Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  236 94116
Kan skadene komme 10 år etter først? nu ble jeg bekymra

Har sniffa ganske mye dritt når jeg va 14-16, engang sniffa vi så lenge at det er utrolig at vi ikke døde der vi va, har begynt og kjenne at jeg holder på og Miste det, om dere forstår, plutselig blir jeg lei meg, og får negative tanker, ingen ting gir glede lenger, og da mener jeg ingenting, sliter med søvn, tungpustet blir jeg også noen gang, smerter i hele overkroppen, og når jeg drikker alkohol så får jeg extreme smerter i overkroppen, trur jeg skal dø, er egentlig ganske sikker på det der og da

De siste dagene har jeg gådd fra og ha de gode gamle tankan og mening/glede i livet, til og ikke se noe mening lenger, det er skummelt, vil tilbake til det vanlige igjen, er arbeidsledig, klarer ikke og arbeide, det går liksom ikke, vet ikke helt hvorfor.
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Kan skadene komme 10 år etter først? nu ble jeg bekymra

Har sniffa ganske mye dritt når jeg va 14-16, engang sniffa vi så lenge at det er utrolig at vi ikke døde der vi va, har begynt og kjenne at jeg holder på og Miste det, om dere forstår, plutselig blir jeg lei meg, og får negative tanker, ingen ting gir glede lenger, og da mener jeg ingenting, sliter med søvn, tungpustet blir jeg også noen gang, smerter i hele overkroppen, og når jeg drikker alkohol så får jeg extreme smerter i overkroppen, trur jeg skal dø, er egentlig ganske sikker på det der og da

De siste dagene har jeg gådd fra og ha de gode gamle tankan og mening/glede i livet, til og ikke se noe mening lenger, det er skummelt, vil tilbake til det vanlige igjen, er arbeidsledig, klarer ikke og arbeide, det går liksom ikke, vet ikke helt hvorfor.
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde ta en tur til fastlegen din, som muligens kan henvise deg til en psykolog. I alle fall så får du noen å snakke med, som ønsker å lytte.

Lykke til
Hmm, fant nettopp ut at det var mugg på madrassen jeg sover på, :s den har vært på gulvet 1 måned cirka, nu når jeg sku ta den vekk så så jeg at det va ganske mye mugg på madrassen, kan det være problemet til at jeg har sovve så dårlig i det siste kanskje ? hmm
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Hmm, fant nettopp ut at det var mugg på madrassen jeg sover på, :s den har vært på gulvet 1 måned cirka, nu når jeg sku ta den vekk så så jeg at det va ganske mye mugg på madrassen, kan det være problemet til at jeg har sovve så dårlig i det siste kanskje ? hmm
Vis hele sitatet...
Du skal ikke se bort i fra at mugg på madrassen kan være noe som har påvirket deg. Mugg er helseskadelig, så du bør vel kvitte deg med madrassen i en fei.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg skumleste gjennom Den store løsemiddeltråden i dag og der fant jeg noe interessant.
Starteren av denne tråden snakket om løsemidler før denne psykosen inntraff.

Det begynner på toppen av siden jeg linker til og fortsetter litt utover: http://freak.no/forum/showthread.php?t=72114&page=2

Hva jeg vil frem til kan man vel egentlig tenke seg selv.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg skumleste gjennom Den store løsemiddeltråden i dag og der fant jeg noe interessant.
Starteren av denne tråden snakket om løsemidler før denne psykosen inntraff.

Det begynner på toppen av siden jeg linker til og fortsetter litt utover: http://freak.no/forum/showthread.php?t=72114&page=2

Hva jeg vil frem til kan man vel egentlig tenke seg selv.
Vis hele sitatet...
haha nice find ^^
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg skumleste gjennom Den store løsemiddeltråden i dag og der fant jeg noe interessant.
Starteren av denne tråden snakket om løsemidler før denne psykosen inntraff.

