Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5317
Sushi er godt
SR71's Avatar
17 5
Morn,
igår kveld hadde jeg en ganske ubehagelig opplevelse etter å ha røyket hasj for første gang på lenge. Jeg har røyket ett par ganger før sånn fra og til, uten noen stor effekt, og igår hadde jeg og dama bestemt oss for å prøve og røyke bare oss to.

Vi preppa ca 0,2 gram brunt i to forskjellige jointer, som vi blandet med tobakk.
Så gikk vi ut, og jeg var allerede stresset for at noen skulle legge merke til at vi stod og røyket. Etter å ha stått der en liten stund og røyket, og ca 70% av joinet var "opprøyket", begynte jeg allerede og kjenne meg litt svimmel. Jeg hadde prøvd hele veien og holde hosten inne, men jeg måtte hoste en hel del, og følte meg rett og slett litt "små drita", ved at jeg ble svimmel, og litt rar i hodet.

Vi stumpet røyken og gikk inn i leiligheten var igjen, og her started det som skulle bli en av de værste nettete mine på lenge.
Når jeg kom inn la jeg meg rett i sofaen. Alt som foregikk runt meg skjedde med 0,5x speed, alt tok veldig lang tid, og jeg måtte legge veldig mye energi i alt jeg gjorde, alt fra og drikke litt av brusen min, til å lukke øyene opp og igjen. Men så startet det ubehaglige: Det begynte å prikke i kroppen min.. Det begynte så smått i bena, og det føltes akkurat ut som den prikkingen du får i kroppen når feks armen din sover. Bare at det gjald hele kroppen, og det var en utrolig intens følelse.
Jeg ble beskymret, og følte ubehag over denne følelsen, og prøvde og vinne over den. Med det mener jeg, at jeg var fullt bevisst på hva jeg følte, og jeg prøvde på en måte og "snap out of it", hvis det gir noen mening. Men jo mer jeg tenkte på det, jo mer følte jeg det. Og dette bygde seg opp til ett punk hvor jeg var sikker på at jeg skulle blacke ut, men det var ikke tilfelle. Derimot tok dama meg med i senga, fordi hun mente det var bedre for meg og ligge der. Mens jeg lå i senga følte jeg det samme ubehaget, og jeg ville bare at det skulle gå over. Kvalm var jeg også. Når jeg lukket øyene mine opp eller igjen, så kunne jeg føle en smerte som spredde seg raskt fra øynene mine til bak i hodet. Også kvalmheten ble enda værre, så fort jeg prøvde å gjøre noe som helst.
Det hele endte med at jeg klarte og tvinge meg selv til å sette meg på sengekanten, få en pose, og tvinge fingrene ned i halsen for å spy. Og jeg spydde. Selvom jeg enda ikke hadde spist noe den dagen (hadde kebaber som ventet på kjøkkenbenken, men disse ble aldri spist pga alt dette) prøvde kroppen min og tømme seg helt. På slutten spydde jeg bare vann.
Det siste som skjedde var at jeg fikk ett glass melk av dama, og prøvde og sove, noe jeg klarte helt til slutt. Men vil si at denne opplevelsen jeg fikk igår, var noe av det mest intense jeg noen gang har vært med på, og en av de største fryktene jeg hadde igår var at det ikke skulle gå over, og at klokka gikk så sakte.

Har fortsatt 1,6g igjen, og har nok tenkt til å prøve igjen,
men da skal jeg røyke saktere, og mindre.

Noen som har opplevd noe av det samme? Eller har noen tips til hvordan man kan takle en slik opplevelse?


