Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9930
Hei.

Beklager at det ble for langt, har gjort det så kort jeg kan. Har merket diverse ting med fet skrift for å prøve å holde lesemotet oppe


Noen korte forord:
Jeg er ikke ute etter å advare noen, dette er ingen propaganda der jeg skal prøve å få andre til å ikke prøve dette etc. Grunnen til at jeg nevner dette er fordi trippen ble så skummel og skrekkinngytende at jeg trodde jeg skulle bli gal i hodet på ordentlig. Jeg ønsker bare å dele min erfaring, ikke oppfordre til å prøve eller avskrekke fra det heller.


Mitt forhold til rus: Ingen forhold. Jeg har lekt litt med hasj når jeg var 19 (over ti år siden), og prøvd en dråpe LSD for en kort stund siden av samme grunn som jeg ønsket å prøve sopp. Bortsett fra dette er jeg bare høy på liv og lykke.

Formål med sopptripp: Reise innad i sinnet for å få en økt bevissthet rundt følelser, tanker og empati.

Setting: Meg og en kompis hjemme hos meg. Trygge omgivelser, varmt og godt, behagelig belysning, god mat og drikke innkjøpt.

Inntaksmåte: Kvernet soppen opp med en enkel snorkverner. Når den var fin og pulverisert delte vi haugen inn i 4 deler. Vi skulle først ta en del hver, vente en halvtime og så ta en del til. Vi blandet det i et glass med cider, rørte og styrtet nedpå (2-3dl bare).

Tidspunkt: Matlaging startet kl 1730, inntak av sopp startet kl 1800.

Humør før inntak: Spent og hadde grugledet meg i et par dager. Men jeg var også ganske stresset og urolig med elevert puls. Sånn blir jeg med det meste som kan gi et kick (ikke rusmessig men generelt).


Storytime: Kompisen og jeg bøtter spent nedpå første porsjon med sopp. Det var 1g hver, og det gjensto da å ta 1g til hver. Det smakte nokså fælt men gikk fort over. Kompisen min var veldig giret på å ta hans resterende gram med sopp med en gang men det ville ikke jeg da jeg ønsket å se hva som skjedde først. Så jeg ventet en halvtime og begynte å se litt farger osv men ingenting bad. Kompisen min hadde i mellomtiden tatt sin siste dose og jeg følte meg litt presset (ikke av han) til å gjøre det samme så vi kunne få den samme opplevelsen. Så jeg gjorde det. Det vil si at innen 30 minuttter hadde jeg tatt mine 2g med sopp.

Men lite visste jeg om at jeg tålte langt mindre sopp enn det han gjorde. Jeg har ikke en svak psyke på noen måte, og jeg føler jeg har en sterk evne til å trenge bevisstheten min gjennom og forbi effekten av rusmidler når det er nødvendig. Men 5 minutter etter at jeg tok siste gram med sopp gikk det rett nedover. Det første opprinnelige grammet hadde nok vært en ok dose. Det som fulgte var så innsides ekstremt at jeg ikke kan skjønne at hjernen får dette til.

Fargene begynte å bli overveldende i rommet. Lysstyrken pulserte i moderat tempo opp og ned kontinuerlig mens farger blødde ut av alle lyskilder. Når jeg så på Spotify på TVen for å skifte musikk ble alle kolonnene som viser artist, sangnavn etc tredimensjonale og begynte å vri og vende seg om hverandre, kom ut av TV-en og rotert rundt sin egen akse tilbake igjen.

Kompisen min hadde det fint og prøve å lete etter halliser da han ikke fikk særlig effekt av 2 gram. Første gang på oss begge btw. Jeg begynte å stresse litt fordi det hadde bare gått 10 minutter fra inntak av siste gram. Og jeg skjønte at det som allerede var litt overveldende ville bli mye verre. Jeg forsøkte å snakke med meg selv og gjøre meg bevisst på at dette skjer kun fordi jeg har tatt sopp og det vil gå over.
Men dette hjalp lite.

