Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5508
Hey freaks.
Hva syntes dere om dette oppsettet: http://puu.sh/6X2Sa.png ? Hva kan jeg forbedre? Jeg har et budjsett på 12k for selve pc'en ettersom jeg også trenger en monitor.
Setter pris på alle seriøse svar.
Må den være ferdigbygd eller kan du bygge selv? Du får mer for pengene med sistnevnte.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Må den være ferdigbygd eller kan du bygge selv? Du får mer for pengene med sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Må nok være ferdigbygd, ettersom jeg har ikke noe erfaring med oppbygning av pc'er. Med tanke på alt som kan gå galt tror jeg at jeg heller bare betaler en tusenlapp ekstra.

Edit: Den pc'en jeg linker til er det 2000kr avslag på, så tror nok ikke jeg taper så alt for mye ved å kjøpe ferdigbygd
Sist endret av annern55; 15. februar 2014 kl. 17:04.
Så veldig fin ut den, er du fornøyd med SSHD? hva med en SSD og HDD hver for seg?
Alltid greit å ha 2 harddisker isteden for en. (Men du kan seff ha en senere i tillegg til SSHD)
Jeg lurte litt på hva du egentlig du skal bruke den til?
Prosessoren, og 16 ram er litt overkill for gaming. Da kan du heller gå for mer ssd, eller et oppgradert skjærmkort. Har ikke veldig mye greie på det men...

Ps: Komplett har veldig dårlig servise på komplett pcene sine (snakker fra erfaring) Så det er viktig at du satser alt på å holde den i stand
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Så veldig fin ut den, er du fornøyd med SSHD? hva med en SSD og HDD hver for seg?
Alltid greit å ha 2 harddisker isteden for en. (Men du kan seff ha en senere i tillegg til SSHD)
Vis hele sitatet...
ja, tror jeg da eventuelt kjøper en SSD i tillegg når jeg får cash eller føler behov for det

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Jeg lurte litt på hva du egentlig du skal bruke den til?
Prosessoren, og 16 ram er litt overkill for gaming. Da kan du heller gå for mer ssd, eller et oppgradert skjærmkort. Har ikke veldig mye greie på det men...

Ps: Komplett har veldig dårlig servise på komplett pcene sine (snakker fra erfaring) Så det er viktig at du satser alt på å holde den i stand
Vis hele sitatet...
Prosessoren? Hva burde jeg bytte den ut med isåfall? Og jeg skal bruke den for det meste til gaming og redigering. Alltid greit å ha 16gb ram når du redigerer med ganske heavy redigeringsprogrammer
Sist endret av annern55; 15. februar 2014 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
16GB ram og i7 har jeg selv, greit å ha selvom man ikke behøver det nå, men behov kan oppstå i senere tid, bra du velger å ha en ekstra harddisk senere, kjør på !
Sitat av annern55 Vis innlegg
Prosessoren? Hva burde jeg bytte den ut med isåfall? Og jeg skal bruke den for det meste til gaming og redigering. Alltid greit å ha 16gb ram når du redigerer med ganske heavy redigeringsprogrammer
Vis hele sitatet...
Hvis den er til redigerning er I7 perfekt, men til bare spilling kunne du valgt 4. gen I5 eller en bra AMD.

