Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 17141
Jeg har noe gin som jeg synes smaker helt pyton, og sinnsykt bittert. Hva kan jeg blande det med for at det skal smake godt ? Har hørt mye om at folk blander det med tonic, men smaker det virkelig godt ? Jeg har smakt både gin og tonic hver for seg, men aldri sammen. Synes begge deler smaker drit alene. Gin og appelsinjuice, for eksempel. Er det godt ? Gi gjerne eksempler på hvor mye jeg skal ha av hver "ingrediens" i blandingen, som for eksempel 1/3 gin og 2/3 juice.
Tonic Water + Gin smaker faktisk veldig godt prøv det du
Appelsinjuice!!
Ta 1/3 gin og 2/3 juice, smaker godt og du kjenner ikke noe til sprit'en

Gin og tonic er ikke så værst det heller.

Edit: Funker å blande med battery også.
Sist endret av Holmen; 27. juni 2010 kl. 18:58.
ÅÅ, den tråden her skulle kommet en uke før. Hadde akkurat det samme problemet. Gin smaker jo helt jævlig.

Men tror son tonic-blandevann skal være det beste...
http://drinkstreet.com/category.cgi?category=8

Går mye i sitron og andre sure frukter, samt en del som blandes med tonic ja.

Vil anbefale en som heter "mother-in-law's Gin"
Til seks drinker:
10cl gin
14cl appelsinjuice
14cl sitronjuice
4cl sukkerlake (bland 50/50 med sukker og vann)
1liten eggehvite
is
tonic

1. Bland de gin, appelsinjuice, strionjuice og sukkerlake og avkjøl disse. (eller dropp om du ikke har tid)
2. Tilsett eggehviten og bland i mikseren til det skummer
3. Hell blandingen i avkjølte glass og fyll opp med tonic.
4. Garinteres med sitronskallstrimler

Sitat av Holmen Vis innlegg
Appelsinjuice!!
Ta 1/3 gin og 2/3 juice, smaker godt og du kjenner ikke noe til sprit'en
Vis hele sitatet...
Forklar meg hvorfor han skal drikke Gin fremfor hjemmebrent hvis poenget er å fjerne spritsmaken?

Man lager da ikke screwdriver med gin!!
Sist endret av Cyberblack; 27. juni 2010 kl. 19:01.
tonic water smaker dritt, gin smaker enda mer dritt

Gin + saft = win no taste
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Forklar meg hvorfor han skal drikke Gin fremfor hjemmebrent hvis poenget er å fjerne spritsmaken?

Man lager da ikke screwdriver med gin!!
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden kom hjemmebrent fra? Er vel ingen som har nevnt noe som helst ang hjemmebrent???
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
tonic water smaker dritt, gin smaker enda mer dritt
Vis hele sitatet...

Og hvorfor spammer du tråden med dine personlige meninger?

Stikk og ta deg en rusbrus a
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Forklar meg hvorfor han skal drikke Gin fremfor hjemmebrent hvis poenget er å fjerne spritsmaken?

Man lager da ikke screwdriver med gin!!
Vis hele sitatet...


Poenget her er at han har gin å ikke hjemmebrent

Dessuten er screwdriver med gin uber godt!
Gin er favoritten Blander som regel med tonicvatten; en kul sak er at drinken blir fluoriserende av kininen i tonicvannet.
En annen slager er å blande med schweppes ruschian, da smaker det litt saft. Minner litt om bacardi razz, bare mandigere. Limebåter er supert attåt.

Du får prøve å blande deg en martini, smaker gammel pizza. Også knall!
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Og hvorfor spammer du tråden med dine personlige meninger?

Stikk og ta deg en rusbrus a
Vis hele sitatet...

Vet ikke om du liker smak av juletre men det gjør hvertfall ikke jeg.

Gin og tonic ble jo drukket for å motvirke malaria ,i 18 hundre tallet. Tonic water som inneholder kinin. Men men smaken er som baken - delt i to.
Lag deg en Tom Collins:

4cl friskpresset sitronsaft
4cl Dry gin (Beefeeter, Gordons, helst ikke bombay)
1.5cl sukkerlake (500g sukker + 5dl vann kokes opp til den blir klar og avkjøles)

Dette bygges på isbiter i longdrink glass, topp med Club Soda.
Karniter gjerne med blodappelsin/sitronskive etc,
Deilig i sola!
Sist endret av KulaKanon; 27. juni 2010 kl. 19:13.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Og hvorfor spammer du tråden med dine personlige meninger?

Stikk og ta deg en rusbrus a
Vis hele sitatet...
Han sin personlige mening er av den samme meningen som trådstarter har. Så hvorfor spammer du tråden med DINE egne meningen?

