Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kommer du på Freakfest 2012
Ja 106 22,55%
Nei 171 36,38%
Kanskje 193 41,06%
Stemmegivere: 470. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  194 28238
Som følge av god deltagelse og mye morro på Freakfest 2011 har vi bestemt oss for å gjenta dette i 2012. Vi har ikke konkludert med så alt for mye annet enn dato ennå, men er godt igang med å lete etter lokale og artister.

Sted: Oslo
Dato: 23. Juni 2012
Lokale: TBA
Artister: TBA
Aldersgrense: 20 år
Pris: TBA (Blir nok mye samme som i fjor.)

Facebook-event: Freakfest 2012

Vi kommer til å satse på litt mer variert musikk denne gangen da vi fikk klager på alt for mye "untzuntz". Samtidig kommer vi også til å gå for et lokale hvor vi i det minste kan ha et område hvor folk kan sitte og prate uten at man må skrike for å overdøve musikken.

Vi kommer også til å sørge for at det vil være bedre bar denne gangen.

For dere som trenger en plass å sove i Oslo under Freakfest 2012 se Couchsurfing Freakfest 2012

Som vanlig har vi behov for artister som er villige til å stille opp for Freak. Ta kontakt hvis du vet om noen/er noen som har lyst til å stille opp.

Andre ting vi trenger hjelp med:
* Tilbakemeldinger om hva som bør endres fra i fjor.
* Forslag til musikk/whatever
* Organisering av "førtreff" i Sofienbergparken. (For medlemmer i alle aldre.)
* Organisering av "søndagstreff" i Sofienbergparken.

Tråden oppdateres fortløpende! Billettsalget starter om ikke så alt for lenge. (Så snart vi har litt flere detaljer på plass.)

Overnatting:
Sitat av moret Vis innlegg

-Cochs Pensjonat: Lokalisert i Parkveien nederst på Majorstua. Rett bak slottet ligger dette pensjonatet. De tilbyr svært rimelig overnatting ganske sentralt plassert. Det er ganske sparsommelige inredede rom, men tilbyr det nødvendigste. Rom fra 490,- natten. De har også (bedre)rom med flere senger så man kan dele med andre freaks så blir det enda billigere.
https://cochspensjonat.no/

-Comfort Hotel Xpress:
Hipt, trendy og flott hotell midt i Oslo. Dette moderne hotellet huser ølkraner, flipperspill, street art på veggene og den kuleste betjeningen known to man. Flotte rom med fresh inredning. Følg også med på lavpriskalenderen, da kan man gjøre kjempekupp på overnatting.
http://www.facebook.com/ComfortXOslo?ref=ts

-Anker hostel:
Billig som fy! Antagelig det kjipeste overnattingsstedet om man tenker interiør, men også svært billig. Om felles-rom ikke er noe problem for deg og pris det viktigste så er dette stedet.
Ligger svært sentralt til mellom sentrum, Grünerløkka og Grønland. Gåavstand til det meste og med løkka rett over brua med alle sine alternativer med tanke på servering er dette et flott sted for deg som driter i komfort og heller vil på fest.
http://www.ankerhostel.no/

-Haraldsheimen Vandrerhjem:
Dette er for deg som liker det stille og rolig. Lokalisert 4km utenfor sentrum og med gressplener og parker som nabo. 17-trikken er din venn med tanke på transport, med nattbuss som alternativ når natten gjør seg gjeldene.
http://haraldsheim.no/
Vis hele sitatet...
Sist endret av vidarlo; 5. mai 2012 kl. 17:42.
Gleder meg, div konker med bilett er kult. som sist.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Prisen ifjor var forøvrig 130 kr.

Er usikker på om jeg kan bli med denne gangen mtp. eksamener og slikt. Om jeg kan blir jeg gjerne med på organisering av førtreff og søndagstreff.

I år var det skummelt for en del å hilse på folk («Uææ! Skummelt! Det er jo <bruker> jo!»), så dette kan det kanskje gjøres noe med? RadioSlave hadde i år et slags klistremerke av avataren sin på skjorta (3*3cm elns). Dette åpnet jo for å begynne å snakke med ham («Ah, det var du som skrev den detaljerte teksten om treffet i Bergen?»).

Før årets treff var det iirc skepsis til navneskilt, men etter en gjennomført fest tenker jeg at det kanskje ikke er så dumt.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Prisen ifjor var forøvrig 130 kr.

Er usikker på om jeg kan bli med denne gangen mtp. eksamener og slikt. Om jeg kan blir jeg gjerne med på organisering av førtreff og søndagstreff.