Har I7 og 16 ram selv BTW, men min er mer til andre ting som redigering, og litt opptak av spilling å
Sist endret av Sandertn; 15. februar 2014 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk til dere begge! Jeg skal også bruke den en del til opptak av spilling og videoredigering, så i7 og litt mer ram skader aldri
Sist endret av annern55; 15. februar 2014 kl. 18:36.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er en veldig god PC du har der. 770n vil vare deg en good stund, dog jeg ville personlig valgt et r9 290 eller et 780.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er en veldig god PC du har der. 770n vil vare deg en good stund, dog jeg ville personlig valgt et r9 290 eller et 780.
Vis hele sitatet...
Det er nå godt å vite! Jeg tror nok en 770 holder i massevis for meg, og da 780 ikke går innenfor budsjettet mitt tror jeg nok et 780 kort eller r9 290x er noe jeg ikke har spesielt bruk for. MSI har jo også syke overclockingsmuligheter, så hvis jeg trenger bedre ytelse så kan jeg jo overclocke den. Den kan gå en del høyere enn en stock 780.
Sist endret av annern55; 15. februar 2014 kl. 19:13.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Det er nå godt å vite! Jeg tror nok en 770 holder i massevis for meg, og da 780 ikke går innenfor budsjettet mitt tror jeg nok et 780 kort eller r9 290x er noe jeg ikke har spesielt bruk for. MSI har jo også syke overclockingsmuligheter, så hvis jeg trenger bedre ytelse så kan jeg jo overclocke den. Den kan gå en del høyere enn en stock 780.
Vis hele sitatet...
Han snakker ikke om 290x, han mener 290 som er en litt billig versjon av 290x som yter utrolig bra, mye bedre enn 770 og i mange tilfeller bedre enn 780 også. 290 er ett lurere valg framfor 770.
Som sikkert flere har nevt, ville gått ned til i5-4760k, og gått opp på GPU. i5 yter like bra i spill, pluss at du sparer omtrent 700kr.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Som sikkert flere har nevt, ville gått ned til i5-4760k, og gått opp på GPU. i5 yter like bra i spill, pluss at du sparer omtrent 700kr.
Vis hele sitatet...
Er så enig her, mange som kjøper komponenter idag ser seg blinde på tall i produktnavnet, og anser i7 som best, alltid - uansett, og de SKAL ha det.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Som sikkert flere har nevt, ville gått ned til i5-4760k, og gått opp på GPU. i5 yter like bra i spill, pluss at du sparer omtrent 700kr.
Vis hele sitatet...
Sant dette. http://puu.sh/6Xyq2.png Ville også selv valgt i5, og gått opp i GPU, ettersom jeg bare redigerer noen bilder innimellom og et par videoer i uka, men det er desverre ikke en mulighet å velge andre prosessorer enn 4770k på den pc'en som nå er på 2500,- rabatt.
Vet ikke om jeg da heller burde vente å se om det kommer noen andre bra tilbud senere. Kommer jo alltid nye tilbud. Jeg prøvde og konfigurere en annen pc, med helt samme opsettet som den jeg har linket til, untatt at jeg bytter 4770k'en med 4760 og 16gb ram med 8gb ram, og da endte prisen opp på 12300,- noe som da er 500kr dyrere enn pc'en som er på tilbud.

Sitat av fatfro Vis innlegg
Han snakker ikke om 290x, han mener 290 som er en litt billig versjon av 290x som yter utrolig bra, mye bedre enn 770 og i mange tilfeller bedre enn 780 også. 290 er ett lurere valg framfor 770.
Vis hele sitatet...
Har hørt at 290 yter en del bedre enn 770 ja, men reference modellen bråker tydeligvis like mye som en flymotor, ifølge mange anmeldelser. Vet ikke om jeg gidder å vente på non-reference modellen heller.
Sist endret av annern55; 16. februar 2014 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Sant dette. http://puu.sh/6Xyq2.png Ville også selv valgt i5, og gått opp i GPU, ettersom jeg bare redigerer noen bilder innimellom og et par videoer i uka, men det er desverre ikke en mulighet å velge andre prosessorer enn 4770k på den pc'en som nå er på 2500,- rabatt.
Vet ikke om jeg da heller burde vente å se om det kommer noen andre bra tilbud senere. Kommer jo alltid nye tilbud. Jeg prøvde og konfigurere en annen pc, med helt samme opsettet som den jeg har linket til, untatt at jeg bytter 4770k'en med 4760 og 16gb ram med 8gb ram, og da endte prisen opp på 12300,- noe som da er 500kr dyrere enn pc'en som er på tilbud.