Det begynner på toppen av siden jeg linker til og fortsetter litt utover: http://freak.no/forum/showthread.php?t=72114&page=2

Hva jeg vil frem til kan man vel egentlig tenke seg selv.
Vis hele sitatet...
Der kan man se hvordan det går!
Hvordan går det med deg nå da?
Veldig synd at myndighetene lyver om cannabis.De utgir informasjon på skoler med politi til stede hvor de driver med latterlig skremselspropaganda for det mest USKADELIGE de kan komme over, alt i håp om at hvis vi holder oss unna cannabis, vil vi holde oss unna kokain, herion og det som måtte være.
Alt dette uten å innse at alkohol er lovlig, og er mye farligere og innebærer mye høyere risikio for å prøve noe annet/gjøre noe dumt. Hørtes ut som du mente at det å sniffe bensin og røyke hasj var på lik linje, som det selvfølgelig ikke er, noe fordi myndighetene lyver om cannabis som er et stoff veldig mange prøver/driver med.
Deretter tror man kanskje myndighetene finner på masse tull rundt andre rusmidler også. Med andre ord, man har ikke lenger respekt for hva myndighetene sier, og prøver da nye rusmidler. Det er ikke alltid like lurt.

Men jeg må også tilføye at det virker litt for dumt å begynne å sniffe bensin. Altså, når jeg var mindre enn jeg er nå visste jeg at å lukte bensin i lufta når man fyller på bensinsstasjonen ikke er bra. Dessuten mener jeg vi ble advart mot å sniffe lim/bensin osv på barneskolen.
Det å sniffe bensin overdrevent mye kan føre til hjerneskade tror jeg? Dessuten er internet en uendelig kilde til viten, hvor man lett får svar på om det å sniffe bensin er lurt eller ikke.
Sist endret av Dagdriver; 26. november 2010 kl. 16:27.
Sitat av psilocybeace Vis innlegg
Noen så Super Mario på den stranden og begynte å prate med han.
Vis hele sitatet...
Snakka han Italiensk da eller..?
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Veldig synd at myndighetene lyver om cannabis.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig! Problemet er når skole, politi, foreldre og fotballtrenere faen ikke vet hva de prater om og bruker sterke adjektiv som farlig og dumt og server oss barna gamle myter som selv tullingene i Ungdom mot narkotika tar avstand fra! Hvorfor skal jeg tro på noen som selv drikker alkohol at alkohol og cannabis er farlig når så mange av oss har positive førstegangsopplevelser med disse rusmidlene. Mange rapporterer jo til og med at cannabis ikke har effekt for første gang. Når du våkner opp naken ved siden av hu venninna som satt deg i vennebåsen etter første gang på alkohol så blir du temmelig frelst og all den informasjonen du fikk fra purken og skolen som faktisk er legitim båssettes sammen med "FARLIG!" "DUMT"! "IDIOTI"! "GAMBLING MED EGEN PSYKE, ET TREKK ER NOK TIL Å BLI PSYKOTISK!" "HASJOVERDOSE"! "HEROIN RUNDT NESTE HJØRNE" osv osv. Det er faen meg leit og når kidsa ikke tror løsmidler er farlig en gang, da har vi et stort problem!

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvordan går det med deg nå da?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også veldig mye på.
Veldig bra Skrevet, Jeg har for lenge siden bestemt meg for å ta fullstendig avstand for tunge rusmidler og den slags, i og med at familiemedlemmer har vært gjennom en del, som har påvirket meg litt og fått meg til og tenke.

Men bensin er uansett fullstendig uaktuelt etter at jeg leste dette!

syntes tbh at det var litt merkelig at du trodde at bensin ikke var skadelig :s

Takk for en utrolig bra tråd. Håper alt ordner seg for deg og Lykke til
Sist endret av A Goat; 29. november 2010 kl. 04:41.
Sitat av A Goat Vis innlegg
Jeg har for lenge siden bestemt meg for å ta fullstendig avstand for tunge rusmidler og den slags, i og med at familiemedlemmer har vært gjennom en del, som har påvirket meg litt og fått meg til og tenke.

