Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3401
Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver denne rapporten engang, jeg bare kjeder vettet av meg akkurat nå. I går natt ryddet og vasket jeg hele leiligheten og når jeg sto opp i dag vasket jeg kjøleskapet og ryddet litt mer rundtom der folk hadde rotet, nå sitter jeg bare her og har ikke noe å gjøre på, han jeg bor med loker rundt og røyker bom som vanlig.


Innledning

Jeg er en 18 år gammel gutt fra Bergensområdet, jeg er for øyeblikket lærling i en bedrift og jeg bor sammen med en kamerat i en leilighet. Helgene mine går som regel med til festing, for det meste alkohol, av og til andre ting.

Jeg har alltid vært interessert i rusmidler, men jeg har stor respekt for dem og jeg putter ikke i meg ting jeg ikke er sikker på. Så langt har jeg prøvd Hasj, pot, salvia og speed, i den rekkefølgen. Jeg har lest det jeg har kommet over om amfetamin og snakket med mange som har erfaring med det, før jeg bestemte meg for å prøve det selv. Jeg er klar over at det er avhengighetsskapende, men jeg er relativt sikker på at jeg ikke kommer til å få et problem med det stoffet.
Men til tross for det så kjenner jeg veldig mange som har og har hatt store problemer med stoffet og jeg anbefaler ingen å prøve det, visst du absolutt må så pass deg. Det er mye lettere å ødelegge deg selv enn du tror, sannsynligvis mye lettere enn jeg tror også. Det er uansett ikke noe sånn spesielt fett.

"Opplevelsen"

Jeg begynte på Onsdag, kjøpte meg et gram med helt grei guff, ihvertfall ifølge noen andre som jeg delte en liten stripe med. Den var for det meste fint pulver, noen få små klumper men de var lett å knuse.
Den første streken jeg tok var det en kamerat som mekket for meg på et cd-cover, brukte et kort til å knuse alle klumpene og linet opp 3 ca 4cm lange streker med grei tykkelse. Jeg fikk vite at det var smart å ha det sølvbåndet på hundrelappen innerst, sikkert fordi det er en glatt flate som det ikke setter seg fast på, men det har sikkert ikke så mye å si.

Etter å ha sett de to andre snorte hver sin strek, tok jeg imot den sammenrullede hundrelappen, strammet den litt opp og stakk den så langt opp i nesen jeg klarte og dro inn hele linen, så satt jeg meg tilbake i sofaen, snufset litt og ventet på at det skulle funke.
Det tok vel 5-10 minutter før jeg innså at rusen hadde begynt, jeg følte ikke noe "rush" eller spesielt deilig følelse eller noe sånt, jeg følte at jeg ble full av energi, jeg ble veldig rastløs, i godt humør, og jeg var etter hvert sinnsykt glad for at jeg hadde kjøpt 5 pakker tyggis på forhånd. :P

Den kvelden hadde vi fest hjemme i leiligheten, klokken var vel et sted rundt 8 når jeg tok den første streken, etter det begynte jeg å drikke pilsen min, og tok etter hvert noen flere streker utover etter hvert som jeg følte for det, måtte begynne å mekke på dassen når folk begynte å komme, men jeg bare tørket godt av et flatt sted på vasken og det funket fint.
Jeg merket egentlig ingenting av alkoholen, jeg drakk ca en sekser med pils og røyket MYE bom, jeg hadde vel drukket 4-5 pils når jeg plutselig måtte løpe ut på terrassen og spydde så det helt alvorlig sprutet 3-4 meter ut fra terrassen, aldri sett noen spy så sykt som det før :P
Jeg var helt lys våken og følte meg ikke beruset, så etterpå tok jeg en ny tyggis, gikk inn på badet for å ta meg en strek til, og gikk over fra pils til vann i stedet for, det både smakte og funket mye bedre, og jeg følte meg i myyye bedre form.

Folk kom og gikk etter hvert som kvelden utartet seg og det skjedde igrunn veldig lite, jeg hadde det gøy og pratet med folk og av og til ryddet jeg litt osv, jeg var lys våken og i storform, så jeg bare koste meg. Det ble etter hvert veldig sent, og et sted mellom 2 og 4 om natten var det bare meg og tre andre igjen her, han jeg bor ilag med og et par som bor rett ovenfor oss.
Rundt kl 4 gikk jeg tom for guff, stresset litt med å skaffe mer fordi jeg ikke har så mye kontakter og de fleste andre sine kontakter ikke var å få tak i, men fikk til slutt tak i en kamerat som kom bort og solgte meg et gram til.
Denne guffen var MYE bedre, så jeg trengte bare en liten stripe av og til.

