Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2042
Hei, jeg har nettopp lest en del om salvia, og har lett etter informasjon hvordan man skal komme i gang som nybegynner som ikke vil trippe vilt, men lære urten å kjenne, være tålmodig og få dypere mening ut av det en kun en trip.
Jeg vil bruke denne posten som en dagbok av mine erfaringer. Kom gjerne med innskudd og forslag eller utdypninger.

Litt bakgrunn av meg:30+, vært en del borti tyngre stoffer i ungdommen bla LSD og meskalin. Ikke tatt noe sterkere enn cannabis på 15 år. Har røyket cannabis daglig i 3 år. Har sterke kroniske smerter i ryggen, og har gått på en coctail av A og B preparater i 2 år. Har sluttet med ALT nå, og går kun "organisk" og naturlig.
Mål med forbruk:Skal lære TM(transcendital meditasjon) og ønsker på sikt å bruke salvia til dette. Intill da vil jeg først bli kjent med urten og lære kroppen min å kjenne doseringer og virking.

Første dag:Fikk 1g med 10x ekstrakt fra england. Har ikke fått vekten jeg har bestilt enda, så begnner veldig veldig forsiktig inntill jeg kan måle skikkelig.
Legger litt canmekk i bunn av pipa og legger på noe jeg antar må være 0,01-0,05g. Trekker ned og holder i ca 10-15 sek. Forventer absolutt ingenting her, så ble litt overasket når jeg kjente et lite rush av lys gå gjennom hele kroppen. Ble litt bekymret da jeg ikke hadde forklart spillereglene til dama som naturlig blir min sitter. Men forsto fort at dette var bare en bitte bitte liten prøvesmak da denne følelsen roet seg etter 2 min. Var morsomt å gå frem og tilbake da det føltes litt som 1-2 glass rødvin i bena når jeg gikk.

Etter 30 min gjentok jeg prosessen. Kjente ikke noenting nå, men etter 5 min satt jeg med en liten mild følelse av eutopia. Varte i 10-15 min.

3. gang la jeg på ørlite mer, kan beskrives som første og andre gang til sammen, men fremdeles veldig svakt, men behagelig.

Kjedelig lesing i starten, men kanskje nyttig for de som tenker litt i mine baner, ellers så kan det blir mer interressant når jeg får mer og tyngre erfaring.
Sist endret av Ammit; 4. juli 2011 kl. 20:56.
Sitat av Ammit Vis innlegg
Hei, jeg har nettopp lest en del om salvia, og har lett etter informasjon hvordan man skal komme i gang som nybegynner som ikke vil trippe vilt, men lære urten å kjenne, være tålmodig og få dypere mening ut av det en kun en trip.
Jeg vil bruke denne posten som en dagbok av mine erfaringer. Kom gjerne med innskudd og forslag eller utdypninger.

Litt bakgrunn av meg:30+, vært en del borti tyngre stoffer i ungdommen bla LSD og meskalin. Ikke tatt noe sterkere enn cannabis på 15 år. Har røyket cannabis daglig i 3 år. Har sterke kroniske smerter i ryggen, og har gått på en coctail av A og B preparater i 2 år. Har sluttet med ALT nå, og går kun "organisk" og naturlig.
Mål med forbruk:Skal lære TM(transcendital meditasjon) og ønsker på sikt å bruke salvia til dette. Intill da vil jeg først bli kjent med urten og lære kroppen min å kjenne doseringer og virking.

Første dag:Fikk 1g med 10x ekstrakt fra england. Har ikke fått vekten jeg har bestilt enda, så begnner veldig veldig forsiktig inntill jeg kan måle skikkelig.
Legger litt canmekk i bunn av pipa og legger på noe jeg antar må være 0,01-0,05g. Trekker ned og holder i ca 10-15 sek. Forventer absolutt ingenting her, så ble litt overasket når jeg kjente et lite rush av lys gå gjennom hele kroppen. Ble litt bekymret da jeg ikke hadde forklart spillereglene til dama som naturlig blir min sitter. Men forsto fort at dette var bare en bitte bitte liten prøvesmak da denne følelsen roet seg etter 2 min. Var morsomt å gå frem og tilbake da det føltes litt som 1-2 glass rødvin i bena når jeg gikk.