I år var det skummelt for en del å hilse på folk («Uææ! Skummelt! Det er jo <bruker> jo!»), så dette kan det kanskje gjøres noe med? RadioSlave hadde i år et slags klistremerke av avataren sin på skjorta (3*3cm elns). Dette åpnet jo for å begynne å snakke med ham («Ah, det var du som skrev den detaljerte teksten om treffet i Bergen?»).

Før årets treff var det iirc skepsis til navneskilt, men etter en gjennomført fest tenker jeg at det kanskje ikke er så dumt.
Vis hele sitatet...
Er det fremdeles eksamensstyr rundt 23. Juni? Trodde de fleste var ferdig med alt som var før den tid?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Oversikt eksamener NTNU vår 2012

Woo! Da blir det Oslotur igjen!

Tror jeg hadde for meg feil måned.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Takker Jonta, fin oversikt, ser ut til at siste er 11.06.2012 så da har man et par uker på seg etter eksamen.

Hvis noen har oversikt over lignende lister for resten av Høyskolene/Universitetene setter vi pris på linker.
Vi får ikke vite når vi begynner igjen etter jul før 20'de november, så tviler på at jeg klarer å finne ut når vår-eksamen skal være før om et par måneder... =P (HiOA)

Men jeg blir naturligvis med om ingenting kommer i veien!
Har gode minner fra sist treff.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Hvis det er sant som dere sier med mer variert musikk, bedre bar og en avdeling man kan snakke istedenfor å skrike, kommer jeg neste år også. Var artig sist.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Hvis det er sant som dere sier med mer variert musikk, bedre bar og en avdeling man kan snakke istedenfor å skrike, kommer jeg neste år også. Var artig sist.
Vis hele sitatet...
Vi tar selvsagt lærdom fra forrige fest og ordner dette. Som sagt tar vi også gjerne imot andre tilbakemeldinger enn de som alt er listet i tråden. Skal gjøre vårt beste for å sikre at denne festen blir enda bedre enn Freakfest 2011.
Bra initiativ Forconin! Satser på at jeg får tatt turen denne gangen!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Annonsering av hvem som begynner å spille musikk, og hvilken type (mange vet ikke hvordan t.d. Binärpilot ser ut, og ute hørte man knapt forskjell)
- Med mer organisering av fortreff og søndagstreff kunne jeg tenkt meg folk som møter opp litt før, og at de poster bilde av der de er. Var mange som svimlet rundt, og tom. en som møtte opp i feil park (:
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
- Annonsering av hvem som begynner å spille musikk, og hvilken type (mange vet ikke hvordan t.d. Binärpilot ser ut, og ute hørte man knapt forskjell)
- Med mer organisering av fortreff og søndagstreff kunne jeg tenkt meg folk som møter opp litt før, og at de poster bilde av der de er. Var mange som svimlet rundt, og tom. en som møtte opp i feil park (:
Vis hele sitatet...
Gode poenger, du må jo gjerne bidra med organiseringen av førtreff/søndagstreff hvis du vil.
Da ble ønsket mitt oppfylt, ser frem til dette og håper på at det blir like morsomt som i år =). Blir det servering av sprit i baren denne gangen?
Sist endret av twisted shroom; 25. oktober 2011 kl. 03:04.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Blir det servering av sprit i baren denne gangen?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på om stedet vi ender opp på har mulighet for en egen avdeling for de over 20 år. Vi kan ikke selge sprit til 18-åringer.

Gleder meg jeg også! Blir fett å møte alle fra forrige gang, alle som ikke hadde anledning da, men får til nå, pluss alle som var for unge sist, men har rukket å bli 18 i mellomtiden Dette blir epicx2!
Sitat av Jonta Vis innlegg
- Annonsering av hvem som begynner å spille musikk, og hvilken type (mange vet ikke hvordan t.d. Binärpilot ser ut, og ute hørte man knapt forskjell)
- Med mer organisering av fortreff og søndagstreff kunne jeg tenkt meg folk som møter opp litt før, og at de poster bilde av der de er. Var mange som svimlet rundt, og tom. en som møtte opp i feil park (:
Vis hele sitatet...
Dont`t hate:P
så fremt ingenting kommer i veien, så gleder jeg meg som en unge til mitt førte treff :P
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det kommer an på om stedet vi ender opp på har mulighet for en egen avdeling for de over 20 år. Vi kan ikke selge sprit til 18-åringer.

