Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 79662
http://www.e-store.no/ har Samsung Galaxy S3 til bare 2.800kr De lanserte siden 11 august 2012. De har også en egen Facebook side: http://www.facebook.com/estore.no

Er det noe som har handlet der? Jeg tenker jeg skal bestille S3 til bare 2.800kr. Dem sier det er null frakt + uten abbonement. Rett å slett for godt til å være sant etter min mening. Hva tenker dere?
Sist endret av danielsen45; 2. september 2012 kl. 15:07. Grunn: Skrivefeil
Jøss, ja virker nesten for godt til å være sant.. Mulig det er det også! Finner ikke noen personer som står ansvarlig for sida
Står at de holder til i Trondheim og de har telefonnummer. Jeg ville ringt nummeret og hørt litt mer.
2800 kr for en ny galaxy sIII høres for godt ut til å være sant ja.
Sitat av packman Vis innlegg
Jøss, ja virker nesten for godt til å være sant.. Mulig det er det også! Finner ikke noen personer som står ansvarlig for sida
Vis hele sitatet...
Name.......................: Kristian Sundsvold
Organization Handle........: EKS35O-NORID
Registrar Handle...........: REG42-NORID
Post Address...............: Stavsengan
Postal Code................: NO-7083
Postal Area................: LEINSTRAND
Country....................: NO
Phone Number...............: +47 98 15 58 82

Bare å handle, og hvis man ikke får varene, er det bare å kontakte denne kar'n...
Hehe, hvis dette er sant skal jeg kjøpe meg S3 umiddelbart, pluss iPad og Galaxy Tab...
Kristian Sundsvold Leinstrand står oppført med telefon og mail btw.

(oh well, ninja pro gikk foran meg)

Virker forresten som veldig hyggelige folk på facebooksiden
Sist endret av Bl4derunner; 2. september 2012 kl. 15:21.
Dette skriver han på hvorfor det er så billig:

Disse telefonene er importert selv fra grossist i USA. Det vi i E-store har gjort er å kutte antall mellomledd til ett minimum før telefonen når forbruker. Derfor kan vi holde en lavere innkjøpspris, og heller gi dette tilbake til våre kunder i form av gode priser. I tillegg er dette ett kampanjetilbud, så prisen er enda lavere denne helgen. Hele tanken til oss i E-store er og vise at elektronikk ikke trenger å koste for mye, å heller ikke ha stor kostnadskrevende organisasjon som må tas inn på pris. skulle du ha flere spørsmål svarer jeg gjerne på dem her eller på e-post.
Hvis du bruker kredittkort (ikke visa knyttet opp mot konto) så er det helt safe å bestille. Hvis du ikke mottar varen, så kontakter du kredittkortselskapet og sier dette, så ser de til at brukerstedet/butikken ikke får pengene.

Mulig det er sikkert med Visa også, men det har vært noen forskjellige utsagn på dette punktet, så jeg velger å bruke Mastercard når jeg ikke er 100% trygg på butikken.

Ps. kan bli stress med reklamasjon når man handler fra steder som har paralellimport.
Tror det bare går å betale med paypal, men det skal jo være sikkert det å.
Reklamasjon er jo en lovpålagt rett, så det blir i så fall hannes problem
Kan noen komme med tilbakemelding her hvis de kjøper?
Frister å bestille, men er utrolig skeptisk til det her.
Prisen virker for god til å være sann.
Tviler på at dette er ekte varer, isåfall er det Gråimport/parallelimport og da gjelder ikke garanti eller reklamasjon.

http://www.amobil.no/artikler/garant...landet/12562/4
Hei alle sammen.

Ser på tilbakemeldingene til dere at flere lurer på garanti hos oss i E-store.

Det følger med 2 års utvidet garanti og deretter 3 års reklamasjon. skjer noe uforutsett med varen innen for de to årene garantien gjelder, sendes ny vare til deg uten spørsmål. og ødelagt vare sendes gratis tilbake.

Skulle det være flere spørsmål rundt dette er det bare og ringe på 981 55 882 eller sende oss en mail på

Med vennlig hilsen

Kristian
Daglig leder E-store
Sitat av kristiane-store Vis innlegg
Hei alle sammen.