Men bensin er uansett fullstendig uaktuelt etter at jeg leste dette!

syntes tbh at det var litt merkelig at du trodde at bensin ikke var skadelig :s

Takk for en utrolig bra tråd. Håper alt ordner seg for deg og Lykke til
Vis hele sitatet...
Par spm.

Var bensin aktuelt før denne tråden?

Mener du også at bensin er et tungt rusmiddel?

Flott at du har tenkt litt på dette, men du bør kanskje lese og grave litt mer
Nei! Bensin var overhode ikke aktuelt før denne tråden.

Grunnen til at jeg skrev tunge rusmidler (veldig dårlig formulert tough) er fordi at både røyk og snus osv, anses som "rusmiddel". right ?!?
Røyk og snus er pr. definisjon rusmiddel, stemmer det. Helt greit å holde seg unna tunge rusmidler men jeg bare lurte på om du anså bensin som et tungt rusmiddel når det egentlig er et løsemiddel.

Hvilke rusmidler har du tenkt til å prøve? Evt hvilke bruker du hvis du ikke har noe i mot at jeg spør?
i Kristiansand var dette ett stort problem for litt sia, Da var det " Glade " bokser, En slags spray de tokk i poser og innhalerte til hodet deres ble grønnsak. Hvorfor får de ingen informasjon om dette? Husker ikke når jeg gikk på barne/ungdomskolen at vi fikk vite at løsemidler og sånne ting var farlig, haha. idioti. Men cannabis derrimot er livsfarlig ... -.-
en ting jeg lurer litt på, det er mange kommentarer i tråder som dette ang at ingen vet ting er farlig og at det er skolen sin oppgave å fortelle dette til alle. Hva har skjedd med foreldre, egen tankegang? om skolen glemmer å si at man ikke skal spise stein, ville man gjort det? eller hoppe fra høye murhus? knyte en snor omkring halsen å hoppe fra stolen osv? Må vi virkelig forklares alt som er farlig? hva har skjedd med sunn fornuft? er den ikke der lenger?

Hva med å ta ansvar for egne handlinger?

Om man leser denne tråden så ser man jo tydlig at trådstarter reklamerte for bensin, og hvor ufarlig det var i 2007 i en annen tråd, at staten sa hasj var farlig og alkohol var værre enn bensin eller hvordan det var..samtlige i tråden opplyste jo om bensin og dets farer, men han fortsatte likevel, er det fortsatt skolen sin skyld?

Mye rart her, men i bunn å grunn, hva har skjedd med sunn fornuft og egen fri vilje? må man virkelig lære alt på skole? hva med foreldre, kompiser, lese seg opp selv?
Man kan ikke legge alt ansvaret over på den ene eller den andre. Å informere ungdom om slike farer er et samfunnsansvar som vi alle må ta sammen. Da innebærer det at både skolen, foreldre, venner og tilfeldige fremmede er villige til å bry seg, og at de følger med på hva som skjer i ungdomsmiljøene. Personlig ansvar for egen helse må selvsagt også vektlegges her, men det er dessverre ikke slik at alle barn og tenåringer er klar over hvor farlig løsemidler er, og slik som rusmiddelpolitikken er i dag, så er det kanskje heller ikke så rart at man ikke blir trodd når man forsøker å informere om farene ved dette.
Sist endret av mentalmelt; 30. november 2010 kl. 18:21.
I ungdomsmiljøer er det utrolig lett å bli påvirket av andre i forhold til utprøving av rusmidler.

Om det sitter en gjeng og kjeder seg mens de ser på en dårlig film er det helt sikkert fort gjort å teste lightergass i det en gassflaske står på bordet foran TV-en.
En kan muligens nevne at det går å ruse seg på dette, en annen har hørt at dette er farlig og er derfor veldig skeptisk før en eller annen gluping forteller om andre folk som har prøvd det flere ganger og ikke tok skade av det.

