Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 11960
Dette er en gammel triprapport jeg skrev i 2003 som svar på et spørsmål angående egodød på norshroom. Jeg legger den ut her, da den beskriver deler av en full blown syretripp.

Start:
Under mitt første møte med psykedelika opplevde jeg nettopp dette. Dro på tur med noen bekjente for å være med å prøve LSD. Lite ante jeg om hva som ventet meg den kvelden og natten. Jeg hadde egentlig ingen anelse om hva det ville si å ta et psykoaktivt stoff. At jeg aldri kommer til å glemme denne turen er 100% sikkert.

Det var på en øy midt på sommeren, vi hadde lånt båt for å komme oss ut. Været var upåklagelig og etter noen timers styr satt endelig dregg og fortøyning og vi var klare til dyst. Alle 4 spiste en lapp hver i 5 tiden og i 6-tida var ihvertfall jeg i rute. Vi gikk på oppdagelsesferd på øya vår og fant etterhvert ut at det var en del turister og hytter der. Dette plaget ikke oss da vi hadde funnet en plass vi kunne sitte ifred hvis vi ville. Alt var enormt vakkert og jeg ble fryktelig opptatt av moder jord. Jeg lå på alle fire og studerte svaberget og alle de små dyrene som kravlet omkring. Svetten regelrett sprutet fra ansiktet mitt, men jeg følte at alt var så nydelig og fint at jeg ikke kunne sette ord på det. Jeg løp fra en ting til en annen. Alt var så spennende og fint.

Jeg tenkte for meg selv at jeg egentlig aldri hadde tatt meg tid til å nyte alle de små underne naturen har å by på. På dette tidspunktet begynte synsinntrykkene å bli sterkere. Til vanlig når man ser på et tre registrerer øyet at det er mange blader, men på dette tidspunktet så jeg alle bladene på en gang. Når jeg kikket utover havet la jeg merke til hver eneste bølge. Dette er vanskelig og forklare, men det var virkelig utrolig vakkert. Jeg la meg ned på ryggen og lukket øynene. Svaberget var varmt og det pustet. Det kjentes som om jeg lå på en enorm skapning som pustet i rolige faste åndedrag. Dette er min mor tenkte jeg, moder jord, og hun er et levende vesen. Det føltes trygt og godt, jeg lå tett inntil henne og hun passet på meg.

Med ett spratt jeg opp. Jeg løpte, hoppet og trillet rundt i dette vakreste av det vakre. De andre kom ruslende etter meg og jeg senset at de ikke var der jeg var. De snakket om å spise en lapp til og at de ikke kjente noe særlig. Dere vet ikke hva dere skal lete etter tenkte jeg. Jeg fortsatte ferden min og de andre fulgte etter. Plutselig la jeg merke til at kroppskontrollen min var helt rå. Jeg hoppet flatspins ut fra et par meter høye stup og landet helt perfekt. Jeg hadde evnen til å styre kroppen med utrolig presisjon.

Senere gikk jeg meg vil i en skog på 50x50 meter. Det var helt umulig å finne veien ut. Planter og busker vokste seg helt inn i hverandre, jeg klarte ikke å orientere meg i det hele tatt. Plutselig så jeg ansiktet til R. Det var knallrødt og svetten sprutet. Da jeg så ham inn i øynene visste jeg at vi var på samme bølgelengde. Inne i denne skogen var vi eventyrere på en kannibaløy i stillehavet. Vi var nære ved å bli grepet av panikk, men sammen klarte vi oss og fant veien tilbake til basen vår. Fy faen så fett sa vi til hverandre, dette er heeeeelt konge. Jeg husker fortsatt hvordan vi sa heeeiiilt. Det var liksom det råeste vi hadde vært med på.

Da vi kom tilbake til campen satte vi oss ned og hørte på radio. Etter dette begynner hukommelsen å bli oppstykket. Jeg har ingen anelse om hvilken rekkefølge ting skjedde i. Jeg kikket på klokka engang og den var 10.46. Da jeg kikket på klokka 5 minutter senere var den 10.43. På ett eller annet tidspunkt husker jeg at noen ba meg om å gape og da jeg gjorde det la noen en ny lapp på tunga mi. En stund etter dette, eller før, jeg vet ikke, ble ting virkelig ville.

Det var blitt mørkt og vi drømte samme drømmen. Vi drømmer sammen for faen tenkte jeg. Dette er jo faen ikke mulig. Tankene våre fløy som elektroner inne i et tykkt rør. Vi kappkjørte inne i røret. Jeg kunne se de andres tanker som glødende hvite kuler. Tankene våre gikk i en enorm hastighet. R og mine tanker traff hverandre flere ganger og det føltes som som vi hadde en ledning koblet mellom hjernene våre. Vi brøt opp fra dette kappløpet og kikket på hverandre. Vi behøvde ikke snakke engang. Begge bare tenkte til hverandre at dette er ikke mulig. Plutselig gikk det opp for meg at jeg ikke lenger hadde kontroll over hjernen min. Hjernen min var gått fra å være en commodore 64 til en Multium 10000 gigahertz. Alt fosset gjennom hodet i sinnsyk fart. Jeg tenkte 1000 tanker samtidig og jeg kunne faen ikke finne bremsen. Jeg fant en penn og en notatblokk. Jeg måtte fange en tanke og skrive den ned. Dette var så anstrengende at jeg ropte og skreik. Fra det fjerne hørte jeg en stemme som spurte hvem jeg snakket med. "MED MEG SELV FOR FAEN, JEG PRØVER Å FANGE EN TANKE" Skjønte ikke de andre det? Hvor var de hen egentlig?
Nå begynte jeg å bli seriøst redd. Jeg var gal. Like gal som en pasient på dikemark med tvangstrøye. Kanskje jeg var enda galere? Jeg grep notatblokken og den lille delen av hjernen jeg kontrollerte skrapte gjennom papiret "aldri gi meg LSD igjen. Hadde disse gutta egentlig peiling på hva vi gjorde? Utifra det jeg skjønte hadde de ikke trippa skikkelig før. I det fjerne hørte jeg en stemme si "Du har den mest seriøse trippen du noen gang kommer til å oppleve" Jeg tok tak i armen hans (I) og skreik, ta meg med i drømmen deres. Plutselig stod vi rundt et bål alle fire. Vi var ikke oss lenger, vi var blitt indianske heksedoktorer. Vi var gale alle mann. Jeg hadde ikke lenger kontroll over kroppen, den danset en vill krigsdans mens vi hylte som ulver. Jeg var bare en tilskuer som kikket ut av øynene mine. Kroppen adlød ikke mine ordrer lenger.

MAT for faen, ropte jeg. Jeg hadde gjenvunnet kontrollen over kroppen. Jeg rotet rundt i de utallige posene og fant mat, masse mat. Hva i hælvete skal vi med mat. Før noen rakk å stoppe meg kastet jeg all maten inn i skogen og utover skråningen ned mot vannet. Stopp ropte noen. Er dere så korka at dere ikke skjønner at mat er noe vi egentlig ikke trenger tenkte jeg. Hælvete, noe fornuftig i hodet mitt sa at jeg var blitt helt splitter pine gal. Hadde reptilhjernen min overtatt kontrollen den siste halve timen? Dette var følelser jeg aldri hadde kjent før. Jeg hadde vært et villt dyr.

