Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4216
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har egentlig aldri prøvd noe som gir meg bedre søvn enn benzo. Kanskje bortsett fra dedikerte sovetabletter som stilnoct etc. men likevel føler jeg alltid at jeg våkner mye mer uthvilt etter benzo.
Må nevnes at jeg bruker benzo veldig sjeldent så usikker på om dette går over etter heftigere bruk.
Noen som har andre efaringer eller har prøvd noe annet som du føler gir deg bedre søvn?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Lyrica og xanor (blanding). Men opiater er også ganske bra for søvn.
Definitivt 20mg Stilnoct som gir meg best søvn, av medikamenter.
Men syns Lyrica er verdt å nevne også, da jeg klarer å "balansere" rusen som jeg vil. Kan ta 600-1400mg Lyrica på dagtid og bli skikkelig arbeidsom og pratsom, kan bli stein, og kan bli trøtt og får lyst til å sove, alt ettersom hvordan rammene rundt meg er.

Seroquel/Quetiapine gir meg også tretthet og søvn, men får en helvetes hangover, som om jeg ikke har sovet mer enn 2 timer. Zombie-modus.

Sitat av hasjkake Vis innlegg
Lyrica og xanor (blanding). Men opiater er også ganske bra for søvn.
Vis hele sitatet...
Klarer aldri å sovne etter jeg har tatt opiater/opium Fire paralgin forte, 100mg Tramadol, 20mg Oxy, eller 1 mg Subutex, så klarer jeg ikke å sove... Ihvertfall ikke på 4-5 timer etter inntak.
Sist endret av instinktinnsikt; 2. april 2021 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når en er blitt vant til seroquel får en igrunn ikke hangover av dem. Jeg tar det hver kveld og sover som et barn. Seroquel har antihistamineffekt så er vel det som gir trøtthet. Men tatt i betraktning at det hovedsakelig er et antipsykotika blir det vel litt overkill å bruke det fast for søvn
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Når en er blitt vant til seroquel får en igrunn ikke hangover av dem. Jeg tar det hver kveld og sover som et barn. Seroquel har antihistamineffekt så er vel det som gir trøtthet. Men tatt i betraktning at det hovedsakelig er et antipsykotika blir det vel litt overkill å bruke det fast for søvn
Vis hele sitatet...
Jeg brukte 100mg Seroquel for søvn i 6 mnd før jeg dro på rehab, og 50mg tilsvarende medikament, Truxal under 6 mnd behandling... Var zombie iallfall de første 4 våkentimer hver dag i denne perioden. Vektøkning var et problem, også.
Var også 2 stykker i "kullet mitt" som brukte Vallergan (anti-histamin) istedet for Seroquel hver kveld (100mg), og de ble enda verre enn meg. I rehab fikk vi valget mellom Seroquel, Truxal, Vallergan, og Atarax for eventuelle søvnproblemer. Ikke så rart, med tanke på at det er ingen rus, og relativt jævlige bivirkninger som mareritt fra helvete, og "restless legs syndrome"
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Definitivt 20mg Stilnoct som gir meg best søvn, av medikamenter.
Men syns Lyrica er verdt å nevne også, da jeg klarer å "balansere" rusen som jeg vil. Kan ta 600-1400mg Lyrica på dagtid og bli skikkelig arbeidsom og pratsom, kan bli stein, og kan bli trøtt og får lyst til å sove, alt ettersom hvordan rammene rundt meg er.

Seroquel/Quetiapine gir meg også tretthet og søvn, men får en helvetes hangover, som om jeg ikke har sovet mer enn 2 timer. Zombie-modus.



Klarer aldri å sovne etter jeg har tatt opiater/opium Fire paralgin forte, 100mg Tramadol, 20mg Oxy, eller 1 mg Subutex, så klarer jeg ikke å sove... Ihvertfall ikke på 4-5 timer etter inntak.
Vis hele sitatet...
Hæ?! Ikke paralagin forte??? det er jo nr 1 den beste for søvn av opiater, tramadol skjønner jeg at du ikke får sove på Subutex er sånn helt grei angående søvn.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer an på hvilken type benzo for min del. Sobril er det natta med en gang og ingen hangover dagen etter. Heller en chill slapp følelse utover dagen. Men - jeg har en mistanke om at den gjør meg mer emosjonell/deprimert og angstfylt. Men det kan være eller forsterkes pga mine diagnoser som ligger til grunn (sterk ptsd og moderat depresjon). Tar de bare for søvn i perioder tho. Forbruket er meget kontrollert da jeg får medikamentene mine lovlig fra fastlege. Tør aldri å tøye grensene der. Ikke vanskelig å bli banna der.