Men som mentalmelt sier, spre informasjonen videre, vis trådene her på nFF til folk som eksperimenterer med dette.
Det er bare å poste en link på facebook, eller vise det frem på PC-en i det noen bare så mye snakker om å sniffe løsemidler!
Enig med deg seven_up, tenke sjæl ^^

Men en del av kritikken av skremselspropagandaen er jo at det blir begått en misbruk av tillit.
Når voksne, lærere, politi, osv står og preker om hvor livsfarlig hasj er, så tror mange på det. De trekker også den konklusjonen at om det snakkes kjempemye om hvor farlig noen utvalgte stoffer er, så må de andre være særdeles mye mindre farligere. Iom at de vies så lite oppmerksomhet, og feks hasj vies så mye.
Og de som gjennomskuer propagandaen, tror ikke på noe annet de sier heller. Ulv, ulv.
Sitat av fustercluck Vis innlegg

Men en del av kritikken av skremselspropagandaen er jo at det blir begått en misbruk av tillit.
Når voksne, lærere, politi, osv står og preker om hvor livsfarlig hasj er, så tror mange på det. De trekker også den konklusjonen at om det snakkes kjempemye om hvor farlig noen utvalgte stoffer er, så må de andre være særdeles mye mindre farligere. Iom at de vies så lite oppmerksomhet, og feks hasj vies så mye.
Og de som gjennomskuer propagandaen, tror ikke på noe annet de sier heller. Ulv, ulv.
Vis hele sitatet...
Så sinnsykt enig med deg her! Det er faen helt rett det du skriver
Det er godt mulig det bare er jeg som har hatt en annerledes skole osv, men mine lærere og politiet jeg har hørt uttale seg om hasj har aldri nevnt noe om at det er livsfarlig..

De vil vel ikke at folk skal starte med det og advarer mot det? Og om man blir tatt så får man forelegg på 2000? eller noe slikt? samme som å pisse på gata en sommerkveld på fylla, eller å kjøre litt for fort, skrive med tusj på en vegg osv? Ut i fra politiets straffereaksjoner er det lite som tyder på at de selv tar dette som et stort sammfunnsproblem? da ville selvsagt straffene for bruk vært deretter..

Men ja, om man føler noen har sagt man dør av hasj, så ser man at en kompis røyker og ikke dør, er dette en grunn til å sniffe bensin liksom? hvor langt skal man strekke denne "narkotikalvigivnings" unnskyldningen?

Gjelder det feks en som ser at en kompis spiser sjokolade og ikke trener, og fortsatt er tynn, er det altså grunn for å anta at man blir tynn av sjokolade? siden lærerene/legene/"staten" i deres øyne juger om andre farlige ting?

hvor langt føler dere man kan dra det?

Og til dere som mener dette er skolepensum, de har nok med å ta for seg alkohol, og de vanligste narkotiske stoffene og forklare litt om skadevirkninger osv, det ville jo opptatt ett helt skolepensum om man skal ned på detlajnivå om alle løsmidler alt som er farlig, måtte startet med vanlige fag etter 10 år læring av hva man kan dø av i verden, det blir jo også lite hennsiktsmessig..
Sitat av seven_up Vis innlegg
Og til dere som mener dette er skolepensum, de har nok med å ta for seg alkohol, og de vanligste narkotiske stoffene og forklare litt om skadevirkninger osv, det ville jo opptatt ett helt skolepensum om man skal ned på detlajnivå om alle løsmidler alt som er farlig, måtte startet med vanlige fag etter 10 år læring av hva man kan dø av i verden, det blir jo også lite hennsiktsmessig..
Vis hele sitatet...
Det er da virkelig ikke så omfattende å ta med sniffing av løsemidler med på lista over farlige rusmidler. Det er jo tross at et reelt problem i mange ungdomsmiljøer, et problem som har langt større skadevirkninger enn alle de andre aktuelle stoffene det er snakk om. At man ikke skal kunne ta seg tid til å nevne dette for elever på ungdomsskolenivå kan jeg derfor ikke se noen gode grunner til. Mange skoler tar det faktisk også opp.
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2010 kl. 00:08.
mentalmelt: min feil, dårlig formulert. Pensum vil jeg tro tar med seg sniffing av løsmiddler osv, men om man må ned på detlajnivå på hvert stoff så kan det ta noe lenger tid mente jeg
Jeg synes alle skoleklasser bør lære om hva løsemidler gjør med hjernen i minst én hel skoletime i løpet av ungdomsskolen. Det er relevant, ikke bare for de som kommer til å eksperimentere med rusmidler, men også for alle som noen gang skal håndtere spraybokser og forskjellige kjemikalier i sammenheng med arbeid i garasjen til pappa og lignende. Time well spent, uten tvil.
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2010 kl. 00:24.
Enkelt og brutalt regnestykke:
om en person teoretisk legger ned 40-45 årsværk i samfunnet så synes jeg det er holdbart å bruke mye tid på å redde en person fra å ødelegges av løsemidler.