Ser på tilbakemeldingene til dere at flere lurer på garanti hos oss i E-store.

Det følger med 2 års utvidet garanti og deretter 3 års reklamasjon. skjer noe uforutsett med varen innen for de to årene garantien gjelder, sendes ny vare til deg uten spørsmål. og ødelagt vare sendes gratis tilbake.

Skulle det være flere spørsmål rundt dette er det bare og ringe på 981 55 882 eller sende oss en mail på

Med vennlig hilsen

Kristian
Daglig leder E-store
Vis hele sitatet...
Jeg bor i nærheten av deg, er det mulig å få kjøpt en på døra til samme pris i morgen?
Regner med du har lager i Trondheim en plass?
Sist endret av Skyfx; 2. september 2012 kl. 16:42.
Prisene ligger jo under retail US, må jo være svindel :P Ellers taper han jo penger på dette!
Tatt fra sidene på facebook.

Per Arne:
Hvordan er det mulig med 2800,- i pris, når innkjøpspris ligger på langt over 3500,- ...? Rart at du kan få til dette mens alle de store kjedene som Elkjøp, Expert osv ikke benytter seg av dette. Ser også at ditt ENK ikke er registrert i MVA registeret. Skal ikke en bedrift betale MVA?

E-Store:
Har ikke nådd grensen for registrering av dette enda. Grunnen til at jeg gjorde dette var for de norske leverandører var for dyr i min størrelse. de store har mye ansatte som skal betales. vi er to i hele organisasjonen. derfor kan vi ta disse lave prisene.

Virker som han driver svart så langt

Altså, fyren har ikke kommet langt nok til at det er registrert MVA registeret, han har hatt shappa si siden August.
Hva om han legger ned, hva gjør du med garantien da når telefonen er importert fra USA?

Men for all del, kan være serriøst, men burde han ikke i det minste tilby å selge i oppkrav?
Sist endret av Skyfx; 2. september 2012 kl. 16:54.
Har paypal en garanti, slik jeg tror visa har, at man ikke trenger å bli trukket hvis du ikke mottar varen?
Sitat av packman Vis innlegg
Har paypal en garanti, slik jeg tror visa har, at man ikke trenger å bli trukket hvis du ikke mottar varen?
Vis hele sitatet...
De har chargeback ja: https://www.paypal.com/us/webapps/mp...argeback-guide
Han har ihverfall forsøkt å skaffe varene. Det må jo være et godt tegn. :-)

http://www.tradekey.com/buyoffer/Iph...g-1631459.html
Dette må det jo være noe galt med?
Ser bare den diskusjonen som er på FB der. Jeg vil gjerne vite hvilket verksted som reparerer telefonen min?
Da var s3 bestilt og betalt
Skyfx, prøv å hold deg litt seriøs da
Skulle til å lage en tråd om dette, fikk opp noe reklame på facebook som jeg klarte å trykke meg inn på.

Tips til eier av firmaet; Legg ut bilder av flere av produktene dine samlet, da føler nok folk seg litt mer trygg.
Sitat av aidem Vis innlegg
Da var s3 bestilt og betalt
Vis hele sitatet...
Hold oss oppdatert til du mottar varen da.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hold oss oppdatert til du mottar varen da.
Vis hele sitatet...
Will do. Men s3 er det kampanje på ut dagen. Har mottat ordrebekreftelse og alt ser greit ut egentlig. Tar 1 uke før jeg har den.
Sitat av aidem Vis innlegg
Will do. Men s3 er det kampanje på ut dagen. Har mottat ordrebekreftelse og alt ser greit ut egentlig. Tar 1 uke før jeg har den.
Vis hele sitatet...
Vist dette stemmer vet jeg hvor jeg skal kjøpe tlf nestegang Synd jeg forhåndsbestilte S3 hos netcom hehe.

Så på Samsung sine sider at de har begynt på S4 da!
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Vist dette stemmer vet jeg hvor jeg skal kjøpe tlf nestegang Synd jeg forhåndsbestilte S3 hos netcom hehe.

