Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5762
God fredagskveld, kjære medfreaks

Etter å ha diskutert litt med Jonta på IRC, har vi kommet fra til å ta et grilltreff i løpet av Mai måned. Nærmere bestemt den 12. Mai. Og som kjent er Mai en måned med masse konfirmasjoner og annet relatert til våren, men vi trenger likevel et grilltreff, synes nå jeg.

Jeg er dessverre ikke lommekjent i Trondheim, og håper derfor noen freaks her kunne kommet med forslag til park, eller eventuelt andre steder man kan grille, nyte en pils eller to osv. Andre aktivteter har jeg ikke tenkt så mye på, men er med på en runde fotball/volleyball etc. om noen tar med en ball.

Så, dagen er som følger:

Sted: Trondheim Torg, ved "Torgkona"
Tid: 16.00 (kan diskuteres), til så lenge vi orker å holde på.
Hvor griller vi?: Dette håper jeg vi diskutere i tråden, jeg er som sagt ikke godt kjent i byen.
Hva gjør vi?: Sosialt samvær, grilling, diskutere det som måtte falle oss inn.

Jeg skal prøve å stille med ihvertfall en engangsgrill, og noe grillmat (typ. Grillpølse og brød).

Legger også til Jonta's Newbie treff-guidelines:
- Vi opererer ikke med aldersgrenser, akkurat som på forumet
- Du kan ta med deg folk som ikke er medlemmer på nFF
- Du trenger ikke å ha et minimum av poster eller fartstid på nFF
- Vi pleier å spise mat, drikke drikke, og diskutere det vi ønsker å diskutere der og da
- Det er ikke vår oppgave å dokumentere treffet for dere som ikke dukker opp
- Noen kommer nok til å drikke alkohol, med måte. Dette er ikke rustreff.

Er også min første trefftråd, så er sikkert ikke helt 100%
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Med tror jeg. Høres bra ut (: -bra intiativ!
Sist endret av aeon_illuminate; 4. mai 2012 kl. 21:01.
Jeg kommer, jeg kommer! tror jeg...
Marinen, festningen. forslag )
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Et annet alternativ til Marinen og Festningen kan jo være Ilaparken som tidligere treff, eller Kalvskinnet tror jeg, uten at jeg helt kjenner til parkmulighetene på Kalvskinnet. Øya kan være greit, men da er vi vel for langt unna.
Hvis det er tilnærmet vindstille og god temperatur kan også kaia/Piren være å foretrekke muligens.

Men Marinen og Festningen skiller seg ut som beste valget vil jeg si. På Marinen er man ved vann,midt i byen, og på et veldig fint grøntareal. *-Passe på russe-skiten* bare, så går'e likar no!
Satser på at vi kommer fram til et bra sted uansett, og om det er mye opptatt finner vi noe annet.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. mai 2012 kl. 21:11.
Ilaparken! Der vi hadde grilltreff sist synes det var en fin plass jeg

edit: Ninja-aeon
Sist endret av GreenRay; 4. mai 2012 kl. 21:10.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
12. mai er forøvrig en lørdag.

Jeg foreslår at vi bestemmer oss for sted der og da. Får jo oppdatert tråden fra Torget. Er russetid, og da vet man aldri hva som plutselig har tatt fyr eller er radioaktiv sone.
Høres jo knall ut! Litt sosialisering med freaksa før Hellfire senere på kvelden/natta!
Big up! Detta er et bra intiativ!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vi nærmer oss grilldato. T.J. og jeg tar med oss hver vår engangsgrill, og andre får selvfølgelig også bruke dem.

