Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 14651
Har akkurat hatt min første kjipe opplevelse i forhold til røyking. Det startet med at en kamerat av meg hadde fått tak i noe grønt. Jeg hadde aldri prøvd grønt før, og ble meget ivrig da jeg så hva han hadde tatt med. Har hørt så mye bra om å røyke grønt i forhold til brunt/svart.

Kvelden før dette skjedde, hadde vi røyka brunt. Da jeg våknet på morgenen bestemte vi oss for å dra en mornings. Vi røyka det grønne rent, både med bong og joint. Etter en stund endte jeg opp liggende på senga. begynte å få en god følelse i kroppen og følte bare for å ligge å slappe av, høre musikk og preike med de andre. Jeg husker det begynte å bli annerledes å bevege seg, om jeg rullet meg over, føltes det som om bevegelsene hakket og at jeg bevegde meg i slow motion. Om jeg lukket øynene følte jeg hele rommet fly, og det kjentes ut som om hodet var en slags helium-ballong som hang fast i kroppen etter en tynn snor. Jeg følte meg lett og jeg ble glad, for nå visste jeg hva det ville si å "fly".

Etterhvert begynte jeg å konsentrere om musikken, jeg så for meg at jeg lå å svevde i universet, og at jeg følte rytmene tok over kroppen min. Armene og bena bevegde seg i takt med musikken, uten at jeg gjorde noe. Jeg hørte et sted i det fjerne: "han er høøøøyt oppe asså..", før jeg fikk mega-lattis, der jeg så meg selv utenfor kroppen mens jeg bevegde meg ufrivillig etter musikken. Det var vilt og spennende å se seg selv på denne måten. Jeg mistet kontakt med kroppen, kjentes det som.

Men etterhvert begynte det å bli skummelt. Jeg følte musikken ta totalt kontroll over kroppen, det virket som om jeg ikke kunne holde igjen armene og bena, i det de bevegde seg med musikken. Jeg lå fortsatt på senga, da det virket som om musikken fokuserte 110% på hjertet mitt. Jeg aner ikke om dette var innblining, eller om det virkelig gjorde det, men jeg kunne kjenne hjerte pumpe i takt med musikken. Jeg kjente med hånda på hjertet, og det gikk helt identisk med musikken. Dette var driiitskummelt, og jeg tenkte at jeg måtte komme meg vekk fra musikken, og ut og få litt frisk luft. Da jeg skulle reise meg kjentes det ut som jeg lå begravd i senga, og at armene og bena var unormalt lange, jeg måtte liksom arbeide meg ut og opp av senga.

Jeg løp ut i stua for å roe meg ned, det virket som om hjertet gikk helt i spinn, jeg kjente på brystet mitt og det virket som om hjertet skulle pumpe seg ut av brystet. Jeg fikk totalt noia, og kjente det var ubehagelig varmt i brystet. Jeg gikk ut, prøvde å konsentrere meg om noe helt annet. Jeg gikk ca 150 meter på en traktorvei, før jeg følte at jeg fikk litt mer kontroll over meg selv, så jeg snudde og gikk tilbake. Det var uansett veldig kaldt på bena, ettersom jeg hadde løpt ut i sokkelesten.

Da jeg kom inn, la jeg meg ned på sofaen, og prøvde å slappe av. Jeg fikk en god følelse igjen, før jeg kjente at jeg hele tiden gled ut av kroppen min. Jeg kunne bevege meg, men jeg kjente ikke at jeg gjorde det. Hadde hele tiden ut-av-kroppen opplevelse. Jeg husker jeg tok opp et blad for å ha noe å fokusere på, men det hjalp ikke, blikket skled bort og jeg begynte nå å få blackout's. Jeg kjente at jeg på en måte ble begravd og sank ned og vekk fra kroppen min, samtidig som alt ble sløret og svart. Dette var helt umulig å motstå, det var som å prøve å holde seg våken når man ikke har sovet på flere døgn og man føler seg 100% klar for å legge seg.

Jeg våknet hele tiden fra disse blackout'sene og hele tiden da jeg våknet prøvde jeg å gjenvinne kroppen igjen. Jeg ville for alt i verden bare komme meg ned igjen! Jeg husker jeg tok meg et glass vann, gikk ut på badet og dyppet hodet i iskaldt vann. Det funket der og da, men etterhvert som jeg bevegde meg ut fra badet var det som om jeg så på en annen som gjorde akkurat det jeg gjorde.