20 minutter frem i tid så begynner jeg å få full effekt av alt og det visuelle er nå blitt mitt minste problem. Pulsen var på 140-160 (har pulsklokke) og jeg så like mye syner uansett om jeg holdt øynene åpne eller ikke. Jeg mistet balanse og var kvalm så jeg labbet rundt med en bøtte som jeg forsøkte å kaste opp i men det kom ingenting. Hver gang jeg så ned i bøtta så jeg de villeste syner. Teksturen på veggene i bøtta ble tredimensjonale strenger av kreppapir med setninger fra diverse avisartikler, det bøyde og vridde seg frem og tilbake, og til slutt ble hver eneste tanke inni hodet mitt slik og jeg fikk ikke ett sekund med pause. Vanligvis kan man kikke an annen plass og få litt tid til å tenke og fundere før man gå inn i noe nytt (tatt LSD en gang før), men her var det konstante og uavbrutte helt ville syner og tanker og jeg følte at jeg begynte å rakne. Hodet var tungt, det dunket i alle retninger og jeg kunne kjenne at tanker, syner og bevisstheten min vrengte seg i alle retninger og ble helt rammeskjeve. Dette er sikkert kult i moderate mengder men her var det fullstendig kaos, som på en slagmark. Jeg lå på gulvet og vrei meg og den lille bevisstheten jeg hadde igjen fikk meg til å ringe ambulansen. Jeg var sikker på at jeg skulle bli gal og holdt ikke ut dette kaoset lenger. Kl var på dette tidspunktet 1915, altså kun en time og et kvarter siden inntak. Hvert minutt føltes som en hel dag med tortur. Når ambulansen kom og jeg kom meg inn i bilen (de tok forresten helt fantastisk vare på meg. Herregud å glad jeg er for helsesystemet vårt), begynte jeg å peake. Politiet var der og ville inn og sjekke at det var trygt inne og ikke andre var der. Og når dette peaket ble det uutholdelig. Jeg sa til ambulansepersonellet at jeg måtte legges i narkose eller lignende. Jeg tryglet om at jeg ikke kunne vente dette ut for da ville jeg blitt gal. Etter et helvete som virket som 2 timer med bilkjøring med fullstendige rammeskjeve vrengninger av psyken min spurte jeg om vi var langt unna, og da hadde vi kjørt i 5 minutter mens det var 25 igjen. Da sa jeg til de at dette er så ille at jeg ønsker å ta selvmord. Jeg kjente virkelig inni meg at jeg øsnket å ta selvmord fordi jeg skrekken og vrengingen ble altoppslukende. Det var ikke til å holde ut. 20 min før ambulansen kom tok jeg 2stk quetiapine (25mg/stk) (sovetablett) da jeg håpet at dette skulle hjelpe litt. Noe jeg tror det gjorde etterhvert som vi kjørte videre. Men mens vi nå kjører og jeg er fullstendig knust fordi vi fortsatt er så langt unna sykehuset begynner jeg å bli utslitt. Dette føltes enda verre for nå falt bevisstheten min inn og ut av virkeligheten og jeg datt inn i andre dimensjoner av tanker og følelser (alt sammen fortsatt i tredimensjonale former som vrir og vrenger seg konstant, uten pauser og uten noen form for kontroll). Jeg kunne fysisk ta på en tanke og kjenne at tanken vrenget seg i hendene mine. Hver gang jeg datt inn i en dimensjon følte jeg skulle tilte fullstendig og permanent miste psyken min. Og dette gjorde at jeg klarte jeg å få noen adrenalin kick som vekket meg til "live" igjen i noen sekunder før jeg datt inn i en ny dimensjon. De få sekundene jeg ble tildelt noen form for tilregnelighet kunne jeg se at ambulansepersonellet var helt sjokkert av min tilstand.

