Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3472
Er det noen som har erfaring med å bo i utlandet å bruke bilen sin fra utlandet i ferien? Jeg studerer fortiden i Østerrike og har registrert hovedbosted her, men har ikke gjort noe hjemme med tanke på at jeg vell er registrert hoss mine foreldre fortsatt? Eller er det noe Automatik med at når jeg registrer hovedbosted her i Østerrike blir det hjemme kansellert?

Jeg har lett litt rundt på nettet, men ikke funnet ut noe enda.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Fra skatteetaten:

Skal du bruke en utenlandsregistrert bil i Norge, må du søke om kjøretillatelse. Du kan kun søke om kjøretillatelse hvis du skal:

demonstrere et utenlandsregistrert kjøretøy
bruke et utlandsregistrert kjøretøy ved flytting til eller fra Norge
kjøre et utenlandsregistrert kjøretøy gjennom Norge
bruke et utenlandsregistrert kjøretøy kortvarig i enkeltstående tilfeller, for et fast tidsrom og med klart angitte personer og kjøretøy

Midlertidig opphold i Norge?

Er du registrert bosatt i utlandet, og oppholder deg midlertidig i Norge, kan du bruke utenlandsregistrert kjøretøy i inntil to år. Du må da søke om kjøretillatelse i søknadsskjemaet Søknad om kjøretillatelse ved midlertidig opphold i Norge
Trådstarter
19 4
Den siden har jeg også funnet, men den er ikke aktuell i mitt tilfelle tror jeg. Jeg fant nemlig denne "kalkulatoren" på sidene dems også, og der kommer det et annet svar om jeg ikke er registrert bosatt i Norge. http://www.skatteetaten.no/no/Person...t-bil-i-norge/