Rivviser er derimot ikke søvndyssende på meg, får kun en nydelig ro som varer i hele 3 dager av en pille. Sover godt om natten på det, men ingen hangover What so ever. Tar dette kun en håndfull dager pr år.

Vival og valium har 0 effekt på hverken det ene eller det andre på meg. Forsøkt og forkastet for lenge siden.

Xanax er det ultimate beroligende. Tar vekk det meste. Kommer i en slags zen modus ass. Men blir grinete med en gang jeg ikke får på igjen. Blir grådig, desperat, irrasjonell og kranglete. Så det er ikke aktuelt lenger. Får ikke dette i lang tid av fastlege heller.

Sovepillen stilnoct er jeg livredd. Blir totalt borte, men får høre dagen etter hva jeg har sagt og gjort uten å være bevisst. Har ikke sovet i det hele tatt. Ihvertfall minimalt. Våkner drit tidlig med urolig kropp og mer sliten enn jeg var. Søppel for min del, sikkert gull for andre. Liker generelt ikke sovemedisin. Funker dårlig og kort på meg.

Det gamle antihistaminet atarax funker innimellom hvis jeg ikke tar det hver dag. Blir deilig slapp i kroppen og sover rolig. Her får jeg derimot hangover hele neste dag. Kroppen er sirup.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen av de er "bra for søvn", da de ikke gir deg naturlig søvn.

Nå skal jeg være forsiktig å anbefale noe, dette er noe som krever disiplin og struktur så man ikke sklir ut og doserer mer, men det er folk som har hatt stort utbytte av å selvmedisinere seg med GHB. Dette ble da dosert fra pulver så man kjente styrkegraden i blandingen.

Kort og godt er alle substans-assistert søvn noe herk, det gjør det vanskelig for deler av søvnfasene å gjøre jobben sin.
F.eks sløvende stoffer som cannabis, benzo etc vil selvfølgelig gjøre deg trøtt, men det ødelegger også REM søvnfasen der hjernen sorterer og lagrer mye av intrykkene du fikk i løpet av dagen. Man våkner ikke akkurat uthvilt, men litt sløv og treg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ingen av de er "bra for søvn", da de ikke gir deg naturlig søvn.
Vis hele sitatet...
Delvis OT, men finnes det noe du ville "anbefalt" for innsovning da? Jeg ser du nevner GHB, men er det grunnet den korte halveringstiden?
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hæ?! Ikke paralagin forte??? det er jo nr 1 den beste for søvn av opiater, tramadol skjønner jeg at du ikke får sove på Subutex er sånn helt grei angående søvn.
Vis hele sitatet...
Tror det er følelsen av at nå skjer det no, og det ville vært sløs å sove det bort. Har litt samme greia med opiater og hasj. Jeg syntes det er sløs å ta en pipe eller pille som føles bra, for så å gå rett og legge seg.
Sist endret av Bothrops; 3. april 2021 kl. 16:29.
To pils og en joint pleide å være nok til at jeg sovnet innen et kvarter etter jeg lukket øynene. Når jeg har rørt benzo har jeg blitt energisk og begynt å rydde eller noe...
Hasj kan funke, men kan også føre til att man blir liggende å tenke.
Alkohol gjør meg trøtt og kan få meg i søvn, men ofte våkner jeg igjen
etter noen timer og da føler jeg meg shitty.

-Det aller beste er å være skikkelig sliten. Enten om man har jobbet hele dagen
eller på annen måte brukt seg f.eks. gått en lang tur.
-Det er også viktig å ha litt rutiner. Ikke sove på dagen, legge så sånn noenlunde til samme tid.
-Ha et ok sted å sove. Kjølig, rent, stille og mørkt.
Jeg syns ikke benzo i foreskrevet dose gjør meg trøtt. Det er jo ikke sovemedisin men angstmedisin. Misbruker jeg og tar trippel dose så slukner jeg men det som har funket best for meg er truxal og seroquel. De gir hangover i starten men bare den første måneden ca.
Sist endret av Harek; 3. april 2021 kl. 22:47.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Apodorm (nitrazepam) er en type benzo som blir forskrevet for søvn, ikke angst.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Tror det er følelsen av at nå skjer det no, og det ville vært sløs å sove det bort. Har litt samme greia med opiater og hasj. Jeg syntes det er sløs å ta en pipe eller pille som føles bra, for så å gå rett og legge seg.
Vis hele sitatet...
Ja enig der. Husker når jeg røykte cannabis at jeg hatet å sove det bort.

