Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2707
Hei!

Etter en stund å ha forsøkt og få tak i Dolcontin endte jeg til slutt opp med å ta til takke med Subutex. Dolkere er tildels mye mer sjeldent enn subutex. I Oslo sentrum er Subutex heller enkelt å anskaffe.
Jeg endte altså opp med stor og oval 8mg tablett. Jeg var bekymret over å prøve ut buprenorfin da dette er 1000 ganger sterkere enn morfin slik at jeg skjønte at denne ene pillen måtte behandles med respekt.

Ca kl2115 delte jeg tabletten i fire og av den ene fjerdedelen skrapte jeg av en liten del. Det tilsvarte sikkert ikke mer enn 0,3mg og den la jeg gladelig under tunga. Jeg hadde en irriterende og moderat hodepine som hadde vedvart fra ettermiddagen. Jeg visste derfor at dette ville fungere som en perfekt pekepinn på når bupe'n ville gjøre sin entre. Og det det ville ikke ta lang tid før den gjorde...

Ca kl2130 merket jeg en behagelig slapphet i leggene og hodepinen begynte å avta noe.

Ca kl2215 tok jeg en litt større bit, 0,4mg vil jeg anslå. Formen jeg hadde var lett berusa, jeg vil si tilsv 150mg kodein. Nå har det seg slik at jeg har en god toleranse på kodein, 300mg kodein på en kveld er ikke for mye.

Ca kl2230 begynte ting virkelig å skje. Hodepinen var forlengst totalt overkjørt. Subutexen ga få euforiske effekter men det ga likefullt en potent beroligende og behagelig følelse: Jeg vil si at jeg faktisk ble noe slått ut - og enda så var formen svakt stigende.

Ca kl2245: For første gang på mange år fikk jeg det som jeg bare kan beskrive som en visuell hallusinasjon. Jeg leste tekst på dataskjermen og lyset til skjermen ble til slutt så sterkt at bildet "brant" seg til slutt fast på netthinen. Og over alt jeg kikket, så jeg horisontale streker eller små setninger. "Jøsses", mumlet jeg skakt gang på gang der jeg jeg satt sløvt i sofaen. Dette vedvarte i et lite kvarter før synet ble sånn tålelig normalt igjen. Uansett, jeg var altså nå opp i ca 0,7mg og det var ingen tvil om at jeg ikke skulle ta mer. Jeg var skikkelig stein - det er lenge siden jeg var så ute av det.

Ca kl2300: Kveldsmaten ble med letthet skippet og erstattet av ferske blåbær som jeg hadde kjøpt samme dag. Jeg var bokstavelig talt nå på blåbærtur. Jeg orket ihvertfall ikke å lage varm mat, slik jeg hadde opprinnelig tenkt. Så jeg la meg like greit til i senga og plasserte båbæra, flaskevannet, snusen samt en liten pose med JellyBellys strategisk på nattbordet. Nå var det bare å ikke velte vannet utover alt. Jeg scrollet igjennom kanalene på veetle og justin.tv og forsøkte, riktignok veldig sakte, å finne noe jeg ville se på.
(Note: En ting jeg opplevde var at jeg overhodet ikke var tørst. I løpet av hele kvelden drakk jeg nok ikke mer enn en halvliter vann. Dette skulle vise seg dagen etter å ikke være noe sjakktrekk...)

Ca kl2330: Rusen er på sitt høyeste og jeg bare ligger å måper mens en el annen film går i bakgrunnen. Dette var rett og slett utter bliss! Jeg er svært søvnig men prøver så godt jeg kan å holde meg våken for dette vil jeg ikke misse et sekund av.

Ca kl0045 dupper jeg av og...

ca kl0345 våkner jeg igjen: Rusen har avtatt betydelig og bupe'n bare ligger å lingrer i bakgrunnen. Livet er fremdeles en stor fornøyelse. Jeg vurderer et lite minutt å redosere men fornuften forteller meg at det hadde kanskje vært hyggelig å fått meg seg litt av det fine været som skulle komme på lørdag. Jeg blir liggende å se på tv og film mens jeg kjenner på siste rest av buprenorfinet...