Litt info helt på slutten:
* Vi røyka kl 22:00
* Det er snakk om brunt
virker som nikotinen spiller en stor rolle her.
Omtrent det samme skjedde med meg, første gangen jeg drakk og røyket (ingen hadde jo sagt til meg at det ikke var bra!). Jeg var ganske full på fest, og så begynte folk å røyke, og jeg hang meg på. Hadde røyket før, men aldri mens jeg hadde drukket. Ble fort utrolig svimmel, og var overbevist om at jeg måtte spy. Jeg ble ganske paranoid og redd, var i et stort hus med masse folk jeg ikke kjente, men fant badet og låste meg inne. Der ble jeg vel i sånn tre timer. Jeg bare satt med hodet over doen, klarte ikke røre meg. Hele verden snurret så hardt at jeg var sikker på at jeg skulle besvime. Bare jeg rørte på lillefingeren, ble jeg 1000x mer svimmel. Jeg ville bare at det skulle stoppe, det var helt jævlig. Ble enda mer angstfull av at folk hamret på dodøra og ba meg bli ferdig, jeg kunne høre folk si "tror det er noen som spyr der inne", kunne høre eksen min (daværende kjæresten min) rope på meg, han visste ikke hvor jeg var, men jeg klarte ikke å svare. Måtte basically bare ligge der i en tre timers tid, bare prøve å kjempe imot mine egne tanker, prøve å ikke spy, og bare .. Holde meg fast i doskåla. Kan huske at jeg tenkte at det nesten ville vært bedre å ta selvmord, bare for å slippe det, haha.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Sitat av sodin Vis innlegg
virker som nikotinen spiller en stor rolle her.
Vis hele sitatet...
Kan tilføye at dette ikke har noe med nikotin og gjøre, da jeg snuser og røyker daglig.
Jeg er kjæresten hans fra historien, og jeg ble ganske dårlig selv .. Har røyket fast i sånn et års tid, men har tatt en pause på 6 måneder. Dette var altså første gangen jeg røyket på et halvt år. Merket fra starten at jeg hadde røyket litt mer enn jeg burde, men jeg klarte helt fint å rydde litt, gå rundt, osv. Da han sa han begynte å føle seg dårlig, og beskrive symptomene sine, var det akkurat som om de ble overført til min kropp. Han fortalte om det, jeg kjente etter, og innså at jeg også følte det sånn. Jeg prøvde å tenke på andre ting, og han ble fort veldig dårlig, så min fokus gikk vekk fra hvor dårlig jeg selv følte meg, til å passe på han.
Jeg har grønnet selv én gang før da jeg var full og hadde røyket, så jeg visste akkurat hvor jævlig det var for han. Da han begynte å kaste opp (det var ekstremt høyt og ekstremt voldsomt, har aldri hørt noe sånt før) kjente jeg at magen min begynte å vrenge seg. Jeg klarte å ikke kaste opp, men jeg fikk panikk, holdt hendene over ørene og begynte nesten å gråte, både fordi jeg syntes så synd på han, og fordi jeg var redd og lei meg for at jeg hadde foreslått at vi skulle røyke, osv. Selv om jeg var ALT for høy selv, ville jeg bare mer enn noe annet i verden at det skulle gå over for han, det var helt grusomt å sitte der og høre på han og jeg klarte nesten ikke se for meg hvor ille det var.
Å bad'e er linka opp til psyken din. Om du fokuserer på at det klør i halsen og at du er litt kvalm + meget skev; ja da kan du banne på at det blir mer intenst, om du fokuserer på det

For øvring kan 0.2G bra brunt på hver være for mye (tydeligvis).
Prøv litt mindre neste gang, eller lag 1 stk som dere to deler.