Jeg satte meg ned i en stol og kikket på hendene mine. Røde laserstråler skjøt ut av fingerne mine. Jeg satt og styrte disse strålene som laget et perfekt rutenettverk rundt og mellom hendene mine. (Slik introen på folka på Robinson er når navn, alder, yrke osv. dukker opp) Med disse holdt jeg hjernen fokusert, og det var helt sykt å se på. Da bølget den første LSD-orgasmen gjennom kroppen. Det føltes som en orgasme som ikke bare var i underlivet, men i hele kroppen. Gjennom hver ensete celle i kroppen bølget denne faen faen faen så deilige følelsen. Deiligere enn dette er det aldri noen som har hatt det tenkte jeg. 1000-vis av slike bølger strømmet gjennom meg. Jeg tror jeg stønnet som et dyr.

Så skjedde det rareste og mest uforståelige. Jeg fikk forståelsen av at den bevisstheten vi mennesker har er bare en dråpe fra et stort hav. Når vi fødes blir en dråpe av denne bevisstheten lagt i en menneskekropp og vi lever som enkeltindivider i et jordisk liv. Plutselig var jeg igjen koblet til denne bevisstheten. Der fantes alt. Jeg var egentlig ingenting lenger. Jeg var koblet sammen med dette havet til en enorm inteligens der enkeltindivider ikke eksisterte. Hvem er jeg? Jeg vet ikke hvem jeg er! Dette skulle ikke skje før kroppen min dør tenkte jeg. Jeg kommer aldri tilbake til virkeligheten. I en lang stund eksisterte jeg uten egen bevissthet. Det var helt jævlig, men også en syk opplevelse som overgår alt annet jeg noengang har opplevd. I ettertid er jeg veldig glad for denne opplevelsen på en måte.

Etter en stund som føltes som utrolig mange timer klarte jeg å finne deler av meg selv. På ett eller annet tidspunkt møtte jeg gud. Ihvertfall noe guddommelig. Det var så stort og mektig at jeg måtte se vekk. Jeg følte meg så liten og ubetydelig husker jeg, men det er egentlig alt fra den opplevelsen. Senere kom aliens ned fra himmelen. De ville kontakte meg fordi jeg hadde skjønt noe som var viktig. Da ble jeg så jævlig redd og signaliserte at jeg ikke klarte mer. Det er nok nå ropte jeg. Jeg er ikke klar for å møte dere. De var vennligsinnede og skjønte at jeg hadde fått mer enn nok for èn natt. De vinket et slags farvel og forsvant tilbake ut i rommet.

Jeg vet ikke om dere leser enda, men jeg kommer stadig på nye ting. Har vært veldig deilig å fortelle dette rett ut til noen, men jeg begynner å bli sliten....

Da satt jeg der og oppdaget at jeg satt på stolen og at det faktisk fantes andre mennesker. En båt kom kjørende og lyste på oss med en lyskaster. Var det politiet? Vi hadde vel holdt et hælvetes leven tenkte jeg. Men det dreit jeg bare i. Denne natta her hadde jeg opplevd mer og følt mer enn jeg hadde gjort resten av livet tilsammen. Men ingen kom. Hvordan skulle jeg kunne komme tilbake til mitt vanlige liv etter dette? Det hadde jeg ingen anelse om...
Da begynte en ny trip. Det var en insruksjonsvideo som ble vist på himmelen over stolen jeg satt i. Alt ble forklart, alle opplevelsen mine ble på en måte gjort om til noe jeg kunne leve med og dra nytte av videre. Etter hvert sovnet jeg. Da jeg våknet neste morgen kjente jeg meg veldig sliten i hjernen, i hver eneste lille del av hjernen.

Denne trippen var kanskje ikke å anbefale en nybegynner, men jeg synes jeg taklet det greit. Jeg tror ikke på gud eller at aliens kontaktet meg, men jeg har fått en større forståelse av hvilken krefter som bor i hjernen våre. Den kan ta deg med hvor som helst og gi deg opplevelser de færreste noengang får. Men LSD er ikke et leketøy, det er en alvorlig ting og utsette seg for. Jeg angrer ikke et sekund, men jeg tar ikke turen igjen. Det er altfor altfor heftig. Sopp derimot gir meg en trip som er mildere og lettere og kontrollere.
Hvis du har kommet helt hit takker jeg deg for turen, det har tatt meg 5 måneder før jeg var rede til å fortelle historien.
-Slutt-

Det er mange år siden jeg opplevde og skrev dette. Jeg skal legge til et punkt som jeg ikke turte å fortelle noen om den gang da det var for drøyt. Ved synet av rått kjøtt (da jeg fant og kastet maten utover) hogg en følelse jeg aldri hadde kjent tidligere i meg, og den var intens. Jeg opplevde den forøvrig igjen i mitt andre og siste møte med LSD. Den kan beskrives som en nesten seksuell følelse uten at den var det. Den fikk meg til å ville jakte og drepe med tenner og klør. Hadde det kommet et rådyr eller liknende forbi hadde jeg kanskje drept det om jeg hadde fått fatt i det. Da båten med lyskasteren dukket opp tenkte jeg på politiet og hvordan jeg skulle fikse opp i dem. Og det var ikke pent. Hvordan jeg hadde reagert vet jeg ikke, men jeg er veldig glad for at ingen kom å prøvde å arrestere meg. (Grunnen til at jeg nevner dette er mitt bidrag til tråden om hvordan en kar drepte i sopprus. Ja, jeg tror det er mulig for en uerfaren bruker å gjøre slikt på en høydose tripp hvis det oppstår truende situasjoner.)

Jeg leste meg opp på hekser, vampyrer og varulver for å finne informasjon, uten å finne noen forklaringer på opplevelsen. Min beste forklaring er at det ligger minner i cellene våre fra tiden før vi utviklet oss til mennesker, kanskje tappet jeg inn på denne informasjonen?

Jeg hadde en også astral projection på denne turen, bevisstheten min forlot kroppen fullstendig slik at jeg ikke var klar over at jeg hadde en kropp som lå igjen på jorda. Det var en salamanderliknende entitet som guidet meg, men jeg fikk ikke med meg så mange minner fra dette.

Det var et hundretalls med slike opplevelser, og de føltes alle mer virkelig enn virkeligheten. Dette var hardt for en ung mann å ta innover seg.