Mengden grillmat har iirc aldri vært et problem. Jeg kommer til å lage champignonomnom igjen hvertfall.
Nå er ikke jeg i byen før juni, men ville foreslått en eller annen plass ute på ladehammern, husker ikke hva strendene heter lengre men den ved sponhuset er flott!
Er i Trondheim for øyeblilket, skal se om jeg får tid til å stikke innom!
T.J
T.J's Avatar
Trådstarter
Har sjekket på yr.no nå, og det viser seg at det blir lett nedbør og kjølig på lørdagen, så anbefaler alle å ta på seg varme klær Ellers er det meldt opphold og overskyet sol, og kjølig lett bris utover kvelden, men jeg håper ikke det skremmer folk fra å møte opp
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Ser ut som det blir kanskje eller kanskje ikke for min del. Svinger innom torget hvis jeg får tida, sender muligens Pm
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg møter T.J ved Trondheim S. rundt 15:30. Etter dette beveger vi oss mot Torget og skaffer grillstøff på veien.
Har tenkt meg til å bli med på treff lenge, men ender alltid opp med å jobbe de dagene.. Håper dere får fint grillvær, og hvis ikke får dere bare komme innom til meg på Narvesen og kjøpe pølse
Kommer nok direkte til torget jeg også. Jeg tar med meg den lille samlingen min Rubik's kuber, en enda mindre samling grillpølser og denne for identifikasjon.
Syng meg en bursdagsang! Så er jeg med dere i spirit.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Er uhorvelig syk her jeg ligger i senga, får se om jeg er hakket bedre i morgen. Hvis ikke, forventer jeg at dere tar turen til Ila for å servere pølse på senga.
Sist endret av BomberMan; 12. mai 2012 kl. 00:09.
Hmm, ser ut som jeg ikke kommer på grillingen, ble invitert på kino (Battleship) kl 18:00, men kan hende jeg kommer en snartur for å si hei
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Foreslår at vi tar det i Ila-parken fordi:

Ikke så langt unna sentrum, rett linje fra Torget
Det er en platting med tak i parken, hvis værgudene bestemmer seg for å hate oss
Nærbutikken har tilbud på pølse (grill og wiener), kroneis og sjokolade!
Jeg bor nært, så syke meg trenger ikke å anstrenge seg så meget... Jeg kommer forøvrig til å møte opp i boblejakke og -bukse, så jeg blir sikkert lett å kjenne igjen

Hvis noen har trøbbel med å finne fram/kommer sent/whatever er sikkert Jonta all over the thread med den derre store telefonen sin...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av STOREida Vis innlegg
Har tenkt meg til å bli med på treff lenge, men ender alltid opp med å jobbe de dagene.. Håper dere får fint grillvær, og hvis ikke får dere bare komme innom til meg på Narvesen og kjøpe pølse
Vis hele sitatet...
Grillværet ser indeed fint ut. Men du skriver jo ikke hvilken Narvesen!
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Kommer nok direkte til torget jeg også. Jeg tar med meg den lille samlingen min Rubik's kuber, en enda mindre samling grillpølser og denne for identifikasjon.
Vis hele sitatet...
Vi finner deg nok. Mulig jeg tar med et par av mine egne kuber.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Er uhorvelig syk her jeg ligger i senga, får se om jeg er hakket bedre i morgen. Hvis ikke, forventer jeg at dere tar turen til Ila for å servere pølse på senga.
Vis hele sitatet...
Du er så kravstor du.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hmm, ser ut som jeg ikke kommer på grillingen, ble invitert på kino (Battleship) kl 18:00, men kan hende jeg kommer en snartur for å si hei
Vis hele sitatet...
Folk har merkelige prioriteter. Kommer du på treff kan jeg oppsummere filmen for deg med 3 setninger.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis noen har trøbbel med å finne fram/kommer sent/whatever er sikkert Jonta all over the thread med den derre store telefonen sin...
Vis hele sitatet...
What?!

Men fra spøk til alvor: Da ser det ut til at det blir Ila-parken. T.J kommer forøvrig litt tidligere enn ventet. Møter ham på stasjonen kl. 15.

T.J og jeg står ved torgkona nå, og venter på Don Marioso. Tar nok naturlig vei til Ilaparken etter dét.
Var jo ingen ved torgkjerringa når jeg var der (17:50) så Jonta, TJ og en til når dere gikk, men giddet ikke å springe etter dere :P

Ble det vellykket?
Sist endret av GreenRay; 12. mai 2012 kl. 21:51.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Vel, du hadde vel klart å komme deg til Ilaparken på egen hånd? Var meg, Jonta, TJ, Don Marioso og Aeon Illuminate. Nå sitter vi hos meg og drikker kaffe.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Vel, du hadde vel klart å komme deg til Ilaparken på egen hånd? Var meg, Jonta, TJ, Don Marioso og Aeon Illuminate. Nå sitter vi hos meg og drikker kaffe.
Vis hele sitatet...
Skulle se en film på kino med noen venner. Hadde egentlig planer om å joine treffet frem til filmen startet, men vennene mine orket ikke å bli med (de tror folk fra internett er skumle :P )
Treffet har ikke forflyttet seg til en plass de serverer alkohol?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Det har forflyttet seg til min residens på Ila, medbragt er tillatt Send PM for adresse.