Gleder meg jeg også! Blir fett å møte alle fra forrige gang, alle som ikke hadde anledning da, men får til nå, pluss alle som var for unge sist, men har rukket å bli 18 i mellomtiden Dette blir epicx2!
Vis hele sitatet...
Kan man ikke heller do it the harsh way å si at det blir 20-års aldersgrense?
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Kan man ikke heller do it the harsh way å si at det blir 20-års aldersgrense?
Vis hele sitatet...
Utelukke alle medlemmene under 20 bare fordi at vi over 20 skal kunne være 100% sikre på å kunne drikke sprit? No way. Det er kjipt nok at vi må ha 18-års grense, men det er en nødvendighet med tanke på skjenkebevilgning osv. Sprit er ikke noe man MÅ ha, men vi vil absolutt undersøke mulighetene for egen 20 års avdeling

Ellers satser vi uansett på å oppgradere baren med flere typer øl og vin, rusbrus/cider etc.
Jeg er ikke 18 selv, men stemmer fortsatt for 18-års aldersgrense. Freakfest uten alkohol tror jeg kanskje blir litt trist. Satster heller på at Freak-fest 2013 blir bra
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
18/20: Man kan vel gjøre det så lett som at 18- og 19-åringer får ett stempel, imens 20-åringer og eldre får to?
Thistime I show up. Mister jobben rundt sommertider så har ingen unnskyldninger whatsoever.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
18/20: Man kan vel gjøre det så lett som at 18- og 19-åringer får ett stempel, imens 20-åringer og eldre får to?
Vis hele sitatet...
Støtter Jonta på denne, eller forskjellige farger, på den lokale nattklubben så får 18åringer blått stempel, mens 20åringer får svart. Noe sånt? Så blir alle fornøyd?
Sitat av Jonta Vis innlegg
18/20: Man kan vel gjøre det så lett som at 18- og 19-åringer får ett stempel, imens 20-åringer og eldre får to?
Vis hele sitatet...
Det hjelper ingen ting med ekstra stempel. Hvis vi skal ha to avdelinger, en for 18-19 og en fra 20 og oppover er vi nødt til å ha den adskilt og vi trenger etter all sansynlighet ekstra vakter. Vakter er en av de desidert største utgiftene.

Som sagt, vi skal undersøke mulighetene for to avdelinger, men personlig synes jeg det er bedre å bruke penger på godt lokale og kanskje faktisk kunne betale DJs og artister litt denne gangen

Selv er jeg glad i vodka og farris og drikker hverken øl eller rusbrus, men det gjør meg ingen ting å drikke kun vin denne kvelden. Det er SO worth it, for å få henge med hundrevis av fantastiske freaks en hel kveld
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvorfor trenger man to avdelinger? Blir det for høy terskel for bartendere å sjekke om folk som skal ha sprit har >1 stempel? Var det så mye pågang i baren forrige gang?

(ærlig mente spørsmål, ikke frustrert og kjipt :)
Jeg kommer nok mest sannsynlig.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvorfor trenger man to avdelinger? Blir det for høy terskel for bartendere å sjekke om folk som skal ha sprit har >1 stempel? Var det så mye pågang i baren forrige gang?

(ærlig mente spørsmål, ikke frustrert og kjipt
Vis hele sitatet...
Dette er rimelig normal praksis hvis man skal servere sprit. Travle bartendere har som oftest ikke muligheten til å kontrollere alder på hver eneste som bestiller sprit, og de risikerer å miste skjenkebevilgningen hvis de serverer sprit til noen under 18. Kan ikke huske å noensinne ha vært på et sted som serverer sprit i et "18års-område". Er som oftest enten 18år og null sprit eller 20 år og sprit. Evt delt i to seksjoner.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvorfor trenger man to avdelinger? Blir det for høy terskel for bartendere å sjekke om folk som skal ha sprit har >1 stempel? Var det så mye pågang i baren forrige gang?