I mange år etter denne trippen var jeg stort sett ikke interessert i annet enn LSD og sopp. Ble mange timer hos psykiater for ulike problemer jeg hadde, og jeg tipper han ble dritlei av å høre om denne trippen. Vennene mine ble dritlei av å høre om LSD. Det som skjedde var at hele fundamentet for min forståelse av verden ble revet bort. Jeg leste mange bøker og bygget sakte opp mitt nye verdensbilde. Jeg turde ikke tro på møtene med entiteter og alt det andre som skjedde, men etterhvert som jeg har lest, skjønner jeg at mange har hatt liknende opplevelser. Jeg ble gal i alle rundt meg sine øyne av denne opplevelsen og det har tatt mange år å fordøye hele pakka. Jeg følte meg utrolig ensom, og hadde absolutt ingen å dele dette med. Jeg har lært mye av denne hendelsen, om det å være menneske og hvilke valg som er riktige å ta. Jeg angrer ikke, men prisen jeg har måttet betale har vært høy. Alt måtte bygges på nytt, inkludert de aller fleste relasjoner. Gode venner ble tapt og min mor har nok grått noen tårer over sønnen sin.
Sist endret av Cheezypoofs; 7. juni 2010 kl. 02:22. Grunn: liten oppklaring
Sykt!
Veldig bra skrevet, godt innhold, og utrolig veiledende!
Høres ut som en ganske drøy og ubeskrivelig opplevelse.
Har hvert borti samme greiene, i en svakere versjon. Men fortsatt satt ut av min egen bevisthet, og trippet av forskjellige ting.

Denne rapporten fikk meg til å se bedre på LSD, respektere det på en annen måte.
Og fikk meg i humør til å lese litt mer før jeg heiv meg ut på tur.
Har i en liten periode nå hatt lyst til å prøve det (eller noe lignende) og denne historien motiverer litt

Selvom du fikk problemer med det senere, kan jeg tro på at det var en skikkelig opplevelse.
Jeg har også endret "Synet på verdensbildet", å syns det var et stort "skritt" videre, og var 100% verdt det.
Det er som å føle at du vet noe ingen andre vet fordi det er så ubeskrivelig. LSD høres ut som noe av det litt mer interessange
Må si meg enig med KakeFrans, selv om jeg har hatt lyst til å prøve LSD, så fikk jeg enda mer lyst til det nå, utforske mitt eget sinn og sånt, knall triprapport!
helt sinnssykt bra skrevet, ble helt revet med.
må si det samme som de 2 åver
wow! dette var rapporten sin!
Jeg kjenner meg så igjen. Det å ha en så fantastisk opplevelse. Plutselig "ha skjønt det". Jeg er heldig og har tatt sånne tripper i veldig sikre miljøer med mange i samme situasjon, og folk som også "har skjønt det". Det gjør det litt lettere å holde kjeft om det til "vanlige" mennesker.
Det er bedre når det kommer noen etter trippen din og spør deg hva du opplevde, uten fordommer og uten å tro du er splitter pine gal!
Takk for flott lesing!
Takk for fin lesning. Jeg lurer på om du kan si hvor gammel du var i 2003. Jeg mener dette kan være interresant med tanke på hvor i ubalanse du ble når du landet, og hvor lang tid du trengte på å bearbeide denne trippen.
En av de mest spennende trip-rapporter jeg har lest, følte nesten jeg ble litt med der selv!
Veldig spennende, din beskrivelse minner meg veldig om en beskrivelse jeg leste av Carlos Castaneda "A yaqui Way of Knowledge". Jeg tror denne kan være veldig berikende for deg og de som er interesserte i psykoaktive stoffer, i et mer spirituelt spekter, før de begir seg ut på eventyr selv.

Boken handler om han selv som fersk antropologi-student som treffer en indianer-shaman i Sør-Amerika som tar han inn under vingen og lærer han om en alternativ måte å tilegne oss visdom. Han må gjennom fler forskjellige tripper veiledet av "Dom Juan" som shamanen blir kalt. Det du beskriver er noe som man kan kalle "dynamisk lærdom" (levende lærdom, bare basert på egne oppdagelser), denne typen lærdom er heller verdsatt i mindre "primitive" samfunn som ser på "statisk lærdom" (det vil si lærdom som har oppsamlet seg, som vi får igjennom skolen og gjennom lesing her i "utviklede samfunn") som en byrde for å leve et fullstendig liv.

Takk igjen, dette var veldig interessant.
KP til deg får en fantastisk bra raport
måten du klarer å få med i raporten hvordan du følte ditt indre sinn mens du sammtidig fikk med deg hva du gjorde på utsiden var bare så fantastisk bra skrevet. Håper på flere slike fra deg


Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg lurer på om du kan si hvor gammel du var i 2003. Jeg mener dette kan være interresant med tanke på hvor i ubalanse du ble når du landet, og hvor lang tid du trengte på å bearbeide denne trippen.
Vis hele sitatet...
ja hadde vert kult å få et svar på det da
Hvordan opplevde vennene dine dagen? Trippet de like hardt som deg?
Jeg var 24 år gammel på dette tidspunktet og jeg hadde levd et liv der jeg hadde opplevd mye urettferdighet. Jeg var mentalt ustabil, veldig sint og skuffet over alt og alle. Jeg hadde ingen grunn til å oppføre meg bra og stakk nesa borti alt som var ulovlig og dermed spennende. Jeg lot det gå sport i å strekke strikken så langt som overhodet mulig. Jeg sa aldri nei til noe nytt. Jeg har helt siden barndommen hatt samvittighet, og jeg trakk meg alltid unna når jeg hadde tenkt gjennom hva slags konsekvenser handlingene mine hadde for andre. Jeg hadde vært på en god sti i livet i et halvt år før jeg hadde trippen, men slet masse med mørke tanker og hat mot verden.

Jeg ble invitert med av noen perifere kamerater for å prøve LSD. Det var uten tvil jeg som hadde den heftigste opplevelsen, og jeg mistenker at de andre ble redde for at det ble for mye for meg. Det oppstod noen episoder med telepati, direkte overføring av informasjon mellom hjernene våre. Jeg og en annen tenkte den samme tanken samtidig, og de verbale kommentarene våre noen sekunder senere var, det her går jo ikke an. Vi kunne hoppe inn i og påvirke hverandres tanker. Det skjedde så mye utrolig den natta, men når morgenen kom var det ingen av de andre som ville snakke om det. Den mest erfarne av dem sa "Det er vanlig at det skjer uforklarlige ting, det beste er å ikke tenke noe mer over dem. Du blir bare gal av å tenke på det". Dermed endte jeg opp med å tenke en hel masse over dette på egenhånd. Den påfølgende uken snakket jeg nesten ikke med noen, jeg bare leste og leste for å se om det var noen andre som hadde opplevd noe liknende. Jeg ble helt besatt og fikk en følelse av at jeg hadde overnaturlige psykiske evner. At det var noe spesielt med meg og at jeg hadde funnet ut noe ingen andre skjønte. Jeg isolerte meg mer og mer fordi jeg ikke følte meg på nett med noen. De første 3 årene var psykedelia, ESP og cosmic cousciousness altoppslukende i mitt liv. Jeg leste mange bøker og mye på nettet. De neste 2 årene fadet det etterhvert ut og jeg kunne gradvis fokusere mer på livet mitt i virkeligheten og menneskene rundt meg.