Har hørt at 290 yter en del bedre enn 770 ja, men reference modellen bråker tydeligvis like mye som en flymotor, ifølge mange anmeldelser. Vet ikke om jeg gidder å vente på non-reference modellen heller.
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikke å vente. Non reference er jo allerede ute.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Trenger jo ikke å vente. Non reference er jo allerede ute.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke finne noe non-reference modell på komplett. Link?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Jeg kan ikke finne noe non-reference modell på komplett. Link?
Vis hele sitatet...
http://www.prisjakt.no/product.php?j...424018,2436924
Er ikke så mange enda inne på lager for r9 290, men går du for r9 290x har alle flere ikke referanse inne. Men tri-x er den beste kjøleren. Komplett link:
https://www.komplett.no/sapphire-rad...b-gddr5/805736

https://www.komplett.no/sapphire-rad...b-gddr5/805884
Sitat av Quakecry Vis innlegg
http://www.prisjakt.no/product.php?j...424018,2436924
Er ikke så mange enda inne på lager for r9 290, men går du for r9 290x har alle flere ikke referanse inne. Men tri-x er den beste kjøleren. Komplett link:
https://www.komplett.no/sapphire-rad...b-gddr5/805736

https://www.komplett.no/sapphire-rad...b-gddr5/805884
Vis hele sitatet...
Takk
Denne her er vel en reference modell: https://www.komplett.no/xfx-radeon-r...W#!tab:reviews eller er den non-reference?
Hvis det er er reference-modellen, så blir det nok ikke 290, ettersom jeg ikke har noen andre valgmuligheter untatt 290x ( http://puu.sh/6YCTA.png ), som blir litt for dyrt.
Sist endret av annern55; 16. februar 2014 kl. 19:54.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Takk
Denne her er vel en reference modell: https://www.komplett.no/xfx-radeon-r...W#!tab:reviews eller er den non-reference?
Hvis det er er reference-modellen, så blir det nok ikke 290, ettersom jeg ikke har noen andre valgmuligheter untatt 290x ( http://puu.sh/6YCGD.png ), som blir litt for dyrt.
Vis hele sitatet...
Det er referanse versjonen. Du kan se at det er referanse versjonen om det ser slik ut. Ikke referanse har flere vifter.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er referanse versjonen. Du kan se at det er referanse versjonen om det ser slik ut. Ikke referanse har flere vifter.
Vis hele sitatet...
Ahh okay Da tror jeg nok ikke 290 er et alternativ, dessverre. Da blir det nok mest sannsynlig et 770 kort. Sliter litt med å velge mellom ASUS GTX 770 og MSI GTX 770. Hvem er egentlig best av de 2? Har jo lest litt om det, og av det jeg har forstått så kjører ASUS-modellen mye stillere enn MSI'en, og driverne er litt mer stabile, mens MSI bråker litt mer, og har litt høyere temp, men leverer mer performance, ettersom den er pre-overklokka. Jeg har nå lest at jeg vil få bedre ytelse ved å overklokke ASUS-modellen enn MSI-modellen fullt ut. Vet nå ikke om dette er helt riktig da.

Har du noen innspill om dette?
Sitat av annern55 Vis innlegg
Ahh okay Da tror jeg nok ikke 290 er et alternativ, dessverre. Da blir det nok mest sannsynlig et 770 kort. Sliter litt med å velge mellom ASUS GTX 770 og MSI GTX 770. Hvem er egentlig best av de 2? Har jo lest litt om det, og av det jeg har forstått så kjører ASUS-modellen mye stillere enn MSI'en, og driverne er litt mer stabile, mens MSI bråker litt mer, og har litt høyere temp, men leverer mer performance, ettersom den er pre-overklokka. Jeg har nå lest at jeg vil få bedre ytelse ved å overklokke ASUS-modellen enn MSI-modellen fullt ut. Vet nå ikke om dette er helt riktig da.

