Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 10722
Opprinnelig postet av Acidous
En kamerat av meg rekna ut at du må ha ca 440 gram plastpose for å få 1 liter sprit.
Vis hele sitatet...
... så veier vi 1stk plastpose, finner ut at vekta vår ikke klarer å veie så forsvinnende lite, og konkluderer med at plastposer selv til innkjøpspris vil gjøre fortsatt pol-handel fordelaktig.
Veide opp en Bunnpris pose nå, den veide 18,5 g. Dette betyr igjen at du må ha 23-24 plastposer for å få 1 liter.

12 kr for 1 liter med sprit er jo ikke så galt, hvis dette i det hele tatt fungerer da.
Sist endret av Thysanoptera; 12. februar 2004 kl. 14:13.
Pokker, jeg prøver å avverge helsekatastrofe her ;>
Opprinnelig postet av DarkStaar
Veide opp en Bunnpris pose nå, den veide 18,5 g. Dette betyr igjen at du må ha 23-24 plastposer for å få 1 liter.

12 kr for 1 liter med sprit er jo ikke så galt, hvis dette i det hele tatt fungerer da.
Vis hele sitatet...
Vurder også hvor lang tid det tar å fremstille spriten. tar det for lang tid kunne man like gjerne jobbet overtid og kjøpt fra polet for de ekstra kronene man tjener.
Dette er den mest absurde posten jeg har lest på meget lenge!

Hvor mange sikringer må til for å få et 8-10 centimeters lag?
Psycho, nei da må du få gass og flytende væske til å binde seg, pluss spriten smaker drit på grunn av alle de andre gassene i fis.
kunne jo ha vært gøy å prøvd å lage, men skulle heller ha servert til mor & far enn å drikke sjøl!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
venter fortsatt spent, kan ikke en eller annen johan med sprit på hjernen prøve å få gjennomført dette prosjektet?
Hvilke poser skal man bruke da? Fins jo mangen typer...

Rema eller Rimi? Eller sån syltynn pysepose som man får på sånne gaveforretninger? Hva hvis det er plast i håndtaket? Som er festet med lim?
Rema og rimi er vitterlig det samme hvilken du bruker. Samme ting, forskjellig skrift. maedhros, jeg tror du blir nødt til å prøve selv.
ingen som har prøvd å drekke d ennå??
Opprinnelig postet av Berion
ingen som har prøvd å drekke d ennå??
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste her stiller sin skepsis til denne spriten. Kansje pga. acidious ikke er aktiv lenger. Kansje han kunne fortalt hvordan det gikk med mindre han fikk store hjerneskader. (Virker som om han prøvde den)
oppskriften er bekreftet av en kjemiker den. Han var sikker på at det ville bli sprit, men han ville ikke drukket den fordi sannsynligheten for at spriten vil inneholde mer enn bare vann og etanol er stor.
Bare pass dere så dere ikke lager noe krims krams som metanol eller noe
helt vilt, men genialt hvis det funker!
Kjør på, og fortell oss hvordan det gikk. Får vi ikke noe svar vet vel de fleste hva det betyr...
metanol, etanol - what's the difference...
Opprinnelig postet av maedhros
metanol, etanol - what's the difference...
Vis hele sitatet...
Bare et par molekyler. Og også i enkelte tilfeller mellom liv og død.
▼ ... over en uke senere ... ▼
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Er fremdeles aktiv jeg...
I alle fall litt....

Problemet er bare det at jeg ikke har internett der jeg bor nå.


Og jeg har ikke prøvd denne måten å mekke sprit på, for jeg har
ikke gidda å bry meg med å lage til en trykkbeholder og skaffe de
delene som må til for å lage hele utstyret skikkelig til!
(Ikke at jeg har råd til det før jeg får lønn heller da... )


Skal se om jeg får laga til noe en dag når jeg har penger og tid...
Sist endret av Acidous; 11. september 2004 kl. 12:44.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ren sprit sier du ? 100% ? Og 100% blir til 96% medengang det blit tilført luft!
Ganske genialt...
Men tar ikke sjangsen på å prøve å dø..
Vist det kan bevises at det ikke er farlig tester jeg vell..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Sitat av eXilim
Ren sprit sier du ? 100% ? Og 100% blir til 96% medengang det blit tilført luft!
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil.
Det tar faktisk en stund før prosenten har sunket ned til 96%.
mmm, da kan jeg lage sprit av mine gamle fleecegensere som ligger å råtner i skapet mitt.
Men fra tull til seriøsitet, vil ikke fargestoffene i posene ha noe å si på hvor "rent" det blir?

Men nå er ikke jeg fra ei inngrodd bygd i midtnorge, så jeg tror jeg heller tyr til polet når jeg skal ha brennvannet mitt.
Jeg liker faktisk når spriten min smaker noe, jeg. Og ikke plast.
Dette høres ut som en god idé jeg skal sende videre til himbrennerne her i dalen.
Få de til å teste det, og se hvor vidt de overlever.
Går det dårlig med dem, sender jeg ut gratisprøver til alle sossene og de andre "fiendene" mine, selvsagt anonymt, går det bra med dem, slipper jeg å bekymre meg for å mase på pappa om å gå på polet og handle for meg hver helg:P
jeg ville holdt meg til plastbrenneren hvis jeg skulle prøve på noe sånt på egen hånd.
Vi venter i spenning, sjurvaag dette kan bli interessant
Sitter og venter i spenning på resultater... høres ut som en ganske så økonomisk måte dette her =)
Hehe
Tørr ikke være første man her...
hehe, gl hf
▼ ... flere år senere ... ▼
Acidous; lever du enda? jeg er nysgjerrig!!!
Sitat av Fudge Vis innlegg
Acidous; lever du enda? jeg er nysgjerrig!!!
Vis hele sitatet...
Alt tyder på at han fremdeles lever, han var: Siste aktivitet: 11. January 2009 15:15
Om han har gjennomført dette plastpose prosjektet er vel en an sak.

Har noen i det hele tatt gått så langt som å drikke plast sprit enda? Ble selv nysgjerrig etter å ha lest tråden.
Sitat av Acidous Vis innlegg
Ja, jøss! Hadde faktisk tenkt å prøve.
Men det jeg ikke forstår er jo hysteriet deres, det skal være helt ufarlig å gjøre det .
Læreren min har bekreftet at det går helt fint an, og det er ikke noe som kan føre til danning av skadelige stoffer.
Vis hele sitatet...
Etter X antall år på skole har jeg slutta å stole på lærere, etter noen år på nFF lærte jeg å stille spørmål ved ting som virka for utrolig til å være sant..

Så, hvorfor er ikke dette en GODT utprøvd og KJENT metode om den lager bedre sprit enklere enn hjemmebrenning?
Hvorfor står det da store HB-fabrikker her oppe i Trøndelag og surkler på gammal sopp og sukker?

Tror nok jeg heller satser på den gode gamle spriten jeg ja...
Digital nomade
trippy's Avatar
haha, Acidous kommer alltid med sånna howto lage alkohol ;P Husker når jeg var yngre og du laga den howto vin greia med sukker og juice ^^