De gangene jeg blir på den kjipe siden av skækk, så er det som regel når jeg tar meg en spli aleine, uten noen å dele den med
Jeg har opplevd den samme følelsen du beskriver, å føle meg smådrita og uvel når jeg blander med tobakk, selv om jeg helt fint kan røyke en 20-pack med sigaretter på en kveld på en fest, så får jeg alltid denne følelsen når jeg blander med tobakk. Når jeg røyker rent derimot skjer aldri dette.
Den prikkingen har jeg selv opplevd en del ganger men jeg har aldri funnet den spesielt ubehagelig. Ikke alle typer hasj/weed gir denne følelsen, så det kan være en idé å prøve en annen strain, eller å røyke mindre, eller så reagerer jo alle litt forskjellig på cannabis.
Prøv å røyk mindre neste gang og ha spist noe på forhånd og prøve å nyte highen i stedenfor å fighte den.
Sist endret av Vice; 13. september 2012 kl. 14:07.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Å bad'e er linka opp til psyken din. Om du fokuserer på at det klør i halsen og at du er litt kvalm + meget skev; ja da kan du banne på at det blir mer intenst, om du fokuserer på det
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Tror det var mye det at han hadde lest masse om folk som hadde hatt bad trips, og på en måte kanskje "forventet" litt å få det.
Så er det gjerne sånn at hvis man liksom fokuserer på hvor ille man føler seg, så blir det bare verre, og så blir det en ond sirkel. Det beste er egentlig å se på TV eller noe sånt, så man liksom kan distrahere tankene sine, eller å sove.
Kan virke som om hasje ikke er noe for dere(dama di og deg).
Eller så var du bare litt uheldig med beisen. Det er ikke noe krise det er mange ting i livet som er viktigre enn hasj. Nå har du prøvd på den rette måten også kan du bare "se ann" hvordan forhold du/dere vil ha til narkotika i fremtiden. Det er ikke noe å mase med. Ta en dagognatt av gangen å vær stolt over å kalde deg en ekte friker(Fra det nynorske ordet frikar som egntlig betyr ung kar/kvinne) Lev vel!
Tror vi bare var litt uheldige. Jeg er såpass erfaren med hasj at jeg på en måte klarte å holde hodet kaldt og ikke frike ut, selv om jeg kjente at jeg hadde røyket alt for mye. Men tror en blanding av at vi tok litt for mye (for vår lave toleranse) og at han ikke har så mye erfaring med det, og i tillegg har lest masse om folk som får bad trips og derfor liksom fokuserte veldig på det (det er jo egentlig bare psykisk). Så han hadde liksom økt "risiko" for å bli dårlig, fordi han sikkert tenkte veldig mye på det, og hadde i tillegg ikke så god erfaring med det, så det var vanskelig for han å liksom, vite hvordan han skulle takle det.
Heh, høres bare ut som du har røyka nå feite saker å blitt drittstein! : )
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Skal helt klart røyke igjen, bare prøve mindre denne gangen
mindre enn 0.2 i to j'er?
Det er aldri en god idé å røyke uten å ha spist! Da blir du slapp og dårlig, i tillegg kan noia'en deres ha spilt en stor rolle i saken. For at det skal bli en god tur må dere begge være avslappet, ha mat i magen, klart hode og ikke være redde.

Anbefaler å røyke under kjøkkenvifta ellernoe inne neste gang, er mye mindre stressende. (Personlig erfaring)

Anbefaler også å redusere mengden tobakk til så lite som nødvendig, man kan fort ende opp med en blanding av nikotinsjokk og thc-virkingen.

Prøver du igjen så gjør det en dag du føler deg glad og opplagt, har mat i magen og ikke er stressa eller har noia! Lykke til
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
0.2 i hver joint
0.2 er jo ikke så veldig mye, men det pleide å holde mer enn nok for meg da jeg var på mitt "heavigste" bruk. Tror det var en blanding av det at jeg (og han) ikke hadde røyket på lenge, og ikke hadde noe særlig toleranse, det at vi kanskje tok oppi litt mer enn det vi burde, og at det kanskje var litt sterkere saker enn vi trodde.
Igjen så er jo all sånn noia bare psykisk, og jeg hadde jo bedre forutsetninger for å takle det enn han hadde, fordi jeg har mye mer erfaring. Så jeg kjente liksom at jeg ble alt for høy, og at det var ubehagelig, men jeg er på en måte vant til den tankegangen så jeg visste hvordan jeg skulle takle det. Han har derimot ikke røyket så mange ganger, så derfor var det naturlig nok verre for han.
Sist endret av Ariala; 13. september 2012 kl. 18:38.
Høres mer ut som veldig lavt blodsukker. Var du veldig hvit i ansiktet også? Neste gang så ta et glass med vann og sukker, og SPIS.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
På slutten så måtte jeg jo spy, og det føltes som om kroppen ville tømme seg, selvom det ikke var noe igjen å spy opp... så jeg spydde bare vann