Jeg hadde det jævlig kjipt akkurat nå, så jeg la meg på soverommet. Her skjedde det noe bemerkelsesverdig. Da jeg lå i senga, kjente jeg at jeg skled vekk igjen, men denne gangen var det som om pulsen ble svakere, det tok lengre og lengre tid mellom hvert åndedrag. Jeg enset dette, men kunne ikke gjøre noe med det. Jeg maktet rett og slett ikke, det begynte å svarte for meg, jeg husker jeg konset på et sted på panelet på veggen, men etterhvert begynte visse steder på panelet å bli mørk-lilla. Det var mørkt i ytterkantene av synet, og etterhvert begynte det mørke å bli til streker, tynne streker som ble stadig flere og flere, og etterhvert som de "formerte" seg, ble det enda mer svart. Samtidig begynte jeg å høre en slags knitrelyd, akkurat som om noe brant. På dette tidspunktet var jeg sikker på at jeg holdt på å dø.

Akkurat da kom en kamerat av meg inn på rommet. Etter å ha prøvd å få kontakt med meg et "par" ganger, klarte jeg såvidt å få svart han. Jeg kom meg sakte til hektene og fikk fortalt han om hva jeg akkurat opplevde. Han roet meg ned og sa jeg bare trippa litt.

Som før, tok jeg meg litt vann og prøvde å komme meg til hektene. Følelsen jeg hadde er ubeskrivelig, alt jeg gjorde var i slow-motion, og om jeg gjorde en rask bevegselse var det akkurat som om kroppen gjentok dette flere ganger, akkurat som om armen hakket. Jeg bevegde meg i vann, kjentes det ut som. Etter å ha drukket litt vann, bekymret jeg meg over hjertet igjen. Det slo urytmisk, kjentes ut til å stoppe opp, for så å fortsette i full gallopp.

Alt jeg ville nå var å komme ned fra denne djevel-trippen. Jeg la meg igjen, og som før, blacket jeg ut, mistet følelsen over meg selv igjen. Da jeg våknet igjen, etter en uviss tid, trodde jeg at jeg nå faktisk hadde dødd. Det var en helt særegen stemning i rommet, lyset var alt annet enn normalt, og jeg syntes jeg hørte en gråt. Jeg reiste meg fra senga, og forventet å se kroppen ligge igjen i senga. Jeg sto midt på gulvet og tenkte "hva gjør jeg nå?". Jeg visste ikke om dette var en drøm eller ikke, visste ikke om jeg var levende eller død. Jeg gruet meg for å åpne døra på soverommet, fordi jeg forventet at et eller annet skulle hente meg og ta meg med til de døde.

Det skjedde heldigvis ikke. Så jeg gikk å la meg igjen. Stadig plaget av å måtte streve for å opprettholde bevisstheten. Noen ganger klarte jeg å komme i kontakt med meg selv igjen, mens noen ganger skled jeg på en måte bare vekk.

Under hele trippen bekymret jeg meg over hjertet. Jeg innbilte meg at hjertet slo i takt med alle lyder jeg hørte, så jeg lagde en hjerterytme inni meg, i håp om at hjertet fulgte den rytmen, og ikke alle andre lyder. Fikk sjokk da jeg så meg i speilet, fargen i trynet var helt annerledes.

Etterhvert sovnet jeg rett og slett, og etter et par timer da jeg våknet var jeg sjeleglad for å ha kommet ned igjen. Det eneste som bekymret meg litt var at hjertet slo unormalt hardt. Men ikke på langt nær så jævlig som det var.



Så, hva tyckas? Noen som har noen innspill å komme med, noen som eventuelt har opplevd noe av det samme? Jeg hadde aldri trodd at grønt var så sterkt. Det jeg opplevde kan jo minne om den værste syre-trippen. Neste gang jeg røyker grønt, skal jeg i alle fall blande det ut, og røyke i mindre mengder.

btw, noen som har noen tips om hvordan man raskest mulig kommer ned fra en sånn trip? Jeg tenkte på å røyke mer brunt, men tok ikke sjangsen ettersom jeg var redd for at det ville forværre situasjonen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ouch, høres ikke helt bra ut nei. Cannabis veier er uransakelige.
Sitat av Tias
Ouch, høres ikke helt bra ut nei. Cannabis veier er uransakelige.
Vis hele sitatet...
Tell me about it. Jeg som trodde det var som med "vanlig" brunt. Bare å fyre i vei liksom. Nei, gitt, der må jeg tro om igjen.