Stikk og ta deg en bolle a.
Gin&Tonic: 50/50 Gin og tonic+sitron, helles over is.

Martini: 4 deler gin+1 del vermouth+oliven på en tannpirker eventuelt litt sitron.
On topic. Denne synes jeg faktisk så god ut.

Ingredienser:
4 cl Gin
3 cl sitronsaft
1½ cl sukkerlake
Club Soda

Fremgangsmåte:
Gin, sitronsaft og sukkerlake shakes og helles over i et highball glass fylt med is.

Toppes med soda og garneres med en sitronskive.

Sakset fra http://www.aperitif.no/index.db2?id=45970

Pokker.. Leste ikke første posten.

da var det jeg som dreit meg ut gitt.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Vet ikke om du liker smak av juletre men det gjør hvertfall ikke jeg.
.
Vis hele sitatet...
Hva er vel bedre enn lukten av en frisk barnålskog i sommervarmen? Med Gin får du nettopp denne lukten i flytende konsistens, på flaske!

Det handler bare om å kunne blande den riktig,

Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Jeg har noe gin som jeg synes smaker helt pyton, og sinnsykt bittert. Hva kan jeg blande det med for at det skal smake godt ? Har hørt mye om at folk blander det med tonic, men smaker det virkelig godt ? Jeg har smakt både gin og tonic hver for seg, men aldri sammen. Synes begge deler smaker drit alene. Gin og appelsinjuice, for eksempel. Er det godt ? Gi gjerne eksempler på hvor mye jeg skal ha av hver "ingrediens" i blandingen, som for eksempel 1/3 gin og 2/3 juice.
Vis hele sitatet...
Bare gå inn her, så klikker du på sprittypen/e du harm så kommer de fleste iso drinkene opp

http://www.drinksmixer.com/
Fanta lemon+litt juice+isbiter bruker eg i Gordons gin.
Gin og solebær sirup er en høydare.
blandes med tonic water, bitterlemon eller min favoritt sweppes russian.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Pokker.. Leste ikke første posten.

da var det jeg som dreit meg ut gitt.
Vis hele sitatet...
Mener du at du faktisk ikke lesere innlegget til det du kommenterer på?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den klassiske Gin Fizz er en slager i min bok, hvis jeg tenker å bli sørpings på byen.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
1 del Rose's Lime
1,5 deler gin

Fyll en shaker 2/3 med is, hell over overnevnte, rist et halvt minutts tid og sil av. Press eventuelt litt fersk limejuice i tillegg, type en kvart lime. La gin og lime være romtemperert, du vil ha med litt vann fra isbitene i blandinga.

Slik. Nå har du en gimlet
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Gin and gin, it's like gin and tonic except you use gin instead of tonic"
Gin'n'Juice. Gin og appelsinjuice er den eneste drinken jeg kjøper på byn utenom øl.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Den klassiske Gin Fizz er en slager i min bok, hvis jeg tenker å bli sørpings på byen.
Vis hele sitatet...
Gin, melis, sitron og clubsoda? Får prøve det til helga.
Elsker gin&tonic, men kjenner jeg begynner å bli litt smått lei nå etter 13 helga på rad med gin&tonic.

Igår kjøpte jeg med en flaske med shweppes tropical fusion i tillegg til tonic for å teste. Var ikke så værst med den og gin, litt for søtt for min smak.

Ellers så er jo gin&tonic med litt shweppes bitter lemon ganske så kurrant
Sist endret av RayMonk; 27. juni 2010 kl. 21:30.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
http://drinkstreet.com/category.cgi?category=8

Går mye i sitron og andre sure frukter, samt en del som blandes med tonic ja.

Vil anbefale en som heter "mother-in-law's Gin"
Til seks drinker:
10cl gin
14cl appelsinjuice
14cl sitronjuice
4cl sukkerlake (bland 50/50 med sukker og vann)
1liten eggehvite
is
tonic

1. Bland de gin, appelsinjuice, strionjuice og sukkerlake og avkjøl disse. (eller dropp om du ikke har tid)
2. Tilsett eggehviten og bland i mikseren til det skummer
3. Hell blandingen i avkjølte glass og fyll opp med tonic.
4. Garinteres med sitronskallstrimler

