Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1484
Hei. Har de siden desember ifjor hatt enten meget begrenset internett eller ingenting i det heletatt. Høyeste hastighet eg har hatt denne perioden er 0.43mb opp og 0.2 ned. Den laveste,også vel og merke den vanligste er på 0.22 mb ned og 0.05 opp.

Dette er jo uakseptabelt i Norge anno 2016. Blir nødt og bruke mobilnett med h+ dekning for å kunne bruke nettbank og de helt enkle tingene,for at NGT nettet ikke holder stand.

Er veldig frustrert,ringt inn og klaget og gitt beskjed 2-3 ganger for uken,og har til no fått 5 forskjellige datoer der det skulle komme i orden. Første unskyldningen de brukte var at de måtte ha et spesielt måle utstyr for i det heletatt få meg på nett igjen. Etter ca 3 uker fikk eg begrenset nett tilgang.

Hva er mine rettigheter her? Har funnet veldig lite om det på nettet. NGT tilbyr meg bare å slippe og betale for den tiden som nettet er nede, og det etter mye krangling.

Håper på noen gode svar. På forhånd takk
http://www.forbrukerradet.no/forside...lt/bredband-2/

Om problemet er i lengere tid kan du heve avtalen, problemet blir prisen etableringsprisen risiker du å måtte ta selv.
Så det er ekstra surt hvis du har betalt mye for å få nett i utgangpunktet.
Sitat av lmh1 Vis innlegg
http://www.forbrukerradet.no/forside...lt/bredband-2/

Om problemet er i lengere tid kan du heve avtalen, problemet blir prisen etableringsprisen risiker du å måtte ta selv.
Så det er ekstra surt hvis du har betalt mye for å få nett i utgangpunktet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Må nok bare bite i det sure eplet å vente ennda litt til.
I feel you brother!
Nextgentel suger balle.
Vi har hatt mye trøbbel med dem selv, de har sendt oss ny router 5 ganger i håp om at ting skal fungere her.
Hastigheten har rett og slett vært elendig. Det funka som det skal kanskje et par timer om dagen, hvis vi var heldige.
Som et plaster på såret så betalte vi bare halv pris av det vi skulle i perioden vi sleit.
Så du kan fint sende de en mail å referere til klagene dine å si at du ønsker å få redusert regningene dine til halv pris siden de ikke har klart å levere det dem har lovt.
Løsningen for oss var iallefall kabel.
Wifien på routerene dems er totalt ubrukelig.
Du kan nok fint ha en annen router ved siden av med wifi, men jeg opplever treg wifi der og av en eller en annen grunn.
Etter at vi kjøpte oss en 30 meter tp kabel og dro igjennom hele kåken vår så har nettet fungert helt greit.
Nå kan vi iallefall leve med det, men savner dog at wifi fungerer som det skal.
Så hvis du bruker kun wifi, prøv med kabel. Det er iallefall min anbefaling.
Håper du finner ut av det!
Hva med at du sjekker om naboer etc har like dårlig linje? Hvis det kun er deg (og naboen er på samme sentral) så vil det være enklere for Telenor (det er de som eier linjene der du bor, nextgentel er kun de som tar penger fra deg) å finne feil. Hvis alle andre har det slik, så er det billigste å si opp og se om du kan få internett på annen måte, for da er rett og slett kablene frem til deg for dårlige.

Googlet litt og fant hvor du bor og så litt på kart. Hvis sentralen er på nærmeste store sted i nærheten, så er det kloss oppi 3 kilometer ditt (telefonlinjer følger som regel veinettet) og ADSL over 3000 meter er mulig om det er god linjekvalitet (hvis nettet har vært godkjent for ISDN feks), hvis ikke så er det å få et signal så langt veldig vanskelig.
Hei, og takk for svar igjen alle sammen.

Har faktisk hatt veldig lite problemer med de før desember ifjor. Fikk telefon igår kveld om at linga skulle være ferdig reparert idag, så langt har det skjedd veldig lite og har hørt de har sagt det før.

Ja, linga skal være godkjent for ISDN. Naboene mine har en lokal levrandør av bredbånd, som går trådløst via master. Det funker jo ok, men det har jo ein tendens til å bli ustabilt med dårlig vær.
Skal ta meg ein telefon til Telenor om ikkje det kommer i orden iløpet av dagen.