Opplevelsen og etterarbeidet ble en katalysator for å finne ut av hva meningen med livet er for meg. I ettertid kan jeg kanskje si at det var livet mitt og alt hatet jeg bearbeidet. Den første gode effekten på livet mitt var at jeg ble helt overbevist om at bevisstheten vår ikke blir borte når vi dør. Jeg tenkte at alt vi opplever her på jorden skjer fordi det er noe vi skal lære av det. Jeg hadde ofte suicidale tanker før trippen, men tenkte etter den at hvis man avslutter livet selv ville det bare føre til at alle opplevelsene må gjennomgås på nytt.

Jeg tenker og handler annerledes nå, jeg bryr meg lite om materiell luksus og status. Jeg forsøker etter beste evne å ikke irritere meg over andre, men heller akseptere at de er på en annen ferd med andre lærepenger enn meg. Jeg har ingen bastante meninger om hvordan alt henger sammen, for jeg vet at hjernen er mektig instrument som lett lurer deg trill rundt. Men jeg velger å tro at vi alle er del av et større kollektiv av bevissthet og at alt det gode jeg kan gjøre mot andre også er å være god mot meg selv. Og det fungerer, de gangene jeg gjør noe uten å forvente å få noe tilbake, det er da jeg får mest. Jeg snakker selvfølgelig ikke om betaling, men å bli fyllt av gode følelser.

Jeg er langt ifra noen helgen, hvis det skulle høres slik ut. Men hver gang jeg klarer å gjennomføre det jeg føler er riktig og rettferdig, da fylles noe av tomheten i hjertet mitt med glede.

Takk for tipset Fellini, skal sjekke ut den boka. Emnet interesserer meg fortsatt i stor grad, selv om det ikke tar opp så mye av tiden min lenger.
Sterkt for meg å lese dette akkurat nå, da jeg nettopp ble introdusert for kosmisk bevissthet gjennom en bok ( 'The Book on the Taboo Against Knowing Who you Are', anbefales forløpig til en viss grad, men nå går jeg off topic(spør eller pm for mer info). Denne rapporten er litt annerledes enn det jeg føler jeg har tolket om LSD, men på en måte også ganske lik. Jeg har tidligere hatt inntrykk av LSD som noe som setter deg HELT ut, men Inside LSD (dokumentar) overbeviste meg om annet, og det du forteller om å løpe rundt får meg til å tenke på hva slags fantastiske eventyr man kan ha på stoffet, men lurer på om du ikke 'frika ut' på NOE tidspunkt gjennom trippen? Det virker imponerende at du taklet alt det der. Selv er jeg bare seksten, og BØR vel holde meg unna LSD et par år til, men du har skrevet en rapport som ikke bare vekker nysgjerrighet om stoffet, men også om ens egen bevissthet. Kudos til deg, og håper jeg ikke skled for mye ut i denne posten :P
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Hver gang jeg tar høye doser LSD, sopp eller RC's blir alt stjerner og verdensrom og jeg innser at det ikke finnes noe guddommelig, da det er JEG som er gud, og vår verden og menneskene, verdensrommet, alt sammen bare er min fantasi. Så kan jeg manipulere verden rundt meg slik jeg selv ønsker. Har sprengt jordkloden i fillebiter og lagd nye verdener, samt reist i tid. Finnes ingen grenser. Tror først da man er på en virkelig level 5.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Sterkt for meg å lese dette akkurat nå, da jeg nettopp ble introdusert for kosmisk bevissthet gjennom en bok ( 'The Book on the Taboo Against Knowing Who you Are', anbefales forløpig til en viss grad, men nå går jeg off topic(spør eller pm for mer info). Denne rapporten er litt annerledes enn det jeg føler jeg har tolket om LSD, men på en måte også ganske lik. Jeg har tidligere hatt inntrykk av LSD som noe som setter deg HELT ut, men Inside LSD (dokumentar) overbeviste meg om annet, og det du forteller om å løpe rundt får meg til å tenke på hva slags fantastiske eventyr man kan ha på stoffet, men lurer på om du ikke 'frika ut' på NOE tidspunkt gjennom trippen? Det virker imponerende at du taklet alt det der. Selv er jeg bare seksten, og BØR vel holde meg unna LSD et par år til, men du har skrevet en rapport som ikke bare vekker nysgjerrighet om stoffet, men også om ens egen bevissthet. Kudos til deg, og håper jeg ikke skled for mye ut i denne posten :P
Vis hele sitatet...
Tror du skal lese rapporten på nytt...
Sikter du til at jeg holder fokus på de tidlige opplevelsene hans? Beklager hvis korttidshukommelsen min faila meg :P
du fenga meg veldig når du begynnte å skrive om denne veldige gode kroppskontrollen, når du tok flatspins fra meters høyde og landet perfekt. var da du fikk meg til å undre, driver du med akrobatikk osv til vanlig? eller kom det bare helt av seg selv, at du skulle ta et/flere triks fra høyder, uten problemer?

Edit: kjempebra skrevet forresten! leste hele
Sist endret av naxxo; 17. juni 2010 kl. 13:43.
Prøvde å finne tilbake til en side der stod om tripping og hva slags opplevelser som kunne oppstå på de ulike levlene fra 1 - 5, men den fant jeg ikke. Flere av mine opplevelser befant seg etter det jeg husker på det som var beskrevet under level 5.
Bevisstheten min er til vanlig forankret i jeg`et mitt. Jeg er midt i mitt eget liv, mine egne problemer, mine egne planer, mine egne alt mulig. Jeg opplever tripper som at jeg gradvis flytter bevisstheten lenger fra jeg`et, slik at jeg stadig ser verden i nye perspektiver og at nye ting avdekkes. Det som er frustrerende er at det som nettopp ble avdekket blir ugyldig fordi noe nytt og enda dypere avdekkes. Og det ser ikke ut til å være noen ende. Stringer er inne på noe der hvis jeg forstår ham rett, så det blir kanskje feil av meg å kalle trippen full blown eller level 5 med tanke på alle de som har vært enda lenger ute. Det blir som å klatre mot en fjelltopp, men hver gang du tror du har nådd den åpenbarer det seg en ny topp bakenfor. Jeg har snakket med en del eldre mennesker som var hippier back in the days, og ingen av dem har egentlig funnet noen svar på livets gåter gjennom tripping. Det er spennende saker, men det kan klusse til livet ditt en hel masse hvis du reiser for langt eller hvis du har tendenser til å tenke og analysere ting sønder og sammen. Jeg mediterte en gang lenge på å få et klart og entydig svar i forkant av en sopptripp. Og svaret jeg fikk var at jeg ikke burde komme tilbake til den verdenen, fordi jeg allerede visste alt jeg trengte for å leve slik jeg burde. Jeg tror at om et menneske virkelig visste sannheten om alt og hvordan det henger sammen, ville den personen bli sett på som ruskende gal.

Det at jeg vekker nysgjerrighet om LSD er jeg ikke glad for, men det ligger i disse rusmidlenes natur, de er utrolig spennende. Det finnes mange bøker fra rimelig seriøse forfattere med god kjennskap til emnet. En bok som kan anbefales er DMT - The spirit molecule. Den tar for seg et stoff beslektet med LSD, og er nokså lettlest. Skal du leke med tryptaminer, bør du ha lest en god del på forhånd.