Om man da bruker 30 årsverk i skolen og redder en person fra å skades/bli ufør av løsemidler så sitter man igjen med en gevinst i vunnet arbeidskraft. Ikke minst har man vunnet livsglede og trygdepenger.

Om en lærer i løpet av noen skoletimer har overbevist hele klassen, derblandt 1-3 som faktisk unngikk å sniffe, så gjør det ikke så veldig mye at de lærte litt mindre om analyse av dikt den dagen.
Monkey_drone, jeg er absolutt enig. Og løsemidler blir/skal bli tatt opp i læreplanen. Men tidligere i tråden kom det frem at dette ikke var noe poeng. Diskusjonen gikk ut på at det var ikke noe vits i å ta det opp, siden lærerne/ "staten" i noen sine øyne lyver om hasj så tror ikke barn i skolen på dette om løsmidler. I den anledning spurte jeg videre hvor langt man skal strekke denne unnskyldningen. Er det i hele tatt vits i å høre på noe på skolen? de juger jo om en ting i noen sine øyne.

Problemet var altså ikke at det ikke ble tatt opp eller stod i pensum, men at man ikke tror på leger/lærere/politiet/"staten" siden de sier man "dør" av hasj, også ser man noen som ikke dør av det, da har man altså grunn til å bruke dette som unnskyldning for alt man kan finne på virket det som.
Sist endret av seven_up; 1. desember 2010 kl. 01:13.
At man skal lære bort noe i skolen forutsetter selvsagt at man er ærlig, usann propaganda om rusmidler hører politikere og mediene til. Dette er egentlig en annen diskusjon, men jeg følte det var nyttig å ta det opp i forbindelse med løsemidler.

Problemet med løsemidler er at all form for "propaganda" stemmer på en prikk, selv de største overdrivelser blir bleke i forhold til den enorme ødeleggelsen.

Om man presenterer det på en skikkelig måte som fakta og gjør det til en del av undervisningen i naturfag (hvordan kroppen fungerer ol.). Jeg personlig mener man burde fjernet store deler av litteraturhistorie, og tolkning av skjønnlitterære tekster fra pensum og erstattet med nyttig informasjon om hvordan verden henger sammen. Som sagt blir dette en egen diskusjon.

Jeg tror spesielt de som ble uvitende påvirket av noe de trodde "bare var for morro skyld" vil sette spesielt stor pris på at andre ikke faller i samme fellen som de gjorde.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvordan går det med deg nå da?
Vis hele sitatet...
Ting går fint det, har gått på medesiner i et år nå og har vært stabil siden den tid, men psykotiske anfall forekommer av og til dog.

Er ikke så mye på bærtur som det jeg var når jeg lagde denne tråden da. Etter jeg var ferdig på skolen for 2 år siden satt jeg hjemme i en 4 måneders periode, satt bare isolert og spillte mye, med lite kontakt med verden rundt meg. Jeg tenkte jeg kom til å ende opp uføretrygda eller noe sånt.

Etter den 4 måneds perioden skaffet stefaren min meg jobb der han jobbet, på båtslipp. De første ukene gikk treigt(var min første orntlige jobb) men etter det løsnet det seg opp å jeg merket hvor bra jeg egentlig trivdes der. Alle folka som jobba der var jævlig ålreite folk.