Bobben: Artig å lese, ikke fullt så artig å oppleve, hehe.
skjer med mange/de fleste at de får sånne "utrolige" opplevelser første gang de tester grønt... bare mange som ikke husker hele historien etterpå... welcome to the weed!
[/litt of topic]

Er det THC i både "brunt" og "grønt" ?
crypt1c:
ja, brunt og grønt er som brunt og blankt brennevin
Sitat av Orgazmus
crypt1c:
ja, brunt og grønt er som brunt og blankt brennevin
Vis hele sitatet...
Hvorfor varierer efffektene såpass da? Har røykt grønt et par ganger og det overstiger alle opplevelser jeg har hatt med brunt.
Sitat av Knox
btw, noen som har noen tips om hvordan man raskest mulig kommer ned fra en sånn trip? Jeg tenkte på å røyke mer brunt, men tok ikke sjangsen ettersom jeg var redd for at det ville forværre situasjonen.
Vis hele sitatet...
Spis mye søtt, og drikk cola ol. Masse sukker og karbs, da forbrenner du alt fortere.
Sinister: Tror faktisk det er mer eller mindre mentalt. Har en venn av meg fra USA på besøk, og han sier brunt er det sykeste han har røyke i hele sitt liv og at det knuser pot.
Hasj og Pot har foskjellig effekt ja... Du blir stein av hasj og høy av pot. Det er mulig å røyke seg grønn på begge deler, men jeg har bare blitt det på vanlig hasj.. Var ikke noe spesielt kjekt, jeg kjenner meg igjen i mye av det Knox forteller.. Spesielt det med hodet føles som en helium balong, hehe. =P
Sinister: Forskjellen på hasj og marihuana er at hasj, som regel, har mye høyere THC-innhold enn marihuana.

Sjakaa: At man blir stein av hasj og høy av pot er ikke nødvendigvis korrekt. Det har mye mer å si om det du røyker/spiser er en sativa eller en indica strain. Dette besvarer også delvis Sinister sitt spørsmål ettersom mye av marihuanaen man får kjøpt er sativa, mens hasj ofte er laget av indica. Dette gjelder selvfølgelig ikke alltid, men ofte.

Indica= "stein"
Sativa= "høy"
felix_poker: Det viste ikke jeg fra før.. Takker for nyttig informasjon =)
Noen som vet om det jeg har opplevd kan være farlig? Bare lurer.
Jeg tviler sterkt på at det er farlig.Det mest skadelige med cannabis er tankegangen.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
det er vel mest et spørsmål om å venne seg til rusen. tviler på at du blir så mongo neste gang for å si det sånn. min første "brunt" opplevelse var total føckøpp, men nå takler jeg det som ingen ting, og klarer fint å røyke på grisefylla også.
Tror mange badder på grønt fordi det rett og slett er enklere å innta. Som du skriver så røkte dere reint, og er potten potent nok så er det nok store muligheter for at du får i deg ganske hetigere mengder med THC enn når man røyker en vanlig joint med hasj blandet i tobakk.

har selv greid å røyke meg til panikkangst med marihuana, og da var det rett og slett fordi det var enklere å iføre seg enn hasj.
Jeg har selv hatt meget ubehagelige opplevelser med både hasj og marihuana, men jeg tror ikke jeg har tatt noen skade av dette. Jeg har bare blitt klokere og mer forsiktig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Merkelige greier altså, jeg har aldri reagert sånn på hverken grønt eller brunt. Grønt har aldri funket skikkelig for meg heller, må alltid til med bøtte før jeg blir skikkelig skev, men det kan jo være dårlig shit vi har fått tak i og.
Jeg røyka brunt i går, og merket noe av det samme du forteller om. Har røyka mye før, men med en pause på ca ett år. Har aldri følt noe sånn før.

Det virket som om hjertet slo unormalt fort. Vet at hjerterytmen stiger, men har ikke merket det så ille før. Om det var realitet eller noe jeg innbilte meg er jeg ikke sikker på. Fikk også en følelse av at "trykket" i hodet steg. Det presset på trommehinnene.

