Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1943
God morgen, medfreaks.

Litt bakgrunnsinfo:
Har røyket aktivt hver dag siden juni 2011. Begynte for ca 1 år siden.
Bor i utlandet, så det går bare i grønt, i STORE mengder. Det finnes dager der jeg røyker opp mot 5g.

Har prøvd å google meg frem til hvorfor jeg alltid får et slags vidvinkelsyn når jeg er balle, men finner ingenting.
Jo mer balle jeg blir, jo videre kan jeg se.
Det er som å først ta et bilde med en vanlig fotolinse, som går over til vidvinkel/fisheye, og iblandt kan det føles ut som et skikkelig panoramasyn.

Har kommet til stadiet der jeg vurderer en pause, for føler ikke jeg klarer å nyte rusen like godt som jeg gjorde før. Ender alltid opp med å prøve å trene øyet, fremfor å se en god film, spise god mat og prate med kompiser jeg røyker med.

Noen som har noe litteratur om dette? Hvorfor det skjer og hva det kommer av?

Skjedde forresten når jeg var hjemme i Norge også, men da klarte jeg å fokusere på andre ting fremfor å loke med øynene mine.

Håper det også finnes noen som opplever dette selv, og har gode råd for hva jeg kan gjøre for å klare å fokusere på andre ting igjen.

Sist endret av absinthcat; 7. september 2011 kl. 07:22.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det samme har skjedd meg under påvirkning.
nesten som om øynene "buler ut", slik at jeg får et mye bedre sidesyn enn jeg har normalt.

har ikke kommet frem til noe konkret jeg heller, så jeg har avfeid det med at det bare er innbildning.
Du opplever det virkelig psykedeliske ved cannabisrusen, jeg har hatt det slik nesten hele veien.. Det tar tid å trene det opp, men du aner ikke hvor givende det er etterhvert som du jobber med det. Cannabisrusen blir i høy grad mere konstruktiv. Planlegger å ta å skrive en lang post om min opplevelse av dette etterhvert.. Kan ta og komme med mer info senere, men jeg er litt busy atm.
Sist endret av Psytrip; 7. september 2011 kl. 08:53.
Sitat av somnium Vis innlegg
det samme har skjedd meg under påvirkning.
nesten som om øynene "buler ut", slik at jeg får et mye bedre sidesyn enn jeg har normalt.

har ikke kommet frem til noe konkret jeg heller, så jeg har avfeid det med at det bare er innbildning.
Vis hele sitatet...
Flott at det er flere av oss!

Sitat av Psytrip Vis innlegg
Du opplever det virkelig psykedeliske ved cannabisrusen, jeg har hatt det slik nesten hele veien.. Det tar tid å trene det opp, men du aner ikke hvor givende det er etterhvert som du jobber med det. Cannabisrusen blir i høy grad mere konstruktiv. Planlegger å ta å skrive en lang post om min opplevelse av dette etterhvert.. Kan ta og komme med mer info senere, men jeg er litt busy atm.
Vis hele sitatet...
Okei, artig. Hva mener du med å jobbe med det? Og at rusen blir mer konstruktiv?

Takk for svar!
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Flott at det er flere av oss!



Okei, artig. Hva mener du med å jobbe med det? Og at rusen blir mer konstruktiv?

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
I veldig grove trekk: trene øyet som du sier selv, meditere, reflektere skikkelig over innsiktene, studere bevissthetstilstanden din, kjenne etter på strømningene som flyter igjennom kroppen din mens du er tura
Sitat av Psytrip Vis innlegg
I veldig grove trekk: trene øyet som du sier selv, meditere, reflektere skikkelig over innsiktene, studere bevissthetstilstanden din, kjenne etter på strømningene som flyter igjennom kroppen din mens du er tura
Vis hele sitatet...
Okei, sweet.

Har du noe litteratur på dette, så jeg vet hvordan jeg skal gå frem?
Nei, jeg har hovedsakelig lært meg det selv med hjelp fra erfarne psykonauter.. Du kan prøve å søke på spiritual use of cannabis. Wikipedia har en grei side om det, men du finner kanskje noe mer på erowid.