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Høres mer ut som veldig lavt blodsukker. Var du veldig hvit i ansiktet også? Neste gang så ta et glass med vann og sukker, og SPIS.
Vis hele sitatet...
Jeg er en gamer, 194 cm høy, veier rundt 80 kilo. Snuser, røyker, drikker mye brus og spiser mye dårlig mat. Er alltid blek i ansiktet
Tror, som jeg har sagt før, at det var psykisk. Jeg kjenner meg igjen i de følelsene, og det er ikke en vanlig kvalme, eller en vanlig hodepine, eller vanlige muskelsmerter, det er det at du blir hyper-bevisst på alt som skjer, du kjenner hver nerve i hele kroppen, kjenner hver muskel, hjernen din går i overdrive og du føler ALT. Det er som om verden voldtar sansene dine, og alt spinner rundt, og jo mer du tenker på det, jo verre blir det, og jo verre det blir, jo mer tenker du på det. Det blir en ond sirkel, som det er nesten umulig å komme seg ut av. Den eneste måten du kan kutte det ut er ved å tenke på noe annet, ved å rette tankene dine til noe annet. Det er selvsagt vanskelig når det føles ut som om du kommer til å eksplodere, men det kan hjelpe å bare se på TV eller noe liknende. Kroppen din er ikke egentlig i så dårlig tilstand som du føler, men du TENKER på det, derfor blir den det. Så hvis man klarer å distrahere hjernen sin til å fokusere på f.eks. et TV-program, i stedet for hvor ille man har det, løser det mye av saken. Det hjelper også å sove, da "skrur du av" hjernen på en måte. For alt sitter i hodet, så det er i hodet man må fikse det.
Sitat av SR71 Vis innlegg
Jeg er en gamer, 194 cm høy, veier rundt 80 kilo. Snuser, røyker, drikker mye brus og spiser mye dårlig mat. Er alltid blek i ansiktet
Vis hele sitatet...
Ikke så blek som når du bæder på cannabis og får tidenes laveste blodsukker. Anyways, neste gang du føler noe ala det du følte denne gangen, få i deg sukker og chill out.
Han er veldig flink, og ikke redd for å "hoppe på hesten igjen", som jeg kanskje trodde. Vi skal prøve igjen i kveld, men nå skal vi spise først, og så bare røyke bittebittebittelitt, og så heller se an hvordan vi føler oss, og evt. røyke litt til. Gå VELDIG forsiktig frem, så vi ikke får en reprise av i går, for det er noe av det verste jeg har vært med på.
0,2 på 2 jointer fikk meg til og få bakoversveis xD
Som noen nevner over så tror jeg også at nikotinen spiller en rolle. Jeg tåler ikke noe særlig til nikotin fordi jeg har det i kroppen en gang i måneden maks. Jeg velger alltid bong fremfor joint når jeg har brunt. Få av mine kvelder har dessverre også endt med å spy og være kvalm, men jeg er usikker på om jeg kan anbefale deg å prøve igjen.

Eventuelt neste gang så BØR du spise litt før du går ut, gjerne vær mer rolig og avslappet før du starter. Hvis du er nervøs kan det gå galt (akkurat som hvis man skal trippe på pshykedelisk).
Jeg anbefaler deg igjen å dele en joint med en eller flere andre, og faktisk ta mer enn 0,2 gram på 2 joints. Ta heller en litt større joint med 0,4 gram i. Ta det roligere, og bruk lengre tid. Ikke ta mer enn 2 trekk før du sender den videre.