Etter et langt og uutholdelig helvete begynner det å roe seg. Veldig liten, nesten ikke merkbart. Men jeg kan kjenne at galskapen har blitt en smule rundere i kantene. Det gir meg et håp om at jeg kanskje kan overleve dette med psyken i behold. Jeg måtte bare kjempe litt lenger og holde ut litt lenger. Når vi kom til sykehuset ble jeg lagt rett på en sykeseng og fraktet inn på akutten. Det kom en hær av leger og det stod 4stk rundt meg på samme tid og tok blodprøver, sjekket puls, klemte og dyttet på meg for å se etter skader. Blodtrykket og pulsen er skyhøy hører jeg de si til hverandre. Jeg faller fortsatt litt ut og inn av diverse dimensjoner men nå har det begynt å roe seg. Jeg gråter inni meg av frykt for å bli gal og av skam for å havne på sykehuset for noe slik. Alt pulserer i rommet, veggene dunker og rister, alle bevegelsene legene gjør har lange slør etter seg. Men det begynner å bli utholdelig. Jeg begynte å havne ned på et nivå som jeg tror de fleste andre ville syntes er "fet" men i det meste laget. Dette er vel ca 1,5 timer etter at jeg ble hentet av ambulansen.

Jeg ligger en time til men begynner merke at jeg nå tripper vanlig slik (jeg tror) det skal være, hvor rommet bøyer seg og takket trykker seg nedover og vrenger litt, samt farger og ting pulserer og jeg snakker med meg selv innover i bevisstheten og vrenger litt på den på en litt roligere måte. Og følgelig kjenner jeg et akutt behov for å tenke på å komme meg hjem for å fordøye dette, gråte og tømme meg for følelser før jeg legger meg.

Det er den verste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv. Jeg tok tydeligvis mye mer enn jeg tålte mens kameraten min så nesten ingenting og følte seg omtrent som normal. Jeg får etterhvert overtalt de til å skjønne at det er trygt å la meg gå og jeg skriver meg ut på eget ansvar etter en rekke spørsmål der de vil finne ut av om jeg er tilregnelig.

Når jeg kommer ut står taxien jeg bestilte der og vi kjører hjem. Jeg skjønner at jeg fortsatt tripper balle når jeg sitter i den mørke behagelige taxien mens jeg ser ut og gatelys og lys fra hus lekker lys ned på bakken i alle regnbuens farger osv. Når jeg kommer hjem setter jeg meg på telefonen og googler litt på freak for å finne andre tråder om bad trips som kan trøste meg men fant ikke så mye. Alt teksten på mobilen kravler rundt på skjermen og får spisse tagger på seg, mens det plutselig oppstår en sommerfuglformet sprekk i glasset. Jeg blunker og ser vekk men sprekken er der enda. Så jeg skjønte jeg at jeg sikkert har knust mobilen mens galskapen pågikk for fullt. Etter 2 minutter er sprekkene i glasset helt borte og alt er fint, mens nå er det avsnittene på tekst som begynner å flyte rundt og vrenge seg.

Jeg ligger på sofaen og ser på youtube på diverse interessante programmer for å prøve å bli trøtt. jeg kjenner meg fullstendig utbrent og utslitt som aldri før men jeg blir ikke sovetrøtt. Øynene vil opp uansett hva jeg gjør. Dette holder på i 2 timer før jeg slukner. Våkner kl 0600 og kjenner at jeg er hel og har psyken i behold. Men jeg er ekstremt deprimert og er full av skam pga naboene som bor i samme gate selvfølgelig har sett ambuilansen og politibilen der. Heldigvis kom de uten blålys da jeg tryglet om dette når jeg ringte de.

Hele poenget med å ta sopp var for å prøve å få en litt åndelig tilknytning til naturen og få en reise innover i selvet og bli visere om livet og følelser. Men det endte dessverre ikke opp slik og jeg kommer aldri til å prøve noe slikt igjen. Ikke fordi jeg er blitt for redd, men fordi den ville frykten hadde for å miste sinnet mitt fullstendig, gjør at jeg nå føler jeg heldig som i det hele tatt har en frisk psyke. En frisk og sterk psyke, noe jeg alltid har hatt, skal jeg aldri ta for gitt noen gang igjen. Jeg skal være så glad for at jeg har det som jeg har det, og jeg ønsker ikke å være grådig og prøve å få mer enn hva jeg har.