Folk kom og gikk veldig mye, de to som kom med guff til meg ble sittende, en okkuperte pcen min og han andre satt for det meste og pratet med oss andre, etter hvert kjøpte naboparet seg et gram også, de hadde mye erfaring fra før, men det var deres første strek på 4 måneder så de ble i god form også
Litt utpå morgenen/dagen på Torsdag ble hele gjengen med naboparet for å hjelpe til å hente et flyttelass fra deres gamle leilighet, etter det ble vi litt spredt, noen satt her og så på film, han ene fortsatte å okkupere pcen min, og jeg loket rundt, hadde ryddet og vasket hele leiligheten i løpet av natten og det var veldig lite igjen å gjøre, pluss at jeg følte meg veldig utbrent, vissen på en måte.
Det var en stund siden min siste strek, og jeg klarte å tvinge ned noen brødskiver med nugatti og litt brus, tok en stripe og var i storform igjen.

I 9-tiden kom damen til han jeg bor sammen med, og hun er veldig imot sånt, så jeg antar hun konfronterte han om det, jeg tok ihvertfall en line på dassen og så kom han og ba meg om å slutte, sa han måtte få resten av guffen min. Jeg brydde meg egentlig veldig lite, ga han resten, (ca. 0.64g) og gikk inn igjen, men etter en stund fikk jeg den tilbake fordi jeg prøvde å få solgt det.
Jeg fikk ikke solgt det den kvelden, men jeg hadde det i lommen hele kvelden og jeg tenkte egentlig ikke på det utenom når jeg prøvde å få solgt.
Jeg røyket en del god pot som han som solgte meg speeden hadde med seg (han fyren har gode ordninger på alt) og ble sittende igjen alene i stuen med pcen i 2-tiden på natten, i 3-halv 4 tiden la jeg meg og jeg sovnet relativt fort.

Dette er delen jeg ikke skjønner helt. Når jeg våknet i halv 12 tiden på morgenen dagen etter, så hadde jeg fortsatt monster pupiller, og det første jeg gjorde når jeg sto opp var å vaske kjøleskapet og rydde det lille jeg kunne, han jeg bor med og damen trodde nesten ikke på at jeg ikke hadde sniffet mer, men han visste at jeg hadde sovet om natten så jeg tror han stoler på meg, det er ihvertfall helt sant uansett. Jeg ga dem greiene og ba dem gjemme det sånn at de vet at jeg ikke kan ha sniffet mer, og det er vel egentlig situasjonen min akkurat nå.

Jeg har egentlig ikke noe spesielt lyst på mer, jeg kunne nok gjort det igjen på en fest eller muligens visst leiligheten så for jævlig ut, men jeg tviler egentlig på at jeg noen gang kommer til å gjøre det igjen. Jeg har ikke noe som helst behov for mer nå, til tross for at jeg føler meg som jeg er på en slags nedtur, men jeg vet at det er avhengighetsskapende og selv om det føles lett nå så tviler jeg at jeg er noe sterkere enn alle de andre som har ødelagt livet sitt med det stoffet. Dessuten har jeg sinnssykt vondt i kjeven, og tungen min er sår, sikkert etter å ha tygget tyggis som en helt i over 24 timer i strekk :P


Konklusjon

Speed hadde nok vert et utrolig fett stoff visst mennesker hadde vært flinkere til å motstå avhengighet, Jeg kunne godt tenkt meg en stripe eller to når jeg skal rydde leiligheten eller på en fest, eller bare trenger ekstra energi/være våken lengre, men dessverre er det alt for vanskelig å kontrollere så jeg konkluderer med at speed er et relativt kult stoff, men for risikabelt til at jeg tør å utfordre det noe mer.