Men om det er sånn at man ikke har sovet på et par døgn da er det nok verdt det, de som baler med benzo vet hva (xanax søvn) er (når du våkner jævlig lenge etter du sovnet, og er heeeelt uthvilt) Kaller det xanax søvn fordi jeg har kun fått det på xanor.
▼ ... over en måned senere ... ▼
er enig i at benzo er fantastisk for å sove, ellers kan du kjøpe billige melatonin på amazon og ta 5+ gram, men vet det er individuelt hvem det fungerer for.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har prøvd veldig mye for å få sove, men det er en rivotril som virkelig gir meg en god natts søvn.
Det er riktignok ikke noe sovemedisin, men får meg til å slappe så mye av at jeg sovner og sover hele natten gjennom og våkner glad og uthvilt.
Benzo forverrer søvnkvalitet.

Lyrica har vist å forbedre søvnkvalitet.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Benzo forverrer søvnkvalitet.

Lyrica har vist å forbedre søvnkvalitet.
Vis hele sitatet...
Jeg har en sånn smart helseklokke, og den viser at søvnkvalitet min blir ekstrem bra av å spise benzo før leggetid.
Vet så klart ikke om den er å stole på, men jeg føler meg veldig fresh og uthvilt etter å ha spist benzo.

Det vil si lang og dyp søv, uten så mye lett søvn med drømmer. Kan man stole på en slik "klokke" egentlig?
Benzo for søvn er ikke å anbefale. Etter en stund vil du nok slite mer enn noensinne med å få sove.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en sånn smart helseklokke, og den viser at søvnkvalitet min blir ekstrem bra av å spise benzo før leggetid.
Vet så klart ikke om den er å stole på, men jeg føler meg veldig fresh og uthvilt etter å ha spist benzo.

Det vil si lang og dyp søv, uten så mye lett søvn med drømmer. Kan man stole på en slik "klokke" egentlig?
Vis hele sitatet...
Kommer vel an på kvaliteten. Har en slik selv.

Benzosøvn viser lang men lett søvn. Altså dårlig søvn.

Melatoninbruk viser ekstremt mye REM-søvn ifht normalen, og litt mer dyp søvn. Ikke spesielt mye lenger.

Lyrica viser lang og spesielt mye dyp søvn, cirka normalt med REM.

Benzo er definitivt ikke det beste hvis du er ute etter god og dyp søvn som gjør deg uthvilt. Dette er det forsket mye på.
.
Sist endret av krystallkongen; 20. mai 2021 kl. 23:31.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Delvis OT, men finnes det noe du ville "anbefalt" for innsovning da? Jeg ser du nevner GHB, men er det grunnet den korte halveringstiden?
Vis hele sitatet...
GhB sender deg direkte REM søvn. Så du kan sove 3 timer istedenfor 6-7
Du bruker vanligvis 1-3 timer å komme i REM søvn uten inntak av droger.

GHB er den beste søvn medisinen jeg noen gang har rørt, inkl den beste sex-boostern også.
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
GhB sender deg direkte REM søvn. Så du kan sove 3 timer istedenfor 6-7
Du bruker vanligvis 1-3 timer å komme i REM søvn uten inntak av droger.

GHB er den beste søvn medisinen jeg noen gang har rørt, inkl den beste sex-boostern også.
Vis hele sitatet...
Men GHB i den formen (flytende, gjerne GBL) det som oftest kommer i her til lands smaker så forjævlig at det MÅ være skadelig for kjeften/tennene og magen?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
GHB. Men da skal du ha kontroll på dosering og kjenne dine egne begrensninger.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Men GHB i den formen (flytende, gjerne GBL) det som oftest kommer i her til lands smaker så forjævlig at det MÅ være skadelig for kjeften/tennene og magen?
Vis hele sitatet...
Så lenge kokken har målt PH verdien korrekt skal ikke det være noe problem. Blande en kork i en kaffe / brus eller saft
Midazolam er helt klart den beste for søvn.
Lyrica noen timer etter effekten har slått inn gir meg en mer uthvilt søvn enn ellers.