Vis hele sitatet...
10 cl Gin til 6 drinker? Det blir ca 1.6 cl pr. drink. 0.16 dl med sprit tilsvarer tilnærmet ingenting i en drink. Til sammenligning er en standard shot ca 3 cl. Synes dette virker veldig merkelig. Hvis man drikker 50 stk av denne drinken, så har man altså drukket 8 dl Gin. Absolutt ikke en drink å drikke seg full på altså
Trådstarter
Takker for mange bra svar! =) Kommer definitivt til å teste ut noe av forslagene neste helg, og jeg lurer på om jeg skal gå for en snoop dogg og mikse gin and juice. Det jeg har er en Finsbury 60 % forresten, en tørr type altså. Noen som er kjent med den? Er det noe spesielt som gjør seg best å blande med den ? Jeg er ikke så kjent med gin, så vet jo ikke om det er mye forskjell på de forskjellige type ginflaskene.
Hei.Kjøp sprit miks kalt Mujito og bland det med tonic bl.a. Det er en jævlig god drink uten antydningen til furunåls smaken i både tonicen og ginen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tenkte jeg skulle kjøpe jomfruflaska med gin i morgen for så å teste Gin and Juice. Noen her inne som har noen anbefalinger man får til en grei pris på vinmonopolet?
Bestilte en gin & tonic på danskebåten en gang. Bartenderen sa det var den beste gin & tonic jeg noen gang kom til å få. Tok en slurk og det er noe av det verste jeg har smakt. Klarte ikke å drikke mer.. tok litt sukker og hadde oppi for å se om det hjalp, det hjalp absolutt ingenting. Så jeg satt fra meg drinken i et hjørne og gikk....
Sist endret av Taurean; 31. mars 2011 kl. 21:57.
[quote=distilled;2050813]Tenkte jeg skulle kjøpe jomfruflaska med gin i morgen for så å teste Gin and Juice. Noen her inne som har noen anbefalinger man får til en grei pris på vinmonopolet?[/QUBombay er bra, og beefeater er fin.
Hendricks!

eventuelt Hendricks

prøv en gin tonic med agurk isteden for lime/sitron, du kommer aldri til og drikke gt med lime/sitron igjen.

edit : Norske Hammer er også en helt kurant gin, det er vel også en av de billigere
Sist endret av danseku; 31. mars 2011 kl. 22:25.
Gin+kaffe=fisefin trønderkaffe.

-kok kaffe, litt sterk
-hel kaffen oppi en kopp, så den rommer 2/3 av koppen.
-Deretter: hel gin til koppen er full, men fortsatt er mulig å drikke av.
-NYT...

Ønsker du ordentlig trønderkaffe, gjør det samme, men bytt ut gin med hjemmebrent eller sprit 50%+

Passer til: villmark,telttur,stolheisen,fisketur og sist men ikke minst fest.
Sist endret av ZELDUR; 31. mars 2011 kl. 22:28.
Jeg blandet Gin med Urge en gang.. det smakte faktisk godt, believe it or not
Gin + battery, mmm... veldig godt. Gin + russian tonic mmm... også veldig godt.
lag noe solbær toddy og held en del gin oppi = DIGG!
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Gin+kaffe=fisefin trønderkaffe.

-kok kaffe, litt sterk
-hel kaffen oppi en kopp, så den rommer 2/3 av koppen.
-Deretter: hel gin til koppen er full, men fortsatt er mulig å drikke av.
-NYT...

Ønsker du ordentlig trønderkaffe, gjør det samme, men bytt ut gin med hjemmebrent eller sprit 50%+

Passer til: villmark,telttur,stolheisen,fisketur og sist men ikke minst fest.
Vis hele sitatet...
Neineinei, skaru ha skikkelig karsk, må du blande rektig!

Først, ha en kaffekopp. Slepp en femmer oppi koppen. så heller du kaffe oppi, til du ikke ser femmern mer. Så fyller du oppi himert, til du ser den igjen. så mer kaffe til du ikke ser den, også mer himert til du ser den. Rinse and repeat til koppen er full.

Og Gin + Schweppes og is, blir najs!
En meget god blanding er gin og grønn Nora Tørst.
Sitat av McVik Vis innlegg
Neineinei, skaru ha skikkelig karsk, må du blande rektig!

Først, ha en kaffekopp. Slepp en femmer oppi koppen. så heller du kaffe oppi, til du ikke ser femmern mer. Så fyller du oppi himert, til du ser den igjen. så mer kaffe til du ikke ser den, også mer himert til du ser den. Rinse and repeat til koppen er full.

Og Gin + Schweppes og is, blir najs!
Vis hele sitatet...
Er det virkelig noen som finner på å putte en nasty-ass mynt i drinken sin?
Har hørt den historia der mange ganger, men aldri fra noen som faktisk drikker karsk.
Barskt med karsk i stolheisen
Sist endret av Bothrops; 1. april 2011 kl. 01:06.
Du blander det med stjerneanis-juice, i et forhold som tilsvarer 173897/992878. Meget godt.
Gimlet ftw!

Press 2cl lime, eventuellt Roses lime, og 4cl gin med knust is.