Etter 30 min gjentok jeg prosessen. Kjente ikke noenting nå, men etter 5 min satt jeg med en liten mild følelse av eutopia. Varte i 10-15 min.

3. gang la jeg på ørlite mer, kan beskrives som første og andre gang til sammen, men fremdeles veldig svakt, men behagelig.

Kjedelig lesing i starten, men kanskje nyttig for de som tenker litt i mine baner, ellers så kan det blir mer interressant når jeg får mer og tyngre erfaring.
Vis hele sitatet...
Når du først har fått tyngre erfaring med salvia så vil du med høy sannsynlighet legge fra deg tanken om og bruke salvia til meditasjon,mest sannsynlig så blir du vettskremt.
Alle andre psykedeliske stoffer jeg kan komme på er bedre til formålet ditt.
Trådstarter
26 2
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Når du først har fått tyngre erfaring med salvia så vil du med høy sannsynlighet legge fra deg tanken om og bruke salvia til meditasjon,mest sannsynlig så blir du vettskremt.
Alle andre psykedeliske stoffer jeg kan komme på er bedre til formålet ditt.
Vis hele sitatet...
Problemet er da at de andre stoffene varer fra 4-15 timer, mens en meditasjon bare skal vare 20 min. Derfor jeg håpet dette kunne virke.

Ta med i betrakning at jeg har planer om å bli godt kjent med urten først. Deretter når den skal brukes til meditering, vil jeg forhåpentligvis vite hvor mye jeg trenger for å ikke "gå for langt", men få en litt hjelpende hånd og utvidet resultat av TM/meditasjon.

Tror du det vil virke slik jeg tenker/håper? Eller må jeg rett og slett heller se etter mildere urter til dette?
Skal uansett fortsette å lete etter sally da jeg er nyskjerrig på hvor dypt og langt tankene kan gå, på en relativt trygg måte
Sitat av Ammit Vis innlegg
Problemet er da at de andre stoffene varer fra 4-15 timer, mens en meditasjon bare skal vare 20 min. Derfor jeg håpet dette kunne virke.
Vis hele sitatet...

Ingen regler på hvor lenge man kan meditere. Helt vanlig å meditere i flere timer, hvis man trenger så lang tid, eller bare har mulighet til det.

Jo lengre man mediterer, jo lengre ned i sinnet og sjelen kommer man.
Sist endret av Mr. Flash; 4. juli 2011 kl. 22:39.
Trådstarter
26 2
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ingen regler på hvor lenge man kan meditere. Helt vanlig å meditere i flere timer, hvis man trenger så lang tid, eller bare har mulighet til det.

Jo lengre man mediterer, jo lengre ned i sinnet og sjelen kommer man.
Vis hele sitatet...
Ja det er helt sant, og jeg har planer om å ta noen lengre turer ned i sinnet med tiden, når jeg er klar for det.
Men det spesielle med transcendental meditasjon (link) er at det skal gjøres 20 min 2 ganger til dagen.

Tok nå en litt større hit, og la meg ned på sengen, lukket øynene. Får en god og varm strøm gjennom kroppen som virker å vare lenger jo storre dose jeg tar. Virker ihvertfall lovende så langt. Men må presisere at jeg ikke har vekt(enda) og er usikker på hvor store disse dosene mine egentlig er. Tror de er veldig små.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det er selvfølgelig opp til deg hva du ønsker å begynne med, men jeg er nysgjerrig på om du har hørt kritikken rettet mot TM? James Randi, den kjente skeptikeren, har en fin, rask oppsummering av TM. Den kan du lese her. Skepdic har endel mer utfyllende å si om TM også.

Her er forresten et klipp av TMs yogic flying: http://www.youtube.com/watch?v=VFfQuCGU0ZQ&t=120

Trådstarter
26 2
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det er selvfølgelig opp til deg hva du ønsker å begynne med, men jeg er nysgjerrig på om du har hørt kritikken rettet mot TM? James Randi, den kjente skeptikeren, har en fin, rask oppsummering av TM. Den kan du lese her. Skepdic har endel mer utfyllende å si om TM også.