Så på Samsung sine sider at de har begynt på S4 da!
Vis hele sitatet...
Når s4 kommer begynner de sikkert på s5 også...
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Tatt fra sidene på facebook.

Per Arne:
Hvordan er det mulig med 2800,- i pris, når innkjøpspris ligger på langt over 3500,- ...? Rart at du kan få til dette mens alle de store kjedene som Elkjøp, Expert osv ikke benytter seg av dette. Ser også at ditt ENK ikke er registrert i MVA registeret. Skal ikke en bedrift betale MVA?

E-Store:
Har ikke nådd grensen for registrering av dette enda. Grunnen til at jeg gjorde dette var for de norske leverandører var for dyr i min størrelse. de store har mye ansatte som skal betales. vi er to i hele organisasjonen. derfor kan vi ta disse lave prisene.

Virker som han driver svart så langt

Altså, fyren har ikke kommet langt nok til at det er registrert MVA registeret, han har hatt shappa si siden August.
Hva om han legger ned, hva gjør du med garantien da når telefonen er importert fra USA?

Men for all del, kan være serriøst, men burde han ikke i det minste tilby å selge i oppkrav?
Vis hele sitatet...
Om han har eget lager så har det ingenting å si om han ikke har nådd grensa for å bli registrert i mva registeret, han er pålagt å gjøre det.
Hvis dette er "real" da, så er skattefnuten tipset, og han kommer sikkert til og få en kjempe-baksmell på skatten. Især når det er ett enmannsforetak og ikke AS Så uansett om varene er fake eller ikke, kommer sikkert fyren til og få problemer
Sist endret av Hager; 2. september 2012 kl. 19:26.
Bra, det er NOE som skurrer her... Han sier jo selv på FB at han selger s3 med underskudd. Men har veldig lyst til å gjøre en bestilling allikavel
Er mulig han gir veldig gode tilbud nå, uten å tjene noe, kanskje gå i minus for å få god PR, og deretter heve prisene sakte men sikkert oppover etterhvert.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Om han har eget lager så har det ingenting å si om han ikke har nådd grensa for å bli registrert i mva registeret, han er pålagt å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Man er først pålagt å registrere seg i MVA-registeret når man har nådd en omsetning på kr 50 000. Er man ikke registrert i MVA-registeret, så har man heller ikke lov til å fakturere ut MVA. Man kan heller ikke få avskrevet MVA dersom man ikke er MVA-pliktig. Dersom han ikke betaler MVA, så har han sånn sett mulighet til å legge seg 25% lavere i pris enn konkurrentene sine, så det er nok derfor han kan selge telefonene såpass rimelig nå.

http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo...retak-og-moms/
Sist endret av caperno; 2. september 2012 kl. 19:36.
Da har også jeg kjøpt og betalt en S3, krysser fingrene
Sist endret av trippy; 2. september 2012 kl. 20:19.
Sier bare Greenphones.no de kjøper brukte mobiler og sletter all info på den for en bra pris. Kan få mye bra mobiler av de....
Gikk fra å være veldig skeptisk, til å bestille to stykk! :O
Er fortsatt litt skeptisk da..
Høres jo meget bra ut, men... Er det for godt til å være sant?

Hva vil telefonen koste der etter kampanjen?
Har dere som har bestilt mottatt telefonen enda? :-)
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Har dere som har bestilt mottatt telefonen enda? :-)
Vis hele sitatet...
De bestilte i dag....
Sitat av uaexed Vis innlegg
De bestilte i dag....
Vis hele sitatet...
Oja, dumme meg..
Nei, jeg bestilte mine idag. Men virker jo forsovidt greit så langt, fikk en bekreftelse mail, men ikke noe om når den ble sendt eller noe annet praktisk.
Jeg sendte en mail til eier av sida, og han sa jeg ville få den innen mandag-tirsdag om en uke.

Hvis jeg ikke mottar varen da så oppretter jeg en chargeback i paypal, håper det fungere. Noen som har erfaring med det?
Sitat av packman Vis innlegg
Nei, jeg bestilte mine idag. Men virker jo forsovidt greit så langt, fikk en bekreftelse mail, men ikke noe om når den ble sendt eller noe annet praktisk.
Jeg sendte en mail til eier av sida, og han sa jeg ville få den innen mandag-tirsdag om en uke.