Synes også det var gøy å bli kjent med folk som ikke drev med rus, absolut noe jeg trengte. Når jeg ikke jobber sitter jeg som regel å spiller, men har bestemt meg for og få noen andre hobbyer og interresser. Kjøpte meg nettopp nye ski så regner med at det blir en del ski gåing i vinter. Viktig å prøve å ta steg i den riktige rettningen .

Når det gjelder psykosen og tankene så er ingenting dempet, men jeg for bare lære meg å leve med det, selvom det kan være jævlig slitsomt av og til. Men jeg har det bra, å det er det som er viktig.
det jeg egentlig mente er at viss de først skal ta opp den forbanna hasjen og alt det der, Hvorfor ikke bare smelle inn litt løsemidler og da ? Ettersom dette er lett og få tak i osv.....
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Ting går fint det, har gått på medesiner i et år nå og har vært stabil siden den tid, men psykotiske anfall forekommer av og til dog.

Er ikke så mye på bærtur som det jeg var når jeg lagde denne tråden da. Etter jeg var ferdig på skolen for 2 år siden satt jeg hjemme i en 4 måneders periode, satt bare isolert og spillte mye, med lite kontakt med verden rundt meg. Jeg tenkte jeg kom til å ende opp uføretrygda eller noe sånt.

Etter den 4 måneds perioden skaffet stefaren min meg jobb der han jobbet, på båtslipp. De første ukene gikk treigt(var min første orntlige jobb) men etter det løsnet det seg opp å jeg merket hvor bra jeg egentlig trivdes der. Alle folka som jobba der var jævlig ålreite folk.

Synes også det var gøy å bli kjent med folk som ikke drev med rus, absolut noe jeg trengte. Når jeg ikke jobber sitter jeg som regel å spiller, men har bestemt meg for og få noen andre hobbyer og interresser. Kjøpte meg nettopp nye ski så regner med at det blir en del ski gåing i vinter. Viktig å prøve å ta steg i den riktige rettningen .

Når det gjelder psykosen og tankene så er ingenting dempet, men jeg for bare lære meg å leve med det, selvom det kan være jævlig slitsomt av og til. Men jeg har det bra, å det er det som er viktig.
Vis hele sitatet...
Godt å høre. Ski er jo en kjempebra aktivitet, kan tenke meg at å være litt fysisk er midt i blinken for deg. For mye tanker på g? Ta deg en skitur, genialt!

Kanskje en lagidrett/kampsport kan være noe å vurdere og? Disiplin, nyttig kunnskap, filosofi og sosialt lag.

Lykke til uansett
må bare si at dette var ganskle opplevelserikt bare å lese!
av erfaring håper jeg du ikke bruker mer bensin!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bensin er egentlig et ganske bra rus, in the moment. Problemet er viss man sniffer hele tiden og blir avhengi som meg. Da konverter man hjernen sin til julegrøt på 1-2-3.

Greit som et rekrasjonel rusmidel en gang i uke, men aldri sniff hver eneste dag. Det er egentlig ikke så farlig i moderasjon, på lik linje med alkohol. Det er når man blir hekta det går galt med hjernen. Jeg sniffet en gang i uka i 5 år av livet mitt, no problem. Det var når jeg begynte å sniffe hver dag i 2 år det tilslutt ødela hjernen min. Det var i går faktisk, ble et vrak på 1-2-3. Dont do drugs mmmkay?
Sist endret av MacinMan; 29. april 2011 kl. 08:56.
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Bensin er egentlig et ganske bra rus, in the moment. Problemet er viss man sniffer hele tiden og blir avhengi som meg. Da konverter man hjernen sin til julegrøt på 1-2-3.

