Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3600
Hei, var ute på byen igår og lånte bort bankkortet mitt til en i klassen som hadde glemt lommebok. Jeg var full og ville være bro så tenkte ikke noe mer over dette ettersom han var over 20 uansett.
Dørenvakten så såklart dette og tok meg med inn hvor jeg var dum og innrømmet med engang og de skrev en anmeldelse.

Sitter nå og er fyllesjuk og sykt pissed for at jeg prøvde å være snill og for at jeg ikke bare nektet eller stakk med engang... Er det noe jeg kan gjøre med dette? Sykt unødvendig dritt å få på rullebladet..
Forklar til politiet at han skulle kjøpe en runde på ditt kort?
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Dette var utenfor utestedet da, og itillegg til at jeg innrømmet til dørvakten at jeg hadde lånt det bort for å få han inn.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Dette var utenfor utestedet da, og itillegg til at jeg innrømmet til dørvakten at jeg hadde lånt det bort for å få han inn.
Vis hele sitatet...
Du kan fortsatt kjøre tipset til Pope

Ord mot ord fort (henlagt)
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Ok takk Burde jeg kontakte politiet eller vente til de gjør det?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Ok takk Burde jeg kontakte politiet eller vente til de gjør det?
Vis hele sitatet...
Du får bot i posten, eller en telefon. Bare ta det derfra, spill dum og vær blid
Du kan alltids si at du ikke sa noe som helst til den vekteren, at alt han sier er løgn, om ikke samtalen deres ble tatt opp da som jeg tviler på at han gjorde..
Siden begge var over 20 tror jeg du bare kan si at du skulle betale inngang for han og at han forvekslet bankkort. De kan mest sannsynelig ikke bevise at du innrømmet det.
Du kan også si at du var beruset og ikke kan huske å ha lånt bort noe bankkort eller å ha snakket med vekteren.
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Det var to vektere, så den ene kan vel virke som vitne? Ellers takk for mange tips
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Det var to vektere, så den ene kan vel virke som vitne? Ellers takk for mange tips
Vis hele sitatet...
Omså er tilfelle har du sikkert en god kompis som har din versjon.
Tviler på at vekterne orker å bruke noe mer tid på dette. De har kanskje ikke engang gjennomført anmeldelsen.
De skremte vannet av deg og vet at du ikke kommer til å forsøke noe slikt hos dem flere ganger. Pluss at andre gjerne får høre om episoden og dermed så bil også andre å tenke seg godt før de forsøker noe liknende på den uteplassen. Og skulle de virkelig ha anmeldt så er jo ikke en vekter/vakt noe politi. Hva du har sagt eller "følt deg presset til å si" når du plutselig ble tatt tilside av 2 svære digre vektere i uniform betyr ikke at snuten kan forholde seg kun til anmeldelsen. Om du er krystallklar til politiet på at du ikke har gjort noe galt så kan jeg virkelig ikke se at snuten vil bruke masse tid på dette - og spesielt mtp på at dere er over 20 begge to.
Sist endret av frtoretang; 25. august 2016 kl. 14:25.
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
De tok meg med inn på kontoret og fylte ut et skjema hvor jeg fikk en "Kvitering for beslaglagt ID-kort", tror det var anmeldelsen. Men hvis politiet kontakter meg så skal jeg gjøre som du sier toretang
Hva i all verden skal de anmelde deg for?
Eller m.a.o, hvilken lov har du brutt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SuperT Vis innlegg
Hva i all verden skal de anmelde deg for?
Eller m.a.o, hvilken lov har du brutt?
Vis hele sitatet...
Straffelova §366
Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som overlater et vitnemål, pass eller liknende identifikasjonsbevis som er utferdiget til ham, til en annen, selv om han vet eller bør forstå at det vil bli brukt ulovlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Straffelova §366
Vis hele sitatet...
OK

Ser vel ikke for meg at politiet prioriterer å straffeforfølge slikt så lenge det ikke har skjedd noe annet straffbart i forbindelse med utlånet, men en vet vel aldri...
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Nei det er helt sinnssykt unødvendig bare. Forstår om jeg hadde sneket inn en mindreårig, men det er jo ikke tilfellet..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Nei det er helt sinnssykt unødvendig bare. Forstår om jeg hadde sneket inn en mindreårig, men det er jo ikke tilfellet..
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med å gjøre at man ikke skal utgi seg for å være andre enn man er
fisk
Loffenius's Avatar
Trådstarter
Ja jeg forstår jo hvorfor, var alt for samarbeidsvillig med vekterne. Forsatt sykt kjipt

Det som er tragisk er at det jeg har lært er å ikke være sammarbeidsvillig. Hadde sluppet alt dette her om jeg bare hadde nektet eller stukket av med engang istedenfor..
Sist endret av Loffenius; 25. august 2016 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forklar at du var full, vimsete og ble så stresset av anklagene at du ikke skjønte hva du skrev under på. Du følte deg presset og vaktene var svære og du følte deg truet til å signere slik at du kunne dra hjem. Om de lurer på hvorfor han hadde ditt kort så bare si at du ga ham kortet fordi du tenkte du var for full til å passe på det selv. Du kan jo ikke noe for at kompisen din leverte "feil kort" til dørvakta. Bare gjør det enkelt for deg selv, hold deg til samme forklaring og ikke la deg lure til å innrømme noe som helst. Du kan jo si at å snike inn en som er like gammel som deg selv som faktisk har lovlig adgang til uteplassen er så "far out" at det aldri ville falt dere inn engang.

Er sikker på at dette løser seg om du bare er cool, hyggelig og veldig bestemt på hva som skjedde om nå snuten skulle kontakte deg.
Sist endret av frtoretang; 25. august 2016 kl. 19:52.
Jeg kjenner en fyr som fant en legitimasjon på bakken en gang før han fylte 20. Denne prøvde han å komme seg inn på utested med, hvor han ble tatt. Han ble senere bøtelagt for dette forholdet - synes ikke folk skal "regne" med at vektere evt. politi er for giddaslause til å føre saken.
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Jeg kjenner en fyr som fant en legitimasjon på bakken en gang før han fylte 20. Denne prøvde han å komme seg inn på utested med, hvor han ble tatt. Han ble senere bøtelagt for dette forholdet - synes ikke folk skal "regne" med at vektere evt. politi er for giddaslause til å føre saken.
Vis hele sitatet...

Vel du hadde fyren ID til en random person, i denne saken så var begge gamle nok til å slippe inn lovlig. Politiet er nok ikke "giddalause" men om ts står på sitt så kan de neppe forsvare å bruke ressurser på å etterforske saker som dette.

Hvem er offeret i denne saken? Har noen blitt skadelidende? Null dokumentfalsk, null motiv for å begå handlingen.

Jeg ville satset penger på at denne saken koker ned til ingenting.