Når jeg så tenkte at trykket steg i hode og at alt ble presset utover fikk jeg for meg at det rant blod ut av ørene og nesa mi. Måtte sefølgelig sjekke, men fant fort ut at det ikke stemte. Dette kom tilbake et par ganger, og spesielt hvis jeg tenkte på det. Så jeg fant ut at jeg kunne styre det selv og hvis jeg sa til meg selv at det ikke var noe "trykk" i hodet så forsvant følelsen.

Etter dette ble alt mye mer digg, og jeg bare lå på sofaen og halvsov og prøvde å få med meg hva som skjedde i filmen vi hadde satt på. Aner ikke hvorfor "trippen" ble sånn, for jeg har røykt et par ganger før i løpet av denne uka etter oppholdet på et år og da var alt helt vanlig.
Jeg hadde også et trykk i hodet. Akkurat som om jeg hang opp ned liksom.

Som det ble nevnt lengre oppe i tråden kan grunnen til trippen være at jeg simpelthen fikk mye mer THC i meg enn jeg pleier. Om Cannabis inneholder mer thc enn hasj i utgangspunktet, er det i grunn ikke rart jeg bæda ettersom vi røykte det rent.

Fikk meg en liten lærepenge der ja.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Knox: Går ut ifra det bare var en skrivefeil fra din side, men forøvrig: cannabis sativa er planten som pot og hasj utvinnes fra, ikke et produkt i den forstand. Henviser selvsagt til setningen "Om Cannabis inneholder mer thc enn hasj i utgangspunktet..."
Knox: Marihuana inneholder ikke mer THC enn hasj, med mindre du sammenlikner ekstremt potent pot med ekstremt ræva hasj.
Hehe, okey. Er ikke helt inne i det greiene der. Røyker det jeg kommer over. :P

Altså, brunt er hasj og grønt er Marihuana? Og Cannabis er planten de kommer fra? Nei, off...er sikkert litt på jordet nå.
Sist endret av Dr. Hansen; 25. februar 2005 kl. 22:42.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå fikk du det riktig
Hehe, juuhu!
Må bare få nevne at det Knox opplevde var bare i hodet. Har flere ganger nermet meg slike tilstander, men klarer alltid å komme meg tilbake ved å skifte "setting" fullstendig. Sitter man i et mørkt rom og hører på musikk, kan det være greit å skru på lyset og av musikken. Det er bare et litt negativt tankemønster som blir forsterka av THC, på samme måte som de positive tankemønstrene blomstrer under rusen.
Mulig det var mye psykisk. Men det greiene med hjertet var så virkelig at det må ha skjedd. Det gjorde meg redd og derfor ble sikkert trippen sykere.

Menneh, har spurt klara-klok.no om det med hjertet, hun vet råd!

Kan paste inn svar her når jeg får det.
Hm... aldri merket noe slik.. eller jo kanskje

første gangen jeg røyka noe som helst var i USA, da vi røykte pot. (er vist ganske normalt der), ivertfall, først røykte vi et par jointer (mens vi kjørte (skummelt)) merka ikke noe skikkelig da syntes bare det smakte godt.. hehe. Men så senere på kvelden etter en halv liter vodka (takket være søskenbarnet mitt) så gikk vi hjem til han og han fant frem en meget pen pipe med masse farger etc. Vi gikk ut i en bil å røykte et par fulle piper, gikk en hallvtimes tid så smalt det sykt i hode mitt mens jeg satt ved pcen og spilte på neopets av alle ting.

Det var sykt ekkelt, jeg ble livredd for tingene på skjermen da jeg følte de kom ut etter meg. Jeg klarte slå av skjermen, å komme meg oppå sofaen. følte det tok meg evigheter... Så når jeg endeli fikk lagt meg på sofaen satt jeg å søskenbarne mitt å så på tv. noe musikk program med masse farger (noe som ikke hjalp på humøret) jeg spurte om han kunne slå av tv, så gikk han å la seg
Der lå jeg alene på sofaen i mørket, det var skummelt, hørte hele tiden rare lyder og syntes jeg så folk utafor vinduet. Men jeg fikk da roet meg etter enstund og slappet av.