(ærlig mente spørsmål, ikke frustrert og kjipt
Vis hele sitatet...
Det er rett og slett ikke lov. Et utested med 18-års grense kan ikke servere sprit. (dog er det vel noe fuzzy nå, med tanke på at de faktisk kan servere spritdrinker med opptil 20% alkohol). Det er i hvertfall policy. Ingen 18-årsgrense steder serverer sprit afaik.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvorfor trenger man to avdelinger?
Vis hele sitatet...
Fordi det går på alkohollovgivningen. Ifølge loven så skal bartenderen ha kontroll og oversikt om man blander klientellet; noe jeg ikke helt ser for meg med full freakfest. Der jeg jobber kan jeg ha blandet klientell med tanke på alder siden jeg til enhver tid har oversikt over hvem som drikker hva og om folk er for unge.
I et lokale der alle vandrer rundt, danser, prater og kjører en skikkelig fest er det umulig for bartenderen og følge med på at de under 18 ikke drikker >22%vol. Det er jo egentlig ingenting som hindrer en over 20 til å handle shots til de under; og akkurat der ligger problemet.
Derfor må man ha to avdeliger om noe slikt skal gjøres. Der har både bartender og vakt kontroll på de som er innenfor 20års sonen.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Blir det for høy terskel for bartendere å sjekke om folk som skal ha sprit har >1 stempel?
Vis hele sitatet...
Stempelsjekk er greit nok. Men, det er "dealing" av sprit som blir fallgruven her
Og når tiden nærmer seg så får folk bare si ifra hvis det er noen som vil ta følge fra Oslo sentrum og til dit vi skal Tørr ikke dra alene, høhø.
Sist endret av sali; 25. oktober 2011 kl. 12:23.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sali Vis innlegg
Og når tiden nærmer seg så får folk bare si ifra hvis det er noen som vil ta følge fra Oslo sentrum og til dit vi skal Lille sali tørr ikke dra alene.
Vis hele sitatet...
Det er 100% sikkert noen som vil ta følge med deg til festen. Du kan jo f.eks møte opp på fortreffet og slå følge med folk derfra, hvis du ikke har lyst til det skal jeg garantere deg (og evt andre som også vil ha noen å ta følge med) at vi skal ordne det på et vis.
Sitat av sali Vis innlegg
Og når tiden nærmer seg så får folk bare si ifra hvis det er noen som vil ta følge fra Oslo sentrum og til dit vi skal Lille sali tørr ikke dra alene.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare komme ridende?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Kan du ikke bare komme ridende?
Vis hele sitatet...
Kan ta litt tid med hest på motorveien.. Bor et stykke unna Oslo
Sitat av sali Vis innlegg
Og når tiden nærmer seg så får folk bare si ifra hvis det er noen som vil ta følge fra Oslo sentrum og til dit vi skal Tørr ikke dra alene, høhø.
Vis hele sitatet...
Jeg kan melde meg frivillig som Oslo-guide for de som ikke tør dra alene og de som ikke vet hvor diverse ligger.
Kommer også til å delta på førtreff. Akkurat logistikken vet jeg ikke atm men regner med at jeg kan møte utenbysfolk og andre på Oslo S og vise vei til både førtreffet i parken og utestedet etterpå.

Kommer også til å stille med en madrass i min bittelille hybel for de som trenger overnattingsplass dette året også. Jeg har alt for mange ting, og alt for liten plass: men det er gratis og jeg ser på meg selv som greit selskap. Jeg var desverre syk i fjor så Jonta fikk ikke se så veldig mye av dette, men jeg satser på å være frisk til denne festen
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Opprettet egen tråd for couchsurfing under Freakfest 2012: http://freak.no/forum/showthread.php?t=202015
Sitat av Forconin Vis innlegg
Opprettet egen tråd for couchsurfing under Freakfest 2012: http://freak.no/forum/showthread.php?t=202015
Vis hele sitatet...
Da kan jeg også legge til billige alternativer for de som av diverse grunner ønsker hostell/hotell:
-Cochs Pensjonat: Lokalisert i Parkveien nederst på Majorstua. Rett bak slottet ligger dette pensjonatet. De tilbyr svært rimelig overnatting ganske sentralt plassert. Det er ganske sparsommelige inredede rom, men tilbyr det nødvendigste. Rom fra 490,- natten. De har også (bedre)rom med flere senger så man kan dele med andre freaks så blir det enda billigere.
https://cochspensjonat.no/

-Comfort Hotel Xpress:
Hipt, trendy og flott hotell midt i Oslo. Dette moderne hotellet huser ølkraner, flipperspill, street art på veggene og den kuleste betjeningen known to man. Flotte rom med fresh inredning. Følg også med på lavpriskalenderen, da kan man gjøre kjempekupp på overnatting.
http://www.facebook.com/ComfortXOslo?ref=ts

-Anker hostel:
Billig som fy! Antagelig det kjipeste overnattingsstedet om man tenker interiør, men også svært billig. Om felles-rom ikke er noe problem for deg og pris det viktigste så er dette stedet.
Ligger svært sentralt til mellom sentrum, Grünerløkka og Grønland. Gåavstand til det meste og med løkka rett over brua med alle sine alternativer med tanke på servering er dette et flott sted for deg som driter i komfort og heller vil på fest.
http://www.ankerhostel.no/