Så lenge du er rolig, og alt blir gjort rolig skal det gå fint. Men vi er alle forskjellige. Føler du at det ikke er en god idé, så dropper du det jo. Det er ikke verre enn det.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Sitter her nå faktisk vi har vært ute og røyket litt, og jeg har ikke tatt mer en 3 trekk.
Derimot kan jeg medele at jeg føler meg ganske bra nå, kjenner det ganske fint, og føler meg ikke dårlig
Sitat av SR71 Vis innlegg
Sitter her nå faktisk vi har vært ute og røyket litt, og jeg har ikke tatt mer en 3 trekk.
Derimot kan jeg medele at jeg føler meg ganske bra nå, kjenner det ganske fint, og føler meg ikke dårlig
Vis hele sitatet...
Fortsett med oppdateringer utover kvelden!
Alltid artig og høre om nybegynnere innen fyrings^^
Sist endret av BlueDream; 13. september 2012 kl. 21:39.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Vel, jeg var litt frem og tilbake istad, men nå koser jeg meg veldig spiller wow med dama, og hører på en fin playlist på spotify!
Må si, mye bedre intrykk en hva jeg fikk igår

http://open.spotify.com/user/1210051...2myJs4lW5IXOo0
er listen jeg hører på, bare noe random jeg fant, men chill var det
Sitat av SR71 Vis innlegg
Vel, jeg var litt frem og tilbake istad, men nå koser jeg meg veldig spiller wow med dama, og hører på en fin playlist på spotify!
Må si, mye bedre intrykk en hva jeg fikk igår

http://open.spotify.com/user/1210051...2myJs4lW5IXOo0
er listen jeg hører på, bare noe random jeg fant, men chill var det
Vis hele sitatet...
Ser ut til at det var settingen som hadde en del og si
Dere får kose dere resten av kvelden
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
rart når munnen er så tørr men fortsatt er snusen så våt at den sklir!
Sitat av iSkurk Vis innlegg
0,2 på 2 jointer fikk meg til og få bakoversveis xD
Vis hele sitatet...
Ja altså 0,2 i hver joint, 0,4 til sammen. Men veldig sterke brune greier (sterkere enn jeg har vært borti før), så det er en del på to mennesker som ikke har røyket på over et halvt år :P
Sitat av SR71 Vis innlegg
Sitter her nå faktisk vi har vært ute og røyket litt, og jeg har ikke tatt mer en 3 trekk.
Derimot kan jeg medele at jeg føler meg ganske bra nå, kjenner det ganske fint, og føler meg ikke dårlig
Vis hele sitatet...
Kjempe bra
ikke for å presse deg, men det hadde vært gøy å høre hvordan det hadde gått om du tok et par trekk til etterpå. Det pleier å være godt å røyke mer etter en pause.
Nå har vi sittet her en times tid, føler meg bra. Føler meg sånn jeg "skal" føle meg når jeg røyker, sånn følelse jeg var ute etter. Vi bare sitter og hører på musikk og gamer og chiller
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
Kjempe bra
ikke for å presse deg, men det hadde vært gøy å høre hvordan det hadde gått om du tok et par trekk til etterpå. Det pleier å være godt å røyke mer etter en pause.
Vis hele sitatet...
La meg tenke litt på det

Tok akkurat to trekk til føler meg bra så langt!
Sitat av SR71 Vis innlegg
La meg tenke litt på det

Tok akkurat to trekk til føler meg bra så langt!
Vis hele sitatet...
Det er godt å høre
Bra at du nå har fått et relativt bra forhold til noe mange av oss nyter jevnlig.
Sitat av SR71 Vis innlegg
rart når munnen er så tørr men fortsatt er snusen så våt at den sklir!
Vis hele sitatet...
Prøv å spis sjokolade, blir jo aldri ferdig med den
Sist endret av sweem; 13. september 2012 kl. 23:56.
Tror egentlig at mange opplever ubehag hvis rusen får litt sterkere kontroll over deg enn det du hadde trodd. Spesielt hvis man plutselig får kjøpt markant bedre cannabis enn det man er vandt til og egentlig ikke har peiling på hvordan du vil reagere. Egentlig så tror jeg ikke dette er hovedgrunnen.