Introspection må uansett være klar over at så lenge hjernen er i utvikling bør ingen rusmidler inntas, og en hjerne i utvikling gjelder 16-åringer i flere år fremover. På spørsmålet om jeg frika ut, ja veldig mange ganger, men jeg er ikke typen som får panikk. Men når hjernen blir utsatt for veldig mye stress er det en ting å takle det der og da, noe annet å komme seg gjennom det senere i livet.Det er noe som kalles posttraumatisk stress syndrom, og noe liknende det kan man vel si at jeg fikk.

Til sistemann. Jeg har god kroppskontroll som ble ytterligere forsterket. Jeg hadde en gang en sopptripp med en kamerat som stort sett kun dreide seg om lek og akrobatikk. Vi fant ut at så lenge vi virkelig trodde at det vi skulle gjøre kom til å gå, så gikk det. I sekundet man tvilte, så gikk det galt. Det kunne virke som om jeg oppfattet tiden i slow-motion, slik at jeg hadde bedre tid til å koordinere bevegelser. Ikke at tiden gikk saktere, men at hjernen gikk raskere. Vi fikk til ting vi aldri har klart hverken før eller siden, og vi skadet oss en del mer enn vi har gjort i nykter tilstand. Jeg fikk noen ganske heftige sår som ikke ble oppfattet som smerte, men som velbehag. I ettertid vil jeg si at det var veldig skummelt, vi gjorde livsfarlige ting uten å tenke over konsekvenser. Der og da var det helt naturlig, i ettertid vil jeg kalle det idioti. Det er rimelig godt dokumentert at diverse indianerstammer har brukt slike stoffer i forkant av jakt, krig og andre aktiviteter som påfører kroppen store påkjenninger, frykt og smerte. Kanskje er det noe i myten om vikinger og flein.

Edit: Begynte å tenke litt på om det er noen forskjell på om tiden går saktere eller hjernen går raskere
Sist endret av Cheezypoofs; 22. juni 2010 kl. 00:08.
Tusen takk for turen! Var skikkelig interresant å lese stoffet ditt!
Flott rapport som er veldig informativ og velskrevet.
Jeg liker måten du har stykket opp alle hendelsene på.
Det gjør det hele mer oversiktlig samt at det bidrar til at man faktisk ønsker å lese hele rapporten.
Godt jobbet!

Jeg har ingen erfaring med psykedeliske stoffer og har derfor noen spørsmål:

Er det nesten garantert at man vil få en eller annen voldsom innsikt i seg selv og svar på hvorfor du finnes osv.
under en tripp på LSD?
Det later til at "alle" prater om slike dype emner etter en tripp.

I all enkelhet lurer jeg på om man alltid blir så voldsomt spirituell under en tripp som er middels kraftig eller kraftigere?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring med psykedeliske stoffer og har derfor noen spørsmål:

Er det nesten garantert at man vil få en eller annen voldsom innsikt i seg selv og svar på hvorfor du finnes osv.
under en tripp på LSD?
Det later til at "alle" prater om slike dype emner etter en tripp.

I all enkelhet lurer jeg på om man alltid blir så voldsomt spirituell under en tripp som er middels kraftig eller kraftigere?
Vis hele sitatet...
Gode og interessante spørsmål. Det er neppe slik at alle og enhver blir spirituelle etter å ha eksperimentert med psykedeliske stoffer, men det er en veldig gjennomgående tendens i min oppfatning. Både hos mennesker som har en dragning mot spiritualitet, og hos mennesker som overhodet ikke har noe kjennskap til det på forhånd.

Det er mange som får svært kraftige spirituelle opplevelser når de inntar psykedeliske stoffer, men det er sikkert like mange som ikke får det. Det har nok mye å gjøre med set og setting, samt hva slags forventninger og perspektiver man tar med seg inn i opplevelsen - og ikke minst hva man tar med seg ut av opplevelsen.

Det er jo opp til enhver sin tolkning hva man skal dra ut av opplevelsen i etterkant. En person kan få en mystisk opplevelse og ta det som ren hjernekjemi, og tenke seg at hjernen ikke klarer å skille mellom seg selv og sine omgivelser som følge av stoffets interaksjon med sentralnervesystemet, mens en annen kan ta det som en dyp spirituell opplevelse hvor h/n får kontakt med en dyp, fundamental del av virkeligheten vår som følge av en endret bevissthetstilstand hvor man er i stand til å oppfatte deler av vår virkelighet man ikke gjør til vanlig. Fenomenet er dòg akkurat det samme (et fenomen som ofte oppstår på psykedeliske stoffer), hvor den eneste forskjellen er hvordan man ser på det i etterkant.
Sist endret av Sky; 25. juni 2010 kl. 12:16.
Sitat av Sky Vis innlegg
En person kan få en mystisk opplevelse og ta det som ren hjernekjemi, og tenke seg at hjernen ikke klarer å skille mellom seg selv og sine omgivelser som følge av stoffets interaksjon med sentralnervesystemet, mens en annen kan ta det som en dyp spirituell opplevelse hvor h/n får kontakt med en dyp, fundamental del av virkeligheten vår som følge av en endret bevissthetstilstand hvor man er i stand til å oppfatte deler av vår virkelighet man ikke gjør til vanlig.
Vis hele sitatet...
Men det ene utelukker ikke det andre.

Selv ser jeg på det som ren hjernekjemi; den sentralnervøse virkningen til disse stoffene forstyrrer hjernens tolkning av stimuli fra sanseapparatene våre. Men vår virkelighetsoppfattelse er også et produkt av interaksjoner i nervesystemet, så en forstyrrelse av disse gjør det ikke mindre ekte. Mine opplevelser på psykedelika har stilt meg overfor slike anderledes bevissthetstilstander og andre deler av vår virkelighetsoppfattelse, som du sier; at det utelukkende er et produkt av reseptorbinding gjør det ikke mindre spesielt. Jeg diskuterer ikke mot deg, altså, bare sier hvordan jeg selv oppfatter dette som ett enkelt fenomen, ikke to.
Jeg ser også på det som kun ett enkelt fenomen:
Sitat av Sky Vis innlegg
Fenomenet er dòg akkurat det samme (et fenomen som ofte oppstår på psykedeliske stoffer), hvor den eneste forskjellen er hvordan man ser på det i etterkant.
Vis hele sitatet...
Det jeg prøvde å få frem var hvordan enhver tolker disse opplevelsene forskjellig. Jeg er også på ren hjernekjemi siden, med tanke på at hele vår virkelighetsoppfattelse er avhengig av kjemien i kroppen, men å forklare det på denne måten utelukker ikke muligheten for at det som oppleves kan ha noe for seg på andre måter. En annen person kan derimot blankt avfeie det som en hallusinasjon uten å ense de andre perspektivene opplevelsen kan bli sett gjennom, og dermed ikke se på det som en spirituell opplevelse eller bli spirituell i etterkant, mens en annen der igjen kan gå fra ikke-spirituell til super spirituell (for å svare på Nitrofis sitt spørsmål)

Sist endret av Sky; 25. juni 2010 kl. 12:58.
Om man berøres åndelig og dypt av en sterk psykedelisk opplevelse tenker jeg har med dypere lag av personligheten å gjøre mere enn hva slags intellektuellt verdenssyn man måtte ha. Det finnes dem som kan være svært nøkterne og rasjonelle, uten åndelig dimensjon i sin tilnærming til virkeligheten - men som etter en heftig ego-død opplevelse blir nødt å forandre sin virkelighetsforståelse i mere åndelig retning for å kunne integrere den psykedeliske opplevelsen.