Hvis jeg ikke mottar varen da så oppretter jeg en chargeback i paypal, håper det fungere. Noen som har erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Hvis du skriver en fin melding til Paypal med eventuelle screenshots av bestillingen eller ødelagt vare eller lignende pleier de å gi pengene tilbake.

Håper du mottar varen, da bestiller jeg definitivt jeg og :-)
Syns det er rart at han bruker en uke på å sende en pakke i Norge, er så skeptisk til dette...
Hvis vi ser på prisen på 2800 vs Netcom som har en pris på 6287 i minste total pris ut året, også legger vi til et onecall abonoment på 200 kr, og ganger det med tolv, så får vi 2400. 2800+2400=5200. Så forskjellen er ikke så stor som det ser ut til.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Hvis vi ser på prisen på 2800 vs Netcom som har en pris på 6287 i minste total pris ut året, også legger vi til et onecall abonoment på 200 kr, og ganger det med tolv, så får vi 2400. 2800+2400=5200. Så forskjellen er ikke så stor som det ser ut til.
Vis hele sitatet...
Vi har jo noe som heter kontaktkort.

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Syns det er rart at han bruker en uke på å sende en pakke i Norge, er så skeptisk til dette...
Vis hele sitatet...
Det er bedre for han å si at det tar lenge for pakken å komme, og så kommer den tidligere enn forventet enn at han sier den kommer om 2-3 dager, og får klager på at den ikke har kommet enda.
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Vi har jo noe som heter kontaktkort.
Vis hele sitatet...


Ja, men det er utgifter som er ganske tilsvarende eksemplet mitt.
Sist endret av Paradise Jonas; 2. september 2012 kl. 22:28.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Hvis vi ser på prisen på 2800 vs Netcom som har en pris på 6287 i minste total pris ut året, også legger vi til et onecall abonoment på 200 kr, og ganger det med tolv, så får vi 2400. 2800+2400=5200. Så forskjellen er ikke så stor som det ser ut til.
Vis hele sitatet...
NetCom selger telefon 4999,- uten abonnement.
Minsteprisen 6287,- er telefonen inkl abonnement.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Syns det er rart at han bruker en uke på å sende en pakke i Norge, er så skeptisk til dette...
Vis hele sitatet...
Ja, han sa grunnen var at han får de inn på lager til onsdag
Folkens husk en god kjøreregel her i livet, hvis det høres ut for å være for godt for å være sant så er det som regel det.

http://www.bestbuy.com/site/searchpa...egories&ks=960

Et lite søk på bestbuy og minste pris jeg får opp i USA er 750 $, i tillegg må han jo da betale mva hvis han importerer, og skal han da selge alle til 2800 går han med dundrende underskudd. Ikke bli overrasket om du blir svindlet
Da har jeg også bestilt et eksemplar, krysser fingrene.
Sitat av caperno Vis innlegg
Man er først pålagt å registrere seg i MVA-registeret når man har nådd en omsetning på kr 50 000. Er man ikke registrert i MVA-registeret, så har man heller ikke lov til å fakturere ut MVA. Man kan heller ikke få avskrevet MVA dersom man ikke er MVA-pliktig. Dersom han ikke betaler MVA, så har han sånn sett mulighet til å legge seg 25% lavere i pris enn konkurrentene sine, så det er nok derfor han kan selge telefonene såpass rimelig nå.

http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo...retak-og-moms/
Vis hele sitatet...
Vel.. Du har rett ifm grense for registrering, men at det blir 25 % billigere er neppe korrekt. Han har ikke fradrag for inng.mva heller og således blir hans varekost 25 % høyere enn for mva.reg. konkurrenter. "Rabatt" kan evt. tilsvare 25 % på bruttofortjeneste.
Sist endret av Pledrik; 3. september 2012 kl. 01:10.
Kom til å tenke på en ting, det er jo ikke mulig å opprette noen bruker på sida, så du får jo ikke sett oversikt over ordre etc. Så ta vare på mail og annen info dere får fra paypal og e-store