Angrer jeg på at jeg gjorde det? - Vel, hvis naboene aldri hadde fått vite dette, altså om ambulansebilen og politiet var usynlige, så hadde jeg ikke angret. Man kan si at jeg har fått et litt annet syn på livet
fordi jeg føler meg så utrolig heldig for at jeg er normal. At jeg ikke sliter, er schizofren, følelsesmessig avstumpet, gal i hodet osv osv. En frisk psyke har fått en større verdi for meg en noe annet, fordi en psyke som er på randen til å rakne og bli gal er det verste jeg har opplevd og kan forestille meg.

Jeg kommer aldri til å personlig oppfordre noen til å prøve dette, fordi jeg vet at jeg ikke var langt unna langvarig psykose. Dette er noe man bare kjenner inni seg når galskapen jobber og trasker seg gjennom psyken til den til slutt nesten ikke er der lenger. Jeg unner de som treffer riktig på dosen og får en fin reise innad og sinnet sitt og får personlig utvikling av det. Men risikoen, for min del, virker å være ganske høy da folk tydeligvis tåler helt forskjellige mengder. Og jeg er glad i livet mitt slik det er. Jeg får heller ta en lengre omvei for å få litt mer visdom om livet og naturen
Det er fascinerende hvor forskjellig folk reagerer på samme stoffet. Bra at det endte relativt greit da!

Det er som regel når effektene langt overstiger forventninger, da er veien til panikk svært kort. Håper du har det bra nå, du virker reflektert og har dratt noe lærdom av det som skjedde.
Spennende lesing, bra det gikk fint for deg til slutt
Kul rapport, men det med at du tror du var på kanten av langvarig psykose fordi du kjente det stiller jeg meg kritisk ved. Føler alltid at jeg skal tørne da soppen trer inn i effekt men det er liksom effekten av sopp som gjør at du tørner midlertidig og så går det alltid over.

Noen kan nok få rusutløste psykoser av psykedelika som med alle andre drugs, men da foreligger det gjerne en sterk disposisjon for dette i utgangspunktet.
Hei! Bra du fikk samlet deg i ettertid. Sopp opplevelser er veldig individuelle hvordan man opplever og reagerer på.
Det som er snedig med sopp er at det kan oppleves mer farlig og skummelt , døden nær / at man faktisk opplever å dø (egodød) enn mange ting,

men det er det tryggeste du kan ha i deg av alle stoffer har jeg sett flere ganger på ulike søylediagram e.l. som ramser opp alkohol kokain cannabis benzo osv.

Jeg syns ikke du var grådig som forsøkte å få en mer åndelig kontakt med naturen, det er naturlig og det fins heldigvis flere måter å oppnå en slik kontakt på, så du trenger ikke gi opp å få åndelig kontakt
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Det er fascinerende hvor forskjellig folk reagerer på samme stoffet. Bra at det endte relativt greit da!

Det er som regel når effektene langt overstiger forventninger, da er veien til panikk svært kort. Håper du har det bra nå, du virker reflektert og har dratt noe lærdom av det som skjedde.
Vis hele sitatet...
Ja, synes det er merkelig. Jeg tok sopp for første gang i høst og dette var 2,5g. Jeg vil si at jeg heller var litt mer som kompisen til TS.

Jeg trodde 2,5g ville være en sterk førstegangsdose for meg, men jeg ble skuffet.

