du holder deg unna i ca 5-7 dager så går toleransen ned igjen?
Har mange år bak meg med daglig bruk, kuttet det ut brått 01.01.2016 uten noe problem. Ukene før gikk det fort flere gram daglig, dvs fort grammet bare jeg åpner øynene om morgenen, så det var ikke lite som gikk i døgnet -_- trøttheten som hang i mange uker/mnd var nok det jeg merket mest til. Toleransen etter et avbrekk tror jeg er ganske individuelt, da jeg nysgjerrig som jeg er fant ut at det var på tide med en amf-test igjen igår. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer fysisk/psykisk i.fht avhengighet og abstinenser.

På generelt grunnlag er det mest psykisk russug eller tanken på rusen, leddsmerter og urolig søvn som er klare tegn på avhengighet/abstinens
Tror det er veldig invidiuelt.
Pleier selv og kjøpe en 5'er om gangen, det holder vanligvis i ca 1.5-2 måneder avhengig av hvor mye jeg deler.

Når jeg går tom, så er det ikke slik at jeg blir desperat etter og få kjøpt inn nytt. Kan ta opptil en måned før jeg føler jeg har penger til overs og bruke på en ny 5'er.

Om jeg tar amf før jobb, tar jeg en midels stor dose, noe som har blitt mer sjeldent i det siste. Om jeg bestemmer meg for og ta litt i helgen, ender det på ca 3-5 doser.

På grunn av god kontroll på hvor mye og når jeg tar dosene har jeg ikke noen problemer med og få sove, når jeg bestemmer meg for det.

Mat er heller ikke noe problem, dog kan jeg være sløv med og drikke.. noe som kan ende i hodepine.

Om jeg er avhengig, vet jeg ikke.Syns selv jeg har god kontroll
Stemmer at toleransen går hardt ned etter noen dager uten. Serotonin og dopamin har en evne til å oppjustere seg relativt raskt.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Stemmer at toleransen går hardt ned etter noen dager uten. Serotonin og dopamin har en evne til å oppjustere seg relativt raskt.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pirkete min gode venn, men det stemmer delvis det du sier. Serotonin fra tom tank og tilbake til normalen tar omlag minimalt 21 dager. Dopamin er vel relativt raskere uten at jeg skal si noe helt sikkert.

Men jeg vet grunnen til at du sier som du gjør er det at amfetamin ikke er like hardt på "serotonin-tanken" som f.eks MDMA som rett og slett åpner alle sluser på full guffe og tømmer mye hardere. Så som Sluzzz sier går tåleransen på amfetamin både relativt raskt opp og ved moderat bruk også relativt raskt ned igjen.

Det er fryktelig avhengighetsskapende og det de fleste merker det på primært er psyken, altså at det er psykisk avhengighetsskapende. Det er lett å bli glad i om du er disponert for avhengighet og etter omlag 1-2 døgn vil påfyll ikke føre til noe merkbar effekt annet enn fraværende søvn og økt rastløshet. Det er de første 12-24 timene som er "magiske" i den forstand.

Vær ytterst forsiktig om du absolutt skal ta det, jeg personlig tok det sporadisk før. Men jeg fant ut at jeg begynte å miste magien med ting som gaming ikke ble interessant om jeg ikke var påtent, og som gamer er dette et selling point for meg. Så la det på hylla og har ikke angret en dag etter at jeg endelig har funnet igjen magien ved å spille uten supplementer annet enn en kopp kaffe
Sist endret av Coffern; 18. april 2017 kl. 02:25.