Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1153
http://www.iblis.nu/ubb/confused.gif
Jeg sliter med et problem som jeg snart "tørner" av. Jeg kjøpte Studio DV i november, og installerte dette etter normal prosedyre. Alt gikk som det skulle, program og Firewire kortet fant sine plasser. Alt fungerte en måneds tid, men i slutten av desember var det slutt. Problemet ble som følger: når jeg slo kameraet i VTR posisjon, så låste PC`n seg. Ingenting fungerte. Musepekeren lot seg ikke bevege, og Ctrl+Alt+Del fungerte heller ikke. PC`n var totalt skinndød. Når jeg så slo kameraet av igjen, så var maskinen operativ som om ingenting hadde hendt. På Win 98 se måtte jeg boote maskinene på nytt.

Jeg har skiftet Pinnacle`s firewirekort 3 ganger, testet kameraet 2 forskjellige steder, testet et nytt Sony PC100 kamera, skiftet firewirekabel, oppdatert servicepack fra Pinnacle, testet alle PCI slottene, sjekket IRQ konflikter, sjekket drivere, og ikke minst testet Studio DV i tre forskjellige maskiner (1 med Win2K og 2 med Win 98 se). Felles hele veien er at dette "blokkerer" maskinen. Fikk tips fra Multimedia Express om at det kunne ligge en feil i Bios, men kan ikke se at det er noe feil der heller. Har for øvrig oppdatert denne også. Hørte også et rykte om at en funksjon som heter Wake-up LAN kan være årsaken, men dette finner jeg ikke ut av.

Felles for alle maskinene som er testet er at det sitter nettverkskort i disse.

Mitt spørsmål er som følger: Har noen kjennskap til denne problematikken?

Ustyrsbeskrivelse:

Kamera: Sony DCR-PC100E (kjøpt i Norge)og
PC`N består av følgende komponenter:
Abit BX 133 RAID Hovedkort
Intel PIII 733 MHz
192 Sdram
HD 1x10,2Gb og 1x45 Gb Disker

På forhånd takk!
Hilsen Fleinsopp