Edit: Er forøvrig meg, Jonta, TJ og fruen som er her nå.
Sist endret av BomberMan; 12. mai 2012 kl. 22:15.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Du, pryoteknikmodretor, dere må ta det rolig, assa.
Så dere er 3 freakere på freaktreff? Var da ekstremt dårlig oppmøte. Selv er jeg på krykker og ekstremt hangover så har holdt senga i hele dag.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av tgod Vis innlegg
Så dere er 3 freakere på freaktreff? Var da ekstremt dårlig oppmøte. Selv er jeg på krykker og ekstremt hangover så har holdt senga i hele dag.
Vis hele sitatet...
Du impliserer at dama mi ikke er freak? Hvis du leser et tidligere innlegg av meg ser du at vi var 5 freaks på treffet, men bare 3 ble med hit.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Så dere er 3 freakere på freaktreff? Var da ekstremt dårlig oppmøte. Selv er jeg på krykker og ekstremt hangover så har holdt senga i hele dag.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Vi var flere enn det. Noen som kom og noen som har gått, så +/- 4stk om lag. Var helt greit oppmøte..
Sist endret av aeon_illuminate; 12. mai 2012 kl. 22:36.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du impliserer at dama mi ikke er freak? Hvis du leser et tidligere innlegg av meg ser du at vi var 5 freaks på treffet, men bare 3 ble med hit.
Vis hele sitatet...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vi var flere enn det. Noen som kom og noen som har gått, så +/- 4stk om lag. Var helt greit oppmøte..
Vis hele sitatet...

Dere er jo fortsatt 3 stykker, uansett hvor mange som ikke ble med til ny location. Mener uansett ikke at 5-6 stykker kan kalles bra oppmøte heller jeg da men
Sitat av tgod Vis innlegg
Dere er jo fortsatt 3 stykker, uansett hvor mange som ikke ble med til ny location. Mener uansett ikke at 5-6 stykker kan kalles bra oppmøte heller jeg da men
Vis hele sitatet...
Er ikke dårlig heller. Har sett mange treff med mindre deltagere, har selv vært på et med 2 stk og et med 4 stk
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Dere er jo fortsatt 3 stykker, uansett hvor mange som ikke ble med til ny location. Mener uansett ikke at 5-6 stykker kan kalles bra oppmøte heller jeg da men
Vis hele sitatet...
Kvelden er fortsatt ung. Du får ta med deg noen kompiser som kan trille deg i rullestol bortover. Tar du med deg noen kompiser så er dere dobbelt opp. Vinn, vinn situasjon.

Da bidrar du istedenfor syte.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Er ikke dårlig heller. Har sett mange treff med mindre deltagere, har selv vært på et med 2 stk og et med 4 stk
Vis hele sitatet...
Har ikke vært på et freaktreff enda, men med i overkant av 65000 medlemmer så jeg ikke for meg slike oppmøtestatistikker.

Sitat av stagg Vis innlegg
Kvelden er fortsatt ung. Du får ta med deg noen kompiser som kan trille deg i rullestol bortover. Tar du med deg noen kompiser så er dere dobbelt opp. Vinn, vinn situasjon.

Da bidrar du istedenfor syte.
Vis hele sitatet...
Da er jeg ikke fremme før om flere timer, men hadde gjerne møtt opp en annen dag ja. Syter heller ikke, så bare ikke for meg at treffene fungerte på denne måten.
Sitat av tgod Vis innlegg
Har ikke vært på et freaktreff enda, men med i overkant av 65000 medlemmer så jeg ikke for meg slike oppmøtestatistikker.



Da er jeg ikke fremme før om flere timer, men hadde gjerne møtt opp en annen dag ja. Syter heller ikke, så bare ikke for meg at treffene fungerte på denne måten.
Vis hele sitatet...
65k medlemmer, ikke i nærheten så mange som er aktiv, og av de som er aktiv er det få som gidder å stille opp på treff, og de må være noenlunde nær hverandre.
Sitat av Sinken Vis innlegg
65k medlemmer, ikke i nærheten så mange som er aktiv, og av de som er aktiv er det få som gidder å stille opp på treff, og de må være noenlunde nær hverandre.
Vis hele sitatet...
Var bare det jeg ikke var klar over Trodde disse treffene var store.
Sist endret av tgod; 12. mai 2012 kl. 23:01.
Sitat av tgod Vis innlegg
Var bare det jeg ikke var klar over Trodde disse treffene var store jeg.
Vis hele sitatet...
Største jeg har hørt om har vært på 16, var her i Bergen(Sett bort fra FreakFest). Er muligen større, men tror de fleste ligger på 6-7-8 stk.
Mange som er redd for å møte opp på irl-treff med skumle folk fra internett som sagt, og i tillegg er det umulig å finne datoer som passer alle sammen.