Greit som et rekrasjonel rusmidel en gang i uke, men aldri sniff hver eneste dag. Det er egentlig ikke så farlig i moderasjon, på lik linje med alkohol. Det er når man blir hekta det går galt med hjernen. Jeg sniffet en gang i uka i 5 år av livet mitt, no problem. Det var når jeg begynte å sniffe hver dag i 2 år det tilslutt ødela hjernen min. Det var i går faktisk, ble et vrak på 1-2-3. Dont do drugs mmmkay?
Vis hele sitatet...
Går heller ikke greit som rusmiddel en gang i uka, det er og forblir farlig. En god kompis av meg havna på sjukehuset, det var 2 gangen han dro inn startgass(?) fra pose, og han bare svimte av og ja.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Går heller ikke greit som rusmiddel en gang i uka, det er og forblir farlig. En god kompis av meg havna på sjukehuset, det var 2 gangen han dro inn startgass(?) fra pose, og han bare svimte av og ja.
Vis hele sitatet...
Startgass kutter oxygen tilførselen mye mer en bensin. Jeg har gjort eget research på dette faktisk.
Nå er det ikke bare oksygen tilførselen som er farlig heller da.
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Startgass kutter oxygen tilførselen mye mer en bensin. Jeg har gjort eget research på dette faktisk.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen merkelig grunn stoler jeg ikke helt på din egne research. Har du noen andre, og gjerne mer nøytrale, researchs å vise til hadde det vært en stor fordel her.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Det er egentlig ikke så farlig i moderasjon
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke noe slikt som heter moderert bruk på løsemidler, det er og forblir helt uberegnelig fra gang til gang.
Har selv en god kompis som holdt på å kødde det helt til på løsemidler. Det er som å spille russisk rulett med hjernen, man vet aldri når det smeller.. ALDRI.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Det finnes ikke noe slikt som heter moderert bruk på løsemidler, det er og forblir helt uberegnelig fra gang til gang.
Har selv en god kompis som holdt på å kødde det helt til på løsemidler. Det er som å spille russisk rulett med hjernen, man vet aldri når det smeller.. ALDRI.
Vis hele sitatet...
Nei det gjør man ikke, slutt med propeganda. Farlig med misbruk, verdifult ved bruk.
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Nei det gjør man ikke, slutt med propeganda. Farlig med misbruk, verdifult ved bruk.
Vis hele sitatet...
Men alle er vel enig i at det fortsatt ikke er noe særlig smart?
Nei jeg blir mer sløv i. The long run av hasj. Men viss man sniffer hele tia går det til helvete.
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Nei det gjør man ikke, slutt med propeganda. Farlig med misbruk, verdifult ved bruk.
Vis hele sitatet...
Hei du.
Se rundt deg.
Du er på Norges mest liberale forum når det kommer til rusmidler. Her henger folk som tester ut det meste, som har kunnskap om rusmidler en politimann bare kan drømme om, som kommer med råd når noen for første gang skal sette seg ei herionsprøyte, som er våken i 4 dager i strekk på amf, som flyr til universets ytterpunkter på syre, og skryter av det etterpå. Dette er oppegående folk!

Er det ikke litt rart da at INGEN av disse har noe som helst positivt å si om løsemidler? Sniffing er ROT BOTTOM, det desidert dummeste du kan gjøre mot kroppen din. Heller skyte heroin med hageslange rett i ØYET før du tar opp posen med bensin/lim/whatever!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Nei det gjør man ikke, slutt med propeganda. Farlig med misbruk, verdifult ved bruk.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med å ta deg seriøst, men jeg prøver.
På hvilken måte kan du bevise at man "ikke spiller russisk rulett med hjernen" når man sniffer noe som brenner den vekk?

Du har selv laget tråder der du lurer på om du har hjerneskade og nedsatt syn pga bensinsniffing, så ikke kom og fortell meg at det på noen som helst måte er verdifullt?!

Når du i tillegg svarer slik som du gjør på andres innlegg, viser det bare hvor ignorant og slukt opp i din egen verden du faktisk er.
At du glorifiserer bensin når du selv lagger rundt med et syn 12 fps i den virkelige verden, viser bare hvor kraftig du har missforstått tingen
med hva som er bra og ikke bra for et menneske.