Personlig tenker jeg dette har med dypere lag av personlighet å gjøre. Noen har en personlighet der en psykedelisk opplevelse kan fungere som en katalysator for å åpne seg opp for åndelig dimensjoner, mens andre har en personlighet som er vanskeligere å rokke i en slik retning - selv om de kanskje begge har hatt tilsvarende opplevelser under påvirkning av psykedelika.

Det finnes også dem som er åndelig utviklet innen f.eks yoga/meditasjon men som mener at den psykedeliske opplevelsen er lite fruktbar og at den opplevde trancendensen er falsk og et blendeverk (hallusinasjon) av hva virkelig sann trancendens faktisk er. Disse er altså åpne for et verdenssyn som ikke er snevret inn i materialistiske begreper - som f.eks kan tenke at endret hjernekjemi er som å stile hjernen inn på en annen frekvens hvor man kan være mere mottakelig for dypere sannheter om væren og eksistens - men som likevel ikke annerkjenner at den psykedeliske hjernekjemi og dens opplevelser er virkelig åndelige (altså et blendverk/hallusinasjon).

Av egen erfaring kan jeg fortelle at jeg har møtt mennesker som lever svært opplyste og gode liv som ble katalysert gjennom en psykedelisk opplevelse (selv om dem ikke bruker psykedelika lengre da hensikten ved å benytte seg av slike substanser er fullendt). Samtidig finnes det dem som påstår å ha hatt mange åndelige opplevelser gjennom bruk av psykedelika - men som lever svært destruktive og lite opplyste liv.

Begge annerkjenner altså at opplevelsen dem hadde var av åndelig karakter - mens utfallet for den ene er av svært oppbyggelig art med synlige resultater er utfallet for den andre uten synlige resultater - eller kanskje det motsatte - hans "åndelige opplevelser" gjennom bruk av psykedelika har ført til en forandring av mere destruktiv karakter.

Hvorfor den ene får en opplevelse som er oppbyggelig mens den andre ikke får det tenker jeg har med personlighet, eller evne til å integrere en den psykedeliske opplevelsen i ens liv på en positiv måte.
hvor mye skal til for å få så syke tripper da? Trodde jeg hadde tatt for mye når jeg prøve første gang fordi jeg føltes så fjern. så bare gardiner som beveget på seg og masse små detaljer, og rommet blinka lyst og mørkt veldig fort, det var bare skyer som blåste forbi sola fort, men det føltes rart ut. Jeg turde ikke ta mer da, det skjedde så mye i hode mitt og småhalusinasjoner overalt så ble litt mye.. opplevde ikke noe mer enn det.
Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
hvor mye skal til for å få så syke tripper da? Trodde jeg hadde tatt for mye når jeg prøve første gang fordi jeg føltes så fjern. så bare gardiner som beveget på seg og masse små detaljer, og rommet blinka lyst og mørkt veldig fort, det var bare skyer som blåste forbi sola fort, men det føltes rart ut. Jeg turde ikke ta mer da, det skjedde så mye i hode mitt og småhalusinasjoner overalt så ble litt mye.. opplevde ikke noe mer enn det.
Vis hele sitatet...
du burde nok ikke jakte for mye på en slik rus som TS snakker om. For det første skal du ha en ekstrem psyke for å klare deg igjennom det, mer ekstrem for å klare deg etterpå.

