Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2645
Hva: 5-MeO-Mipt er et stimulerende(opp til 8-10mg)/psykedelisk(over 8-10mg) tryptamin som ble oppfunnet av Alexander Shulgin. Det har enda ikke vært gjort noen offentlige studier av dette stoffet, det finnes heller ikke mange trip-rapporter utover de man finner i TIHKAL(Shulgin). Research Chemical.
Hvor: Nord-Norge, ved en bekk ute i skogen.
Hvem: Alene.

Jeg hadde prøvd 5-meo-Mipt før ved 4mg dose, men fikk kun en svakt stimulerende effekt av det, svak pluss 1 opplevelse. Jeg bestemte meg for å doble dosen selv om Shulgin angir doseringen som 4-6mg. Det er best å bruke digitalvekt som er nøyaktig ned til 1-2mg for å veie opp så små doser, men hvis man ikke har en som er så presis kan man bruke en som er nøyaktig ned til 10mg, veie opp 100 mg og blande det i sprit. Hvis du blander 100 mg på 10ml kommer hver ml til å være 10 mg. Skulle det vise seg at vekten veide 110mg som 100 vil det uansett ikke være mer enn 11mg pr ml.

Veide opp 10mg og fylte det i et shot-glass med vann, det kan kanskje være en fordel å bruke sprit, stoffet blandet seg ikke med vannet. Etter å ha drukket(kl.1540) tok jeg sekken min å gikk ut, det tok ca 30min før jeg var fremme ved det som viste seg å bli oppholdsstedet mitt den neste halvannen timen. Svettet som en gris og følte meg som jeg gjør på sopp-opptur, et slags sug i magen og svimmelhet. Satte meg ned ved en bekk som munnet ut i et lite ”fossefall” et par meter unna, drakk fra bekken, ingenting slår friskt vann fra fjellet på våren. Følte meg litt uggen i kroppen, rastløs, hadde lyst til å kaste opp, men fikk det ikke til. Solen strålte, det var en vakker dag og jeg fant roen etter 10-15 minutter. Begynte å nynne mens jeg så på bekken, dette løsnet gradvis de fleste spenningene i kroppen min og ga en følelse av at jeg deltok i omgivelsene mine, at jeg ikke bare var en passiv tilskuer til trippen. Merket at egoet hadde oppløst seg mer enn jeg hadde regnet med på forhånd, jeg hadde de samme mentale effektene jeg bruker å ha på 30-40 sterke flein. Etter å ha nynnet og sett på bekken i en og en halv time bestemte jeg meg for å sette kursen hjemover, det hadde begynt å bli kaldt. Var fortsatt ganske trippa, men følte at jeg hadde nådd platået og ville begynne å komme ned i løpet av den neste timen.

På vei hjem gikk jeg forbi kirkegården og fikk en voldsom impuls til å gå inn på den. Hadde et ganske intenst øyeblikk ved graven til min Farfar, når jeg nærmet meg den fikk jeg inntrykk av at det var mitt navn som sto på den(selv om jeg så helt tydelig at det var hans navn) og at jeg så min egen grav gjennom øynene til barnebarnet mitt. Dette ga meg en dyp følelse av takknemlighet for alle forfedrene mine som hadde gjort min eksistens mulig og respekt for alle andre levende vesener. Jeg anbefaler alle å prøve dette når de er på tripp, det ga en veldig spirituell dimensjon til hele til hele trippen. Det kan virke som om 5-MeO-Mipt har empatogene kvaliteter i tillegg til psykedeliske.

Kom hjem litt over klokken 18, var nede litt før kl 19. Resten av kvelden kunne jeg fortsatt merke en god følelse i kroppen og en behagelig avslapning av sinnet. Følte en sterk uvilje mot å falle tilbake i mine vanlige rutiner og prøvde så godt jeg kunne å unngå alt som minnet om vane. Kunne merke ettereffektene av stoffet helt til jeg la meg for å sove. Ingen hang-over.

Jeg var som sagt veldig imponert over effekten 5-MeO-Mipt hadde på tankeprosessene mine, det minnet veldig om sopp. Et lignenende tryptamin, 5-MeO-Dipt har jeg ikke greid å få annet en stort sett fysiske effekter på og de kan være veldig ubehagelige. 5-MeO-Mipt gjorde meg litt kvalm på oppturen, men det gikk relativt fort over.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Flott trippraport, høres ut som en fin opplevelse. Dog, det hørtes ikke ut som om det var den sterkeste trippen? Ikke at det er noe å klage på altså, men hvis anbefalt dose var 4-6mg og du tok ca. 10? Mulig jeg bare oppfatter trippen galt .

Høres ut som et spennende hallusinogen.
Det var ikke den sterkeste trippen, nei, men jeg tror intensiteten ble forsteket av at jeg var ute i naturen.Det var på ingen måter en triviell opplevelse, men ville sikkert vært det hvis jeg bare hadde sittet hjemme. Jeg er veldig spent på hvordan det oppfører seg ved større doser, det kan hende at det ikke blir noe mer "tripp", bare mer body-load, men jeg skal definitivt sjekke det ut når jeg får fatt på mer. Kunne vært interessant å prøve å røyke det også, skal visstnok være litt likt 5-meo-dmt når det tas på den måten.

Jeg synes det er litt rart at Shulgin angir doseringen som 4-6mg, en så liten dose hadde ingen effekt på meg. Jeg bruker en digitalvekt som er nøyaktig ned til 2mg i tilleg til at jeg i utgangspunktet bare hadde 20mg av stoffet, så jeg er ganske sikker på at jeg har angitt riktig dosering.
Nå er ikke jeg like erfaren som visse andre med psykedelika og andre drugs, men jeg synes ofte at "less is more".

Med det mene rjeg at jeg ofte får mer ut av forskjellige typer rus når den ikke er overveldene intensiv.
Dette gjelder så å si alt jeg hittil har prøvd, fra alkohol til salvia.
I så fall vil du nok like 5-MeO-Mipt, det var en meget håndterlig opplevelse ved den doseringen. Leste på et annet forum om folk som tar det i alt fra 20-100mg doser uten å få noen alvorlige reaksjoner, men da har de trippet veldig hardt. En del samenlignet det med en kraftig DMT/Ayahuasca opplevelse.
Tror dette stoffet kunne være perfekt for førstegangs trippere, det er som sopp, men i og med at det er syntetisk er det mye enklere å beregne doseringen på det.
Etter å ha snakket med en del andre psykonauter har jeg kommet frem til at Mipt tryptaminene er ikke bare mer psykedeliske enn Dipt tryptaminene, de har også mindre body-load, som er en stor fordel.