Om man skal rangere freak-treffene så blir vel freakfest størst, så kommer vel TG-rekka og tilslutt alle de forskjellige lokale treffene.
Sist endret av Eplegutten; 12. mai 2012 kl. 23:52.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Mange som er redd for å møte opp på irl-treff med skumle folk fra internett som sagt, og i tillegg er det umulig å finne datoer som passer alle sammen.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, er jo ikke noe rart? Mange freaks har jo hoggtenner, tre armer eller øyer, drikker blod fra randoms, har telepatiske evner (spesielt crewet har seg_i_mellom!), taler i tunger, eller går i mørke kapper natta lang.. ikke rart
Så vi ser ikke ut som vanlige folk, vi er farlige!

Ohh btw - på nFF så kan du få den høyeste ridder-deklarasjonen, så vi slår frimurerne i støvlene ganske bra!
Sist endret av aeon_illuminate; 13. mai 2012 kl. 00:19.
True phreak.
Hm... Fikk ikke med meg dette før nå, jeg. Jaja, kanskje neste gang.
Fikk ikke med meg dette før nå jeg heller... Skal være flinkere på å holde meg oppdatert fremover, vil gjerne bli med på et treff igjen!
Ja, stemmer for en auto-spamming av alle Trondheimsfolk når sånt arrangeres! Er mange, mange tråder på forumet og slike som denne drukner lett i det andre rotet.

Er med neste gang selv, men bare om jeg får faktisk får det med meg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Der ja. Begynner å komme i live etter en flott sammenkomst igår. Etter å ha koset oss i Ilaparken koset vi oss hos BomberMan, for så å kose oss bortover til Dodecha (som vi fant vha. kløkt og teknologi). Der koset vi oss med koselige folk, noe som var kos, helt til jeg koset med hjemover i 4:30-tiden. De andre har jeg ikke hørt noe fra enda, så de koser seg kanskje fremdeles. Neste gang koser jeg nok frem et annet adjektiv.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Var jo ingen ved torgkjerringa når jeg var der (17:50)
Vis hele sitatet...
Du hadde ventet at vi var der i nesten 2 timer? Eller mente du å skrive 15:50?
Sitat av Dyret Vis innlegg
Ja, stemmer for en auto-spamming av alle Trondheimsfolk når sånt arrangeres! Er mange, mange tråder på forumet og slike som denne drukner lett i det andre rotet.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=221106
Jeg har jo faktisk vært i trondheim i helga, men denne tråden har jeg ikke fått med meg.. neste gang :-)
Er jo nesten sånn at treff-tråder skulle blitt gjort sticky på forsiden jo

For min del befant jeg meg i et rasshøl nedi gokk (aka østfold) i helgen, men blir gjerne neste gang om jeg har anledning
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Mange som er redd for å møte opp på irl-treff med skumle folk fra internett som sagt, og i tillegg er det umulig å finne datoer som passer alle sammen.

Om man skal rangere freak-treffene så blir vel freakfest størst, så kommer vel TG-rekka og tilslutt alle de forskjellige lokale treffene.
Vis hele sitatet...
Når er egentlig Freakfest osv? Skulle gjerne joinet et oppmøte med mange Freaks, men bor på hybel, er lutfattig, og bor i Sogn og Fjordane, sååå..
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Når er egentlig Freakfest osv? Skulle gjerne joinet et oppmøte med mange Freaks, men bor på hybel, er lutfattig, og bor i Sogn og Fjordane, sååå..
Vis hele sitatet...
Er en egen tråd om det på i Det sosiale hjørnet
Sitat av Jonta Vis innlegg
Du hadde ventet at vi var der i nesten 2 timer? Eller mente du å skrive 15:50?
Vis hele sitatet...
Mente 15:50
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hva handlet det om?