Har du noen innspill om dette?
Vis hele sitatet...
De bruker like drivere. Kan anbefale Asus sitt, vet at de har gode kjølere. Overklokke kan du gjøre selv.
Sitat av fatfro Vis innlegg
De bruker like drivere. Kan anbefale Asus sitt, vet at de har gode kjølere. Overklokke kan du gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Da var det nok noe annet, eller så visste ikke han som review'a kortet hva han snakket om. Ja, en venn av meg har ASUS modellen, han kjører de aller fleste spill på 60+ fps, noe som er helt greit.
Jeg bryr meg ikke så altfor mye om støynivå på kortet egentlig, så lenge jeg ikke hører det gjennom headsettet mitt når jeg gamer. Seeker mer performance for lite penger enn et utrolig stillegående kort for å si det sånn
Sist endret av annern55; 16. februar 2014 kl. 20:16.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Men ja, 770 er ganske bra kort. Du trenger ikke bekymre deg hvorvidt du vil ta spill på høyest grafikk eller ikke på lenge. Så er det det prisnivået du vil på, så go for it. Du blir ikke skuffet
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men ja, 770 er ganske bra kort. Du trenger ikke bekymre deg hvorvidt du vil ta spill på høyest grafikk eller ikke på lenge. Så er det det prisnivået du vil på, så go for it. Du blir ikke skuffet
Vis hele sitatet...
Godt å høre Jeg kan vel eventuelt i fremtiden kjøpe meg enda et 770 kort og kjøre dem i SLI hvis jeg virkelig har behov for mer kraft Jeg har hørt at sli kan ha en del problemer med noen spill, men nå fremover i tid kommer forhåpentligvis spill til å bli mer "Sli-vennelige".

Tusen takk for hjelpen ihvertfall Quakecry!
Sist endret av annern55; 16. februar 2014 kl. 20:32.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Godt å høre Jeg kan vel eventuelt i fremtiden kjøpe meg enda et 770 kort og kjøre dem i SLI hvis jeg virkelig har behov for mer kraft Jeg har hørt at sli kan ha en del problemer med noen spill, men nå fremover i tid kommer forhåpentligvis spill til å bli mer "Sli-vennelige".

Tusen takk for hjelpen ihvertfall Quakecry!
Vis hele sitatet...
Værsegod! I BF4 vil du ligge på over 60, med mulige drop til 50 og noe med alt på ultra. Personlig skrur jeg alltid ned litt AA og slike ting da jeg ikke ser forskjell uten, og får jo enda mer fps av det. og som du sier kan du kjøre dem i SLI om du nå trenger mer kraft!
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Værsegod! I BF4 vil du ligge på over 60, med mulige drop til 50 og noe med alt på ultra. Personlig skrur jeg alltid ned litt AA og slike ting da jeg ikke ser forskjell uten, og får jo enda mer fps av det. og som du sier kan du kjøre dem i SLI om du nå trenger mer kraft!
Vis hele sitatet...
Det er bra Vet du om noe som kan redusere frame drops egentlig? V-sync er jo en mulighet, men det hjelper ikke så altfor mye.
BF4 question:
hvorofor ikke spille BF4 med alt på low så slipper du å har skjermen full av dritt effekter å du kan fokusere mer på å spille bra, slik oss gutta gjør i CS.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Litago1 Vis innlegg
BF4 question:
hvorofor ikke spille BF4 med alt på low så slipper du å har skjermen full av dritt effekter å du kan fokusere mer på å spille bra, slik oss gutta gjør i CS.
Vis hele sitatet...
Mange som ikke spiller for å vinne, eller gjøre det best, men liker opplevelsen det gir dem, blandt annet er eye candy med på å forsterke denne opplevelsen
her er en god gaming pc oppsett, noe overkill hvis bruk er kun gaming menmen..

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...F-2D040492C565
Sitat av knutazz Vis innlegg
her er en god gaming pc oppsett, noe overkill hvis bruk er kun gaming menmen..