Legg om matvanene dine litt så tipper jeg at det vil hjelpe deg siden du ble så dårlig som du ble
Sitat av SR71 Vis innlegg
Ble du blek i ansiktet ?
Vis hele sitatet...
Jeg er en gamer, 194 cm høy, veier rundt 80 kilo. Snuser, røyker, drikker mye brus og spiser mye dårlig mat. Er alltid blek i ansiktet
Vis hele sitatet...
Haha Priceless

bra du koser deg! Savner tida mi som stoner.. Men samtidig ikke..
Sist endret av zub_Zer0; 14. september 2012 kl. 00:30.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Koste meg veldig igår skal ta det like rolig ikveld tenkte jeg, ta det litt som det kommer
Sitat av SR71 Vis innlegg
Koste meg veldig igår skal ta det like rolig ikveld tenkte jeg, ta det litt som det kommer
Vis hele sitatet...
Hehe, du frister meg. Prøv ut pot en gang om du får muligheten. Det ligner jo veldig på hasj, men for mange er det enda gøyere. Dog så virker det som dere har veldig potent hasj
Du hadde ikke spist, er nokk der problemet ligger Spis deg småmett før du skal røyke, i allefall ikke på tom mage, du har altid plass til mer med litt thc i blodet
Hahaha oh my hadde jeg kunne blitt så stein igjen uten å bruke annet enn gall så hadde jeg vært superhappy!

Få i deg noe kalorier mens du røyker, og blir du ør så ta en liten joggetur faktisk... Rensker opp lungene og du blir latterlig gele i beina i dusjen mens du er kebabskev og flirer av at du løper rundt pisseskakk i gatene
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
Hehe, du frister meg. Prøv ut pot en gang om du får muligheten. Det ligner jo veldig på hasj, men for mange er det enda gøyere. Dog så virker det som dere har veldig potent hasj
Vis hele sitatet...
Marihuana ligner på hasj fordi er lagd av marihuana. Er hasjen lagd av sativastrain, ja da blir du høy og får sativarus. Er hasjen lagd av indicastrain, da blir du jøje meg stein på indicarus.
Sist endret av TheGloryHole; 15. september 2012 kl. 00:06.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Marihuana ligner på hasj fordi er lagd av marihuana. Er hasjen lagd av sativastrain, ja da blir du høy og får sativarus. Er hasjen lagd av indicastrain, da blir du jøje meg stein på indicarus.
Vis hele sitatet...
I know, i know. Jeg ville bare si det på en enkel måte til en som ikke er så erfaren.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
MIND BLOWN

edit: Sitter stein nå, og ble mer mindblown av den gif'en du linket o_O
Sist endret av SR71; 15. september 2012 kl. 21:51.
"Selvom jeg enda ikke hadde spist noe den dagen"

Der har du grunnen. Veldig dumt å røyke på tom mage.
Sushi er godt
SR71's Avatar
Trådstarter
17 5
Ja har aldri røyket på tom mage siden det og har gått kjempe fint!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan lett si at det du opplevde er normalt. Ikke bare fra egen erfaring, men fra andre rapporter/innlegg.

Jeg hadde ikke røyka på 4 uker, pga sommerjobb, og ugunstig mulighet. Første kvelden jeg satt meg ned å røyka, så røyka jeg en veldig heftig bowl, stappa fult av god hasj og marlboro tobakk ( ikke light )

Selv om jeg snuser daglig, og røyker sigg nå og da, så var en bowl nok til å få meg spysjuk.

Resten av den kvelden gikk til å sitte å spy, og da jeg var tømt, satt jeg meg på mopeden og kjørte hjem.
Du kan fint oppleve negative ting når du røyker, som følelser og faktisk fysisk smerte også.
Sørg for å holde livet ditt i sjakk og vær sikker på at du er fornøyd med deg selv.
Det er det beste tipset jeg kan gi som stoner.