Plutselig begynte føttene mine å "dirre" helt ukontrolert, ekkel følelse, jeg rista føttene så sluttet det noen sekunder. Etter ca 4-5 slike "anfall" klarte jeg ikke bevege føttene i det hele å di lå å dirret, ble sykt dårli å måtte dra føttene etter meg over gulvet inn til dassen hvor jeg tømte magen grundig. Endte opp med at jeg fikk blackout og sovnet bang der på gulvet med dassen.

Det var meget skummelt å oppleve men har ikke merket noe etterpå
Har aldri hatt noen skikkelige skumle "fysiske" oppelvelser bortsett fra hjertebank og alt for blodsprengte øyner. De opplevelsene jeg har hatt som har vært skikelig skumle har vært rent psykiske. En gang jeg og en venn røyket oppe ved en skole like ved der jeg bor, fikk vi for oss at det sto en mann i skyggene ved noen trær. Antar at det var en kollektiv innbilning men begge så at han sto og så på oss. Det hele endte med at vi løp gjennom en skog og over en åker for å komme fortest mulig hjem. Har ellers bare hatt hyggelig minner fra hygestunder.
Sist endret av Sinister; 26. februar 2005 kl. 04:02.
Hehe, man har en del syke opplevelser med hasj og pot.
Innsillingen din og humøret ditt før du røyker har en del å si på "trippen"...
Det er absolutt ikke anbefalt å ha masse negative tanker. Dette sier jeg av egen erfaring. Lang historie, som jeg kanskje orker å fortelle senere )
Om man har alt for mange positive tanker før man røyker kan det også gå galt, om du ikke er med venner.
Eksempel: Jeg står i vinduet, 5 etasje i en blokk i Oslo. 100% sikker på at jeg kan alt, blandt annet å fly! Veldig glad for at jeg var med venner som var litt våkne da
Har opplevd det samme som deg et par ganger Sinister! Oftest når jeg er på arrangementer der ikke hasj/pot er velkommen..
Sist endret av Mow; 26. februar 2005 kl. 07:08.
Jeg kjenner meg godt igjen, har røyka pot nesten rent flere ganger og det ender ofte med at jeg får i meg for mye, sistgang jeg gjorde det ble jeg så ekstremt tura, kjente hjertet banke mye kjappere og kjente krampe i hele kroppen, ble så helvetes nervøs og svetta i hele kroppen, jeg skjalv så jævlig at jeg såvidt klarte å prate med noen...så kommer noen å spør..ble du "tura" på pot?
Jeg kunne ikke si noe, bare lo der for meg selv i panikk angst. Jeg prøvde å slappe av, men klarte ikke å styre effekten. Jeg har nå funnet ut at jeg ikke tåler så mye, så skal bare ta max to trekk neste gang.

Husk at du må vente minst 10-15 min før du merker effekten, og da er det fort gjort å ture over hvis du tok for mange trekk. Så du må være veldig forsiktig med doseringen. Det er fakta at hjerterytmen øker.

Her er mer info fra www.erowid.org:

POSITIVE

* mood lift
* relaxation, stress reduction
* creative, philosophical or deep thinking : ideas flow more easily
* increased appreciation of music. More aware of, deeper connection to music.
* increased awareness of senses. (eating, drinking, smell)
* change in experience of muscle fatigue. Pleasant body feel. Increase in body/mind connection.
* pain relief (headaches, cramps)
* reduced nausea, increased appetite (used medically for this)
* boring tasks or entertainment can become more interesting or funny

NEUTRAL

* general change in consciousness (as with many psychoactives)
* increased appetite, snacky-ness
* slowness (slow driving, talking)
* light closed-eye visuals (uncommon)
* tiredness, sleepiness, lethargy
* stimulation, inability to sleep (less common)
* blood shot eyes (more common with certain varieties of cannabis and inexperienced users)
* mouth dryness, sticky-mouth (varies with strain)
* interrupts linear memory. Difficulty following a train of thought.
* cheek, jaw, facial tension / numbness (less commonly reported)
* racing thoughts (especially at high doses)

NEGATIVE

* nausea, especially in combination with alcohol, some pharmaceuticals, or other psychoactives
* coughing, asthma, upper respiratory problems
* difficulty with short term memory during effects and during periods of frequent use
* racing heart, agitation, feeling tense
* mild to severe anxiety
* panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)
* headaches
* dizziness, confusion
* lightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure)
* paranoid & anxious thoughts more frequent
* possible psychological dependence on cannabis
* clumsiness, loss of coordination at high doses
* can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders

WITHDRAWAL SYMPTOMS

* mild to moderate, non life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users. These may last for 1-6 weeks after cessation of use and can include anxiety, anhedonia (reduced experience of pleasure), headaches, general unease/discomfort, difficulty sleeping, and a desire to smoke pot. Severity of symptoms is related to frequency of use and individual sensitivity.
* slight loss of appetite
* finding non-stoned life a bit dull, increased boredom

Dose
The strength of cannabis varies greatly from one variety to another. Some, known as 'one-hit-shit', requires only a single lung-full to reach full effects while other varieties require many hits to achieve the same effects. Additionally, the amount that one individual likes to smoke can be many times what another prefers. Generally, 1/8 ounce (3.5 g) of mid-quality bud could get around 20-30 people reasonably high.

Poisoning:
There are no confirmed, published deaths from cannabis-only poisoning. There are a small number of people who report serious cannabis allergies which cause unexpectedly intense reactions, throat & lung irritation, etc.

Heart Issues:
Because cannabis increases heart rate, it could potentially increase risks of heart problems in those at risk of heart disease. One study found that cannabis use increased the risk of heart attack in men over 40, but its findings were weak and based on a very small number of individuals. In a large study of 65,000 individuals in California by Sidney et al in 1997, cannabis was not found to increase mortality rates among users under 50.
Sist endret av cspace; 26. februar 2005 kl. 16:27.
Mye bra fakta her! Jeg er glad jeg ikke er den eneste som har opplevd dette, med hjertebank, panikk osv.
det er en risiko uansett, og mange velger å ignorere den...etthvert menneske reagerer forskjellig på hvert stoff, og det viktigste er at du ikke røyker mer bare fordi de andre sier det. det er ikke gøy å miste kontrollen.
Høres ut som panikkangst. Jeg har vært borti noe av det samme,men da på "syre"/morning glory. Kan godt hende på grønt eller nyktern til og med.
Jeg røyka grønnt i går. Tok en joint alene, hakke peiling på hvor mye som var i den. Men uansett, jeg var til en venn, røyka ute og gikk inn til han. Satt meg ned i en slags stressless stol. Så kjennte jeg det plutselig begynte å krible i magen, slik man føler om man kjører berg og dal bane. Slik kribling hadde jeg i flere timer, begynnte å gå meg på nervene etterhvert. Kameraten min satt på litt musikk, og jeg husker en spesiell sang jeg likte godt (Green day - misery). Hver gang han satt på den "våkna" jeg liksom fra det jeg drev med. Satt bare og dansa og sang og ble i topp humør. Helt til han skifta sang, da ble jeg borte igjen liksom. Jeg har en tendens til og bæDe når jeg røyker brunt, jeg sitter i en stol, lener hue tilbake, og så kjennes det ut som jeg blir dratt fort som fader bakover, i en helt svart tunnel, helt til jeg våker opp av det. Slik pleier og hende flere ganger, men i går hendte det bare en gang, men da kjennte jeg at jeg kom til å bli slik, så jeg prøvde og forhindre det, noe som nesten funka :P
Haha, kjenner meg akkurat igjen med det å "våkne". Da jeg kjente jeg skled vekk fra kroppen, måtte jeg liksom bevege på beina og armene for å kjenne at de var der, og for å våkne. Det hjalp også å snakke helt vanlig med kamerater.
fikk svar fra klara-klok. http://www.klara-klok.no/sok/svar.tp...db=../svar.txt

svaret:

Hei på deg!
Jeg har hørt lignende historier tidligere, men har ingen god forklaring på hvorfor dette skjer, og om det i det hele tatt er en realitet eller en del av en nær hypnotisk tilstand. Kanskje en hallusinose.
Opplevelsen av et innsnevret synsfelt stemmmer bra med at du pustet dårlig. For om hjernen får for lite oksygen, så skjer bla.a. nettopp dette med synet.
I værste fall kan lav oksygen tilførsel lede til at pustesenteret gir opp. Da er døden neste stoppested.
Man er vel ganske sikker på at omfattende hasjrøyking kan gi forstyrrelser og sykdommer i hjerte/karsystemet. Da også med rytmeforstyrrelser som resultat.
Men mer enn noe, synes jeg historien din er interessant fordi den beskriver så godt de psykiske forstyrrelsene som kan oppstå. For noen bllir denne tilstanden en del av en konstant tilstand. De blir m.a.o. psykisk sjuke.
Det er litt for enkelt å forklare dette med at du bare 'trippa litt'. Jeg synes dette høres mer ut som om du bare såvidt overlevde.
Jeg har lyst til å takke deg for at du skrev dette. Håper at riktig mange leser dette, både på forumet og her, og at de skjønner at hasj ikke er det 'ufarlige' dopet som mange vil ha det til. Og så håper jeg du har lært noe underveis! Lykke til hos legen!