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...F-2D040492C565
Vis hele sitatet...
Sikkert en god gaming PC det, men nå sa jo jeg klart og tydelig at budsjettet mitt er på 12000,- Takk for innspillet though.
ja du kan jo kutte ut skjermen, og 1 ram settet og du er vell nede på 12000 tenker jeg
Sitat av knutazz Vis innlegg
ja du kan jo kutte ut skjermen, og 1 ram settet og du er vell nede på 12000 tenker jeg
Vis hele sitatet...
Njaa, det koster ca 800kr mindre for 8gb ram istedenfor 16gb - 1200 for skjerm da blir det jo fortsatt 14000 til sammen uten skjerm.

Nvm, så nå at du hadde satt opp 2x 16gb ram. På absolutt ingen måte trenger man 32gb ram på en gaming pc. 8 holder i massevis, men alltid greit å ha 16 uansett. Det blir fortsatt i overkant av 13000kr uten skjerm.
Sist endret av annern55; 17. februar 2014 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Angående skjermkortet. Har selv et MSI TwinFrozr IV GTX 770 2gb. Kjøpte MSI sitt pga at det var tilbud der og da.

Jeg kan spille BF4 (med en i5-4670k @4.2ghz og 8gb single channel cl 10-10-10) på ultra presets 60-70 fps avg. Oftest ligger den over 60, men til tider kan det droppes helt ned til 50. Når det gjelder TFIV kjøleren har jeg absolutt ingenting å klage på. Den er stille, og den kjøler så og si med samme nivå som ASUS' 3-slots directCUII. Har heller ingenting dårlig å si om ASUS kjølerne heller.

Kilde: http://www.overclock.net/t/1286218/t...vs-directcu-ii
Sitat av Naphat Vis innlegg
Angående skjermkortet. Har selv et MSI TwinFrozr IV GTX 770 2gb. Kjøpte MSI sitt pga at det var tilbud der og da.

Jeg kan spille BF4 (med en i5-4670k @4.2ghz og 8gb single channel cl 10-10-10) på ultra presets 60-70 fps avg. Oftest ligger den over 60, men til tider kan det droppes helt ned til 50. Når det gjelder TFIV kjøleren har jeg absolutt ingenting å klage på. Den er stille, og den kjøler så og si med samme nivå som ASUS' 3-slots directCUII. Har heller ingenting dårlig å si om ASUS kjølerne heller.

Kilde: http://www.overclock.net/t/1286218/t...vs-directcu-ii
Vis hele sitatet...
Hmm, da yter den ikke noe bedre enn Asus da egentlig. En venn av meg har Asus gtx 770. Jeg spiller på pc'en hans nå (BF4 på ULTRA) og har ennå ikke sett fps'en under 60. Hvis du til tider dropper ned til 50 av og til vil det jo være lurere å velge ASUS sitt kort, eller hva sier du?
Hva tror du kjører best med AMD 8350, ASUS eller MSI? Eller hvem av de to kortene er best med intel core i5 4670?
Sist endret av annern55; 21. februar 2014 kl. 22:46.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hmm, da yter den ikke noe bedre enn Asus da egentlig. Jeg spiller på pc'en hans nå (BF4 på ULTRA og har ennå ikke sett fps'en under 60. Hvis du til tider dropper ned til 50 av og til vil det jo være lurere å velge ASUS sitt kort.
Hva tror du kjører best med AMD 8350, ASUS eller MSI? Eller hvem av de to kortene er best med intel core i5 4670?
Vis hele sitatet...
De er helt like, er bare kjølinga som er forskjell å kanskje det ene kommer fabtikk klokka annerledes. Du kan lett overklokke grafikk kortet selv for bedre performance

Velg det billigste som ikke har referansekjøler.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
De er helt like, er bare kjølinga som er forskjell å kanskje det ene kommer fabtikk klokka annerledes. Du kan lett overklokke grafikk kortet selv for bedre performance

Velg det billigste som ikke har referansekjøler.
Vis hele sitatet...
ASUS-modellen er 200kr,- billigere. Da er det vel lurere å velge ASUS sin da.

Jeg lurer også på hvilket av de 2 kortene som har best overklokkings muligheter, har prøvd å researche litt men finner ikke noe konkret svar på dette.
Sitat av annern55 Vis innlegg
ASUS-modellen er 200kr,- billigere. Da er det vel lurere å velge ASUS sin da.