Her er forresten et klipp av TMs yogic flying: http://www.youtube.com/watch?v=VFfQuCGU0ZQ&t=120

Vis hele sitatet...
Takk for bra info

Jeg regnet med at der var en del kritikk rundt dette. Men nå har jeg egentlig selv kritisert alt det alternative stort sett hele livet mitt. Men det er utrolig hva 3 år med sterke kroniske smerter gjør med deg
Når jeg tok valget å slutte med A og B preparater, så måtte jeg finne på noe annet. Naturlige urter var første tanke, og det skal jeg prøve og.
Jeg ble delvis deprimert og noe ubalansert av alle medisinene, så skal bare gi TM en sjangse, da det høres litt mer spennende ut enn vanlig meditasjon
Var noe merkelig det jogagreiene, men for all del, det som virker for folk, selv om det er placebo, tar en ihvertfall ikke skade av tenker jeg.

Kan avslutte med at jeg er og vanligvis en veldig skeptisk person, men pga det jeg forklarte over, så har jeg valgt for en gangs skyld å gå inn på noe alternativt med et åpent sinn.

Har enda tilgode å høre noen som faktisk har gjort dette litt gjennomført, så derfor må jeg prøve selv tenker jeg, selv om det nok vil ta noe tid. Men får ihvertfall ha det litt gøy og interressant med salvia mens jeg lærer å "beherske" den urten.

Vær gjerne kritisk til min tankegang, jeg trenger å få den utfordret
Ser ting klarere når andre er konstruktivt kritisk.
Du starter i feil ende. Start med å lære deg en meditasjonsteknikk - og deretter kan du kanskje bruke den til å navigere i psykedeliske tilstander.
Ellers enig med High on Life. Tviler sterkt på at et dissosiativ som Salvia vil kunne kombineres med en mantra-meditasjon på en tilfredsstillende måte. Men dette finner du sikkert ut av selv når du prøver sterkere doseringer, eller når du starter med TM og innser at konsentrasjon er en vesentlig del av teknikken.
Vet det gjentar seg, men jeg ville sagt det samme som freaksa over. Det er helt klart verdi i Salvia, men jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å meditere på...
Trådstarter
26 2
Har prøvd litt mer salvia og litt mer meditasjon og litt kombinasjon.
Min erfaring tilsier at dere har rett. Det kunne muligens gått med veld ig veldig små doser, men jeg velger å splitte opp de to aktivitetene heller
Meditasjon for seg, og salvia for seg. Bruker litt stoøøre doser nå, som gjør at jeg begynner å miste mortroll over kropp og følelser. Men har ikke gått gjennom døren inn til salvia land enda. De dosene jeg tar nå gir meg veldig mye. Enten legger jeg meg bare ned i sengen helt mørkt og stille og tar inn alt og nyter det. Slikt ender som regel i filosofering eller en slags samtale med underbevist heten på en rar måte.
Ellers så setter jeg bare på passende musikk etter hvor jeg ønsker å reise og nyter reisen i en fantasiverden.

Vet at salvia kan gi så mye mer, men jeg har uendelig med tilgang og uendelig med tid, so why rush it

Har testet 2 forskjellige extrakter (5x og 10x) fra to ferskjellige leverandører (begge leverte innen 1 uke). 5x var helt grei, mens 10x var veldig potent. Antar jeg måtte ha 3-4 ganger mer av 5x for å oppnå samme effekt som i 10x.
Med det tolker jeg at de forskjellige leverandørene har forskjellig kvalitet. Noen som kan bekrefte det?

Hadde en kraftig migrene som hadde vart i over 30 timer, da jeg hadde prøvd alle migrene medisinene jeg hadde, flere ganger, uten noen virkning.
Valgte til slutt å ta meg en liten hit med salvia. Om jeg glemte ut hodeverken eller om den ble midlertidig borte, vet jeg ikke, men jeg tok en liten dose til og en tjede. Etter ca 30 min tok jeg en vanlig pipe og tok en varm dusj. Plutselig etter nesten 31 timer forsvant den like fort som den kom.
Om dette hadde noe med salvian å gjøre eller ikke kan jeg ikke bekrefte enda. Men jeg har lett etter alternativer til migrene, da jeg har prøvd nesten alt norge har å by på. Skal prøves ved neste migrene, får håpe dette ikke var et engangstilfelle eller tilfeldig