Men husk alle er helt forskjellige og har egne synvinkler og måter å se verden på, ikke heng deg for mye opp i andres tro og måter å styre cannabisrusen på. Men ha et åpent sinn

"When you smoke the herb, it reveals you to yourself" - Bob Marley
Sist endret av Psytrip; 7. september 2011 kl. 10:00.
Jeg vet at politiet ber deg følge en kulepenn med synet, de drar den fram og tilbake på X aksen, hvis øynene dine "hopper", eller flimrer
er du sannsynligvis påvirket av Cannabis. Uten at jeg har noen kilder vil jeg tro at Cannabis `demper` Y-aksen i synet ditt, derfor vill X-aksen oppleves som større, eller bredere.
Sist endret av Brofist; 7. september 2011 kl. 10:07.
Dette er den Psykadeliske delen ved cannabis. Har opplevd dette på LSA og Sopp. At øynene er langt foran fjeset, og motsatt også. At man ser ut gjennom hodet. at man er inni hodet på en måte og ser ut.
takk for alle svar
Jeg kjenner det nesten som om det er noe som trykker veldig mildt bakfra mot øyet mitt... vanskelig å forklare med deilig følelse.
Har opplevd noe lignende før, men jeg slutter å undre meg over dette etter kort tid. Jeg klarer sjelden å konsentrere meg om en ting i en lengre tid av gangen når jeg er fjern uansett.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Har opplevd noe lignende før, men jeg slutter å undre meg over dette etter kort tid. Jeg klarer sjelden å konsentrere meg om en ting i en lengre tid av gangen når jeg er fjern uansett.
Vis hele sitatet...
takk 10tegn
Sikker på at dette ikke skyldes utvidede pupiller?
Sitat av Grix Vis innlegg
Sikker på at dette ikke skyldes utvidede pupiller?
Vis hele sitatet...

Er vel egentlig ikke pupillene som har noe for hvor stor synsvinkel du har. Det er størrelsen på selve øyeeplet. Pupillen utvides og trekker seg sammen for og justere seg etter lyset.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Er vel egentlig ikke pupillene som har noe for hvor stor synsvinkel du har. Det er størrelsen på selve øyeeplet. Pupillen utvides og trekker seg sammen for og justere seg etter lyset.
Vis hele sitatet...
Veldig lite sannsynlig at øyeeplet endrer størrelse når han har røkt cannabis.

Jeg attribuerer dette fenomenet til de psykedeliske tendensene cannabis kan ha: Synet endrer seg, rom virker større, farger er klarere og mer intens. At du får denne effekten på cannabis kan ha med at du er mer sensitiv for virkestoffene enn de fleste andre.
Dodecha; var vel strengt tatt ikke det jeg skrev heller. Men som de fleste andre kroppsdeler har øyet forskjellig størrelse fra person til person.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Dodecha; var vel strengt tatt ikke det jeg skrev heller. Men som de fleste andre kroppsdeler har øyet forskjellig størrelse fra person til person.
Vis hele sitatet...
Klart, men du insinurte det når du la frem forklaringen din.

Jeg er fremdeles veldig overbevist om at dette er et resultat av påvirkningen av psyken og ikke noe fysisk. Avhengig av rusmiddel vil det ha ganske store virkninger på din oppfatning av synsimpulsene.
Jeg hiver meg inn i debatten:

Er det ikke så at cannabis hjelper mot øyesykdommen 'grønn stær' ved å minske væsketrykket inne i øyeeplet?
Kan det ikke tenkes at cannabis gjør 'noe' fysiologisk med synet?

Har ikke noen kilder, men jeg kjenner meg igjen, får problemer med synet når jeg er skikkelig ballefjærn,
gjør meg egentlig ingenting da det er tegn på at hasjen/weeden er god.

Løste problemet med 42' tommer på tv'n, og briller..