Ca kl0530 sovner jeg.

Ca kl1215: Våkner. Men nå er ting av en litt annen karakter: Moderat, dull smerte i nyrene. Hodepine. Svimmel. Dette lovet ikke bra. Jeg lagde meg en solid frokost av bacon og eggerøre og håpte på at formen skulle bli bedre. Jeg ble ikke mye bedre, snarere tvert imot: Et annet hangoversymptom skulle vise seg etter frokosten; takykardi. Hjertet hamret skikkelig. Heldigvis merket jeg lite til kvalme.

Ca kl1430 er formen litt bedre og jeg bestemmer meg for å ta meg en tur ut i sentrum, bare for å handle og samtidig prøve å 'walk it off'. Etter et par timer tar jeg turen hjemover for så å lage en skikkelig middag.

Ca kl1800 er middagen inntatt og hangoveren er enda mer redusert men dessverre ikke nok, slik at jeg administrerer 400mg ibuprofen.

Ca kl1900 er formen enda bedre men likefullt sitter jeg igjen med en lett hangover: Jeg føler meg svakelig og magen er urolig.

Ca kl2400: Hangoveren er faktisk uforandret og jeg må innfinne meg med at jeg skal ut på byen for å treffe venner med subutex-hangover...

Konklusjon: Subutex (buprenorfin) er et legemiddel man må ha den ytterste respekt for. Virkelig, advarsel! Hvis jeg hadde tatt en kvart del av den tabletten... Ja, det tør jeg bare ikke å tenke på. Det hadde ikke blitt mye bliss ihvertfall.
Neste gang kommer jeg til å dosere noe lavere (0,5 maks), men det er jammen ikke lett nå som pillen befinner seg i flere biter, alle av forskjellig størrelse...
Det er også soleklart for meg at jeg må påregne minst en dag for å komme meg på. En dag hvor jeg ikke kan, på noen som helst måte, ha noen forpliktelser el avtaler å holde.

Uansett, jeg bare håper på at dette kan være til hjelp.
Vær forsiktig og ha det bra!
Trådstarter
14 4
EDIT: Bupe er ikke 1000x sterkere enn morfin (jeg har nok ikke lest nøye nok...), det er 40x sterkere og ca 100x sterkere enn kodein. Dvs at ett halvt mg bupe tilsv 12-13 PFer(!), stoffet er likevel vanvittig sterkt. Og det stemmer også bra med det jeg leser her: http://en.wikipedia.org/wiki/Opioid_comparison.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva er bliss?
Bliss can be a state of profound satisfaction, happiness and joy, a constant state of mind, undisturbed by gain or loss.

Eller lykksalighet på norsk om du vil.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skjønner du at du leker med livet ditt ?

Forøvrig er buprenofin ett signalstoff som setter igang kroppens egen produksjon av endorfiner.
Brukte en del Temgesiq på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet, tabletter med 0,2 eller 0,4mg buprenofin.
Den gang ble disse brukt til smertebehandling. Dette var før Dolcontin ble mer populært.

Det mest skremmende er at bruken av buprenofin holdelige medikamenter, ødelegger/forstyrrer kroppen sin naturlige produksjon av smertedempende endorfiner.
Så om du bruker dette over tid, vil du oppleve at småting som for eksempel når du stuker tåa mot en fortauskant, kan det kjennes ut som om du knekker foten!!

Så når dere snakker om BLISS, ja, i begynnelsen.
Men ett ødelagt liv på sikt.

Ikke er jeg frelst eller nynykter. Har slit med driten i 30 år. Tar en dag om gangen, tar metadonen min for i det hele tatt å takle hverdagen,og meg selv.

Prøv i alle fall å ikke havne i den situasjonen.