Dessuten skal man ikke jage rusen, og du kan ikke forvente å få en lik tripp som TS, bare fordi du tar masse syre..
jeg har lest om mangen som skriver om sånne syke tripper av lsd. jeg prøvde for første gang, jaget ikke akkurat rusen, og jeg forventa ingenting. spør bare om alle får sånne syke tripper.. jeg følte hvertfall jeg hadde fått nok når jeg tok 2 sukkerbiter (har ikke peiling på dose og sånn men er sikker på at det var lsd for det var fra seriøse folk). jeg så bare små halliser som gardinene flagret som om det blåste i de, og samme skjedde med trær på bakrunnsbilet på pcen. det blåste mye ute så det kom skyer forbi sola hele tiden så det skifta fra mørkt til kjempelyst hele tiden, det føltes ganske sykt ut, føltes som det blinka til slutt og det så ut som jeg kunne se lyset spre seg sakte utover og fylle hele rommet. så så jeg litt uklart og jeg så blå vannrett og loddrett striper overalt. føltes ut som jeg var skikkelig på tur da og ville ikke ha tatt mer.. er det fra person til person hvor mye halliser du ser? og det kjentes ut som en rus så jeg tror ikke på at du må ha det perfekte humøret og perfekt setting for å ikke få badtrip, tror det har med om du liker rusen sånn den fungerer på deg eller ikke. og det er umulig å tenke positivt uten å tenke negativt.. jeg hadde vært våken i 2 dager på amf og var fyllesyk og røyka masse weed og tatt benzo piller når jeg prøvde lsd men et ble ikke sånn badtrip som alle snakker så mye om. Det er ikke bra å tenke for mye på at du ikke skal få badtrip. set og setting blir bra uansett når du har tatt lsd hvis du liker det.
Hva mener du egentlig nå du sier ekstrem psyke? Du sier at du trenger ekstrem syke for å klare deg gjennom en sånn rus, også sier du at du ikke alltid får en sånn trip selv om du tar masse syre. Må du ha ekstrem syke for å få sånn trip og da? men uansett om du er modig eller nervøs så må du like rusen for å ikke få batrip mener hvertfall jeg men jeg har bare prøvd en gang før, men det er samme greia med amfetamin og tror jeg. Det går ikke an å tenke positivt for å ikke få bad trip for hvis du tenker positivt så tenker du negativt og i underbevisstheten, best å ikke tenke over det i det hele tatt, du tar det jo som regel for å ha det gøy. sjønner ikke hvorfor så mange snakker om å klare seg igjennom det og at du må ha sterk psyke og at du må ha god form og at ingenting galt må skje. folk tør nesten ikke prøve det etter å ha lest alt det. var 1 som skrev at "badtrip" ikke var så fælt som folk skal ha det til hvertfall her på freakforum, og det tror jeg på. det som skjer det skjer, det er en blanse mellom negativt og positivt, hadde ingenting negativt skjedd så ville vi ikke visst hva positivt var og til mer negativt som hender jo mer positivt blir positive ting.. samme gjelder amfetamin, når folk sier hvis du ikke føler deg i fin form før du tar det så kan du få badtrip, men du får bare bedre form da mener jeg hvertfall.
beste er å tenke at alt negativt og fælt er bra, fordi til værre det er jo bedre blir noe som er bra og skal mindre til, hvis du begynner å noie på noe. Og ikke bruk det hvis du ikke liker det.
vet at amfetamin og lsd er ganske forskjellig, mente bare at det er på samme måte i den sammenhengen.
Det er jo ikke lurt å ta lsd hvis en venn nettopp har dødd og du krangler med samboeren og sånne ting men det sier seg jo selv, når det gjelder lsd, hvis du ikke glemmer det ut når du tar det da, eller du vil være deprimert.. skal du prøve lsd så er det best hvis du ikke planlegger så mye og har så mange ideer om bra trip eller badtrip i det hele tatt. så bør du ta minst mulig og se om du liker rusen. Det er bedre å fortelle om hvordan det var når du har badtrip enn å skremme folk så mye, hvis de skal ta det uansett da, skremme folk til å ikke bruke det er jo bra. teit å si at du må være sterk psykisk og sånn for å takle det. doktorer som har tilatelse å bruke stoffet mener det kan vær kur mot psykiske lidelser. Folk sier mye som ikke er sant og overdriver mye og da. kult om noen kan fortelle om hva som skjedde på badtrips, da kan folk bestemme selv hvor gale det er.
Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
jeg har lest om mangen som skriver om sånne syke tripper av lsd. jeg prøvde for første gang, jaget ikke akkurat rusen, og jeg forventa ingenting. spør bare om alle får sånne syke tripper.. jeg følte hvertfall jeg hadde fått nok når jeg tok 2 sukkerbiter (har ikke peiling på dose og sånn men er sikker på at det var lsd for det var fra seriøse folk). jeg så bare små halliser som gardinene flagret som om det blåste i de, og samme skjedde med trær på bakrunnsbilet på pcen. det blåste mye ute så det kom skyer forbi sola hele tiden så det skifta fra mørkt til kjempelyst hele tiden, det føltes ganske sykt ut, føltes som det blinka til slutt og det så ut som jeg kunne se lyset spre seg sakte utover og fylle hele rommet. så så jeg litt uklart og jeg så blå vannrett og loddrett striper overalt. føltes ut som jeg var skikkelig på tur da og ville ikke ha tatt mer.. er det fra person til person hvor mye halliser du ser? og det kjentes ut som en rus så jeg tror ikke på at du må ha det perfekte humøret og perfekt setting for å ikke få badtrip, tror det har med om du liker rusen sånn den fungerer på deg eller ikke. og det er umulig å tenke positivt uten å tenke negativt.. jeg hadde vært våken i 2 dager på amf og var fyllesyk og røyka masse weed og tatt benzo piller når jeg prøvde lsd men et ble ikke sånn badtrip som alle snakker så mye om. Det er ikke bra å tenke for mye på at du ikke skal få badtrip. set og setting blir bra uansett når du har tatt lsd hvis du liker det.
Hva mener du egentlig nå du sier ekstrem psyke? Du sier at du trenger ekstrem syke for å klare deg gjennom en sånn rus, også sier du at du ikke alltid får en sånn trip selv om du tar masse syre. Må du ha ekstrem syke for å få sånn trip og da? men uansett om du er modig eller nervøs så må du like rusen for å ikke få batrip mener hvertfall jeg men jeg har bare prøvd en gang før, men det er samme greia med amfetamin og tror jeg. Det går ikke an å tenke positivt for å ikke få bad trip for hvis du tenker positivt så tenker du negativt og i underbevisstheten, best å ikke tenke over det i det hele tatt, du tar det jo som regel for å ha det gøy. sjønner ikke hvorfor så mange snakker om å klare seg igjennom det og at du må ha sterk psyke og at du må ha god form og at ingenting galt må skje. folk tør nesten ikke prøve det etter å ha lest alt det. var 1 som skrev at "badtrip" ikke var så fælt som folk skal ha det til hvertfall her på freakforum, og det tror jeg på. det som skjer det skjer, det er en blanse mellom negativt og positivt, hadde ingenting negativt skjedd så ville vi ikke visst hva positivt var og til mer negativt som hender jo mer positivt blir positive ting.. samme gjelder amfetamin, når folk sier hvis du ikke føler deg i fin form før du tar det så kan du få badtrip, men du får bare bedre form da mener jeg hvertfall.
beste er å tenke at alt negativt og fælt er bra, fordi til værre det er jo bedre blir noe som er bra og skal mindre til, hvis du begynner å noie på noe. Og ikke bruk det hvis du ikke liker det.
vet at amfetamin og lsd er ganske forskjellig, mente bare at det er på samme måte i den sammenhengen.
Det er jo ikke lurt å ta lsd hvis en venn nettopp har dødd og du krangler med samboeren og sånne ting men det sier seg jo selv, når det gjelder lsd, hvis du ikke glemmer det ut når du tar det da, eller du vil være deprimert.. skal du prøve lsd så er det best hvis du ikke planlegger så mye og har så mange ideer om bra trip eller badtrip i det hele tatt. så bør du ta minst mulig og se om du liker rusen. Det er bedre å fortelle om hvordan det var når du har badtrip enn å skremme folk så mye, hvis de skal ta det uansett da, skremme folk til å ikke bruke det er jo bra. teit å si at du må være sterk psykisk og sånn for å takle det. doktorer som har tilatelse å bruke stoffet mener det kan vær kur mot psykiske lidelser. Folk sier mye som ikke er sant og overdriver mye og da. kult om noen kan fortelle om hva som skjedde på badtrips, da kan folk bestemme selv hvor gale det er.
Vis hele sitatet...

"teit å si at du må være sterk psykisk og sånn for å takle det"


Er det teit? Det er fakta! Kjenner flere som aldri blir seg selv igjen, de har vært på en annen planet i minst 20 år..

Få noen til å kjøre hue ditt noe jævlig mens du tripper som faen, så kan du vi se om du har litt psyke, hvis ikke det går bra, så er det synd på deg, da du kommer til å bli sett på som en skrulling til du dauer, lykke til!
for det første så vet jeg ikke hva du mener med "ha litt psyke". Og for det andre sjønner jeg ikke meningen med den testen eller hva du mener med "kjøre huet". Og hvorfor skal du bli sett på som skrulling til du dauer? Og ja jeg syns det er teit for det har ingenting å si, om du mener sterk psyke på den måten at du klarer å holde ut uten å bli gal, for det er forskjellig fra person til person hvordan det virker, og forskjellig fra person til person hvordan de opplever forskjellige ting. du må si mer enn "sterk psyke" eller "mye eller lite psyke" fordi det er så ukonkret, folk vet ikke hva du mener og har sin egen ide om hva sterk psyke er.
hvis du syns shitzofrene folk er skrulling så skal det sikkert mye psyke til for og ha det. hvis ddu har angst og får panikkanfall for ingenting så kan du bli frisk av lsd, det forandrer på tankemønsteret ditt. hvis en fyr skal stå og prøve å flippe deg ut så kan det være at en med såkalt "svak psyke" blir kåt av det eller noe og ikke sjønner meningen med det eller ikke oppfatter måten han prøver å flippe deg ut på, på samme måte. hvis du sjønner poenget mitt.. folk har ikke samme oppfatning som deg så du må forklare det litt nærmere. så er det ikke om å gjøre å takle trippen, du skal ha det gøy. hvis du er så redd for at du skal få badtrip og planlegger at alt skal gå bra og sånn så bør du begynne med og prøve bare litt og se om du liker det, for det har alt å si på trippen, uansett psyke..

det er min mening og hva jeg tror hvertfall
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Meget personlig og godt skrevet rapport... Veldig interessant å lese. Takk for at du delte den med oss.
Helt klart den sykeste trippen jeg har lest om her på freak, sykeste noen gang forøverig.
Har aldri prøvd LSD før, er usikker på om jeg tør etter denne topicen :P

Utrolig bra skrevet, utrolig bra formulert.

