Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1505
Bør man ha på finere klær eller kle seg fattig?
Ikke dukk opp med noe fake eller ekte Gucci hvertfall. Kle deg helt normalt akuratt sånn som du vanligvis går, men går du kledd som en møkkete dass til vanlig er det lov å slenge på seg en litt ålreit og ren genser, og evn droppe capsen.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Har en litt dyrere vinterjakke og det er den eneste vinterjakka jeg har. Kjøpt brukt dog man ser at det er en dyr jakke. Vurderer å bare kjøpe en billig drittjakke for noen hundre spenn bare for møte med NAV.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dusja og rene klær, sko og hår
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Har en litt dyrere vinterjakke og det er den eneste vinterjakka jeg har. Kjøpt brukt dog man ser at det er en dyr jakke. Vurderer å bare kjøpe en billig drittjakke for noen hundre spenn bare for møte med NAV.
Vis hele sitatet...

Nei det trenger du ikke. Du kan gå i den jakka du har eller ta på deg en annen jakke du har hvis det er mildvær så du ikke trenger vinterjakke.
Kle deg naken, det handler om å etablere dominans fra første stund i møte med NAV.
Om det er uaktuelt er det bare å kle deg normalt eller det du har/går i det daglige som oss andre. Det funker sikkert det også.
Støtter det NokerNok sier, naken er veien.

Fra spøk til revolver, bare kle deg helt a4. Vanlig holder i massevis.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Spørsmålet vekker en nysgjerrighet i meg. Har du en hypotese om at du vil bli behandlet annerledes og evnt. få mindre penger som en konsekvens av hva du har på deg? La oss si du kler deg i Versace og Gucci. Hadde det gitt deg dårligere sjangse for stønader, enn om du hadde hatt på deg skitten bukse og fleece?
Sist endret av Shlask; 1. mars 2024 kl. 20:26.
Det kommer vel ann på hva slags stønad man kommer dårlig ut med Økonomisk sosialhjelp hvis man går i dress. For det er lønn for de som ikke har rett på noen stønader og har dårlig råd.
Tror både dagpenger\arbeidsavklaringspenger kommer mere ann på hva er årsaken til man mister jobben og hva slags sykdom som er årsaken må ligge i grunn en sykdom som gjør det nærmest umulig å få jobb på noen steder. Og praksis hos andre må være gjennomført for å bedre mulighetene. Så tror klær har lite å si genrielt men man bør bevise man har forsøkt å stille opp på praksis å være tilgjengelig den arbeidsgiver som nav velger. Hvis ikke får man være glad man får noe penger.
Dress, lacoste parfyme, pensko og sleik.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Så litt på åssen folka som står i matkø kledde seg og mange hadde på caps da? Har en slitt nike caps liggende men den stinker gammal svette fra forrige sommer. Får duge den da. Jeans har jeg. T-skjorte har jeg. Hettegenser har jeg. Må bare bytte ut hoka skoene og arcteryx jakka med noe billig drit også må jeg skaffe meg sånn asaklitt ryggsekk. Veit at de selger dem ved clas ohlson.

Haha kle seg naken ja. Lurer på hvordan vekterne som er kronisk ansatt der ville reagert hvis jeg kom helt piss naken. Da tror jeg jeg hadde blitt sendt til pissings rimelig kjapt. Tror ikke det ville gått lange tiden før snuten hadde vært på rævva mi hvis jeg hadde våget å vandre rundt naken på gata så tror ikke jeg hadde greid å nå NAV kontoret naken i det hele tatt lol!
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Så litt på åssen folka som står i matkø kledde seg og mange hadde på caps da? Har en slitt nike caps liggende men den stinker gammal svette fra forrige sommer. Får duge den da. Jeans har jeg. T-skjorte har jeg. Hettegenser har jeg. Må bare bytte ut hoka skoene og arcteryx jakka med noe billig drit også må jeg skaffe meg sånn asaklitt ryggsekk. Veit at de selger dem ved clas ohlson.

Haha kle seg naken ja. Lurer på hvordan vekterne som er kronisk ansatt der ville reagert hvis jeg kom helt piss naken. Da tror jeg jeg hadde blitt sendt til pissings rimelig kjapt. Tror ikke det ville gått lange tiden før snuten hadde vært på rævva mi hvis jeg hadde våget å vandre rundt naken på gata så tror ikke jeg hadde greid å nå NAV kontoret naken i det hele tatt lol!
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke kle deg ut. bare gå som du vanligvis går. De driter i klærne dine.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Det kommer vel ann på hva slags stønad man kommer dårlig ut med Økonomisk sosialhjelp hvis man går i dress.
Vis hele sitatet...
Om man får økonomisk sosialhjelp blir ikke vurdert på bakgrunn av klesstil, men kontoutskrifter og tilgjengelig saldo.

Møt opp som du er - om det er med Arcteryx, dress eller med wifebeater og Crocs spiller ingen rolle. Dem forventer ikke at du skal selge klokka di eller capsen din før du får f.eks sosialhjelp. Saksbehandlere/veiledere på NAV ønsker folket godt, men av og til kan det systemet hindre dette dessverre.

Det å være presentabel og nydusjet kommer man langt med både hos nav, lege, psykolog og på matbutikken.
Det var da voldsomt til fokus på hvordan man skal kle seg? Hva med å oppføre seg?

Du kan gå med nedsperma joggebukse og du kan gå med skreddersydd dressbukse. Du har krav på det du har krav på.
Vær deg selv. Ikke overtenker
Sukk sukk og atter sukk. Du har som nevnt over her, krav på det du har krav på.

Med tanke på hvor sinna og systemkritisk du virker ref andre tråder, så hva med at du sender meg en pm med det du lurer på eller hva du mener er galt så kanskje jeg kan gi deg noen tips eller svar?

Skal du bare rante om hvor jævlige alle NAV ansatte er kan du droppe det
Sitat av Shlask Vis innlegg
Om man får økonomisk sosialhjelp blir ikke vurdert på bakgrunn av klesstil, men kontoutskrifter og tilgjengelig saldo.

Møt opp som du er - om det er med Arcteryx, dress eller med wifebeater og Crocs spiller ingen rolle. Dem forventer ikke at du skal selge klokka di eller capsen din før du får f.eks sosialhjelp. Saksbehandlere/veiledere på NAV ønsker folket godt, men av og til kan det systemet hindre dette dessverre.
Vis hele sitatet...
Jo fordi sosialhjelp er siste utvei hvis verken uføretrygd eller lønnstilskudd er mulig. Dagpenger\arbeidsavklaringspenger er bare begrenset periode maks 2 år på hver før man må over i noe annet. Er dårlig ytelse også enkelte blir kritikkisert selv gaver og gavekort kan bli trukket i lønn andre ytelsene gjelder ikke det det er kun arbeid\lønnet arbeid. Hva med charter svein? Tabbet seg i offligheten så endte på nav så dårlig kan det gå hvis man har vanskelig å skaffe seg jobb.