Håper alt er vel TS. Folk reagerer åpenbart forskjellig på forskjellige rusmidler og doseringer.
Du skriver veldig bra. Glad for at du har det godt igjen nå
Sist endret av Mrsprettball; 17. januar 2021 kl. 14:34. Grunn: skriveleif
Til TS takk for bra skrevet rapport, synd det gikk så til de grader til hælvette.
Som @Relevant sier så er det liksom endel av sopptur, å føle at man mister kontroll å tørner.
Synd du ikke hadde en erfaren sitter som kunne hjulpet deg igjennom skrekken.
Men vær så snill å ta av deg pulsklokka når du skal ture til en annen gang, kan fort bli sykt angsttrigger å følge med pulsen
Jeg syner de kunne ha tatt en rask vurdering av deg der og da, puls, blodtrykk. Og så gitt deg to, tre stesolid eller noe slik. Da benzo type preparater har svært god effekt mot den type tilstand som du var i.
25 minutter kjøretur i den tilstanden. Dæsken!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg syner de kunne ha tatt en rask vurdering av deg der og da, puls, blodtrykk. Og så gitt deg to, tre stesolid eller noe slik. Da benzo type preparater har svært god effekt mot den type tilstand som du var i.
25 minutter kjøretur i den tilstanden. Dæsken!
Vis hele sitatet...
Vel, er du lege eller ambulansearbeider?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vel, er du lege eller ambulansearbeider?
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk så er jeg _både_ lege og ambulansearbeider.
He he. Nei, da
Det er bare det at jeg har sett folk på sopptur med slike fæle opplevelser bli tatt ut av badtrippen bed stesolid.
Jo, da. De har sin utdannelse, som er i verdensklasse helt sikkert. De må vel ta høyde for andre stoffer innabors osv.
Det er kanskje bra jeg ikke jobber i ambulansen.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ja, faktisk så er jeg _både_ lege og ambulansearbeider.
He he. Nei, da
Det er bare det at jeg har sett folk på sopptur med slike fæle opplevelser bli tatt ut av badtrippen bed stesolid.
Jo, da. De har sin utdannelse, som er i verdensklasse helt sikkert. De må vel ta høyde for andre stoffer innabors osv.
Det er kanskje bra jeg ikke jobber i ambulansen.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke sikkert helsearbeiderne har din erfaring. Og det er vel ikke trygt å bare gi fra seg en medisin (som de mest sannsynlig ikke har tilgjenglig) for så dra videre(?)
Hei.

Leste alle svarene deres i går, dere er en herlig gjeng

Orket ikke å svare i går da jeg hadde mye å fordøye og tenke på. Det føles fortsatt veldig skamfullt å havne på akutten med alle disse menneskene som brukte tid og energi på meg. Men fy faen å nødvendig det var for meg der og da. Det hadde vel kanskje gått over uansett, men de snakket og holdt meg bevisst så mye de kunne og jeg følte det hjalp. Hadde jeg bare ventet dette ut hjemme virker det som om jeg kunne ha raknet helt. Blodtrykket var så høyt at jeg følte hjerte skulle eksplodere og kinnene og tinningen min dunket og pulserte noe inni helvete. Jeg trodde virkelig at jeg skulle bli fullstendig sinnsyk av alt jeg opplevde i psyken, eller dø av hjerteinfarkt. Aldri har jeg hatt en så hard puls før.

Men som relevant sier, så blir det nok litt feil av meg å si at jeg vet at jeg ville blitt gal, for det kan jeg jo aldri vite. Men det føltes hvertfall virkelig slik.

LSD var en fin opplevelse (1 dråpe) der jeg fikk noen fine reiser innad. Hadde jeg hatt halve dosen med sopp hadde det nok blitt veldig greit. Sykt å se hvor forskjellig meg og kompisen kunne reagere på eksakt samme dose. Og det til tross for at jeg er mye større enn han fysisk.

Takk for at dere leste historien min, denne uken blir dedikert til mental helbredelse kjenner jeg Ble en litt traumatisk opplevelse dette.

Forresten, en fun fact som sier noe om stressnivået mitt. Pulsklokken og O2 sensoren logget hele dagen, og jeg forbrant 6800 kalorier uten noe som helst fysisk mosjon herregud altså!
Sist endret av Gjestemannen; 18. januar 2021 kl. 11:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ja, faktisk så er jeg _både_ lege og ambulansearbeider.
He he. Nei, da
Det er bare det at jeg har sett folk på sopptur med slike fæle opplevelser bli tatt ut av badtrippen bed stesolid.
Jo, da. De har sin utdannelse, som er i verdensklasse helt sikkert. De må vel ta høyde for andre stoffer innabors osv.
Det er kanskje bra jeg ikke jobber i ambulansen.
Vis hele sitatet...
Jepp, Leger og ambulansearbeidere har kunnskap og rutiner du aner lite til ingenting om. De må ta hensyn til at de har ansvaret for livet til personen de undersøker og de tar jobben sin ganske alvorlig.