Takk, Tusen takk
Sitat av Cheezypoofs Vis innlegg
Prøvde å finne tilbake til en side der stod om tripping og hva slags opplevelser som kunne oppstå på de ulike levlene fra 1 - 5, men den fant jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av colamannen
Nivå\Platå 1:
På dette nivået er man noe lettere "fjern", med noen visuelle forstyrrelser (f.eks. Sterkere farger, osv). Kanskje noe dårligere kortidshukommelse. Musikken føles litt "bredere" og forbedret nå.

Nivå\Platå 2:
Lysere farger, hallusinasjoner (f.eks. ting kan puste og bevege seg), enkelte 2D-mønster kan bli "synlige" hvis øynene lukkes. Man kan føle seg forvirret, enda dårligere kortidshukommelse fører til kontinuerlig distraherende tanker.
Kreativiteten øker siden det naturlige hjernefilteret for "normalen" av kreativitet blir forbigått

Nivå\Platå 3:
Veldig tydlige hallusinasjoner, alt blir rundt og merkelige mønster kan sees på vegger, i ansikt, tak, osv. Enkelte milde hallusinasjoner som elver/bekker kan sees i tre-lignende overflater. Man kan ha forvirrende sanser (f.eks. Å se lyder som farger, osv.).
Tidsperspektivet forsvinner og man har "stunder med evigheter".

Nivå\Platå 4:
Sterke hallusinasjoner, f.eks. objekter som morfer inn i andre objekter. Ødelagt ego/flere Ego-er (Ting kan prate til en). Du mister roten i realiteten. Tid begynner å bli menigsløst, ut-av-kroppen-opplevelser, oppdagelse av motforesigende ting. Og man merker en blanding av sansene.

Nivå\Platå 5:
Total svikt i kontakten med realiteten. Sansene slutter å fungere på normal måte. Egoet er nå borte. Vedkommede er 1 (ett) med rom og objekter. Virkelighetstapet er så alvorlig at det overgår mulige forklaringer. De tidlige nivåene er relativt lette å forklare i den "menneskelige" verden. Dette nivået er forskjellig i at det aktuelle universet vi eksisterer i, der ting blir normalt oppfattet, slutter å eksistere.
Er du relgliøs og i dette nivået, får du møtt din gud.
Vis hele sitatet...
Fant dette jeg, copypaste ftw.
Sist endret av RandomiZed; 13. september 2010 kl. 04:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fikk syke bilder i hodet av denne rapporten :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette her er det villeste jeg har lest i hele mitt liv!

Som flere andre sier dette her har økt min lyst til å prøve LSD.

Super rapport
Selfølgelig ligger det mere bak turing som vi kjenner til den i dag. For 400 år siden var det helligge ritualer blant indianere der de kunne både spå fremtiden, kontakta andre siden og kurere sine egne demoner. Med å kurere sine demoner mente de å finne grunner og hvorfor en angst eller bekymring sitter fast i et individ. Det er en ond ånd i sin ro. Se eller forutsige fremtiden skjer når du åpner det tredje øye og samme med å kontakte andre siden. Dette er områder som du må stole helt på deg selv for å utforske. Med all propaganda nå til dags tror man at det er 50% - 50% sjangs for å ikke bli gal...
Det samme trodde jeg helt til jeg kjennte hva dette var. Har selv sør-amerikansk blod i meg og føler at dette er noe mine forfedre holdt på med.....Selve soppen ble bannlyst på 1600 tallet av kristendommen siden det var direkte kontakt med onder....Hvorfor skulle de det?MAKT....
det med orgasmer igjennom kroppen kan man få med sopp også i rette doser. mulig det kommer ann på kvaliteten på stoffet. har aldri prøvd så bra syre selv. en dag vil purheten finne meg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt utrolig! Tusen takk for en så personlig og fyldig rapport

Denne følelsen du skrev så spesielt om da du så kjøttet fascinerer meg veldig. At det virket seksuelt og at du følte jaktinstinktet Kanskje du hentet frem igjen ur-instinkter fra hjernen.

Skumle saker at du måtte bruke mange år på å hente deg inn igjen til hverdagen i den vanlige verden. Vel overstått
Veldig fint skrevet, følte jeg var med på turen,
frister nesten å ta en lsd trip ..
Fyfaen så bra skrevet.. Var med fra start til slutt, og følte med deg! haha, konge..! KP
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heftig triprapport!
Velskreven, underholdene og utrolig spennende.

Jeg misunner deg trippen og ikke samtidig, utrolig heftige saker, mine egne opplevelser på lsd har sjeldent ført til noe visuellt, nå har jeg vel å merke kun intatt svake doser, men jeg kjenner meg alikevel igjen i mye av det du sier.
Hva som egentlig skjer på LSD vet ikke jeg, om det er virkelig eller ikke er nok opp til en hver å tolke.
Personlig tror jeg LSD vrir på frekvensene vi er i stand til å oppfatte og fjerner filteret mellom underbevisstheten.

Jeg tror også at det du opplevde var virkelig, du opplevde det jo, og opplevelsen er jo virkeligheten, derimot om det du så og det som skjedde var fysisk er noe annet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det som er med den første tur`n du tar på en "real" dose VELDIG ofte er den sykeste/beste/mest givende. det er ofte den første du husker best, selvom det var flere år siden. du kommer liksom aldri helt tilbake til den følelsen/opplevelsen du hadde da.

spiller liten rolle hvilken substans det var. du kan ta endre ting uten noensinne å gjenoppleve den første.
Hvis det er sant, det som står der så.. Virker jo litt rart at du kan huske alt det der?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvorfor det? Ikke alle rusmidler er som alkohol.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Hvorfor det? Ikke alle rusmidler er som alkohol.
Vis hele sitatet...
akohol er jo kjent for å fremkalle hukommelsestap.
Sist endret av Kvaale; 11. mars 2011 kl. 08:52.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja, det var det som var poenget mitt. Hva ellers skulle jeg mene? Såvidt jeg har fått med meg fra rapporten, har det vært heller lite alkohol inne i bildet, og det bringer meg tilbake til spørsmålet hvorfor brukeren oppfattet det som overraskende at han husket såpass mange detaljer.