Jeg lurer også på hvilket av de 2 kortene som har best overklokkings muligheter, har prøvd å researche litt men finner ikke noe konkret svar på dette.
Vis hele sitatet...
hver chip er forskjellig så d er umulig å svare på

Går for Asus
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hmm, da yter den ikke noe bedre enn Asus da egentlig. En venn av meg har Asus gtx 770. Jeg spiller på pc'en hans nå (BF4 på ULTRA) og har ennå ikke sett fps'en under 60. Hvis du til tider dropper ned til 50 av og til vil det jo være lurere å velge ASUS sitt kort, eller hva sier du?
Hva tror du kjører best med AMD 8350, ASUS eller MSI? Eller hvem av de to kortene er best med intel core i5 4670?
Vis hele sitatet...

Da spilte både med eldre drivere og eldre BF4 patch, har sikkert endret seg siden da når det gjelder performance. btw, skjermkortet booster seg til 1202 mhz når jeg spiller :P
Sist endret av Naphat; 22. februar 2014 kl. 17:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Okay, nå skal jeg endelig bestille en gaming pc. Har virkelig ikke fått meg selv til å gjøre det, men nå har jeg venta lenge nok, og har bestemt meg for å investere litt mer i det. Nå har jeg et budsjett på 16-17k for selve pc'en. Jeg har lagd et oppsett selv, så hadde vært fint om dere kunne sett på det og vurdert det, og si hva jeg eventuelt kan forbedre for å få bedre ytelse i spill.

Komponentene: http://puu.sh/7nkeX.pngg

Takk for hjelpen
Sitat av Litago1 Vis innlegg
satt opp en super bra liste til deg her https://www.komplett.no/k/shoplist.a...B-0216B5785950
Vis hele sitatet...
Så fin ut den Burde jeg heller gå for 290x enn 780ti? Er det referansemodellen? If so, har hørt at den bråker like mye som en flymotor, og at den nesten tar fyr på full load, noe jeg ikke er interessert i.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Så fin ut den Burde jeg heller gå for 290x enn 780ti? Er det referansemodellen? If so, har hørt at den bråker like mye som en flymotor, og at den nesten tar fyr på full load, noe jeg ikke er interessert i.
Vis hele sitatet...
Det er ikke referanse modellen, dette er den beste 290x modellen. Den er stille å kjøler bra. Ville heller gått for 290x enn 780 ti selv men det er jo smak å behag. 780 ti har bittelitt bedre performance men koster mer å har ikke mantle support.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Det er ikke referanse modellen, dette er den beste 290x modellen. Den er stille å kjøler bra. Ville heller gått for 290x enn 780 ti selv men det er jo smak å behag. 780 ti har bittelitt bedre performance men koster mer å har ikke mantle support.
Vis hele sitatet...
Joa, men er villig til å betale litt mer for en god del bedre performance. Overklokkingsmulighetene er jo også mye bedre. Fin den lista du lagde til meg, men tror jeg bytter ut 290x med 780ti Er det hovedkortet bra nok til å drive det oppsettet a?
Sitat av annern55 Vis innlegg
Joa, men er villig til å betale litt mer for en god del bedre performance. Overklokkingsmulighetene er jo også mye bedre. Fin den lista du lagde til meg, men tror jeg bytter ut 290x med 780ti Er det hovedkortet bra nok til å drive det oppsettet a?
Vis hele sitatet...
Ja du må bare bytte til 780 TI, da vil du få enda litt bedre performance. Hovedkortet er absolutt bra nok men støtter bare Crossfire å ikke SLI om du vil ha 2 skjermkort.

Ønsker du SLI kan jeg finne et annet som støtter det.