-Haraldsheimen Vandrerhjem:
Dette er for deg som liker det stille og rolig. Lokalisert 4km utenfor sentrum og med gressplener og parker som nabo. 17-trikken er din venn med tanke på transport, med nattbuss som alternativ når natten gjør seg gjeldene.
http://haraldsheim.no/

Bare å legge til om du vet om noen andre. Dette er de jeg vet om.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
La til infoen du kom med i førsteposten jeg Moret. Takker.
Kommer og mest sannsynlig. Høres kult ut!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Forconin, felix_poker, moret: Tenkte meg noe slikt ja. Er vel studentpraksis som forvirret meg litt (:

Å kunne tilby sterk alkohol er nok noe som kan trekke en del, samtidig vil andre ha lyst til å komme på nFF-fest nettopp for å møte nFF-ere, og ikke fulle folk som like gjerne kunne vært fra nFF (:

Langt forsøk på diplomatisk parentes:

(Jeg sier ikke at folk automatisk drikker seg fulle om det får tilgang på sterkere alkohol, og vet at noen foretrekker små mengder sterk alkohol enn større mengder svakere alkohol, men det var mye lettere å bli kjent med folk på treffene rundt festen, enn på festen selv. Delvis også grunnet høy musikk, som jo førsteposten har tatt for seg)

Sannsynligvis vil nok den roligere sonen bli en mer edru sone, så folk som foretrekker frender framfor fyll, fredelig får fraternere (:
Sitat av Forconin Vis innlegg
Det er 100% sikkert noen som vil ta følge med deg til festen. Du kan jo f.eks møte opp på fortreffet og slå følge med folk derfra
Vis hele sitatet...
Jeg hadde samme tanke om fortreffet.
Sitat av moret Vis innlegg
Kommer også til å stille med en madrass i min bittelille hybel for de som trenger overnattingsplass dette året også. Jeg har alt for mange ting, og alt for liten plass: men det er gratis og jeg ser på meg selv som greit selskap. Jeg var desverre syk i fjor så Jonta fikk ikke se så veldig mye av dette, men jeg satser på å være frisk til denne festen
Vis hele sitatet...
Ingen fare. Jeg var mer enn fornøyd med å overnatte hos deg (:
Bare så det er sagt, jeg kommer jeg
Dette blir bra! Forandringene du nevner, faller absolutt i smak. Så sant skjebnen tillater det, møter jeg nok opp igjen!
Sist endret av random42099; 25. oktober 2011 kl. 14:13.
Jeg må nok ha en gjeng å følge, er nesten helt ukjent i Oslo. tar bussen herfra til Oslo S eller noe.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Jeg må nok ha en gjeng å følge, er nesten helt ukjent i Oslo. tar bussen herfra til Oslo S eller noe.
Vis hele sitatet...
Det blir førtreff og garnatert mye freaks i byen denne dagen. Bare å alliere seg med noen

Ellers blir det lagt ut veibeskrivelse sa snart vi har bestemt oss for lokale og sted for førtreff!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så vi skal sitte inne et sted på førtreff?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Så vi skal sitte inne et sted på førtreff?
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på værforholdene. Det ville vært dumt å sette seg inn hvis det er sol og sommerfugler utenfor.
høres kult ut dette her...

men det er ikke love med andre rusmidler en alkohol regner jeg med? eller tar det av på dissa festene ? hehehehe
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
høres kult ut dette her...

men det er ikke love med andre rusmidler en alkohol regner jeg med? eller tar det av på dissa festene ? hehehehe
Vis hele sitatet...
Vi kan selvsagt ikke overstyre Norges lover Men jeg kan love at det blir kult!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Vi kan selvsagt ikke overstyre Norges lover Men jeg kan love at det blir kult!
Vis hele sitatet...
hehe :P er vel ikke noe større problem og ta med seg ting inn på stedet der som andre utesteder i norge men blir vel fullt oppstyre kanskje.. gidder ikke og spekulere så mye i dette da jeg som regel tar ting som det kommer får håpe jeg får tatt turen
Måtte droppe forrige treff pga dårlig økonomi, men nå er gutten i arbeid og kommer garantert. Gleder meg helt vilt allerede!
Tror nesten jeg skal slenge meg på her ja! Lett!
Gleder meg allerede!!