Jeg vet at mange folk tenker at det går fint å bare bruke det når det er "nødvendig", f.eks på en fest av og til, visst de må være våken en natt og skal på jobb dagen etterpå osv, og jeg vet alle sier dette men det er faktisk helt sant: Det er sånn ALLE begynner. Du føler at du kan kontrollere det men plutselig kan du ikke det lengre, og da er du føkt. Er det en risk du er villig til å ta, så værsågod for min del, ditt eget valg, jeg kommer ihvertfall ikke til å gjøre det igjen på en veldig god stund, muligens aldri.
Jeg håper noen andre som leser denne "rapporten" tar til vett av den, og ikke gjør den samme feilen som så mange har gjort før oss.. DonVito er jo et godt eksempel, les posten hannes "Til dere som vil teste Speed"

Ingen vil ende sånn, men du kommer til å ende der visst du begynner med speed, det er ikke et spørsmål, en dag er du avhengig, og den eneste måten å unngå det på er å holde seg helt unna, for når det først tar deg så tar det deg skikkelig.
Hva er "bom"?
Sist endret av Tortia; 22. mai 2009 kl. 18:09.
Trådstarter
Bom er hasj, tenkte ikke over at det sikkert er en del som ikke er helt stiv på de navnene, beklager :P
Trådstarter
Sorry for dobbelpost men jeg må bare innrømme en liten feil i historien :P Jeg var så utbrent at jeg ikke tenkte klart og blandet sammen to forskjellige hendelser, den festen jeg tok valium på var ikke samme kvelden jeg tok speed på :P Men jeg husker ikke spesielt mye annet fra den festen jeg egentlig skulle fortelle om, annet enn at jeg traff en sinnsykt grei jente som jeg var med i dagene etterpå og hadde det fett med, jeg dro noen streker med guff, denne var rett og slett sinnssyk, det er noe av det beste en kan få tak i i bergen, jeg kjente det knitret i hodet for hver strek jeg tok og jeg ble i syk form.

Men nå har jeg ikke gjort det på over 24 timer så nå er jeg nok nedpå. Kommer aldri i mitt liv til å gjøre det igjen, det er garantert fordi jeg har bedt de to kameratene mine som ikke alkkurat er pingler om å banke meg visst jeg gjør det igjen de nærmeste månede. De er tilfeldigvis de samme som jeg skaffer guffen gjennom så det passer bra.
Hørtes ut som en veldig produktiv tripp, og jeg tror jeg går for det du sier. Speed = dop du tar når du må rydde opp!
Trådstarter
Hehe, det er faktisk ganske fantastisk på den måten
Hørtes ganske kult ut, men når man tenker på avhengigheten, og måtene man ødelegger nesen (hvis man snorter stoffet da selvfølgelig) Så er det litt mindre tiltrekkende, bare for en "oppkvikker".
Trådstarter
Helt enig Duddy, det er egentlig ikke verdt det, det er på en måte bare en jævlig god energidrikk :P
Det er det ja (nå har ikke jeg prøvd det, altså Amfetamin) Men jeg var på TG i år, første gang, elsket det! Saken var at jeg kjøpte veldig mye burn og gikk gjennom alt sammen, rimelig fort, tror jeg kjøpte rundt 50 stykk, og holdt meg oppe i over 50 timer i strekk (dette er mye for en 15åring synes jeg, som sover MYE).
Følte meg som et jævla vrak etterpå. Øynene følte som de skulle poppe ut, tennene og kjeven verket, og jeg var hvit som et lik (folk stirret). Derreter la jeg so vidt hode på tastaturet og sov en 5 timer Så tror jeg vet litt hvordan det kanskje føles, correct me if i am wrong.
Trådstarter
Nja, tror ikke helt det kan sammenlignes, når du er på speed så merker du nesten ikke at du blir sliten i det hele tatt, så lenge du fortsetter å sniffe mer og mer. Det er først nedturen som er jævlig, men visst du holder deg våken i en uke eller mer i strekk så tror jeg nok hjernen din er ganske svidd på slutten.
Men det har jeg ikke tenkt til å prøve uansett, så det må nok noen andre svare deg på :P Personlig tror jeg du hadde klart deg mye bedre de 5 dagene visst du hadde sniffet speed i stedet for å drikke så mye burn, nedturen hadde du sikkert bare sovet gjennom.. Ihvertfall det jeg gjorde, merket aldri noe sånn spesiell nedtur.. Jeg vil uansett ikke anbefale noen å prøve det, kjenner mange som har og har hatt store problemer med det. Sov heller litt, det er ikke sundt å holde seg våken lengre enn kroppen klarer av seg selv.