Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 934
Kan jeg besøke en som er varetektsfengslet i 14 dager?
Det må du nesten spørre de om, enkelte har brev og besøksforbud.
Stort sett er svaret ja. Men, du må gjennom søknadsprosessen først og bli klarert. Og da kan du plutselig ikke rekke det, men du får starte prosessen og se.
Akkurat hvordan prosessen er må du ringe kriminalomsorgen for å finne ut av. Jeg har bare vært på innsiden i den sammenhengen. Men, vet at det er noe som tar litt tid
Man kan ha besøk i varetekt om man ikke har brev og besøksforbud, og om den besøkende har en godkjent relasjon og plettfri vandel. Restriksjoner kan gjøres, som for eksempel glassvegg og ingen fysisk kontakt. Du ringer fengselet og sier at du vil komme på besøk, om personen får lov til å motta besøk så er det hen som skal fylle ut søknadsskjema med dine opplysninger og om du blir godkjent av kriminalomsorgen får du et brev i posten med besøkstillatelse du skal ha med. Du ringer fengselet å blir enig om dag.
Ok. Hvordan er forholdene der inne? Jeg håper da man får en skikkelig celle og at det ikke er glattcelle opplegg?
Varetekt er en vanlig celle.
Så spørs det på betingelser.
Jeg har sitti med brev og besøksforbud da kan du selvfølgelig glemme besøk.
Når det gikk over til vanlig varetekt fikk familie besøke meg. Sånn jeg skjønte det trengte de ikke søke om besøk da de fikk komme med engang det gikk fra brev og besøksforbud til vanlig varetekt.

Men det var nærmeste familie. Tror ikke du får besøkt en kompis e.l da må du nok søke. Ring kriminalomsorgen og spør.

Forøvrig var mitt besøk under oppsyn. Satt en fyr fra org.krim der under hele besøket og tok notater
Sist endret av Fashen; 31. januar 2024 kl. 10:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.