Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1375
Okay, her er saken. Jeg (broren min) har ei maskin, som etter min oppfatning stort sett er ganske bra, sett bort fra skjermkortet.
Pentium 700mhz duron
256 MB RAM (sd - 133mhz)
Helt nytt hovedkort (ganske bra et, husker ikke modellen i farten)
TNT2 Riva m64 daytona 32mb
osv...
når jeg (han) spiller counterstrike på den maskina hakker det som bare #€"€"#. Jeg har innsett at skjermkortet er flaskehalsen. Jeg har prøvd stort sett alt jeg kan komme på med det, tweaka, lasta ned nye drivere (detonator) og prøvd noen greier som het VIA 4-in-1.
Selvsagt kan man jo bare si: 'sucky skjermkort, who cares? kjøp nytt!'. Dette blir selvsagt neste skritt, hadde det ikke vært for følgende: to ganger har maskina kjørt helt glatt i cs. Er det noen settings jeg ikke har tenkt på ? Problemet med den vanlige spillinga er at fpsen danser mellom 7 og 50, istedet for å stabilisere seg på 30-40... get my point ?
Kunne gjerne tenkt meg litt tilbakemelding på mulige løsninger
Kanskje ikke til hjelp, men til trøst iallefall http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

Jeg har TNT 1 og der har jeg dårlig fps, med tanke på at jeg har p3 450. Og noen jeg kjenner som har TNT 2 sliter også med fps'ene. Kanskje det er noe med TNT kortene, kanskje de sliter med Half-Life/Counter-Strike?

------------------
Westside till I die
kjører du openGL eller Direct3D? hos meg går det crappy på GL men flytende på D3D. mister litt grafikk men det går ellers fint.
Defekt's Avatar
Trådstarter
humm, kjører stort sett på openGL, men mener at jeg har prøvd d3d også...
half-life kom vel i den tida da alle spill var tilpasset 3dfx, så det er vel de kortene som støtter det best.
Jeg sitter med en celeron 300a@464 og et voodoo3 3000 skjermkort. Half-life flyter glatt på 1024x768.

Etter det jeg kan huske, så er Nvidia veldig kjapp på d3d...prøv det vaffal http://www.iblis.nu/ubb/tongue.gif

------------------
"May the source be with you"
Defekt's Avatar
Trådstarter
Okay, takk for hjelpa... skal prøve det i morgen ;]