Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5682
Medfreaks og andre tullinger!

Satt å kikka litt på nett over diverse sko og klær, tenkte jeg skulle kjøpe meg no nye sko osv til sommeren. Da kommer jeg over en side der prisene er ca halvparten eller mindre enn mange andre sider, den er også veldig enkel på samme tid som det er veldig bra bilder. Det står både tilbud og outlet i url men Nike har etter min erfaring veldig skjelden så "billige" produkter. Hva tror dere folkens, er denne siden legit eller ikke? :

https://www.niketilbudoutlet.com/ind...keyword=Jordan

Peace
BRAND ∞ STRONG
Proff side.
Jeg tror skoene er fake.
Hvorfor skulle NIKE selge sko til halv pris eller en tredje del av prisen på denne side?

Men det finne gode og dårlige kopier.
Vanskelig å si før du har de i hånda. Kjipt å betale 650kr for sko hvis såla detter av etter 3 uker.

Ser ut som designet kommer fra Nike Factory Store i Vestby
Du kan sammenligne prisene, så ser du hvorfor jeg tror det er fake.
Jordans ligger mellom 1200-2000 kr., ikke 500-600 kr
Sist endret av vindaloo; 9. mai 2021 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FuNcEd's Avatar
Trådstarter
Takk for kjapt svar..

Ja jeg tenkte det samme, og som jeg nevnte så selger etter min erfaring Nike ikke så billige produkter. Nå er jeg ikke veldig kjent med kolleksjonene til Nike, for alt jeg vet kan det være gammle modeller som er blitt kjøpt opp av outlet og videresolgt der.. Det er ikke di aller feteste modellene dere inne heller. En ting til er at det er vel ganske så på kant med loven å selge fake produkter i Norge? Så en side av den kaliberen med BARE fake produkter må vel fanges opp av lovens lange arm?

Uansett, jeg laga posten her inne fordi jeg var jævla usikker på om di faktisk var ekte.. Jeg kjøper ALDRI fake varer og noe med fake radarn min gjorde at jeg ikke bestillte skoa jeg så på først.. Uansett om det er gode kopier kommer jeg ikke til å handle der, med mindre noen kan bekrefte at det er legit.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
En ting til er at det er vel ganske så på kant med loven å selge fake produkter i Norge? Så en side av den kaliberen med BARE fake produkter må vel fanges opp av lovens lange arm?
Vis hele sitatet...
Ja litt rart.
Men det er ett .com ikke .no
Følg din egen strofe: Er det for godt til å være sant er det som regel det.

Be aware of fake Nike shoes outlets.
https://www.nbc26.com/news/national/...e-shoe-outlets

Merkesko scam burde være like kjent som Nigeria svindel nå.
Man må ha autorisasjon for å selge Nike merke og hvis ikke skoene er på samme tilbud i ordentlige skobutikk kjeder er det du finner av tilbud på nett fake.

Sånne sider som det der skriker scam. Jeg trengte ikke engang å trykke på linken for å skjønne at "Niketilbudoutlet.com" er en scamadresse som noen i Kina har kjøpt i lot på forskjellige språk for å fremstå lokale og lure folk med.
Sist endret av Mefibon; 9. mai 2021 kl. 20:39.
Behøver ikke være falske, kan være stjålne.
Fikk nesten deja vú her, men er sikker på vi hadde en helt lik tråd for en god stund siden. Det er fake. Hvis du prøver å trykke på lenker til sosiale medier nederst på siden, vil den forsøke å dele siden på facebook/twitter/etc, istedenfor å ta deg til sidene deres på sosiale medier.
Ikke en vanlig bruk av SoMe-knappene. Dette er fordi de vil forsøke å spre scammen til så mange som mulig. De har forresten ingen profil på noen av disse sosiale mediene, så vidt jeg så...

Hvis du leser personvernavtalen er det ganske fuckings obvious at det er auto-translate. De har muligens betalt noen for å oversette selve forsiden osv, slik at det skal se legitimt ut ved førsteinntrykk. Men personvernavtalen er en vits om du ser på den 2 sekunder.
Bare se her:
Vi Er Forpliktet Til Å Beskytte Deres Personlige Opplysninger. Vi Søker Gjennom Våre Systemer Og Data For Å Sikre At Vi Kan Tilby Best Mulig Service Til Våre Kunder. The Computer Misbruk Loven 1990 Detaljer Spesifikke Lovbrudd Angå Uautoriserte Handlinger Mot Datasystemer Og Data, Og Vi Vil Undersøke Eventuelle Slike Handlinger Med Sikte På Straffeforfølgelse Eller Sivilt Søksmål På Erstatning Mot De Funnet Å Være Ansvarlig.
Vis hele sitatet...
Trykker du deg inn på "Frakt og retur" er det ikke engang oversatt, men på engelsk.
At siden ikke er konsistent på språk forteller meg at de forsøker å bedra deg. Det hadde fremstått mer legitimt med en helt engelsk side som shipper til Norge, men her forsøker de altså å late som de befinner seg i Norge.

Skulle det faktisk være slik at du får en vare av å sende dem penger, kan du nesten 100% banne på at det er forfalskninger. Men jeg tviler på at de i det hele tatt sender noe som helst.
Bare røde flagg, hele veien
Sist endret av Alzo88; 10. mai 2021 kl. 03:38.