At jeg i det heletatt gidder og svare deg er et under, du stinker troll.
Begynnelsen av historien din var trist OP, men nå ser det lysere ut Jeg har troen på en lykkelig slutt
jeg må si att det var utrolig bra av deg og komme ut med dette! sikkert digg å få lette på trøkket!

men, du virker veldig forvirret og kanskje redd, ikke vet jeg men det høres ikke behagelig ut vertfall. oppsøk lege, snakk med noen, finn deg ei dame å slutt og gå med folk som ruser seg. dette er virkelig din siste sjangse til å redde det som er igjenn av sjelen din. finn deg selv. spis godt, kom i form, begynn og tren for eksempel, noe må du vertfall gjøre for å holde tankene i sjakk og fokuset på noe annet. kom deg i terapi og bli frisk. gjør det rette, gå til den "blå siden" tenk på familien din og alle dem som er glad i deg. vet jeg ikke kjenner deg men igjennom teksten følte jeg du snakket til meg "er ganske fjern" og jeg ble helt grepet av det du skrev, har utrolig vondt av deg, liker generelt ikke "vonde ting" og syntes synd på alle mennesker som har det vondt! inkludert deg, det virker som du har mistet deg selv,du må ikke klandre deg selv. men finn veier til og komme deg vekk fra det vondte og inn i en bedre værdag, få deg ett nytt bedre liv, hvis du virkelig vil står det ingenting i veien for att du skal klare det! finn deg en nydelig jente, den rette. finn kjærligheten!!!!

lykke til, håper virkelig du får orden på livet ditt mann!
Jeg leste igjennom tråden, og må nesten bare ti TUSEN TAKK! Om ikke dette er en god grunn for oss freaks til å slutte med forkjellige saker, nei da vet ikke jeg.

Du skriver bra, og lett lesende med avsnitt, og godt innhold. Tviler på at du tenkte på hvordan "stil" du brukte mens du skrev dette, men jeg fikk ihvertfal en følelse av at jeg var deg, og at jeg hadde det helt jævlig. No offence!
Kan du være så snill å vurdere en bok? Om ikke så, bare en novelle, fra ditt point of view.
Bøker kan gis ut annonymt
Tror dette er det sterkeste jeg har lest her på forumet.

Skjønte ikke helt i slutte, og har heller ikke lest de 10 sidene med inlegg her, men har du kommet deg av stoffet?
Fikk en følelse om at dette var en "Jeg slutter, og du får ikke lov til å prøve" tråd, noe som er utrolig bra!

OT: Og jeg som trodde jeg hadde det kjipt ..

Og en liten ting til, hva skjedde med Stian?
Har du hatt noe kontakt med han siden?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Awarize Vis innlegg
Kan du være så snill å vurdere en bok?

Skjønte ikke helt i slutte, og har heller ikke lest de 10 sidene med inlegg her, men har du kommet deg av stoffet?

Og en liten ting til, hva skjedde med Stian?
Har du hatt noe kontakt med han siden?
Vis hele sitatet...
Å skrive en bok er vell noe alle har vurdert. Tanken har selvfølgelig slått meg, men dette emnet er ikke noe de fleste ønsker å lese om + at jeg har masse skrivefeil.

Viss du leser igjennom tråden så ser du at jeg har oppdatert situsjonen. Etter jeg slutta med bensin sniffinga fortsatt jeg videre med en masse forskjellige psykedeliske stoffer noe som egentlig var en vrangforrestilling. Jeg trodde psykedelika var en slags spirituel medesin mot tilstanden jeg fant meg selv i. Til slutt fikk jeg angst, å har siden den tid vært veldig forsiktig med rusmiddler. Hved anledning bruker jeg moderate mengder alkohol, å av og til bruker jeg rivotril til angstfremmende situasjoner som jeg får forskrevet av legen.

Har fortsatt kontakt med "Stian" men vi er ikke veldig nærme. Han har blitt veldig spaca i hodet han også, å vi deler mange av de samme tankene og vrangforestillingene.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor lenge sniffet ''Stian'' etter du gav deg?
Holder han på enda?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
dette høres så intressant ut at jeg nesten vurderte å prøve det!
(nei, ikke kom med moralpreken, jeg skal ikke sniffe bensin, det var bare en god rapport, thats all)
Jeg skjønner ikke helt dette, sniffer(lukter) man bare på bensinen eller suger man det inn med et sugerør gjennom nesen?