Han/hun mener jeg såvidt har overlevd. : /
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, du OVERLEVDE såvidt! Ikke rart Klara Klok ble glad over innlegget ditt, for hvis hun / han er rett i sin analyse så kunne du ha blitt det første mennesket i historien som har dødd av cannabis! Jesus kristus, vær forsiktige barn.
Haha, ikkesant.

Jeg er unik!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg ville selvfølgelig aldri prøvd narkotikum.

Men ifølge en venn av meg, som utelukkende røyker marijuana (i sigaretter, uten tobakk), er det en mye behageligere opplevelse generelt - spesielt for folk som ikke røyker tobakk til vanlig: Om du plutselig får i deg både nikotin og THC kan det faktisk være grunnen til at kroppen reagerer - det trenger ikke være selve narkotikumet.
Hva mener du? Altså, jeg røyket rent, uten å blande med tobakk. Mener du at dette var det beste, eller at jeg skulle ha blandet ut?

Spør "vennen" din. :P
hahhahahahhahaha.. du har ikke røyket mye skjønner jeg sorry ass måtte bare le
I have never had any negative experiences with drugs!

... men flere av kameratene mine har bad'et skikkelig.
En har sluttet pga. bading hver gang, mens en annen fikk angstanfall.

Tror det har veldig mye med person å gjøre.
Sitat av eddy1337
hahhahahahhahaha.. du har ikke røyket mye skjønner jeg sorry ass måtte bare le
Vis hele sitatet...
har røyket i ca. et år. Med et par pauser på noen måneder og slikt.
en kamerat av meg fikk dossa en feeeeit jay mens han var i oslo.. han ble totalt fucka.. han hadde årna chill opplegg og mekka en seg en velfortjent seiers-joint. han ble megamongo.. hørte av en som var sammen med han at han hadde sitti på toget og vifta med en pose med grønt mens tette folk sto rundt han.. uanno som faen.. men iaffal det gikk greit. han sov forbi den stasjonen han skulle av på og vokna noen stasjoner etter. så stakk han opp på kiosken og kjøpte munsj for masse spenn før han stakk ned til stasjonen igjen, sovna der og sov i 2 timer, før han våkna og tok toget hjem igjen. han kom innom meg senere (det var 6 timer etter at han fikk på) og så ut som en knekt joker. chineese eyes og det gliset.. han var fortsatt proper focked. han husker ikke noe mellom de hendelsene han har fortalt meg og da han våkna neste morgen følte han set "skutt".. noen som har opplevd det samme etter å ha røyke cannabis? han har aldri vært bon, men mener det føltes annerledes en bare stein/høy.. og når man er bon får man nesten ikke med seg en dritt og kan passe ut når som helst. non som veit om det kan ha vært no muffins i greiene han fikk?
Har hatt helt lik tripp som du beskriver, det var helt jævlig..Det var 1 år siden sist jeg hadde røyka da, å jeg fikk det på brunt. (Kalt "Julepiece", god som faen).
Jeg trodde helt seriøst jeg spydde opp testiklene mine, trodde ikke de var i pungen lengre, jeg kunne ikke føle dem når jeg prøvde å kjenne etter heller :P
Så trodde jeg at en kammerat av meg hadde tatt med seg en hagle, men det viste seg etter mye om å men fra de å være en pinne..
En kompis av meg kom også opp til der vi var, og jeg hadde gjort noe jævlig mot han tidligere på dagen..Så jeg bada jo helt, å han fikk ansiktet til "Sonic The Hedgedog"..Det var wicked.
Trodde ikke hallusinasjoner var vanlig på brunt, men..Skjedde meg den ganga.

Har også hatt det på grønt, men det er så sykt lenge siden, så jeg husker ikke detaljer av det.