Edit2: https://www.komplett.no/asus-z87-a-socket-1150/781700

Dette støtter SLI og Crossfire
Sist endret av Litago1; 8. mars 2014 kl. 13:13.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Ja du må bare bytte til 780 TI, da vil du få enda litt bedre performance. Hovedkortet er absolutt bra nok men støtter bare Crossfire å ikke SLI om du vil ha 2 skjermkort.

Ønsker du SLI kan jeg finne et annet som støtter det.

Edit2: https://www.komplett.no/asus-z87-a-socket-1150/781700

Dette støtter SLI og Crossfire
Vis hele sitatet...
Hva med dette?`https://www.komplett.no/msi-z87-gd65...et-1150/782191 Den passer jo bra i og med at jeg mest sannsynlig skal ha msi skjermkort også
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hva med dette?`https://www.komplett.no/msi-z87-gd65...et-1150/782191 Den passer jo bra i og med at jeg mest sannsynlig skal ha msi skjermkort også
Vis hele sitatet...
Har ikke noe å si hvilket merke hovedkortet er i forhold til GPU merke, det MSI er bare bortkasta penger. skal du ha MSI å mulighet for SLI er dette bra

https://www.komplett.no/msi-z87-g55-...3539#!tab:info
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Har ikke noe å si hvilket merke hovedkortet er i forhold til GPU merke, det MSI er bare bortkasta penger. skal du ha MSI å mulighet for SLI er dette bra

https://www.komplett.no/msi-z87-g55-...3539#!tab:info
Vis hele sitatet...
Okay, takk En venn av meg har EVGA 770 4GB og han kjører battlefield 4 på ultra på godt over 100 frames når han recorder, og sikkert enda mer når han bare spiller, og nei han skrøner ikke, har sett det selv. (Denne versjonen har han: https://www.komplett.no/evga-geforce...ed-cuda/790811 )
Jeg kan se at kjerneklokka og Boostclocken på Msi 780ti bare er 876: 928, 954:1020 på ASUS 780ti, mens på EVGA 770 4gb edition er kjerneklokka 1150 og boost klokken ligger på 1202. Vet ikke om dette har så alt for mye å si, men det virker jo sånn når det kortet performer bedre/like bra som et 780 ti kort. Tror også den er pre-overklokka.

Tilleggspørsmål: Hvorden blir det med garanti hvis jeg bygger selv?
Sist endret av annern55; 8. mars 2014 kl. 17:19.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Okay, takk En venn av meg har EVGA 770 4GB og han kjører battlefield 4 på ultra på godt over 100 frames når han recorder, og sikkert enda mer når han bare spiller, og nei han skrøner ikke, har sett det selv. (Denne versjonen har han: https://www.komplett.no/evga-geforce...ed-cuda/790811 )
Jeg kan se at kjerneklokka og Boostclocken på Msi 780ti bare er 876: 928, 954:1020 på ASUS 780ti, mens på EVGA 770 4gb edition er kjerneklokka 1150 og boost klokken ligger på 1202. Vet ikke om dette har så alt for mye å si, men det virker jo sånn når det kortet performer bedre/like bra som et 780 ti kort. Tror også den er pre-overklokka.

Tilleggspørsmål: Hvorden blir det med garanti hvis jeg bygger selv?
Vis hele sitatet...
770 er langt unna TI

http://www.guru3d.com/articles_pages...review,16.html

Her ser du det kortet han har, TI er litt raskere enn titan som er langt over 770

Klokke frekvensen har ikke noe å si da 780 ti er et helt annen kort.

Garanti får du seperat på alle delene du kjøper.
Sist endret av Litago1; 8. mars 2014 kl. 17:21.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
770 er langt unna TI

http://www.guru3d.com/articles_pages...review,16.html

Her ser du det kortet han har, TI er litt raskere enn titan som er langt over 770

Klokke frekvensen har ikke noe å si da 780 ti er et helt annen kort.

Garanti får du seperat på alle delene du kjøper.
Vis hele sitatet...
Jaja, men er jo litt rart at han fint kan komme opp i 150fps på noen maps, mens et 780ti sliter med å holde seg gjennomsnittlig over 100fps

Og okay, det er bra