Din sidekommentar om hvordan de skal gjøre jobben sin er totalt irrelevant da du, med all respekt, ikke har den snøreste anelse om hva du prater om.

Så la de med peiling gjøre jobben sin.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du blir lagt inn på sykehus men bare drar hjem når du føler for det? Synes dette lukter litt, du har ikke bare hatt en tripp a og egentlig ikke vært i en ambulanse? De ville ikke slipt deg ut med pupiller som pizzatalerkner, politiet ville nok også blitt tilkalt. Synes det høres litt rart ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du blir lagt inn på sykehus men bare drar hjem når du føler for det? Synes dette lukter litt, du har ikke bare hatt en tripp a og egentlig ikke vært i en ambulanse? De ville ikke slipt deg ut med pupiller som pizzatalerkner, politiet ville nok også blitt tilkalt. Synes det høres litt rart ut.
Vis hele sitatet...
Ehh hææ?

Dette må jeg si føltes litt fornærmende. Politiet var involvert og det er jo rart at jeg har fått SMS fra naboen i går med spørsmål om det gikk greit med meg siden hun hadde sett både ambulanse og politi, dersom dette ikke har skjedd.
Sitat av Gjestemannen Vis innlegg
Ehh hææ?

Dette må jeg si føltes litt fornærmende. Politiet var involvert og det er jo rart at jeg har fått SMS fra naboen i går med spørsmål om det gikk greit med meg siden hun hadde sett både ambulanse og politi, dersom dette ikke har skjedd.
Vis hele sitatet...
Sånne som han du siterte og kommertere, bør du ikke bruke mye energi på.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Yo, når du tar seroquel for å stoppe trippen kontra off label bruk for innsovning var 2×25 kanskje litt lite, og så må man ofte vente 1-2t før mesteparten av turen er kvelt. Så nytter ikke bare å kaste de i seg.

Tror pusteøvelser eller å vente en time hadde reddet TS fra å ringe ambulanse, og syns tripsitter gjorde dårlig jobb her

fin rapport uansett, klassisk panikk?

Ellers:

"den ville frykten hadde for å miste sinnet mitt fullstendig"

Kommer man seg forbi denne "misforståelsen" får man ofte en god følelse
Sist endret av meaculpaUIO; 18. januar 2021 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er grunnen til at jeg ikke gambler med psykedelika lenger. Opp gjennom åra har jeg kjent flere som har blitt helt gærne og et par som har fått utløst schizofreni og fy faen.. Jeg kjenner veldig igjen de tankene du skrev her om at du er takknemlig for at du har en frisk psyke!
Det var enda godt å høre at du fikk landa, hvil deg noen dager nå for hjernen din har vært gjennom noe sykt heftig.
Noen lander aldri og jeg er glad jeg også har landa etter de par gangene jeg har trippa men gjør det ikke igjen og vil bevare frisk psyke så godt som mulig.
Anonym bruker
"Full Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er litt nysgjerrig på om du eller kompisen din fikk sanksjoner for rusbruk av politiet, siden de var involvert?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du blir lagt inn på sykehus men bare drar hjem når du føler for det? Synes dette lukter litt, du har ikke bare hatt en tripp a og egentlig ikke vært i en ambulanse? De ville ikke slipt deg ut med pupiller som pizzatalerkner, politiet ville nok også blitt tilkalt. Synes det høres litt rart ut.
Vis hele sitatet...
Ja? Ingen kan holde noen under tvang så lenge de ikke regnes som utilregnelige og det skal jævlig mye til. Til og med schizofrene utilregnelige pasienter kan ikke holdes under tvang fordi de ikke er utilregnelige nok!
Legevakta kan man gå fra når som helst og sykehuset kan man også gå fra etter en prat som han hadde.

Skjønner faen ikke greia med å tvile på folks historier, ser det jevnlig her inne enten det er kriminalitet, voldtekt eller nå tripprapport. Juger dere så mye selv at dere tror alle andre også gjør? For det er ingenting med denne historien som høres jug ut og om man mistenker det så hold det for deg selv istedet for å tråkke på ganske traumatiske opplevelser andre har hatt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du blir lagt inn på sykehus men bare drar hjem når du føler for det? Synes dette lukter litt, du har ikke bare hatt en tripp a og egentlig ikke vært i en ambulanse? De ville ikke slipt deg ut med pupiller som pizzatalerkner, politiet ville nok også blitt tilkalt. Synes det høres litt rart ut.
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig praksis, det skal ganske mye til for at helsepersonell skal holde deg under tvang, og er nettopp grunnen til at visse uteliggere med psykiske problemer er ute på gata igjen få timer etter en psykotisk episode.
Det er sørgelig, men det er en fin grense der ene siden er rettighetene til et individ og den andre er et ansvar for sikkerhet i samfunnet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner faen ikke greia med å tvile på folks historier, ser det jevnlig her inne enten det er kriminalitet, voldtekt eller nå tripprapport. Juger dere så mye selv at dere tror alle andre også gjør? For det er ingenting med denne historien som høres jug ut og om man mistenker det så hold det for deg selv istedet for å tråkke på ganske traumatiske opplevelser andre har hatt.
Vis hele sitatet...
Vi har i det siste fått en større mengde med troll, dette vil jeg si ikke er et av de, men jeg skjønner hvor skepsisen kommer fra.
Sist endret av Dodecha; 18. januar 2021 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde NYAKTIG samme opplevelse med fleinsopp, på en veldig liten dose. Har en teori på at hjernen min rett å slett bare er ganske sensitiv til psykedeliske stoffer.. Har uansett lyst å prøve cubensis nå i senere tid
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du blir lagt inn på sykehus men bare drar hjem når du føler for det? Synes dette lukter litt, du har ikke bare hatt en tripp a og egentlig ikke vært i en ambulanse? De ville ikke slipt deg ut med pupiller som pizzatalerkner, politiet ville nok også blitt tilkalt. Synes det høres litt rart ut.
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med meg, dog på LSD. Fikk dra etter 4t, på eget initiativ. Jeg gikk bare ut av rommet jeg var plassert i, spurte om å få dra hjem og måtte skrive under på utskrivning skjema. Da var jeg på vei ut av trippen, men hadde fortsatt pupiller som tallerkener. Var en lang busstur med sterke halliser hele veien hjem.

Politiet har jeg heller ikke hørt noe mer fra, selv om de var førstemann framme og de som tilkalte ambulanse for meg.
Sitat av Gjestemannen Vis innlegg
Men lite visste jeg om at jeg tålte langt mindre sopp enn det han gjorde. Jeg har ikke en svak psyke på noen måte, og jeg føler jeg har en sterk evne til å trenge bevisstheten min gjennom og forbi effekten av rusmidler når det er nødvendig. Men 5 minutter etter at jeg tok siste gram med sopp gikk det rett nedover. Det første opprinnelige grammet hadde nok vært en ok dose. Det som fulgte var så innsides ekstremt at jeg ikke kan skjønne at hjernen får dette til.
Vis hele sitatet...
Her er vel forklaringen på hvorfor og hvordan denne trippen gikk i klosettet.

Hadde du holdt deg til 1 gram og ikke "etterfylt" hadde du
nok kanskje kommet over den første frykten.

De 5 minuttene fra dose nummer to til "det gikk rett nedover" har
ikke i seg selv vært nok til at den begynte å virke, men tanken om
at du kanskje tok for mye har nok vært en utløsende faktor.

Opplevelsen din bør være en tankevekker til dem som ønsker å
ta sopp for første gang - begynn lavt slik at man kan bli kjent med
stoffet, og ens egne reaksjoner.

Etterdosering vil jeg fraråde uansett. Skal man ta sopp er det best
å ta det man har bestemt seg for, i én omgang.
Sist endret av PVestlandia; 18. januar 2021 kl. 18:51.